تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۲۷۱۲۶
وجود بحران افتضاح رسانه‌ای؛

مرداک: شبکه‌های فارسی‌زبان را گسترش می‌دهیم


مدیر خاورمیانه امپراطوری رسانه ای رابرت مرداک گفته است که باوجود رسوایی‌ها و بحران اخیرش، همچنان به گسترش شبکه‌های جدید فارسی‌زبان خود در ایران و تاثیرگذاری بر خانواده های ایرانی اصرارخواهند داشت.
شرکت پخش برنامه‌های خاورمیانه، که زیرمجموعه شرکت نیوزکورپوریشن متعلق به رابرت مرداک یهودی است، اعلام کرده که باوجود رسوایی های اخیرش، قصد دارد تا دو شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان دیگر خود را برای زنان و مردان فارسی زبان راه‌اندازی کند و بحران های اخیر شرکت مرداک، هیچ تاثیری در ادامه مواضع خصمانه اش علیه ایران ندارد.
کیث رابرت مرداک، یا مرداخ یا مردوخ، سرمایه‌دار یهودی‌الاصل آمریکایی-استرالیایی پیش از رسوایی اخیرش اعلام کرده بود که قصد دارد تا دو شبکه تلویزیونی فارسی زبان از طریق شراکت دفتر دبی با یک شرکت رسانه ای محلی راه اندازی نماید.
یکی از این شبکه ها به نام "زمزمه" (که از جانب برودکست خاورمیانه در دبی اداره می شود و سهام آن متعلق به شرکتهای موبی و نیوز کورپریشن است) زنان فارسی را هدف خود قرار داده و این شبکه در تاریخ شنبه 18 تیر ماه ساعت 19به وقت تهران آغاز به کار کرد.
شبکه دیگر نیز که در اواخر شهریور ماه افتتاح می شود، با هدف عملیات روانی علیه مردان فارسی زبان تاسیس خواهد شد.
وبگاه بیزینس اینسایدر در این خصوص نوشت که سعد محسنی، مدیر عامل این شرکتِ مستقر در دبی، با اشاره به افتضاح رسانه ای مرداک، بیان داشت: «این مسائل تأثیری بر روی ما نخواهد داشت. ما هیچ کاری انجام نداده‌ایم و همچنان از سوی نیوزکورپوریشن حمایت می‌شویم و فکر نمی‌کنم که در آینده این روند تغییر یابد».
وی در ادامه افزوده است: «ما کارهای خبری یا ژورنالیستی انجام نمی‌دهیم؛ ما شبکه‌ای هستیم که فقط به سرگرمی‌های عمومی می‌پردازد».
وی در مورد سومین شبکه این شرکت نیز اظهار داشت: «در نظر داریم در آینده دامنه کارهای تجاری خود را گسترش دهیم، که البته این کار عمدتاً به این بستگی دارد که امسال کار ما چگونه پیش برود و میزان استقبال بازار از شبکه‌های ما چگونه خواهد بود».
محسنی بیان داشته است: «ما برای شبکه فارسی وان با واکنش‌های بسیار خوبی مواجه شدیم و مخاطبان زیادی را به دست آوردیم. بر اساس این و نیز تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، دریافتیم که جا برای راه‌اندازی دومین شبکه نیز وجود دارد».
سعد محسنی (نفر اول از سمت راست)، مدیر عامل بخش خاورمیانه امپراطوری رسانه ای مرداک
مرداک مدتهاست برای تغییر سبک زندگی مسلمانان، فروپاشی خانواده های ایرانی را هدف قرار داده و شبکه فارسی وان را راه اندازی کرده است. شبکه فارسی وان نیز برای عملیاتی کردن فروپاشی خانواده ها، سریال های تلوزیونی (غالبا کلمبیایی) که زمینه لیبرالیسم فرهنگی را ترویج می کنند با موضوعات خیانت، فرزند نامشروع و طلاق را در سطح وسیع با دوبله فارسی پخش می کند؛ تا با ترویج فمینیسم لیبرال در جامعه ایرانی حیا زدایی از زنان و غیرت زدایی از مردان موجب فروپاشی فرهنگی جامعه شود.
لازم به ذکر است که شرکت نیوزکورپوریشن، اخیراً به دلیل افشای شنود تلفن‌های شهروندان انگلیسی و رشوه دادن به پلیس انگلیس با چالش‌های زیادی مواجه شده و اعتبار خود را در سطح بین‌الملل از دست داده است. لازم به ذکر است که قیمت سهام نیوزکورپوریشن به دلیل رسوایی‌های اخیر 14 درصد کاهش یافت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات