تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۲۶۰۳۹
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان در همایش سراسری اساتید بسیجی فاش کرد

اسامی تعدادی از نظریه‌پردازان آمریکایی و اروپایی جنگ نرم که برای تدارک فتنه 88 به ایران آمده بودند


مشهد ـ خبرنگار کیهان
تفاوت «تابلو»ها و «شناسنامه»ها می تواند به عنوان یک سرنخ گره گشا برای کشف هویت واقعی احزاب و گروه های سیاسی به کار گرفته شود. مثلا کسانی که با صراحت اعلام کرده اند تقلید از مراجع کار میمون است، چگونه می توانند در پوشش حمایت از مرجعیت، زیر تابلوی دفاع از فلان مرجع جدا شده از نظام و انقلاب سینه بزنند؟!

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان که صبح دیروز در همایش سراسری اساتید بسیجی در مشهد مقدس شرکت کرده بود، گفت: تحرکات اخیر دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنها نظیر اصحاب فتنه 88 و حلقه انحرافی قبل از آن که کاربرد داخلی داشته باشد، با هدف مخدوش کردن الگوی انقلاب اسلامی برای ملت های مسلمان و در حال انقلاب منطقه برنامه ریزی شده است. وی افزود؛ انقلاب اسلامی بسیاری از عقبه های سخت و نفس گیر را با اقتدار پشت سر گذاشته است و امروزه نه فقط به اعتراف صریح دشمنان، بلکه به گواهی رخدادها و شواهد ملموس و محسوس، در اوج اقتدار به سر می برد و به قول حضرت آقا؛ مقطع کنونی یکی از درخشان ترین مقاطع حیات تاریخی ملت ایران است، بنابراین «جریان انحرافی» و «بنی فتنه» بسیار حقیرتر از آنند که در مقابل اقتدار کم نظیر و پایگاه مردمی گسترده نظام، عددی به حساب آمده و توان عرض اندام داشته باشند. مدیر مسئول کیهان گفت؛ اگرچه نباید از تحرک جریانات یاد شده غافل بود و نباید آنها را به حال خود رها کرد ولی رسالت کنونی مردم و نظام بسیار فراتر از تحرکات اینگونه گروه های مرده و یا در حال مرگ است.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد پیچیده فتنه 88 اشاره کرد و این فتنه را از آنجا که تمامی دشمنان بیرونی و داخلی نظام به میدان آمده بودند، با جنگ احزاب قابل مقایسه دانست و گفت؛ سران فتنه اگرچه افراد بی عرضه و مأموران بی اختیار بودند ولی این توطئه که از حمایت همه جانبه مالی و سیاسی و بین المللی آمریکا و انگلیس و اسرائیل برخوردار بود می توانست قدرتمندترین حکومت ها را نیز با آسیب جدی روبرو کند، اما دیدیم که چگونه در مقابله با نظام مقتدر و مردمی جمهوری اسلامی ایران، از پای درآمده و به گل نشست. مدیر مسئول کیهان افزود؛ برای طراحی فتنه 88، دهها تن از برجسته ترین برنامه ریزان آمریکایی و انگلیسی جنگ نرم، بارها به ایران آمده و با عوامل فتنه، جلسات مخفی طولانی داشته اند. شریعتمداری در ادامه سخنان خود به نام برخی از این برنامه ریزان که به گفته وی یک گلّه اعزامی بوده اند اشاره کرده و گفت؛ در پاییز سال 1378 یعنی سه ماه بعد از شکست فتنه 18 تیر ماه 78، «جان کین» نظریه پرداز معروف کودتاهای مخملی و رئیس مرکز مطالعات دموکراسی دانشگاه وست مینستر لندن به تهران آمد و با برخی از اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب جلسات توجیهی طولانی داشت. در خرداد سال 1383، «ریچارد رورتی» از رهبران برجسته بخش عملیات سری سازمان «سیا» و متخصص جنگ های علمی و عقیدتی وارد ایران شد. رورتی در جلسات مخفی با مدعیان اصلاحات، پروژه ای با عنوان بررسی وضعیت آشفته جبهه اصلاحات را کلید زد و ساعت ها برای آموزش مدل جنگ نرم بر پایه فلسفه پراگماتیسم با آنان به گفت وگو نشست. در تابستان همان سال، مایکل ایگناتیف رهبر لیبرال های پارلمان کانادا نیز با دستور کار مشاوره به اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات سال 84 به ایران آمد و تا پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم در ایران حضور داشت و پس از پیروزی اصولگرایان با لب های آویزان به انگلیس و سپس کانادا بازگشت. تموتی گارتن اش، از رهبران صهیونیست سرویس جاسوسی MI6 انگلیس و از تئوریسین های بلندآوازه انقلاب های مخملی در شهریورماه 1384 وارد تهران شد. برنامه کاری او، طراحی پروژه ای برای انتخابات سال 88 بود که جزئیات آن را در جلسات پی درپی با مدعیان اصلاحات در میان گذاشت. تموتی گارتن اش، واضع نظریه «فشار از پایین و چانه زنی از بالا» است که حجاریان به نام خود ارائه کرده بود. سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده و بشیریه از سال 1376، با ستایش از «گارتن اش»، تئوری های جنگ نرم او را دنبال می کردند.
«یورگن هابرماس» نظریه پرداز آلمانی کودتاهای مخملی و تنها عضو باقیمانده «مکتب فرانکفورت» در اردیبهشت ماه سال 1381 با پروژه آمریکایی- اسرائیلی، «گذار به دموکراسی از چین تا ایران» وارد تهران شد. او معروفترین نظریه پرداز «نافرمانی مدنی» است. «مانوئل کاستلز» تئوری پرداز «جنگ سایبری» و شبکه سازی رسانه ای در سال 1385 به تهران آمد، و «جان هیک» که به پدر پلورالیسم دینی و احیاء اصلاحات معروف است در اسفند ماه 1383 به ایران آمد. شریعتمداری در ادامه به نام تعداد دیگری از این نظریه پردازان آمریکایی و اروپایی که برای زمینه چینی فتنه 88 به ایران آمده و با مدعیان اصلاحات جلسات مخفی و مکرر داشته اند اشاره کرد و افزود؛ بسیاری از ملاقات ها نظیر ملاقات خاتمی با جرج سوروس صهیونیست و ملاقات های پی درپی مدعیان اصلاحات با «الیزابت چنی» در «دوبی» و هلند و انگلیس خارج از ایران صورت پذیرفته بود.
شریعتمداری در ادامه به فهرستی از روزنامه نگاران زنجیره ای که بعد از فتنه 88 به آمریکا و اروپا و اسرائیل گریخته و آشکارا به خدمت سرویس های اطلاعاتی این کشورها درآمده اند اشاره کرد و پرسید؛ با این همه سند آشکار آیا سران و عوامل اصلی فتنه هنوز هم می توانند ادعا کنند که وطن فروش و عامل بیگانگان نبوده اند؟!
مدیر مسئول کیهان در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتخابات و آرایش نیروها گفت؛ اگرچه محورهای اصلی در آرایش کنونی نیروها تقریبا باقی خواهد ماند ولی برخی از تغییرات در آرایش کنونی قابل پیش بینی است. وی افزود؛ در حال حاضر 4 گروه در صحنه حضور دارند. اصولگرایان که از عقبه ای گسترده و آزمون داده برخوردارند. مدعیان اصلاحات که فقط تعداد اندکی از آنها، صلاحیت نامزد شدن دارند و بقیه به دلیل همراهی با فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 باید منتظر مجازات باشند و کمترین شایستگی برای نمایندگی ندارند. جریان انحرافی که «حلقه انحرافی» نام مناسب تری برای آن است، اگرچه در حد و قواره یک گروه سیاسی نیست ولی می توان با تسامح از آن به عنوان سومین گروه یاد کرد، چرا که از رانت های مالی و سیاسی دولت برخوردار است و گروه چهارم شامل مجموعه ای از سفارتخانه های اروپایی است که «انتخابات مجلس نهم» از چند ماه قبل، به عنوان اصلی ترین ماموریت به آنان ابلاغ شده است. مدیر مسئول کیهان گفت؛ بیشترین فعالیت سفارتخانه های اروپایی روی حمایت از فتنه گران و «حلقه انحرافی» متمرکز شده و مخصوصا به اظهارنظرهای نسنجیده و ساده لوحانه برخی از کسانی که به غلط خود را اصولگرا می نامند، عمیقا دل بسته اند. جریان فتنه به وضوح از مرگ خود باخبر است و فعالیت اصلی این جریان که با همکاری «حلقه انحرافی» صورت می پذیرد، اختلاف افکنی و در مواردی نیز، دمیدن در توهم اختلاف میان اصولگرایان است. حلقه انحرافی و جریان فتنه اگرچه به ظاهر خود را دو گروه جداگانه معرفی می کنند ولی این دو گروه نقاط استراتژیک مشترکی با یکدیگر دارند و می توان گفت؛ حلقه انحرافی و بنی فتنه در صحنه انتخابات ترانه دوصدایی می خوانند و این جدای از پیوندهای پنهان این دو گروه با یکدیگر است. مدیر مسئول کیهان درباره اصولگرایان گفت؛ برخلاف آنچه رسانه های بیگانه و دو گروه انحرافی و فتنه گر تبلیغ می کنند اختلاف اصولگرایان با یکدیگر عمدتا سلیقه ای است و البته باید مراقب نفوذ عوامل وابسته به خواص رفوزه در فتنه 88 بود.
شریعتمداری در ادامه به چند نمونه از شگردهای عملیات روانی دشمن با ذکر مصادیق امروزی آن پرداخت که آدرس غلط، انگاره سازی، حرکت از پله دوم و جنگ تابلوها از جمله آنها بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات