تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۲۶۹۴۱

ملاقات مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور با اسقف اعظم ارامنه


علی موسوی گرمارودی مشاور فرهنگی و مطبوعاتی رئیس‌جمهور صبح دیروز به دعوت شورای خلیفه‌گری ارامنه با عالیجناب اسقف آرداک مانوکیان اسقف اعظم ارامنه و اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران ملاقات کرد.
در این ملاقات ابتدا اسقف مانوکیان طی سخنانی ضمن تشکر از کمکهایی که به ارامنه آسیب‌دیده از جنگ شده است، اظهار امیدواری کرد که جنگ ایران و عراق که جنگ بین حق و باطل است، هرچه زودتر به پایان برسد.
پس از آن علی موسوی گرمارودی طی سخنانی ضمن ابلاغ مراتب لطف و مراحم رئیس‌جمهور به ارامنه به تشریح زحمات و نقش ارامنه در انقلاب ایران پرداخت و گفت: نزدیکی ارامنه و مسلمانان به دلیل مشترک بودن فرهنگ و آب و خاک است و افزود که بین ارامنه و مسلمانان هیچگونه غریبگی وجود ندارد. وی همچنین به روان همه شهدای ارامنه درود فرستاد و سپس شعری را در مورد شهادت «الواند ملکیان»‌ که یکی از شهدای ارمنی انقلاب اسلامی است، قرائت کرد.
پس از آن مهندس لئون آهارونیان رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران طی سخنانی ضمن اشاره به خدمات شورا در جهت کمک به ارمنیانی که در جریان جنگ آسیب دیده‌اند، گفت که شورا تاکنون توانسته است کلیه نیازهای آسیب‌دیدگان را جز مسأله مسکن برآورده کند.
وی آنگاه به مشکلات ارامنه اشاره کرد و گفت که کوششهایی از سوی مقامات مسئول برای رفع این مشکلات شده است از جمله آقای دکتر باهنر وعده داده‌اند که اقداماتی بشود تا مدارس ارامنه توسط خود آنان اداره شود.
در پایان این ملاقات موسوی گرمارودی به اتفاق اسقف اعظم ارامنه و اعضای شورای خلیفه‌گری تهران از کلیسای «سنت‌ سر کیس»‌ بازدید کرد و در مقابل بنای یادبود شهدای ارامنه به آنان ادای احترام کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات