صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۲۷۰۱۶

اخبار ویژه برخی از روزنامه های 6 مهر 1390


جمهوری اسلامی

* وزیر خارجه شیخ‌نشین امارات، در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را اشغالگر دانست. شیخ عبدالله با تکرار این خواسته از کشورمان برای حل موضوع سه جزیره مورد ادعای امارات مستقیم با این کشور گفت‌وگو کند و با این مساله را به دادگاهی بین‌المللی واگذار نماید، افزود: "اقدامات ایران در این سه جزیره، برخلاف موازین حقوق بین‌الملل و همچنین زیرسئوال‌بردن چهارچوب‌های سازمان ملل متحد است، چرا که ایران در حال انجام اقدامات در جزایری است که در زمره قلمرو حاکمیت داخلی امارات عربی به شمار می‌رود." نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با رد اظهارات وزیر خارجه امارات متحده عربی، به سازمان ملل گفته است کارهایی که ایران در این سه جزیره انجام می‌دهد، اقدام ایران در خاک خود و در حیطه حاکمیت ملی ایران است، چرا که این سه جزیره، جزء جدانشدنی خاک ایران هستند. نکته قابل تأمل اینست که وزیر خارجه امارات، درست در زمانی که رژیم صهیونیستی به دلیل انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی در سراشیبی سقوط قرار دارد، چنین سخنان بی‌پایه‌ای را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح می‌کند تا افکار عمومی را از فشاری که متوجه آن رژیم غاصب است منصرف نماید.

* رئیس پلیس دبی گفته است برای خدمت به دستگاههای امنیتی رژیم صهیونیستی و دفع خطرات از این رژیم کاملا آماده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، "ضاحی خلفان تمیم" گفت: من آماده همکاری با دستگاه امنیتی اسرائیل برای نجات مردم تل‌آویو هستم. اگر متوجه شوم که بمب یا بسته انفجاری قرار است در اسرائیل منفجر شود از هیچ کوششی برای کمک به دستگاههای اطلاعاتی آن دریغ نخواهم کرد. وی درباره ترور "محمود المبحوح" عضو ارشد حماس در امارات گفت: 75 درصد از اعضای موساد اسرائیل که عملیات را اجرا کردند احمق بودند، زیرا خود و موساد را در فهرست سیاه پلیس بین‌الملل قرار دادند. خلفان تاکید کرد: برخی اعضای موساد بدون کلاه گیس وارد شدند و با کلاه گیس خارج شدند و نمی‌دانستند که دوربین‌های کار گذاشته از آنها فیلمبرداری می‌کند.

خراسان

رسالت

سیدمحمد خاتمی در تلاش است برای تأسیس یک روزنامه با رویکرد فکری جریان موسوم به اصلاحات مجوز ارشاد را دریافت کند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش خاتمی در گفتگو با روزنامه اعتماد از تلاش خود برای راه‌اندازی شبکه‌ای ماهواره‌ای در آستانه انتخابات مجلس نیز سخن گفته بود.

مردمسالاری

مشایی رئیس دفتر رییس جمهور جمعه شب در یک هتل در نیویورک با "لری چارلز"، کارگردان مطرح هالیوود دیدار کرده و این جلسه که با حضور مترجم صورت گرفته، حدود 45 دقیقه به طول انجامیده به این کارگردان قول داده به پیشنهاد ساخت یک فیلم فکر کرده و پاسخ خود را تا پایان ماه اعلام کند.

جمهوری اسلامی

مسئولان ایرانی، به خاطر آزاد کردن دو زندانی آمریکائی که به جرم جاسوسی محکوم شده بودند، دستمزد خوبی از آنها دریافت کردند. این دو جاسوس آمریکائی به محض رسیدن به نیویورک در یک مصاحبه مطبوعاتی گفتند: زندان‌های ایران مانند گوانتانامو است.

خبرآنلاین نوشت

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که نطق آقای رئیس جمهور در سازمان ملل در مجموع نطق خوبی بود و او با طرح سوالات کلیدی نظام سلطه و به ویژه آمریکا را به چالش کشید افزود: البته گلایه​ای هم از رئیس جمهور داریم که تکیه بیش از حد به واژه انسان و انسانیت و غفلت از نقش اسلام در روشنگری نسل کنونی و نیز بیداری اسلامی در منطقه و نطق ایشان قابل توجیه نیست.

اعتدال خبرداد

باهنر، نایب‌رئیس‌ مجلس در واکنش به برخی انتقادات از عملکرد هیات رئیسه در خصوص طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: این هفته در هیات رئیسه با نماینده افرادی که به دنبال سوال از رئیس‌جمهور هستند، جلسه‌ای می‌گذاریم و با چک کردن امضاهای باقی‌مانده، وضعیت سوال از رئیس‌جمهور را روشن می‌کنیم.

جهان خبرداد

به دنبال اقدام وزارت آموزش جمهوری آذربایجان مبنی بر اعمال ممنوعیت حجاب در مدارس این کشور، آذری زبانان مقیم تهران دیروز در مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران تجمع و سرکوب اسلامگرایان توسط دولت باکو را محکوم کردند.

آفتاب نوشت

علیخانی نماینده قزوین در واکنش به این جمله احمدی‌نژاد که گفته بود «دولت من از بهترین و قانونمندترین دولتهاست» گفت: اتفاقا دولت شما از بدترین دولتهاست که در آن بیشترین بی‌قانونی‌ها صورت گرفته و اختلاس کلان سه هزار میلیاردی در آن رخ داده که تفاوتش با اختلاس 123 میلیاردی در دولتهای قبل از زمین تا آسمان است.

جهان نوشت

عادل فردوسی پور در برنامه نود، به شدت از حضور شخصیت های سیاسی در هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انتقاد کردو گفت: چرا در نزدیکی انتخابات، همه این آقایان طرفدار مردم شدند؟ چه دلیلی دارد در این برهه زمانی چند نماینده در هیات مدیره این دو باشگاه آمدند؟

بی بی سی

براساس بررسی انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی شهرهایی در ایران، هند، پاکستان و پایتخت مغولستان در میان آلوده ترین شهرهای جهان و شهرهایی در آمریکا و کانادا در میان پاکیزه ترین ها هستند.این فهرست میزان ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر را برای تقریبا ۱۱۰۰ شهر اندازه گرفته است. شهر اهواز در جنوب ایران با بیشترین میزان اندازه گیری شده از این نوع ذرات در هوا در صدر آلوده ترین شهرها قرار گرفت.

رادیو فرانسه

پس از هفته ها بحث و تبادل نظرهای مقامات مسئول و اعتراضات گروه های وسیعی از شهروندان ساکن "ارومیه"، نسبت به بی توجهی مقامات به مسئله حاد کاهش مداوم و فاجعه بار آب دریاچه "ارومیه"، کمیسیون کشاورزی مجلس درآخرین نشست خود، نسبت به آب رسانی به این دریاچه ازطریق منحرف کردن برخی از رودخانه های کشورمصوبه ای را به تصویب رساند.

رادیوآمریکا

مرکز آمار ایران، با اعلام نرخ بیکاری سکوت یک ساله خود را شکست. «عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد که بر اساس آخرین آمارهای رسمی، نرخ بیکاری در کشور اکنون ۱۱ و یک درصد است.». یک، کارشناس و استاد اقتصاد در آمریکا، در زمینه نرخ بیکاری ارائه شده، به وسیله مرکز آمار ایران، گفت: «ارقام مرکز آمار ایران، نه به دیگر آمارها و اطلاعات مربوط به اقتصاد ایران می خورد و نه با عقل جور در می آید.»

کیهان

شما که به جای صدور انقلاب ختم انقلاب گرفته بودید

دبیرکل سابق حزب مشارکت در راستای دفاع فصلی و موسمی از انقلاب ادعا کرد شعار صدور انقلاب بعد از انقلاب بر ضد خودش تبدیل شد.محمدرضا خاتمی در گفت وگو با سایت جماران گفت: در سال های اول انقلاب در همین تلویزیون جمهوری اسلامی گفت وگو بود، توده ای ها و چریک های فدایی خلق می آمدند و با مسلمانان و عالمان اسلامی بحث می کردند، دانشگاه ها محل گفت وگو بود. بعد از یک مدتی البته به خاطر مسایلی این باب گفت وگو بسته شد و ما چه در داخل و چه در خارج از این مساله ضرر و زیانهایی را متحمل شدیم.وی درباره شعار صدور انقلاب اسلامی گفت: منظور از صدور انقلاب در دیدگاه امام(ره) کاملا روشن بود که چیست. ولی دو اتفاق افتاد که ما دراین راه ناکام ماندیم نه فقط ناکام بلکه همین شعار صدور انقلاب هم به ضد خودش تبدیل شد. یکی گرفتاریهای داخلی بود. شما می خواستید بگویید صدور انقلاب یعنی صدور اندیشه و الگو، ما با گرفتاریهای بعد از انقلاب متاسفانه الگوی درخشانی را که به دنبالش بودیم نتوانستیم بسازیم نه تنها الگو را نساختیم بلکه در زمینه تولید فکر و اندیشه هم دچار اختلال شدیم. ما بعد از انقلاب چند تا آقای مطهری یا آقای بهشتی تربیت کردیم و یا با متفکرین خودمان الان چگونه برخورد می کنیم؟ متاسفانه ما در تولید فکر و اندیشه و الگو در بعد از انقلاب آن توفیق لازم را نداشتیم.وی ادامه داد: دومین مشکل این است که ما هیچ وقت نیامدیم بگوییم که اگر ما می خواهیم این انقلاب را به عنوان یک تفکر و اندیشه صادر کنیم در طرف مقابل هم ممکن است تفکر و اندیشه وجود داشته باشد. ما چه جایگاهی برای پذیرش آن تفکر و اندیشه داریم؟ بسیاری وقتی صدور انقلاب را مطرح می کنند یعنی اندیشه انقلاب و اسلام و تفکر اصلاح یک جاده یک طرفه ای است که فقط هر چه ما می گوییم دنیا باید بشنود. وقتی صدور اندیشه انقلاب موفق می شد که به عنوان یک گفت وگو مطرح می شد درباره این اظهارات چند نکته قابل تأمل به نظر می رسد مخصوصا اینکه دبیرکل سابق مشارکت و برادر رئیس دولت اصلاحات ژست دلسوزی برای انقلاب گرفته و از موضع یک طرفدار انقلاب حرف زده است.

نخست اینکه نشریات همسو با حزب مشارکت و برخی تئوریسین های این حزب علناً در دوره اصلاحات از پایان انقلاب سخن گفته و برای آن ختم گرفتند! سالم ترین آنها می گفتند دوره انقلاب اسلامی و شعارها و آرمان های آن سپری شده است، تندروهایشان که از اساس مایل به محاکمه انقلاب اسلامی و آرمان ها و متولیان آن بودند. ثانیا فضای گفت وگو را جریان های ضد انقلابی مسدود و منقضی کردند که به رغم شکست در رفراندوم جمهوری اسلامی و تحریم رفراندوم قانون اساسی، اجازه شرکت در انتخابات و داشتن تجمع و تریبون و رسانه و میتینک داشتند اما با این وجود به جنگ شهری و اختلاف افکنی و همکاری با سفارت آمریکا و ترور دست یازیدند.

ثالثا امروز تمام- و نه حتی اکثریت- بقایای گروهک های مورد اشاره نظیر حزب توده و فدائیان خلق و سازمان منافقین و... از فتنه سبزی که اصلاح طلبان حمال و بارکش آن شدند، حمایت می کنند و بنابراین امثال رضا خاتمی به جای تظاهر به دغدغه عدم صدور انقلاب، باید از دغدغه شکست ضد انقلاب سازمان دهنده فتنه سبز سخن بگویند و گرنه کورترین تحلیل گران هم صدور انقلاب اسلامی را در سلسله شکست های جبهه استکبار در لبنان و فلسطین و عراق و مصر و یمن و بحرین و عربستان و اردن و آمریکای لاتین و در شعارهای الله اکبر و الاسلام هوالحل و نیز در حمله به سفارت خانه های رژیم صهیونیستی و آمریکا مشاهده می کنند.

رابعا جریان اصلی لانه کرده در حزب مشارکت جزو دشمنان اصلی تفکرات شهید مطهری و شهید بهشتی و سایر نظریه پردازان انقلاب اسلامی رده بندی می شوند و لااقل امثال رضا خاتمی حق ندارند دم از این شهیدان بزنند. این شهیدان برای اعتلای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی جان در طبق اخلاص گذاشتند و توسط گروهک هایی به شهادت رسیدند که اتفاقا جزو تربیت شدگان یا حامیان جریان چپ استحاله شده (اصلاح طلبان و فتنه گران فعلی در مشارکت و مجمع روحانیون و...) محسوب می شوند. و مگر نه اینکه همین حضرات به ترور شخصیت صاحب نظران و متفکرانی چون علامه مصباح یزدی و رجال صاحب نام و جریان شناس حوزه های علمیه پرداخته اند؟

رویتر: جانفشانی مردم ایران رعب به دل اپوزیسیون انداخته است

«در حالی که اپوزیسیون در خیابان شکست خورد، حامیان جمهوری اسلامی آماده جانفشانی هستند و جان دادن برای نظام را تکلیف مذهبی خود می دانند.»خبرگزاری انگلیسی رویتر ضمن انتشار این تحلیل نوشت: اصلاح طلبان مخالف جمهوری اسلامی در مواجهه خیابانی ناتوان به نظر می رسند. به گفته برخی از اصلاح طلبان که سابقا صاحب مقام بوده اند، این طیف متاسفانه برای احیای تحرکات خیابانی با شکست مواجه شده اند. یکی از متحدان موسوی که نخواست نامش فاش شود گفت «اپوزیسیون بدون راس و راهبرد است». رویتر با اشاره به اینکه اپوزیسیون از طریق فضای مجازی می کوشد سربازگیری کند، تصریح می کند: یک سیاستمدار اصلاح طلب که بعد از حوادث سال 2009 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 2 سال حبس محکوم شد، می گوید «حامیان رژیم آماده جانفشانی برای جمهوری اسلامی هستند. آنها کشته شدن و شهادت برای جمهوری اسلامی را وظیفه مذهبی خود می دانند.» این سیاستمدار اصلاح طلب که نام وی از سوی خبرگزاری انگلیسی فاش نشده، به رویتر گفته است «رویارویی با تشکیلات، خیلی هزینه بر شده و اعضای اپوزیسیون مرعوب شده اند».رویتر همچنین از قول یک دیپلمات غربی در تهران نوشت: برخلاف کشورهای عربی، بسیاری از مخالفان به جای رویارویی با حاکمیت ترجیح می دهند به غرب بروند و هزینه نپردازند. خبرگزاری انگلیسی در گزارش خود می نویسد: مقامات ایرانی تعبیر مثبتی از بهار عربی داشته اند و معتقدند این اتفاق، پایان حاکمیت دولت های تحت حمایت آمریکا در منطقه خاورمیانه را رقم خواهد زد. حتی رهبر جمهوری اسلامی، بهار عربی را بیداری اسلامی نامیده و می گوید که این انقلاب ها الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

نشانه های تازه از نفوذی بودن شورای هماهنگی سبز

سازمان دهندگان اصلی فتنه سبز پس از 8 ماه جانبداری نسبت به گروهک موسوم به شورای هماهنگی سبز می گویند بخاری از این گروه بلند نمی شود. رادیو فردا ارگان رسمی سازمان در این باره به بیانیه چند روز پیش صادره از سوی گروهک مذکور پرداخته و از قول علی اصغر رمضانپور- معاون فرهنگی وزارت ارشاد در دولت خاتمی و همکار دون پایه شبکه دولتی بی بی سی در حال حاضر- اعلام کرد: این شکل یادآوری خواسته ها بدون برداشتن گامی به جلو و توضیح وضعیت جدید و اینکه اگر خواسته ما نشد چه اقدامی در مقابل انجام خواهد شد، به تدریج موضع مخالفان را تضعیف می کند، یعنی در واقع شورا نوعی سیاست تعلیق را درپیش گرفته است. معاون متواری مهاجرانی این را هم گفته است که: شورا با صدور بیانیه هم از تیغ انتقاد در امان نیست. اگر بیانیه صادر نکند به بی عملی متهم خواهد شد وقتی هم بیانیه صادر می کند، با انتقاداتی از این دست که شما [خبرنگار رادیو فردا] مطرح کردید روبرو می شود. اینکه شورا می گوید ما در آینده راه حل و پیشنهاد خودمان را برای مشارکت در انتخابات مطرح می کنیم، به معنای این است که شورا هنوز به اطمینان خاطر نرسیده و این برای یک گروه سیاسی که راس آن در زندان به سر می برد و بخش دیگری از آن در خارج از ایران منسجم نیست، بسیار خطرناک است. این بیانیه ها فقط می خواهد استفاده تبلیغاتی بکند. در همین حال شبکه صهیونیستی بالاترین تعارف را کنار گذاشته و بی مجامله تر از رادیو فردا، به شورای هماهنگی سبز و اردشیر امیرارجمند حمله کرد. بالاترین با اشاره به پیغام چندی پیش موسوی که گفته بود هیچ امیدی به انتخابات و شرکت در آن نیست، نوشت: شورای هماهنگی سبز در بیانیه اخیر خود، پس از چند هفته سکوت در قبال این پیام سرانجام بار دیگر درباره انتخابات بیانیه داده و در نهایت شگفتی، حتی در حد یک جمله هم به سخن موسوی درباره تحریم انتخابات اشاره نکرده است. تنها نشانه این بیانیه از «راه سبز امید» این است که به نوعی بسیار بی رمق خواستار آزادی موسوی و کروبی و همسرانشان شده است. شورا می نویسد «برای خروج از بن بست سیاسی کنونی و هموار شدن راه اصلاحات اساسی و ساختاری، حاکمیت به عنوان نقطه عزیمت با آزادی آقایان موسوی و کروبی و نیز کلیه زندانیان سیاسی، نشان دهد که به راستی در جهت برون رفت از بن بست سیاسی کنونی مصمم است.» شورا گویا نمی فهمد که حاکمیت اصلا نه این چیزها را می خواهد و نه حتی می خواهد که آنها را «نشان» دهد. و کیست که نداند که افزودن شرط آزادی این چهار تن به شروط گنگ خاتمی برای شرکت در انتخابات، جای رساندن پیغام تحریم را نمی گیرد؟ بالاترین اضافه کرد: در ماههای اخیر خاتمی و اصلاح طلبان پشیمان بارها و به طرق گوناگون بحث شرکت در انتخابات را پیش کشیدند. بارها با زمینه سازی برای طرح این بحث به پیکر جنبش زخم زدند و بر زخم های باز آن نمک پاشیدند. در تمام این ماهها، رسانه های سبز، از سایت کلمه که قرار بود سخنگوی موسوی باشد تا تلویزیون رسا، که قرار بود در جهت هماهنگی مبارزه عمل کند، به کاهلی دامن زدند و به جای شورافکنی و هماهنگی برای مبارزه و مقاومت، زنجموره سر دادند و به جای تحلیل، تخیل پروردند. تنها نقطه ای که وقتی بحث به آن می رسید حاضر بودند مهم جلوه اش دهند، بحث انتخابات بود. نویسنده تحلیل مذکور ادامه می دهد: با خواندن بیانیه اخیر شورا بار دیگر به یاد می آوریم که در تمام این ماهها که موسوی از رساندن تک جمله ای سیاسی به بیرون محروم مانده بود، کسانی که باید او را نمایندگی می کردند عملا هرگونه فعالیت مبارزاتی را تعطیل کردند. حرکتی که در بیست و پنج بهمن آغاز شد، تعطیل شد و جای همه اینها را، ابتدا با احتیاط و سپس بی خجالت و به صراحت، بحث شرکت در انتخابات گرفت. و باز در تمام این مدت اصلاح طلبان از مواجهه با این حقیقت طفره رفتند که شرکت در انتخابات به معنی گذر از همه ادعاها خواهد بود و این گذر معنایی جز خیانت نخواهد داشت. صدور چنین بیانیه ای از سوی شورای هماهنگی راه سبز امید، آن هم پس از پیغام صریح تحریم موسوی، و بدون کوچکترین اشاره ای به آن، اشتباهی مهلک است و اگر تعارف را کنار بگذاریم، چیزی جز فرصت طلبی و خیانت نیست. بالاترین همچنین تصریح کرده است: شورا مجموعه ای از آدم هایی است که نه نامی از آنها می دانیم و نه نشانی. توجیه آنها برای ناشناس ماندن تا زمانی پذیرفتنی بود که این مجموعه قصد تدارک مبارزه ای را داشت که لازمه آن مخفی کاری است، وگرنه شرط گذاشتن برای شرکت در انتخابات، بدون طرح هیچ بدیل دیگری، و گفتن حرف هایی که دیگر در هر رسانه «اصولگرایی» هم پیدا می شود نیازی به پوشیدگی ندارد. استفاده از ژست مبارزاتی پوشیدگی چیزی جز فرصت طلبی نیست. بالاترین همچنین با مرور وضعیت گروهک های اپوزیسیون تصریح کرده است «ما بدبخت و ذلیل هستیم.»

طرح گام به گام لنگ می زند

وزیر خارجه روسیه تلقی خود از طرح گام به گام برای حل مسئله هسته ای ایران را اعلام کرد. سرگی لاوروف در گفت وگو با شبکه آمریکایی سی ان ان اظهار داشت: «مسکو روش گام به گام را در جهت حل مسئله هسته ای ایران پیشنهاد می کند. طبق این طرح ایران باید گام اول را بردارد مثلا کار تولید سانتریفیوژها را به تعلیق در آورد. ما هم در عوض نه در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد و نه به طور یکجانبه تحریم های جدیدی اتخاذ نخواهیم کرد.» به گفته وزیر امور خارجه روسیه پس از آن ایران به عضویت تمام عیار پروتکل الحاقی به پیمان منع اشاعه سلاح هسته ای درخواهد آمد. لاوروف خاطر نشان ساخت: «اگر ایران درک کند که همه این کارها برای کنترل وضعیت عدم اشاعه است و نه برای سرنگونی نظام، آنوقت است که فرصت آغاز گفتگویی جدی پیرامون این مسئله بوجود خواهد آمد». باید از آقای لاوروف پرسید مگر تحریمی هم مانده که قدرت های مستکبر غربی امکان اعمال آن علیه ملت ایران را داشته باشند اما اعمال نکرده باشند؟! از طرف دیگر وزیر خارجه روسیه باید توجه داشته باشد که در تجربه چند سال گذشته ایران تمام راه های اعتمادسازی را ولو تا سر حد تعلیق اغلب فعالیت های هسته ای- حتی مراحل ماقبل غنی سازی- در پیش گرفت اما جز طلبکاری بیشتر، نتیجه ای مشاهده نکرد. پس از آن نیز با تدبیر حکیمانه مسئولان، جمهوری اسلامی روش گسترش فعالیت های هسته ای صلح آمیز طبق معاهدات بین المللی و از جمله NPT را در پیش گرفت و به اعمال حقوق قانونی خود پرداخت، در این میان طرف روسی به خیال اینکه کلاهی از این نمد برای خود ببافد، بعضا به پارسنگ بلوک غرب تبدیل شد و حیثیت مستقل خود را زیرسوال برد. به همین دلیل روس ها ابتدا باید استقلال خود را - که گویا درصدد بازیابی آن هستند- نشان دهند و دراین راه، نه از ایران بلکه از طرف غربی توقع داشته باشند که به میانه روی برگردد و تعهدات و حقوق بین المللی را به رسمیت بشناسد. تاخیر در راه اندازی نیروگاه بوشهر و عدم همراهی لازم در فراهم کردن امکانات غنی سازی که باعث شد متخصصان ایرانی راساً به توسعه سانتریفیوژها و غنی سازی 20 درصدی مبادرت کنند، از نقاط تاریک در کارنامه روس ها است و برای زدودن این ابهامات، طرح گام به گام را باید از خود مسکو و سپس از پایتخت های اروپایی و آمریکا شروع کرد؛ ایران نیز در چارچوب معاهدات بین المللی آماده اعتمادسازی متقابل و همکاری است.

قدس

***عذر خواهی والیبالیستها

قصد نداشتیم این خبررا تاقبل از پایان مسابقات منتشر کنیم , اما حقیقتش نگران شدیم با این حجم مطالبه مردمی شاید قضیه لو رود .واقعیت این است که پس از پایان مسابقه و دست دادن بازیکنان با داور زن و انتشار وسیع خبر ان مسوولان فدراسیون با مربیان تیم ملی و اعضای کادر فنی جلسه ای برگزار می کنند که چطور باید این مساله را حل کنیم که در نهایت به انتشار اطلاعیه مبنی بر پشیمانی و ندامت بازیکنان میرسند , اما چون بازیکنان به دستور سرداور و عدم مخالفت مربیان تیم اینکار را کرده بودند حاضر به امضا نشده و مساله با یک سخنرانی پیرامون حساسیت مسابقات و همچنین احساسات دینی مردم فیصله می یابد .این در حالی است که یک بازیکن والیبال در این جلسه گفته که ما طبق روال مسابقات دیگر که درسایر کشور ها داشتیم و پیرو درخواست شبیه به دستور سرداور به مربیان نگاه کردیم تا ببینیم عکس العمل انها چیست و چون هیچ علامتی نرسید اینکار را انجام دادیم که بار اولمان هم نبود.

***تذکر به جیرانی

پیرو انتقاد فریدون جیرانی از سانسور فیلمهای کلاسیک در صدا وسیما , به وی اخطار داده شد تا چنانچه قصد دارد از این پس میهمانان و  سوژه ها ی برنامه اش سانسور نشود دست از این گونه اظهارات بردارد , چراکه برنامه وی برای سینما ساخته شده نه صداوسیما .

***جدایی نادر از سیمین

شنیده شده که اخیرا و قبل از توزیع فیلم جدایی نادر از سیمین در شبکه ویدویی , برخی با تکثیر وتوزیع گسترده ان قصد دارند هم به تهیه کننده ضرر برسانند هم با تحت فشار قراردادن وزارت ارشاد و قراردادن آن در معرض کار انجام شده ،از احتمال عدم صدور مجوز برای اکران درشبکه خانگی جلوگیری کنند , چرا که گفته می شود  وزارت ارشاد با اکران این فیلم  درشبکه خانگی مخالفت کرده است

***سفرهای خانوادگی

اگر چه پیش از این نیز سفرهای خانوادگی مسوولان به خارج از کشور رواج داشت , اما با اخرین سفر محمود احمدی نژاد , که مقامات عالیرتبه همراهش، خانوادگی به امریکا سفرکردند , و اخیرا داماد خواهرش هم اینکار را کرده , برخی از نمایندگان مجلس اعتراض کرده اند که چرا تا کنون سفرهای خارجی را بدون همسر و سایر اعضای خانواده خود انجام داده اند . اما از یک کمیسیون مجلس خبر رسید که بر اساس اظهارات موثق یک نماینده مجلس , همسران مسوولانی که طی سالهای اخیر همراه شوهرانشان به سفر خارجی رفته اند و اتفاقا کارمند دولت هم بوده اند , حق ماموریت هم گرفته اند , که از ان جمله همسر متکی و همسر یک مقام عالیرتبه فعلی که به دلیل قرار داشتن در مقام دولتی از ذکر نام او خودداری میکنیم .

***رویانیان برای انتخابات

از انجا که این روزها همه انتصابها و انتخابها به نوعی به انتخابات مربوط میشود ,برخی انتخاب نا مربوط رویانیان به مدیر عاملی پرسپولیس را هم از این نوع انتخابها میدانند , اما واقعیت این است که رویانیان قصد نامزدی مجلس شورای اسلامی را ندارد و به گفته یک مقام اگاه او امده تا با رو به راه کردن پرسپولیس نظر هواداران پرشمار این تیم را به سوی برخی افراد که قرار است کاندیدا شوند جلب کند .بنا بر اخبار موثق رویانیان قبل از حضور در تیم به شدت با این انتصاب مخالفت کرده و مشکل مالی پرسپولیس را بزرگترین دلیل برای ناموفق بودن تیم عنوان کرده , اما به او گفته شده به محض در دست گرفتن کارها مسایل مالی تیم حل خواهدشد و کمکهای مالی از وزارت ورزش و جاهای دیگری که به او گفته شده خواهد رسید و او وظیفه دارد فقط تیم را به بهترین وجه اداره کرده و نتیجه مورد نظر هواداران را بگیرد .از سوی دیگر این انتخاب نامربوط موجب شده تا پیامک های طنز و بعضا تمسخرآلود علیه رویانیان و برخی شخصیت های برجسته بین مردم رد وبدل شود.

***حادثه تور مختلط

در حالی که هیچ مقام مسوول وزارت علوم و حتی دانشگاه حاضر به پذیرش مسوولیت تور دانشجویانی که دچار حادثه شدند نیست , یک مقام اگاه گفت این تور که شامل دانشجویان دختر و پسر بوده با هماهنگی یک تشکل دانشگاهی عازم شمال بودند و هدف علمی خاصی هم در بین نبوده و صرفا تفریحی بوده است و مکان در نظر گرفته شده برای اقامت انان هم مختلط بوده است .

***گاف قضایی

برخی کارشناسان بر این باورند که قوه قضاییه این روزها دچار یک گاف خود ساخته شده است . به اعتقاد این کارشناسان در حا لی که می شد با اعدام خاطیان و مجرمان روزهای اخیر طی یک برنامه درست و مدون اقتدار دستگاه قضایی و برخورد سریع با مجرمان را به نمایش گذاشت و عامل عبرت سایر مجرمان شد , با اعدام پر هیاهوی سه محکوم به اعدام طی یکماه , باعث جوسازی رسانه های بیگانه و سازمانهای بین المللی شدند که عملا کار سیاسی را به جای حقوق بشر پیگیری میکنند .شاید بیانیه های این سازمانها را که طی روزهای اخیر در رسانه های بیگانه به طور وسیع منتشر شده را بتوان به کج سلیقگی قوه قضاییه نسبت داد.

*** مشایی کجابود وکجاست ؟

شاید سوالی که این روزها همه دنبال ان هستند همین با شد که مشایی در طول سفر رییس جمهور کجا بود و اکنون کجاست ؟خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که مشایی همراه رییس جمهور به کشور باز میگردد , اما از اینکه در اطراف او گمانه زنی شود ه هم بدش نمیاید .در عین حال اخباررسیده از یک منبع در خصوص برنامه سفر او به نیویورک نیز حاکی است که او دیدارهای زیادی با پرفسور مولانا داشته و از طریق وی بسیار از مسایل را پیگیری میکرده است .او همچینن با امیر احمدی دیدار کرده و از طریق اونیز برخی کارها را انجام داده وعملا شخصا کمتر سراغ کسی رفته است .اما دیدارهایی هم با اعضای هیات ریسه یا مسوولان تشکلهای ایرانی مقیم امریکا داشته و با برخی ان جی او های امریکایی نیز گفتگو کرده است البته تمام این تشکلها , جزو گروههای مخالف وحتی اپوزسیون نبوده اند بلکه بیشتر فعالیت فرهنگی یا اجتماعی داشته اند .یکی دیگر از دستورهای کار وی در خصوص الواح هخامنشی و ارتباط با دانشگاههای امریکا بوده که گویا نتوانسته انگونه که انتظار داشته در این بخش موفق شود .مشایی قصد داشته عیادتی هم از چاوز داشته باشد که هنوز خبری در خصوص انجام شدن یا نشدن این دیدار غیر رسمی نرسیده است .

***حجاج نمیروند

انگار سازمان حج گمان نمیکرد که این مقدارمردم پول داشته باشندو ثبت نام کنند , چرا که در اخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که فقط 5/2 میلیون نفر از ثبت نام کنندگان مسافر مکه و مدینه خواهند بود وبقیه مخیر هستند که یا پول خود را پس بگیرند یا در نزد بانک به عنوان سپرده بگذارند .این در حالی است که بانکها هنوز هم برای ثبت نام تبلیغ میکنند و این در حالی است که هم اکنون تعداد از 3 میلیون نفر فراتر رفته , حتی خبرهایی هم میرسد مبنی بر اینکه بانکها حتی پرداخت وام عمره را متوقف نکرده اند و به برخی از کسانی که نگرانی شرعی بودن دارند توصیه کرده اند که شما نیت کنید که پول را در راه دیگری خرج کرده اید و با اقساط برای حج ثبت نام میکنید .این در حالی است که خبر میرسد لابی بانکها با حج و زیارت برای تاخیر در زمان برگزاری قرعه کشی شروع شده و با توجه به عدم اعلام زمانی برای قرعه کشی معلوم نیست این لابیگری به نتیجه برسد یانه ؟در عین حال هنوز معلوم نیست ترتیب خرید و فروش این فیشها هم چطور باشد اما گویا امکان معامله ان وجود دارد چرا که برخی شرکتهای زیارتی تعداد زیادی فیش ثبت نام کرده اند تا پس از قرعه کشی بفروش برسانند.

***قهوه شیرین

سری جدید قهوه تلخ بزودی توزیع میشود , این در حالی است که در سری جدید تعدادی از هنرپیشه ها حضور ندارند وبرخی نیز به سریال اضافه شده اند .اخبار رسیده حاکی است پیرو درامد کم سابقه این سریال از فروش , برخی بازیگران درخواست دستمزدهای بیشتری کردهاند که با مخالفت مدیری روبه روشده و انها از سریال حذف شده اند , همچنین با توجه به همین درامد دستداندرکاران مکان فیلمبرداری و نصب دکورها هم درخواست رقم بیشتری کرده اند که باعث توقف کار و تغییرات در روند سریال شده است .در نهایت به نظر میرسد که مدیری قصد ندارد در این خوان نعمتی که نصیبش شده کسی را شریک کند و به کسی باج دهد .

***دانشجوی امریکایی نما

احمدی نژاد در دیدار خود با 100 دانشجوی مشغول به تحصیل در آمریکا، به یک دانشجوی اسرائیلی هدیه داد. این دانشجو علی الظاهر خود را دانشجوی آمریکایی و نه صهیونیست معرفی کرده است و توانسته با رئیس جمهوری دیدار کند. با این وجود رسانه های صهیونیستی با آب و تاب فراوان به این ماجرا پرداخته اند.بر اساس این گزارش، احمدی نژاد علاوه بر کارت ویزیت به این دانشجوی صهیونیست یک یادگاری هم داده است.دان فولک 21 ساله درباره دریافت این هدیه از احمدی نژاد گفت: این دیدار در هتل محل اقامت رئیس جمهوری ایران در منهتن برگزار شد و ما حدود یک ساعت برای تشریفات امنیتی معطل شدیم و مجبور شدیم علاوه بر موبایل، دوربین های خود را نیز تحویل مقامات امنیتی دهیم.وی افزود: در بازرسی بدنی من گواهینامه رانندگی اسرائیلی خود را نشان افسرامنیتی ایران دادم و وی به من لبخند زد. این دانشجوی اسرائیلی گفت: وقتی شنیدم که احتمال دارد بتوانیم با رئیس جمهوری ایران دیدار کنیم، حس دوگانه ای داشتم. با خود می گفتم چگونه یک شهروند اسرائیلی می تواند بنشیند و سخنرانی کسی که خواهان پاک کردن ما از نقشه است را گوش کند

***95درصد اخبار سید حسن دروغ است

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی که در جمع اعضای هیئت تحریریه یک روزنامه سخن می‌گفت، به تبیین انتظار عمومی از رسانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: بزرگترین انتظار مردم از رسانه‌ها این است که که دروغ نشنوند. مهمترین سرمایه یک رسانه، اعتماد عمومی است. متاسفانه در کشور ما مسأله‌ای بنام جنگ روانی شکل گرفته که این مسأله با دروغ اشتباه گرفته می‌شود.یادگار امام به اخبار منتشره درباره خود اشاره کرد و گفت: غیر از اخبار رسمی، 95درصد خبرهایی که از قول من در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، دروغ است. اگرچه گاهی مطالب بزرگنمایی می‌شود اما بسیاری اوقات، خبرها از بیخ و بن دروغ هستند.

*** واما شهید ربانی

در خصوص برهان الدین ربانی و دلایل و شیوه شهادت او اخبار بسیار ودست اولی داریم که به دلیل تایید نشدن انها فعلا از درج ان خودداری میکنیم فقط یک نکته را بنویسم که برخی عوامل شهادت او در روز خاکسپاری اش هم حاضر بودند .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات