صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۲۷۳۶۳

اخبار ویژه برخی روزنامه های 11 مهر 1390


 

در روزهای اخیر اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه محمود رضا خاوری مدیر عامل مستعفی بانک ملی، تابعیت دوگانه دارد، خانه سه میلیون دلاری در کانادا دارد و صاحب 8 شرکت هواپیمایی است. شفاف، در گزارشی نوشت: اگر این حرف و حدیث‌ها درباره تابعیت دوگانه خاوری صحت داشته باشد که البته تاکنون تکذیب هم نشده است بیش از همه باید وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در اینباره پاسخگو باشند چرا که براساس ماده 989 قانون مدنی، انتصاب تبعه سایر کشورها به مناصب دولتی منع شده است.

در شرایطی که نظام بانکی کشور به دلیل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی زیر سئوال است، معاون اول رئیس‌جمهور از نظام بانکی و مدیران بانکی کشور قدردانی کرد! به گزارش آتی نیوز به نقل از فارس، محمدرضا رحیمی ظهر دیروز در جلسه شورای عالی اشتغال، کاهش نرخ بیکاری در کشور نسبت به سال گذشته و موفقیت‌های دولت در ایجاد فرصت‌های شغلی را رضایت بخش ارزیابی کرد و اظهار داشت: برغم همه تبلیغات منفی و جوسازی‌ها علیه دولت، گزارش‌ها موید آن است که همه بخش‌های دولت از جمله وزرا، استانداران، بانک‌ها و دیگر مدیران ذیربط درحال تلاش برای کاهش هرچه بیشتر نرخ بیکاری در کشور هستند.

10 متهم دستگیر شده در ماجرای تجاوز گروهی به یک زن در کاشمر از زندان آزاد شدند. به گزارش آتی نیوز به نقل از قاصد، این افراد متهم بودند 16 خرداد سال جاری در حمله گروهی به زنی جوان در کاشمر، به وی تجاوز کرده‌اند اما بعداً با اطلاع رسانی مسئولان ارشد قضایی گفته شد بسیاری از اطلاعات منتشر شده در این موضوع، غلو شده و نادرست بوده است. یک مقام مسئول در دادگستری مشهد نیز در این خصوص به قاصد گفت: تعدادی از این افراد با ضمانت آزاد و تعدادی نیز تبرئه شده‌اند تا تحقیقات بیشتری از زن مدعی و سایر شاهدان انجام شود. شانزدهم خرداد، مردی با یک زن جوان به دلایل نامشخص به اطراف روستای قوژد کاشمر رفته بود که تعدادی از جوانان این منطقه با اطلاع از این موضوع با ضرب و شتم مرد جوان و مجروح کردن او، زن جوان را مورد آزار قرار دادند. آتی نیوز افزود: به نظر می‌رسد هنوز افکار عمومی نسبت به این قضیه سوالات فراوانی دارند که دستگاه قضایی باید در این خصوص ابهام زدایی کند.

 

 

گفتنی است بیانیه اخیر حزب غیرقانونی و منحل شده مشارکت در محکومیت اختلاس 3هزار میلیارد تومانی با توجه به ماهیت این حزب برای کیهان تعجب آور و غیرمنتظره بود چرا که دست اندرکاران اصلی غارتگری اخیر با شماری از سردمداران حزب مشارکت هویت مشابهی دارند و عوامل این حزب تاکنون در برخی از پرونده های فساد کلان اقتصادی دخیل بوده اند، بنابراین، اولین احتمال آن بود که حزب منحله مشارکت با صدور بیانیه مورد اشاره در پی بهره گیری از ترفند «فرار به جلو» باشد. این احتمال از آنجا قوت بیشتری گرفت که محتوای بیانیه حزب مشارکت بیشتر از آن که در محکومیت اختلاس و غارت بیت المال باشد، علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده بود، یعنی دقیقا همان خطی که در جریان فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 دنبال می کردند که دریافت کمک های مالی کلان از پادشاه عربستان و برخی سران کشورهای اروپایی، همراهی سرمایه داران بزرگی نظیر جرج سوروس صهیونیست، تأمین هزینه های هنگفت رسانه ای غرب و اختصاص و راه اندازی چند شبکه تلویزیونی در حمایت از فتنه گران و... از جمله آنها بوده است.

بیانات آیت الله خامنه ای نقشه راه آزادی فلسطین است2 مبارز ارشد فلسطینی و لبنانی، بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین را «نقشه راه آینده دفاع از فلسطین» توصیف کردند.

وزیر خارجه سابق دولت حماس با بیان اینکه بیانات ولی امر مسلمین یک پیام جامع و کامل بود و باید بهترین استفاده از راهکارهای مندرج در آن برای آزادی فلسطین صورت گیرد، افزود: طبق این بیانات، کشور فلسطین فقط متعلق به ملت فلسطین است و مسلمان و مسیحی و یهودی باید در آن در کنار هم زندگی کنند و بین یهودیان فلسطین و یهودیان صهیونیست اشغالگر باید مرزبندی مشخصی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد که یکی از اهداف این همایش یکپارچه کردن افکار و آراء جهت آزادسازی کامل سرزمین های فلسطین از رژیم صهیونیستی است و نه تنها بخشی از آن.

«سمیر قنطار» گفت: واضح است امروز امپریالیسم جهانی تلاش می کند از قیام های عربی به نفع خود بهره برداری کند اما امام خامنه ای با اظهارات و موضع گیری آشکار خود، نکات مهمی را بیان نمود و همانطور که موضع جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز در مورد پرونده فلسطین مشخص بوده، ایشان نیز بر همان مواضع تاکید کردند.

وی در مورد موضع و اظهارات اخیر رئیس تشکیلات خودگردان گفت: به نظر بنده اظهارات «محمود عباس» بدون مفهوم و بی معنی بود زیرا چگونه می شود فلسطینیان بتوانند با استفاده از یک کرسی صاحب یک کشور شوند. تنها راه رسیدن فلسطینیان به سرزمین خود و اعاده حقوقشان تکیه بر سلاح مقاومت است.«قنطار» که با تابناک گفت وگو می کرد، افزود: متاسفانه محمود عباس به دنبال منطقه ای است که 22درصد خاک فلسطین را شامل می شود اما تمام مناطق اشغالی، متعلق به ملت فلسطین است.

منوشه امیر از حال رفت!سایت بالاترین که از سوی منوشه امیر مدیریت می شود با تظاهر به دفاع از فلسطین مدعی شد موضع جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با طرح محمود عباس، همسو با موضع رژیم صهیونیستی است.

سایت صهیونیستی بالاترین در حالی وارد بازی نخ نمای آمریکا و رژیم صهیونیستی شده که هفته گذشته به فاصله چند روز ماهیت کامل خود را لو داد و ضمن قرار دادن نشان ستاره داود بر صفحه اول خود، مخاطبان را به وزارت خارجه آمریکا نیز ارتباط داد.

یادآور می شود بیانات حکیمانه و تحلیل مستند رهبرفرزانه انقلاب در پنجمین نشست بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که با حضور مهمانان بیش از یکصد کشور برگزار شد، بازتاب بسیار گسترده ای در محافل سیاسی منطقه و جهان داشت و عملا پروژه خائنانه آمریکا و اسرائیل برای قربانی کردن فلسطین به پای اشغالگران را از خاصیت انداخت.

 

با وجود سپری شدن 3 روز از این موضع گیری صریح دولت آمریکا، هیچ یک از اعضای مرکزیت سازمان حاضر به اعتراض در این زمینه نشده اند. رجب مزروعی نیز که خود را سخنگوی سازمان شاخه خارج کشور معرفی می کند، واکنشی از خود نشان نداده است.یادآور می شود مرکزیت سازمان در سالهای نه چندان دور ژست مبارزه با امپریالیسم آمریکا گرفته و بسیاری از نیروهای انقلاب را متهم به کاهلی در امر مبارزه می کردند، اما به تدریج سازمان دچار ارتجاع فکری و عملی در این زمینه شد و سازمان از منطق مبارزه با آمریکا -حتی در حد دفاع از صدام در ماجرای حمله به کویت و توصیف وی به عنوان خالدبن ولید یا دعوت به ائتلاف با طالبان در مقابل کاخ سفید- به موضع تسلیم طلبی تنزل کرد و سرانجام به جایی رسید که تمام مواضع سالهای اخیر آن به عنوان تیتر اول صدای آمریکا و رادیو فردا و... برگزیده می شود.

ظاهرا این اولین بار است که سخنگوی سازمان (آرمین) مورد حمایت علنی دولت آمریکا قرار می گیرد. پیش از این کسانی چون بهزاد نبوی مورد حمایت رسمی برخی دولت های اروپایی نظیر انگلیس قرار گرفته بودند. اتحادیه اروپا در سال 1382 با اشاره به رد صلاحیت کسانی چون بهزاد نبوی اعلام کرده بود انتخابات مجلس ایران را مشروع نمی داند.

هاشم آغاجری عضو مرکزیت سازمان در دوره اصلاحات به جسارت علنی علیه امامت و مرجعیت شیعه پرداخته و با اعتراض شدید مردم مواجه شده بود.

 

ارگان موسسه «رند» در تحلیلی به قلم تریتا پارسی نوشت: جمهوری خواهان می گویند ایران، ضعف دولت اوباما را به نمایش می گذارد. آنها می گویند او به اندازه کافی از آشوب اپوزیسیون در سال 2009 حمایت نکرد همچنان که دیپلماسی دولت وی در برابر برنامه هسته ای ایران کسل کننده و ناتوان بوده و تحریم ها راه به جایی نبرده اند.

یادآور می شود اگرچه اعلام بی کفایتی و ناتوانی اوباما در قبال ملت ایران، تحلیل کاملا درستی از سوی جمهوری خواهان است اما باید توجه داشت که جمهوری خواهان 8 سال تمام در دولت بوش انواع حربه های فشار علیه جمهوری اسلامی ایران را آزمودند و سرانجام نیز دولتی بی حیثیت، لطمه دیده و منفور و منزوی را به ارث گذاشتند که در باتلاق عراق و افغانستان فرو رفته و در مقابل رویکرد مقتدرانه جمهوری اسلامی به توسعه فعالیت های هسته ای نیز عاجز مانده بود. دقیقا به همین دلیل و همچنین قربانی کردن منافع مردم آمریکا در پای منافع کارتل های بزرگ هم بود که جمهوری خواهان از اوباما شکست خوردند و بنابراین هر دو حزب به یک اندازه دچار سرشکستگی مقابل ملت ایران شده اند.

سرشکستگی هایی که دولت بوش برای حاکمیت آمریکا درست کرد، چنان عمیق بوده که دولت بعدی آمریکا هنوز نتوانسته از عواقب خسارت بار آن- از جمله در عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان- خلاصی پیدا کند.

 

سایت رادیو فردا در تحلیلی به قلم یکی از تحلیلگران همکار سازمان سیا (الکس وطنخواه) نوشت: جنبش سبز نفوذ خود را در میان مردم ایران از دست داده است. همراه با از راه رسیدن انتخابات مجلس، این جریان ناتوان از ارائه یک پیام موثر است و این یک ضعف اساسی است.

نویسنده تحلیل با بیان اینکه اصلاح طلبان به 3 دسته تقسیم شده اند، نوشت: بخش اول که شاید معرف رادیکال ترین دیدگاهها است معتقد است حضور در انتخابات مجلس افتادن به دام رژیم است. از جمله آنها مصطفی تاج زاده معاون وزیر کشور در دوره خاتمی است که می گوید حتی اگر تعدادی از نامزدان اصلاح طلب تایید صلاحیت شده و رای بیاورند به هیچ وجه اجازه نخواهند یافت انحصار اقتدارگرایان را به چالش بکشند. بخش دوم با خاتمی شناخته می شوند. این جریان طرفدار «مشارکت مشروط» است. شروط او آزادی رسانه و زندانیان سیاسی و حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان است. با این همه آقای خاتمی بارها اعلام کرده که بعید است حاکمیت یک چنین شرایطی را بپذیرد. بخش سوم، اصلاح طلبانی هستند که برای شرکت در انتخابات آینده مجلس هیچ شرطی را اعلام نکرده است. اکثریت این طیف را نمایندگان اصلاح طلب مجلس فعلی تشکیل می دهند. با وجودی که این گروه به شدت از دولت انتقاد می کنند ولی به نظر می رسد که همزمان بر وفاداری خود به مقام رهبری کاملا پایبند هستند.

خاطرنشان می شود رسانه های ضدانقلاب طی هفته های اخیر با ناامیدی از اقبال مردم، این بار پیشنهاد کرده اند فتنه گران سناریوی تحریم انتخابات را در دستور کار قرار داده اما آن را علنی نکنند تا بتوانند از فضای انتخاباتی برای تخریب و نفاق افکنی استفاده کنند.

 

 

رجانوشتبهروزی دبیرکل جامعه زینب با بیان اینکه آیت‌ا...مهدوی‌کنی با عدالتی که دارند، درباره عدم حضور باهنر در جبهه پیروان اظهارنظر نمی‌کند، گفت: عدم تمایل آیت‌ا...مهدوی‌کنی به حضور باهنر نظر شخصی صدر و بادامچیان بود.

 

تابناک مدعی شدبه تازگی کتابی که حاوی مباحث انحرافی در زمینه مهدویت است، توسط عناصر وهابی با هدف القای خرافات در خصوص ظهور حضرت حجت(عج) در شهرهای مرزی جنوب کشور بین شیعیان این مناطق پخش شده است.

 

تعامل مدعی شدمرتضی طلایی فرمانده انتظامی پیشین تهران بزرگ و عضو شورای شهر فعلی تهران قصد دارد برای انتخابات مجلس کاندیدا شود. وی یکی از نزدیکان قالیباف شهردار تهران به شمار می رود.

 

تابناک نوشتمهدی خورشیدی داماد رئیس جمهورگفت: علیرغم صدور روادید برای خود و خانواده‌ام جهت شرکت در اجلاس سازمان ملل همراه رئیس‌جمهور به آمریکا نرفتیم. براساس تصویری که در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری منتشر شده، رئیس‌جمهور را در سفر به نیویورک علاوه بر همسرش، پسر بزرگ، عروس و نیز مادر زن پسرش همراهی کردند.

 

رادیو آلمانعزت‌ا... یوسفیان ملا، نماینده مجلس، از فعالیت تجاری برخی مدیران بانکی در کشورهای خلیج فارس انتقاد کرد. این نماینده مجلس که عضو "ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی" است، گفت: «نظام بانکی ما ظرفیت فساد دارد و نظارت در آن جایگاهی ندارد.»

 

کیهانجریان انحرافی که از تطمیع کیهان نا امید است، در سایت وابسته به مشایی ادعا کرد که روزنامه کیهان مبلغ 12 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.
تهران امروز
موسوی عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی، با اعلام اینکه بررسی پرونده شکایت از دو مقام دولتی ادامه دارد، گفت: ممکن است نتیجه بررسی پرونده شکایت از بقایی و ��شایی، منجر به تصمیم هیات رئیسه کمیسیون مبنی بر، برکناری این دو مقام دولتی شود.
مردمسالاری
دولت لهستان با احضار سفیر ایران، خواستار لغو حکم اعدام فردی به نام نادرخانی شد. جرزی پوسنانفسکی معاون وزارت خارجه لهستان با احضار سفیر ایران در ورشو از وی خواست که این حکم متوقف شود.
قدس
از اقازاده هایی که با 160 کیلومتر سرعت میرانند تا پشت پرده 90 و وصیت انتخاباتی
اما در میان تمام این اتهام کشی ها مساله ای که روشن است اینکه این فرد که پاسپورت پاکستانی داشته توانسته از حلقه نیروهای امریکایی که حفاظت از منطقه منزل شهید ربانی را برعهده داشته اند عبور کنند .

 

از این تعداد آقازاده ای که خودرو آنها متوقف و به پارکینگ منتقل شد تعدادی از آنها ظرف چند روز مجددا با همین جرم یعنی سرعت بالای 160کیلومتر برساعت توسط پلیس متوقف شدند.

انچه که به نظر میرسد پس از ماجرای اختلاس بزرگ خودرو های چند صد میلیونی برخی اقازاده ها به شدت در معرض دید کانونهای خبری قرار گرفته است .

 

روز اول خیلی ها از جمله همکاران خبری ما , خاوری را قهرمانی تصور کردندکه قبل از برکنار خود شجاعانه استعفا داده است , حتی نامه ای از سوی کارکنان منتشر شد که حاکی از افسردگی شدید انها بخاطر از دست دادن چنین مدیر شجاعی بود .

در عین حال هر روز ابعاد تازه تری از اعمال این مدیر خارج نشین که رفیق گرمابه و گلستان رییس کل بانک مرکزی بوده و با وزیر اقتصاد در امورش هماهنگ عمل می کرده رو می شود و اکنون ان مدیر شجاع روز استعفا به مردی ترسو ,خاین وفراری در افکار مردم تغییر یافته است .

 

برخی مدیران عزل شده توسط جهرمی:

محمدحسین فتحعلی زاده، رئیس اداره کل حقوقی، دارای 26سال تجربه در تمامی رده‌های بانک از شعبه، حوزه، معاونت و سرپرستی. به جای ایشان جوانی 30ساله و فاقد تجربه کافی حقوقی و بانکی، به سمت مهم مدیر کل حقوقی منصوب شده است.

مجید گودرزی: مدیر امور طرح و برنامه دارای 27 سال سابقه و تجربه در بانک صادرات ایران

سیروس یاری‌کل: دارای 29 سال سابقه در تمامی بخش‌های بانکی و حقوقی که به دلیل عدم ارجاع کار ناچار به بازنشستگی شد.

جاهد کوچک: دارای 28 سال سابقه در ریاست شعب خارج از کشور، اکنون عزل شده و استفاده‌ای از ایشان نمی شود.

ابوالفضل تاج الدین: بازرس ویژه مدیر عامل با 26 سال سابقه، برکنار شده است.

مجید ابوالفتحی: مدیرکل روابط عمومی جوان حدوداً 30 ساله که مدعی 17 سال تجربه مدیریت دارد.

مسعود غنی‌زاده: همکلاسی دیگر آقای جهرمی که از شهرداری به بانک صادرات آورده شده.

اخبار رسیده به خبر نگار ما حاکی است دیروز و در پی عدم تفاهم شرکت پیمانکار من کارت و سازمان اتوبوسرانی مشهد , فروش و شارژ این کارتها که به اجبار و برای استفاده از اتوبوس به مردم مشهد فروخته میشود , متوقف شد .

دیروز شهروندان مشهدی که باید اجبارا با این ساز شهرداری هماهنگ حرکت کنند , با مشکلات زیاد و سرگردانی مضاعف مواجه شدند .

 

خبر های رسیده به خبرنگار ما حاکی است در آخرین نشست حزب موتلفه اتفاق بسیار جالبی رخ داد.

اما در نهایت به جمع بندی نهایی درباره دادکان نرسیده و وی از لیست کاندیداهای این حزب حذف شد.

. البته شنیده های حاکی است که درباره دادکان گفته می شود اوبه هرصورت چه در فهرست باشد یا نباشد کاندید خواهد شد و برخی نیز به وی مشاوره داده اند که قطعا رای خواهداورد .

شنیدیم که سیدمحمد خادم، رئیس 3 دوره فدراسیون کشتی که بر اثر سانحه رانندگی به کما رفته بود , بالاخره بهبودی نسبی یافته و اکنون از اغما خارج شده است .

در عین حال اخبا ررسیده حاکی است تاکنون جز یکی دو تن از مسوولان ورزش کسی به عیادت این ورزشکار نرفته است .

وقتی هفته گذشته چند نماینده مجلس در یک برنامه تلویزیونی به هم تاختند , خیلی ها گمان کردند که دو طرف برای رشد و اعتلای فوتبال این کشور است که به سر وکله هم میزنند , اما اصل ماجرا چیز دیگریست .

بعد از برنامه نیر یکی از کسانی که ماجرا را میدانسته با دهقان وارد گفتگو و شده و عنوان کرده در صورت تداوم چنین روند ناچار از افشا گری خواهد شد و فعلاماجرا خاتمه یافته است.

 

این فعل و انفعالات و جست و خیزهای انتخاباتی که به حقیقت نمیشود نامش را تلاش برای توسعه سیاسی و انتخابات و نهادینه کردن دموکراسی در کشور نامید، از این هم فراتر رفته و کاندیدایی بیش از سه میلیون تومان برای بزرگ ده یا فردی که قرار بوده فردای آن روز مهمان او شود، میفرستد و میگوید : با این پول دو رأس گاو بخر و پیش پای من سر ببر تا مردم بگویند این طور و آن طور. یا به فلان قصاب میگوید شما میخواهید چند گاو یا گوسفند بکشی؟ هر چقد ر میخواهی بکشی اول بیار پیش پای من سر ببر بعدا به کشتارگاه ببر در عوض مثلا صد هزار تو مان به تو میدهم!!!؟؟؟

***پیمانکار شهردار می شودشنیده شده در برخی شهرها ،اعضای شورای شهر در اقدامی خلاف مقررات، پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری را به عنوان شهردار برگزیده اند .چندی پیش این اتفاق در مرکز یکی از استانهای جنوبی روی داد که با واکنش استانداری مواجه شد .اما در یکی از شهرهای همین استان و به تبعیت از شورای شهر مرکز استان ,اعضای شورای شهر یکی از پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری را به عنوان شهردار پیشنهاد کرده اند .

*** اب معدنی برای مردم نه مسوولانبا خبر شدیم برخی از مسولان وزرات بهداشت از خوردن آب معدنی خودداری می کنند وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم مواد نگهدارنده آب معدنی آن قدر زیاد است که برای بدن مضر بوده و احتمال سرطان زا بودن دارد .برابر بررسی ها آب سالم آبی است که چنانچه بیش از 48 ساعت در فضای باز نگهداری شود بوی نامطبوع پیدا می کند اما آب معدنی اگر روزها بماند به دلیل مواد نگهدارنده ای که دارد چنین اتفاقی برای آن رخ نمی دهد

بعد از تولید کفشها و شلوارهایی که در قسمت زیرین انها اسامی متبرک درج شده بود در اخرین خبر شنیدیم که شرکت صهیونیستی موسوم به "دلال" () در تولیدات جدید خود که شامل دستمال صورت و دستشویی می شود دست به اقدام توهین آمیزی زده است.

تولیدات جدید این شرکت صهیونیستی، واکنش فلسطینیان را در پی داشته و آنان خواستار برچیدن این عبارت مقدس از روی دستمالهای تولیدی شده اند.

 

****افشاگری دوگروه اطراف رئیس جمهوربرخی از سران جریان انحرافی که در جریان اختلاس بزرگ متهم شده اند، اخیرا دچار اختلاف شده و راه تبرئه خود و یارانشان را افشاگری علیه یکدیگر دیده اند. این دو گروه که بر کرسی های راست و چپ ریاست جمهور تکیه زده اند، گرچه هر دو تحت عنوان جریان انحرافی و حاشیه ساز دولت شناخته می شوند اما در ماجرای اختلاس به اختلاف خورده اند؛ به گونه ای که پس از افشای خبر اختلاس در حال فعالیت تبلیغاتی علیه یکدیگر هستند. گروه جنجالی تر هیئت دولت که متهم اصلی پرونده اختلاس هم هست، در ابتدا تلاش کرد که همه تقصیرها را به گردن مدیرعامل بانک صادرات بیندازد و خود و یارانش را از مهلکه نجات دهد. شخصیت محوری گروه مقابل اما، که خود از متهمان به فساد اقتصادی است،از شکسته شدن همه کاسه کوزه ها بر سر دوست قدیمی اش ناخرسند شده و برای تلافی، اخبار دیگری در حمایت از متهم اصلی اختلاس را راهی رسانه ها کرده است.

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات