تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۲۶۶۳۱
محصولی در مراسم تودیع در حضور رئیس‌جمهور:

اگر مدیریت‌ حکیمانه ‌رهبری در بحران‌ها و توطئه‌های 16ساله نبود، فضای خدمتگزاری ایجاد نمی‌شد


صادق محصولی وزیر وزارت‎خانه سابق رفاه و تأمین اجتماعی امروز در مراسم تودیعش و معارفه عبدالرضا شیخ‌الاسلامی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، بخش عمده‌ای از سخنانش را به موضوع ولایت‌مداری اختصاص داد و در حالی که رئیس‌جمهور در سخنانش به موضوع انسان و آفرینش خلقت برای او پرداخت، محصولی این بحث را مطرح کرد که کارهای این انسان اگر خارج از حیطه ولایت‌مداری باشد، هبط و نابود است.
به گزارش رجانیوز، وی با یادآوری مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات که منجر به ایجاد فضای خدمتگزاری دولت‌های نهم و دهم شد، تأکید کرد که هر وقت ملت و دولت در تبعیت ولی امر مسلمین تلاش کرده، موفق و پیروز بوده است و مشکلات و بحران‌ها را پشت سر گذاشته و هر‌ وقتی هرچند اندک غفلتی پیش آمده است ملت و دولت گرفتار حوادث تلخ و غم‌باری همچون دوره سازندگی و اصلاحات شده است.
متن سخنان وزیر سابق رفاه و گزارش عملکرد این وزارت‌خانه در ادامه آمده است:
با حمد و سپاس خداوند و درود او بر پیامبر اعظم و اهل بیت طاهرینش، و سلام بر ماه خدا و سلام بر عید اولیای خدا و سلام بر شهیدان و سلام بر امام شهیدان.
اِلهى إنَّ مَن تَعَرَّفَ بِکَ غَیرُ مَجهُولٍ وَ مَن لاذَ بِکَ غَیْرُ مَخذُولٍ وَ مَن اَقبَلتَ عَلَیهِ غَیرُ مَملُوکٍ. اِلهى اِنَّ مَنِ انتَهَجَ بِکَ لَمُستَنیرٌ وَ اِنَّ مَنِ اعتَصَمَ بِکَ لَمُستَجیرٌ وَ قَد لُذتُ بِکَ یا اِلهى
معمار خلقت در طراحی آفرینش چنین اراده فرموده که همه کارهای فاخر فقط در محور توحید و محور ولایت اتفاق می‌افتد. لذا از نگاه مکتب ما تمامی اعمال خارج از حیطه ولایت‌مداری هبط و نابود است.
توفیقات بزرگ و درخشش‌های ستودنی در ذیل این اصل ترقی اسلام قابلیت ظهور دارد و بازشدن فضای خدمتگزاری، حاصل مدیریت حکیمانه 16 ساله‌ی ولی امر عزیزمان بوده است. در‌واقع ولایت فقیه استمرار ولایت الهی و ولایت نبوی و ولایت ائمه معصمومین علیهم‌السلام است.
اگر چنانکه فقط یکی از هزاران توطئه‌ها و بحران‌های دوره اصلاحات و سازندگی توسط ایشان، درست مدیریت نمی‌شد، هرگز فضای خدمتگزاری در دولت‌های نهم و دهم فراهم نمی‌شد.
برای تضمین خدمت بی‌منت و صادقانه و پایدار هم، لازم است با مداقات تمام و صدردصدی تابع ولی امر بود تا در پیشگاه خداوند متعال و هم خلق خدا مورد رضایت و سربلند باشیم. خداوند بزرگ را شاکریم که با این نگاه وارد دولت خدمتگذار شدیم و انشا‌ءالله این بضاعت کم ما مورد قبول درگاه احدیت قرار گرفته باشد و هم‌چنین مرضی رضای حضرت بقیه‌الله الاعظم (روحی فداه) و نایب برحق‌اش رهبر فرزانه انقلاب و دولت خدمتگزار و رئیس‌جمهور محترم باشد.
یقین داریم که برادر گرامی ما جناب‌‌ آقای دکتر شیخ‌الاسلامی نیز در ادامه‌ی همین نگرش مجموعه را مدیریت خواهند نمود. برادری که بارزترین ویژگی‌ آن ولایت‌مداری است و برادری دلسوز- متدین- انقلابی- و خدمتگزاری مخلص و مدیری مدبر و باید به فال نیک بگیریم شروع کار رسمی ایشان را که مصادف با ماه مبارک رمضان شده که شیاطین در غل و زنجیرند و برای انتخاب شایسته ایشان به جناب آقای احمدی‌نژاد تبریک می‌گوییم.
باید توجه کنیم که امروز در جهان، کار آمدترین مدل مدیریت، مدیریت ولایی است و غفلت از این اصل مساوی سقوط است و پایداری در این عرصه مایه‌ی عزت و افتخار ملت و دولت خواهد بود.
خالص سخن آنکه نظامی با این بهای سنگین که محصول خون هزاران شهید والامقام و مجاهدت ایثارگران مخلص و حاصل خون دل‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی امام راحل و رهبری عزیزمان است، تنها و تنها وقتی اطمینان از حفظ آن حاصل می‌شود که تمامی مدیران اجرایی در همه سطوح با اخلاص تمام، ‌گوش به فرمان ولی امر زمان باشند و این در جای جای مستندات دینی ما توصیه شده و اسناد آن غیرقابل تردید است.
تجربه سی‌و‌سه ساله تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده است که هر وقت ملت و دولت در تبعیت ولی امر مسلمین تلاش کرده، موفق و پیروز بوده است و مشکلات و بحران‌ها را پشت سر گذاشته و هر‌ وقتی هرچند اندک غفلتی پیش آمده است ملت و دولت گرفتار حوادث تلخ و غم‌باری همچون دوره سازندگی و اصلاحات شده است.
النهایه همه درخشش‌ها و اقتدار خیره کننده در تمامی عرصه‌های حاصل تلاش‌ها و مجاهدات مردم و مدیران و کارگزاران نظام، تحت مدیریت عالی و حکیمانه‌ی رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بوده است و اینکه موفقیت‌های دولت نهم و دهم در مقایسه با دولت‌های گذشته بسیار چشمگیر و ارزشمندتر بوده، حاصل همین نگاه بوده است. لذا تکلیف دینی ما ایجاب می‌کند که شاکر این نعمت بزرگ الهی باشیم و با تلاش هرچه بیشتر و کار و همت مضاعف و دوری از حواشی، حق پاسداشت آن را بجا آوریم.
در اینجا از باب "و اما بنعمة ربک فحدث" به چند مورد از تلاش‌ها و موفقیت‌های دولت خدمتگزار و همکاران اینجانب در مسئولیت وزارت رفاه و تأمین اجتماعی اشاره می‌کنم که مطمئنا بدون حمایت‌های دولت محترم امکان پذیر نبوده است.
علاوه بر موارد فوق طرح نهضت مسکن معلولان و زنان سرپرست خانوار مددجو به مورد اجرا در آمده و مقرر شد سالانه 60 هزار واحد مسکونی (در طی دولت دهم دویست هزار واحد مسکونی) برای معلولین و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی احداث شود. (که هر واحد 20 میلیون تومان وام قرض‌السحنه با بازپرداخت 20 ساله دارد)
2- نقش وزارت رفاه در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نقش بسیار درخشانی بوده است. ثبت شماره حساب خانوارهای متقاضی دریافت یارانه حدود 18 میلیون خانوار به تعداد 72.4 میلیون نفر در سایت وزارت رفاه و تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری (در جهت تکریم بیش از پیش مردم و جلوگیری از تردد آنان) و باز توزیع و واریز وجه به حساب‌های معرفی شده افراد از طریق همین سایت.
3- تنظیم آئین‌نامه‌های اجرایی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها.
4- اختصاص بخش قابل توجهی از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برای پوشش بیمه اجتماعی 2.925.477 نفر از اقشار ضعیف جامعه از جمله:
رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر درون و برون شهری، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی، مشترکین طرح‌های اشتغال نهادهای حمایتی، مربیان مهد کودک‌ها، کارکنان مراکز نگهداری، توانبخشی و اجتماعی، هنرمندان، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، اصناف کم‌درآمد، صیادان و لنج‌داران وزنبورداران.
ضمناً برای رانندگان 50درصد یارانه حق بیمه و برای بقیه صنوف 37% یارانه حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود.
5- اجرای قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی برای 200هزار نفر در سال 1389 توسط صندوق تأمین اجتماعی
6- اجرای قانون بیمه اجتماعی برای بافندگان قالی، فرش و شاغلان صنایع دستی کددار برای 221/461 نفر توسط صندوق تأمین اجتماعی طی سال 1389
7- پرداخت مطالبات بازنشستگان قبل از سال 1379 (پاداش پایان خدمت) به میزان 10.000 میلیارد ریال
8- تصویب 20هزار میلیارد ریال سهام بابت پرداخت مطالبات بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری.
9- پرداخت 2000میلیارد ریال درخصوص مطالبات بازنشستگان ناشی از اعمال 12% افزایش حقوق در هماهنگی حقوق بازنشستگان سال 1381
10- احداث 23 واحد خانه‌ةای مهر بازنشستگان کشوری در استان‌های مختلف
11- در راستای اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی بخشی از اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها بابت تأمین و ارتقاء سالمت جامعه و پوشش دارویی و درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین زیر پوشش قراردادن 1.000.000 نفر افراد فاقد دفترچه بیمه درمانی اختصاص یافت.
12- افزایش پوشش بیمه‌ای: با شروع طرح بیمه ایرانیان از دیماه سال 1387 با یارانه حداقل 50درصدی از سوی دولت، در پایان شش ماهه اول سال 1388 مجموعاً 1.200.000 نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که براساس اقدامات انجام یافته در کلیه استان‌ها مجموع بیمه شدگان صندوق بیمه ایرانیان در پایان شش ماهه دوم سال 1389 (طی دولت دهم) به حدود 3.000.000 نفر رسید یعنی به رقم 250 درصدی نسبت به قبل رسیده است و ضریب نفوذ بیمه درمانی به بالای 90درصد در کشور رسیده است. یعنی تاکنون بیش از 4.200.000 نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمانی، دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت نمودند.
ضمناً تمهیدات لازم جهت پوشش صد در صدی بیمه درمان آحاد جمعیت کشور فراهم شده است.
13- راه‌اندازی پرتال صندوق بیمه خدمات درمانی و ایجاد امکان ارائه خدمات مختلف غیرحضوری از طریق سامانه الکترونیکی.
14- استقرار نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده در شهرهای زیر پنجاه هزار نفر در استان‌ها خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهار محال بختیاری (به عنوان پایلوت) و گسترش آن در سال آتی با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی.
در خاتمه توفیق هرچه بیشتر دولت خدمتگزار و همه ارکان دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه احدیت مسئلت دارم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات