تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۲۵۵۳۴
آیت‌الله صانعی:

باید تا می‌شود از روزنامه جمهوری اسلامی حمایت کرد


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم ـ روزنامه جمهوری اسلامی رسالتش را انجام داده و بعقیده بنده خوب هم انجام داده است. برای اینکه در آن زمانی که حزب‌الله و مطبوعات و افراد طرفدار خط راستین اسلام یعنی خط امام در مظلومیت بسر می‌برد، روزنامه در همان موقع بدون اینکه از «سرزنش سرزنش‌کنندگان» بترسد، اسلام راستین را معرفی میکرد و خط امام را نشان میداد. گروههای مخالف با اسلام و شرف انسانیت در روزنامه معرفی می‌شدند و با بیان و قلمی زیبا و قشنگ هم افشا می‌شدند و البته معرفی آن خطوط در آن موقع ارزشی بسیار والا داشت چرا که حالا همه در خط حزب‌الله هستند و مسئولین در خط اسلام حرکت می‌کنند. اگر روزنامه‌ای حالا گروهکها را افشا نماید خیلی مهم نیست آن روز واقعا دین خود را ادا کرد و این روزنامه واقعا دین خود را به اسلام ادا نمود و خداوند اجرش را خواهد داد.
عضو شورای نگهبان آنگاه در مورد رسالت این روزنامه در مرحله کنونی به خبرنگار ما گفت: علاوه بر اینکه باید آن خطها و گروهها را دنبال نماید و معرفی نماید باید خطوط اصیل اسلامی را چنانچه اکنون مباحث اسلامی دارد، معرفی نماید. البته خط اصیل اسلامی را در هر دو بعد یعنی هم بعد این جهان، و هم در بعد آن جهان و به عبارت ساده‌تر همچنانچه مسائل اخلاقی را نیز طرح می‌کند
مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی را هم مطرح نماید که البته یک مقدار مطرح می‌کند اما اینچنین فکر نشود که تنها اسلام را معرفی کرده، با طرح آن مسائل است همه همانطوری که تا کنون بوده است یعنی طرح دو مساله، مردم را در زمینه سازندگی (چه سازندگی خود و چه سازندگی جامعه) راهنمائی کردن چون امروز دیگر زمینه‌های انتقادی دیگر اهمیت ندارد چون گروهها و خطهای غیر اسلامی مضمحل شده و از بین رفته است و اهمیت در آن است که خط اسلام را بهتر معرفی کنیم یعنی حرکت کنیم در آن مسیری که آیت‌الله شهید مطهری در یک زمانی حرکت کرد ما هم در آن مسیر حرکت نمائیم و اسلام را در دو بعد تقرب الی‌الله با عبادتهای خاصه و با همه اعمالی که عبادت عمومی است برای جامعه بشناسانیم.
روزنامه جمهوری اسلامی در آن حدی که باید باشد هست و باید تا می‌شود این روزنامه را حمایت کرد و این روزنامه دارای سابقه خوب و جاافتاده در جامعه اسلامی است و پشتیبانی کردن از هر جهت از روزنامه جمهوری اسلامی تا وقتی که زیر نظر حزب اداره می‌شود و حزب هم با آن اساسنامه‌ای که در راسش افراد ارزنده‌ای قرار دارند باید پشتیبانی شود.
البته ما با هیچ روزنامه‌ و مجله‌ای (مثل همه مسلمانها) هیچگاه عقد اخوت نداریم و اگر خدای ناخواسته نعوذبالله انحرافی در روزنامه جمهوری اسلامی هم پیدا بشود اولین کسی که داد خواهد زد خود بنده خواهم بود ولی چون چنین چیزی پیش نخواهد آمد (انشاالله) پشتیبانی از هر جهت نسبت به روزنامه لازم است و هر کس می‌تواند کمک فکری کند هر که می‌تواند کمک مالی کند و هر که می‌تواند کمک نشری کند، هر جور کمکی تعاون به بر و تعاون به خط اصیل اسلام و امام است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات