صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۲۸۱۱۳

اخبار ویژه برخی روز نامه های پنج شنبه 21 مهر 1390


وطن امروز

اعتراف فتنه‌گر به نفوذ ایران در منطقه

عبدالعلی بازرگان، عضو گروهک غیرقانونی نهضت آزادی با اعتراف به نقش تعیین‌کننده جمهوری اسلامی در منطقه گفت: «انقلاب اسلامی ایران این پتانسیل را داشت که موجب بیداری شیعیان در لبنان شد و اکنون نیز در عراق شیعیان این کشور حرف اول را می‌زنند و این اتفاقات با شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و مطرح شدن اسلام سیاسی شکل گرفته است». به گزارش جام‌نیوز، عبدالعلی بازرگان از اعضای نهضت منحله آزادی در برنامه‌ای در شبکه امید ایران با اعتراف به نقش تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران در دنیا گفت: «33 سال پیش در سال 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، برای نخستین‌‌بار یک چهره جدیدی از اسلام به دنیا عرضه شد. اسلامی که یک رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را منقرض کرده، اسلامی که پشتیبان عظیم آن رژیم شاهنشاهی (آمریکا) را با آن قدرت جهانی‌اش پس زده و بدون اسلحه یک ارتش 400 هزار نفری را خنثی کرده و بدون هیچ امکاناتی و فقط با تظاهرات و تجمع و اعتصابات نشان داد با یک اراده ملی توانسته این رژیم را پس بزند». وی در ادامه با بیان نفوذ روزافزون و نقش تعیین‌کننده ایران در تحولات خاورمیانه گفت: «یک مرتبه مطرح شد که این اندیشه و این ایدئولوژی یک همچنین پتانسیلی را دارد و به دنبال انقلاب در ایران در لبنان نیز بیداری شیعیان آغاز شد.» عضو اتاق فکر فتنه در لندن با اعتراف به بیداری شیعیان در لبنان و عراق بعد از انقلاب ایران گفت: «بعد از انقلاب ایران، شیعیان در لبنان بیدار شدند و امروز می‌بینیم که قدرت اصلی در دست آنهاست، و حزب‌الله در لبنان یک قدرت سیاسی است که دست سیدحسن نصرالله و دیگران است و در عراق نیز همیشه شیعیان در زمان صدام در یک وضع فلاکت‌باری بودند ولی الان مشاهده می‌شود در عراق شیعیان دارند حرف اول را می‌زنند. همه این اتفاقات با انقلاب ایران و مطرح شدن اسلام سیاسی که داعیه رویارویی با دنیای غرب را دارد شکل گرفته است».

واکنش حداد به تیتریک روزنامه‌ شرق درباره مصاحبه دخترش

غلامعلی حدادعادل که در برنامه پارک ملت حضور یافته بود، توضیحاتی را درباره علت تحصیل و زندگی دخترش آزاده حدادعادل در ژاپن و آمریکا ارائه داد. به گزارش آینده، شهیدی‌فر، مجری برنامه از دکتر حدادعادل پرسید: امروز خبری در روزنامه درباره دختر شما نوشته شده بود که تداعی این موضوع بود که فرزندان مقامات برخلاف آنچه گفته می‌شود در خارج از کشور زندگی و تحصیل می‌کنند و این طور مسائل. حدادعادل نیز در پاسخ به این موضوع گفت: دخترم وقتی دانشگاه قبول شده بود ازدواج کرد و داماد بنده پزشک است. ژاپن به شوهر دخترم بورس تحصیلی در رشته ژنتیک مولکولی داد و این بورس همزمان شد با فارغ‌التحصیلی دخترم در مقطع کارشناسی و خلاصه آنها راهی ژاپن شدند. حدادعادل در ادامه با تاکید بر اینکه دخترش نیز در ژاپن ادامه تحصیل داد، تصریح کرد: البته دخترم از جایی بورسیه نبود و به خاطر همسرش راهی آنجا شد. وی همچنین درباره آمریکا رفتن دخترش گفت: بعدها به سبب تحقیقاتی که همسر دخترم در یک دانشگاه آمریکایی انجام داد، به همراه 2 فرزندشان راهی آمریکا شدند اما بعد از 3 سال به ایران بازگشتند. حدادعادل درباره علت بازگشت خانواده دخترش به ایران گفت: در آمریکا، نوه‌هایم در مدرسه اسلامی درس می‌خواندند اما شرایط زندگی برای آنها راحت نبود و در نهایت دخترم و خانواده‌اش به ایران بازگشتند. وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر دخترش به چه کاری مشغول است، گفت: دخترم در ایران کار نانوتکنولوژی را دنبال نکرد و با مادرش همراه شد و شبکه زنان دانشمند جهان اسلام را راه‌اندازی کردند تا زنان دانشمند را به زنان جهان اسلام و خارج از جهان اسلام معرفی کنند. وی در انتقاد از تیترهایی که برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها درباره تحصیل دخترش در ژاپن و آمریکا زده بودند، گفت: در عالم سیاست رقبا از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا دندان خود را به تن رقیب فرو کنند. حدادعادل همچنین گفت: برای پیشرفت علم به قول رهبری باید هرکجا شد رفت، باید به ژاپن هم رفت، حتی به آمریکا البته با حفظ مواضع. وی شایعه تعلق برج‌های دوقلو در عفیف‌آباد شیراز به خود را نیز رد کرد و گفت: کسی که آنجا در حال ساخت ساختمان بوده این شایعه را راه انداخته که البته صدایش کردیم و با او برخورد شد اما هنوز این شایعه در شیراز می‌چرخد و اگر من آنجا چیزی داشتم برای شما و بیننده شما. حداد البته تاکید کرد: آدم فقیری نیستم و فقیرنمایی نمی‌کنم.

نظر استاد اخلاق دولت درباره سفرهای استانی

حجت‌الاسلام آقاتهرانی گفت: با مردم بودن، پاسخ به نیازها و حل مشکلات آنها از نزدیک جزو مطالبات رهبر فرزانه انقلاب است که دولت نهم و دهم در سفرهای استانی آن را محقق کردند. استاد اخلاق دولت تصریح کرد: سفرهای استانی یکی از امتیازات دولت‌های نهم و دهم به‌شمار می‌رود و کار بسیار خوبی بود که رهبر معظم انقلاب هم مراتب تقدیر و تشکر خود را از این اقدام مردمی دولت ابراز فرمودند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع این اقدام دولت را کار شایسته‌ای می‌دانم ضمن اینکه از نظر عقل، شرع، مدیریت و سیاست درست هم مورد تایید است و هر چه نگاه می کنم مجموعه اقدامات دولت در سفرهای استانی بجا و درست است. وی با اشاره به مردمی بودن نظام افزود: اگر بنا باشد دولت به فرد یا مکانی خاص منحصر باشد و مردم هم برای خودشان زندگی کنند این رویه موجبات انحراف دولت را فراهم می‌کند. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت‌ها از مردم رای می‌گیرند باید همواره میان مردم باشند و نیازهای آنان را شناسایی و اجابت کنند و این یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است.

جمهوری اسلامی

* سفارت انگلیس در تهران، اقدام به انتشار فهرستی از مسئولان ایرانی تحت ادعای ناقضان حقوق بشر کرد که اخیراً توسط اتحادیه اروپا مشمول تحریم شده اند! خبرگزاری مهر نوشت: اسامی و تصاویر این افراد در سایت سفارت انگلیس منتشر شده که جا دارد دستگاه سیاست خارجی ایران نسبت به این نوع اقدامات خصمانه سفارت انگلیس و خارج از عرف دیپلماتیک این سفارتخانه که مسبوق به سابقه نیز می‌باشد اقدام مقتضی را صورت دهد. در میان اسامی منتشر شده، نام سرلشکر فیروزآبادی، وزیران دادگستری، اطلاعات و ارشاد و همچنین چند تن از مسئولان قضائی، انتظامی و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیده می‌شود.

* رئیس مجلس شورای اسلامی از حمید رسایی، نماینده مجلس، به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرد. به گزارش آتی‌نیوز، خبرگزاری فارس از منابع مجلس کسب اطلاع کرد که علی لاریجانی علاوه بر مدیر مسئول سایت رجانیوز، از حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه "9 دی" نیز به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده است. نماینده مردم قم و رئیس‌مجلس برای طرح و پیگیری شکایت خود، وکیل خصوصی اختیار کرده است. براساس همین گزارش، پیش از این نیز رئیس مجلس شورای اسلامی از رسایی به هیئت داوری فراکسیون اصولگرایان مجلس شکایت کرده بود.

کیهان

تایم: سفیر عربستان عددی نیست که ایران او را ترور کند(خبر ویژه)

ضعف سناریونویسی در موضوع متهم کردن ایران به طراحی ترور سفیر عربستان موجب شد حتی برخی رسانه های آمریکایی نیز این ادعا را احمقانه بخوانند.

مجله تایم درباره ادعای وزیر دادگستری و رئیس پلیس آمریکا که مدعی شده اند دو تبعه ایرانی مرتبط با سپاه پاسداران، قصد حمله به سفارت عربستان و بمب گذاری و ترور عادل الجبیر را داشته اند، نوشت: اینکه گفته شود ایرانی ها به واسطه عقد قرارداد با باند موادمخدر در مکزیک درصدد ترور سفیر عربستان برآمده باشند، بسیار احمقانه است. باند موادمخدر «زتاس» هرگز در داخل مرز آمریکا دست به اقدامی نمی زنند و به خاطر منافع تجاری، مرتکب ترور سیاسی نمی شوند. در عین حال این ادعا که این باند قرار بوده برای قتل سفیر عربستان، 5/1میلیون دلار بگیرند باور کردنی نیست چرا که درآمد این گروه بیش از 40 میلیارد دلار است و بنابراین به خاطر دستمزد 5/1میلیون دلاری حاضر به ریسک بزرگ در خاک آمریکا نمی شوند.

ماهنامه آمریکایی آتلانتیک نیز در واکنش به سناریوسازی مقامات آمریکایی نوشت: معلوم نیست اقدام به ترور سفیر عربستان در آمریکا چه چیزی عاید ایران می کرد. اگر سفیر واقعا به قتل می رسید چه سودی برای ایران داشت؟ مناسبات عربستان و آمریکا از مدت ها پیش بد بوده و در زمان آغاز بهار عربی بدتر هم شده است، اگر این روابط دیرینه قطع شود مسلما خبر خوبی برای ایران است. در صورت شکسته شدن اتحاد قدیمی آمریکا و عربستان مسلما ایران برای گسترش نفوذ خود و به خصوص در کشورهای دارای جمعیت شیعه مثل عراق و بحرین یا لبنان دست بازتری خواهد داشت. حتی ایران ممکن است برخی از کشورهای عربی را که حول محور اتحاد ریاض و واشنگتن حلقه زده اند به سوی خود جلب کند. ایران حتی لازم نیست برای وقوع این حالت کاری بکند. اگر قرار باشد مناسبات استراتژیک عربستان و آمریکا به هم بخورد ایران نیازی ندارد که حتی یک گام کوچک در این مسیر بردارد. بنابراین احمقانه است که تصور کنیم ایران با اقدام به ترور سفیر عربستان در آمریکا مانع شکسته شدن این اتحاد شده و عربستان و آمریکا را یک بار دیگر به یکدیگر نزدیک کند.

آتلانتیک با تاکید مجدد بر این مطلب که اقدام به ترور دیپلمات عربستانی هیچ نفعی برای ایران ندارد، نوشت: اگر ایران قرار بود تا این حد به خود دردسر بدهد که عملیات بمب گذاری در خاک آمریکا را به اجرا بگذارد، چرا یک مقام نه چندان مهم را هدف قرار دهد؟ یا اگر قرار بود ایران چنین اقدامی کند چرا در سالهای گذشته (پس از ماجرای 11 سپتامبر یا جنگ عراق و...) انجام نداد؟ اصلا چرا باید چنین حمله ای را پس از آزادسازی دو کوهنورد آمریکایی متهم به جاسوسی انجام دهد؟ ایران چرا باید برای انجام چنان طرحی با باندهای موادمخدر در مکزیک همکاری کند یا سیستم اطلاعات آن بخواهد به واسطه مکالمه تلفنی، برای انجام عملیات هماهنگی کند که روش هیچ سرویس اطلاعاتی از جمله سرویس ایران نیست؟

یادآور می شود با وجود افتضاح نهفته در سناریوی ناشیانه سازمان سیا و استخبارات رژیم سعودی، برخی رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب و برخی عناصر فراری تلاش کرده اند به توجیه و تأویل خبط کم سابقه مقامات آمریکایی بپردازند و اصطلاحا اگر این پروژه آبی برای سازمان سیا نمی شود لااقل نان مزدوری برای آنها بشود. این نقش آفرینی دقیقا هم شکل با نقش آفرینی رژیم سعودی و وزارت خارجه و سفارتخانه آن کشور در آمریکا است که تلاش کرده اند با ابراز نگرانی و تشکر از کشف توطئه! به دروغ پردازی سازمان سیا لباس واقعیت بپوشانند! ترکی الفیصل رئیس سابق استخبارات سعودی هم که دوستی دیرینه ای با بوش و برخی مقامات آمریکایی داشته، بی هیچ سندی ادعا کرده دلایل اتهام علیه ایران بسیار زیاد است(!؟)

مشاور فراری کروبی «اتل متل توتوله» بازی می کند!(خبر ویژه)

«طرح شعارگونه تشکیل کنگره ملی آن هم در خارج کشور و توسط گروه هایی که اصولا مشروعیت و محبوبیت آنها در میان مردم سوال برانگیز است، درد 30 ساله اپوزیسیون را نمی تواند درمان کند».

این تحلیل را گویانیوز به قلم یکی از اعضای اپوزیسیون مقیم خارج کشور و در واکنش به معرکه گیری های مجتبی واحدی مشاور فراری کروبی نوشته است. گویانیوز نوشته است: پیش از آقای واحدی کسان دیگری نیز طرح تشکیل «کنگره ملی» و طرح های مشابهی را برای متحد ساختن اپوزیسیون ارائه داده اند ولی هیچکدام از آن طرح ها از دنیای مجازی اینترنت و حداکثر سخنرانی هایی در اینجا و آنجا فراتر نرفته اند! بنابراین چه خوب بود که وی ابتدا جمعبندی مختصری را از عدم موفقیت طرح های مشابهی که از جانب گروههای سیاسی ارائه داده شده بدست می دادند تا اولا علت شکست طرح های سابق معلوم شود و ثانیا اگر آن موانع همچنان باقی است که بنظر میرسد باقی است، ایشان چه راه کارهائی را برای از میان برداشتن آن موانع ارائه می دهند؟ و گرنه طرح شعارگونه تشکیل «کنگره ملی» آن هم در خارج از کشور و توسط گروهها و شخصیت هائی که اصولا مشروعیت و محبوبیت شان در میان مردم سوال برانگیز است نمی تواند درد مزمن و 30 ساله اپوزیسیون را درمان کند.

گویانیوز با تاکید بر اینکه در میان گروه های اپوزیسیون نه اراده و نه مشروعیت انجام چنین کارهایی (تشکیل کنگره ملی) وجود ندارد، افزود: به فرض محال گیریم که معجزه ای روی دهد و احزاب و گروههای اپوزیسیون که در طول 30 سال گذشته، هر یک به چندین شاخه و شعبه کوچکتر نیز تقسیم شده و در تخاصم با یکدیگر بسر می برند موقتاً دشمنی ها و اختلافات خود را کنار بگذارند آیا چنین تجمعی را می توان «کنگره ملی» نام نهاد! آیا مشروعیت چنین تجمعی به عنوان مظهر اراده ملی ایرانیان سوال برانگیز نیست؟

این رسانه نزدیک به سازمان سیا در عین حال سران اپوزیسیون را متهم به «قدرت طلبی و شهرت طلبی و منفعت طلبی» کرده و تصریح نمود که برخی فعالان اپوزیسیون ماموران نفوذی جمهوری اسلامی هستند. گویانیوز این را هم مورد تاکید قرار داده که ساختار تشکیلاتی گروه های اپوزیسیون، نوعا غیردموکراتیک است. این رسانه وابسته به ضدانقلاب با انتقاد از موضع «علنی» برخی گروه ها در دفاع از مداخله خارجی و تجزیه ایران نوشت: تجمع چنین احزاب و گروه هایی حتی اگر عملی و ممکن باشد نمی تواند کنگره ملی نام بگیرد چرا که چنین نهادی برآمده از اراده ملی ایرانیان نیست و لاجرم فاقد مشروعیت ملی است.

لوموند: ایران بیشتر از کشورهای غربی به قوانین بین الملل احترام می گذارد(خبر ویژه)

یک روزنامه فرانسوی موضع ضد ایرانی دولت سارکوزی را به چالش کشید.

روزنامه لوموند با بیان اینکه در دولت فرانسه کینه عجیبی نسبت به ایران دیده می شود، نوشت: ایران به مراتب کمتر از اسرائیل یا پاکستان هسته ای شده و به اندازه پاکستان و عربستان هم در معرض اتهام تروریسم قرار ندارد. ایران مثل پاکستان به واسطه پدر بمب هسته ای خود شبکه فروش تکنولوژی هسته ای ایجاد نکرده و همچنین با توجه به شکنندگی رژیم اسلام آباد ترس از این که مبادا روزی بمب هسته ای به دست گروه های تروریستی بیفتد، کاملاً بجاست، اما چنین هرج و مرجی در مورد تهران دیده نمی شود. با این وجود آیا باید باور کرد همان طور که شیرین عبادی گفته ایران یک سندرم فرانکشاین است.

لوموند با انتقاد از موضع غرب می نویسد: در سال 1953میلادی، کودتای برنامه ریزی شده ای توسط ایالات متحده آمریکا علیه دولت مصدق برای جلوگیری از ملی شدن نفت، باعث به وجود آمدن 25 سال دیکتاتوری یک قدرت پلیسی سیاسی، یعنی ساواک شد. در آن زمان ایران از طریق برنامه فرانسوی ارودیف، به یک نیروگاه هسته ای با قابلیت های نظامی و غنی سازی مرتبط بود. این پروژه متوقف شد. به مدت 12 سال اختلاف شدیدی بین فرانسه و ایران، به خاطر امتناع فرانسه از بازپرداخت پولی که توسط شاه برای این برنامه به این کشور واریز شده بود، به وجود آمد.

لوموند با اشاره به حمایت جهان غرب از صدام در جریان جنگ تحمیلی نوشت: عراق بعد از انقلاب 1979، کمک تمام کشورهای غربی را در جنگ علیه ایران با خود داشت. چنین حمایت آشکاری که نقض فصل 7 منشور سازمان ملل بود، باعث عصبانیت ایران شد، چرا که ایران در تحریم بود، در حالی که تمام تجهیزات مورد نیاز جنگی به عراق ارسال می شد. پایتخت های اروپایی در برابر اولین استفاده از سلاح های شیمیایی توسط صدام حسین در سال 1982، در شبه جزیره فلوجه، سکوت کردند. صدها هزار ایرانی کشته شده در طول این جنگ، بر حافظه عمومی ایرانی ها سنگینی می کند.

این روزنامه همچنین می نویسد: در زمینه تروریسم، ایران مورد حملات تروریستی فراوانی قرار گرفته است. برای مثال، در انفجار سال 1982 که باعث کشته شدن نیمی از هیئت دولت و رئیس جمهوری این کشور شد، برایش قابل فهم نیست که چرا فرانسه، در پاریس خودش را به بمب گذاران نزدیک و با پناهندگی مجاهدین خلق [ منافقین] که این عملیات را در ایران انجام داده بودند، موافقت می کند.

لوموند داشتن برنامه هسته ای از سوی فرانسه را دلیل منطقی برای این موضوع دانست که مشروعیت مخالفت با برنامه هسته ای ایران را نداشته باشد و سپس اضافه کرد: آیا این روش خوبی است که جمهوری اسلامی را که از حمایت مردمش نسبت به برنامه هسته ای برخوردار است، متهم کنیم؟ آیا این بهترین راه برای دستیابی به اجرای قطعنامه منع گسترش سلاح های هسته ای یا جلوگیری از خطر گسترش برنامه هسته ای در منطقه است؟

لوموند در ادامه می نویسد: ایران، در صحنه بین المللی در مواجهه با دیگر بازیگران، از منطق قدرت استفاده می کند و به دیگران هر روز نشان می دهد که تاکنون از همه بیشتر قوانین بین المللی را رعایت کرده است. احترام به حقوق بین المللی، باید از سوی همه رعایت شود، اما لیست مثال های نقض حقوق بین الملل توسط دول غربی که تهران آن را برجسته می کند، فهرست بلندی است. این لیست شامل آمریکا نیز می شود. این کشور تاکنون قطعنامه منع کامل آزمایش های هسته ای و پروتکل اتاوا مبنی بر ممنوعیت استفاده از مین های ضدنفر را امضا نکرده است. آمریکا قطعنامه های ممنوعیت کاربرد سلاح های بیولوژیک را رعایت نمی کند. کنوانسیون رم در خصوص تأسیس دادگاه کیفری بین المللی را تصویب نمی کند. قطعنامه مربوط به ممنوعیت حمل سلاح های کوچک را امضاء نکرده، پیمان کیوتو را به رسمیت نمی شناسد. این کشور همچنین از اجرای کنوانسیون ژنو در گوانتانامو طفره رفته است.

روزنامه معروف فرانسوی می افزاید: ایرانی ها هیچ بهانه ای را نمی پذیرند. زمانی که لولا رئیس جمهور برزیل و اردوغان نخست وزیر ترکیه، سعی در میانجیگری داشتند، مقامات کشورهای غربی که مسئول این همه اشتباه هستند، این راه حل را نپذیرفتند. آیا این سکون، انتخاب خوبی بوده است؟ آیا فرانسه امکان لازم برای تأثیرگذاری در انتخاب های تهران را دارد؟ آیا فرانسه به یک سیاست واقعی تر احتیاج ندارد؟ امروز برای پیدا کردن راه حلی برای بحران های عراق و برون رفت از باتلاق افغانستان، غربی ها باید با ایران، که تنها عامل ژئوپلیتیک برای ثبات در منطقه است، وارد مذاکره شوند. باید به طور جدی این فرصت را فراهم آوریم.

جوابیه دانشگاه مفید و توضیح کیهان (خبر ویژه)

در پی خبر ویژه کیهان با عنوان «مفید برای کی؟» که انتقاد به مشی سؤال برانگیز مسئولان محترم دانشگاه مفید در تعلیق 7 نفر از دانشجویان انقلابی و ارزشی بود روابط عمومی این دانشگاه جوابیه ای ارسال کرده است.

در این جوابیه با این ادعا که دانشگاه مفید، مفید برای اسلام، جمهوری اسلامی ایران و آموزش عالی است در بیان علت تعلیق دانشجویان یاد شده اعلام کرده است که آنها اقدام به «تجمع غیرقانونی» نموده بودند و علاوه بر آن افزوده است:

«شایان ذکر است برخی از این افراد علاوه بر ایجاد بلوا در برخی از جلسات مقامات جمهوری اسلامی در قم، در سال گذشته نیز در ایجاد اغتشاش و آتش زدن خوابگاه و پاشیدن گاز اشک آور به صورت یکی از دانشجویان دخالت داشتند که به علت عدم سوء سابقه، تخلف آنان مورد عفو قرار گرفته بود. لازم به ذکر است که هر دو مورد مذکور مطابق آیین نامه های انضباطی وزارت علوم تخلف و هم از نظر قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می گردد.»

در بخش دیگری از جوابیه آمده است: « دانشگاه مفید با الهام از رهنمودهای امام رضوان الله تعالی علیه به تمام احزاب و گروههای موجود در کشور که در چارچوب قانون اساسی و تمسک به اندیشه های امام راحل (قدس سره الشریف) و یارانش به فعالیت سیاسی مبادرت می ورزند احترام گذاشته و این تکثر را در کنار احترام به آزادی و انتخاب مردم ایران، تنها راه رسیدن به اهداف مبارک انقلاب اسلامی ایران می داند.»

کیهان: هرچند مایه خرسندی است که روابط عمومی دانشگاه مفید در مقام پاسخگویی برآمده است اما آنچه که تاسف بار است اینکه این پاسخگویی به اتهام زدن منجر شده است!

اولا؛ اتهام تجمع غیرقانونی به دانشجویان انقلابی در حالی است که بنابر مستندات موجود، حضور این دانشجویان پس از سخنان آقای مجید انصاری (سخنران آن جلسه جنجالی و سیاسی!) بوده و تنها جهت سؤال از عملکرد مسئولان دانشگاه در ایجاد محدودیت برای دلسوزان نظام و ایجاد فضا برای عناصر تابلودار فتنه صورت گرفته است.

ثانیا؛ بنابر گزارش های واصله به کیهان که پیوست آن مستندات و شواهد متقن است (و در صورت ضرورت کیهان آنها را نیز منتشر خواهد کرد) ادعاهایی مبنی بر ایجاد بلوا، اغتشاش، آتش زدن خوابگاه و پاشیدن گاز اشک آور و... هیچ ارتباطی نه به این موضوع داشته و نه از سوی دانشجویانی صورت گرفته است که با تعلیق از تحصیل مواجه شده اند.

این سؤال نیز به میان می آید چرا مسئولان دانشگاه مفید در مورد تجمع غیرقانونی در این دانشگاه که در تجمع 16 آذر صورت گرفت و شعارهای ساختارشکن مطرح شد و با فتنه گران همراهی شد اقدامی نکردند و با قانون شکنان برخورد ننمودند؟

در جوابیه تصریح شده که این دانشگاه به احزابی که در چارچوب قانون اساسی فعالیت می کنند احترام می گذارد، اکنون سؤال این است که آیا همراهی با احزاب و گروههایی که در فتنه آمریکایی- صهیونیستی فعال بوده اند در چارچوب قانون اساسی است؟ آیا حمله به نهادهای نظام جمهوری اسلامی در جلسه سخنرانی مورد اشاره و اینکه به دانشجویان انقلابی و ولایی اجازه طرح سؤال داده نمی شود در راستای همان تکثری است که ادعا شده است؟!... و در این باره گفتنی های دیگری نیز هست که در صورت لزوم به آن خواهیم پرداخت و در خاتمه بار دیگر تاکید می کنیم که محروم کردن دانشجویان انقلابی و خط امامی، اقدامی غیرقانونی است و دستگاههای ذیربط بایستی از آن جلوگیری کنند.

خراسان

بولتن نوشت

مراسم یادواره شهدای روستای الویر شهرستان زرندیه استان مرکزی در حالی برگزار شد که سخنرانی فرماندار این شهرستان ناراحتی خانواده های شهدا و مردمی که در این یادواره باشکوه حضور داشتند را در پی داشت.فرماندار در سخنرانی کوتاه خود از مسئولان خواست که طی شش ماه آینده هیچ یادواره شهدایی برگزار نشود.وی در توجیه این خواسته تعجب بر انگیز خود گفت می خواهم هیچ یادواره شهدایی برگزار نشود تا نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس نتوانند در آن شرکت کنند و تبلیغی برای آن ها نشود!

جهان نوشت

صفار هرندی با اشاره به اختلاس اخیر در کشور، گفت: مدتی است که صدای یک عده از دلسوزانی که درون دستگاه هستند درآمده که این ها فسادی را به صورت نظام‌یافته درست کرده‌اند که قدرت یک فرقه را تقویت می‌کند. بی‌اعتنایی به اینها باعث می‌شود که یک روز چشم باز می‌کنند و می‌بینند تمام دارایی‌های شرکت سایپا در دست عده‌ای خاص است.

جهان نوشت

پیمان عارف که به تازگی به جرم توهین به رئیس‌جمهور محکوم به شلاق شده و حکمش هم اجرا شده است، در واکنش به سخنان احمدی‌نژاد گفت: فقط می‌توانم بخندم. احمدی‌نژاد در همایش فرمانداران موضوع شلاق زدن به یک جوان به خاطر توهین به رئیس‌جمهور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: «وقتی دانه‌درشت‌ها آزادانه به دولت توهین می‌کنند، راضی نیستم یک جوان به خاطر توهین به من شلاق بخورد.»

تعامل مدعی شد

شورای راهبردی جریان انحرافی در آینده نزدیک قصد دارد اسنادی را که هدفشان به چالش کشیدن شهرداری و شهردار تهران وتخریب قالیباف است منتشر کند.

 

 

آفتاب نوشت

کاظم دلخوش، نماینده حامی دولت می گوید: در کشور ۷۰ میلیونی اتفاق اختلاس طبیعی است؛ اگر قرار باشد همه خوب باشند که بدی معنی ندارد.

تعامل نوشت

معاون عمرانی استاندار تهران از تنظیم شکایت‌نامه‌ علیه شهرداری تهران با مضمون پیگیری 100 میلیارد تومان درآمدی که شهرداری از حریم پایتخت به دست آورده، خبر داده است.وی گفت: طی چهار سال گذشته شهرداری تهران صدها میلیارد تومان از حریم شهر تهران درآمدزایی داشته است و بر اساس قانون باید 80 درصد آن را برای حریم شهر هزینه می‌کرد. این در حالی است که تنها 6میلیارد تومان برای حریم شهر خرج شده است.

خبرآنلاین نوشت

در پی رفتار منسجم و تدبیر شده سیاسی - تبلیغاتی غرب، به ویژه آمریکا علیه ایران، سید محمد خاتمی در دیدار با تعدادی از دلسوزان و مسئولان سابق و صاحب نظر در امور سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی اظهار داشت: من نیز مانند شما نگرانم. به نظر می رسد که بهانه گیریها علیه ما روز به روز بیشتر و در این اواخر تشدید شده است و چه بسا که مصارف انتخاباتی برای بعضی جریانها در غرب و آمریکا داشته باشد.

رادیو آمریکا

روز سه شنبه در لندن اوساما نجیفی، رئیس مجلس نمایندگان عراق، طی سخنرانی خود در یک مرکز پژوهشی به تشریح نکاتی در باره آینده دموکراسی در عراق پرداخت. رئیس مجلس نمایندگان عراق در بخشی از سخنرانی خود، دخالت قدرتهای خارجی از جمله ایران را در عراق، به عنوان چالشی که در راه دموکراسی عراق ایجاد می کنند، توصیف کرد. رئیس مجلس نمایندگان عراق همچنین در باره کمپ اشرف در عراق گفت: ما به شدت دنبال آن بوده ایم که کشور ثالثی ساکنان کمپ اشرف را بپذیرد و برای این کار، آن ها باید از دیدگاه بین المللی، پناهجو محسوب شوند، که هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

رادیو آلمان

متهم شدن ایران به تلاش برای اقدام تروریستی در خاک آمریکا، واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است و برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند این رویداد می‌تواند منشا ء تغییرات چشم گیری در خاورمیانه، آمریکا و سراسر جهان باشد.

بی بی سی

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت:خارج کردن افکار عمومی و رسانه‌ها از حوزه نظارت بر عملکرد مسئولان کشور خسران جبران‌ناپذیری را برای جامعه به همراه دارد که مفسده اقتصادی اخیر نمونه بارز این مسئله است.

رسالت

مدیر اخراجی بانک ... که به اتهام سهل انگاری از این بانک اخراج شده است ،برای همکاری با یک مجموعه اقتصادی طلب یک میلیارد تومان پول پیش و ماهانه 35 میلیون تومان حقوق ماهانه کرده است. این مسئله موجی از انتقادها را به همراه داشته است.

شرق

پس از استعفای علی مطهری نماینده تهران، اخوان نماینده تفرش هم به دلیل مطرح نشدن طرح سوال از رییس‌جمهور تهدید به استعفا از سمت نمایندگی کرده است.

تهران امروز

سجاد صفار هرندی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در وبلاگش نوشت: تفکیک قائل شدن میان احمدی‌نژاد و مشایی هم اگر دو سال پیش محلی از اعراب داشت، اینک فقط اسباب مضحکه را فراهم می ‌کند. آن چه به آن نیازمندیم بیشتر تفکیک احمدی نژاد از احمدی نژاد است: احمدی نژاد 84 از احمدی نژاد 90. جریان سوم تیر، هم چنان باید از احمدی نژاد 84 (هر چند با تحفظ و فاصله ‌ای انتقادی) دفاع کند و البته به احمدی نژاد 90 به عنوان رئیس‌جمهور قانونی احترام بگذارد.

مردمسالاری

نیروگاه 954 مگاواتی سیکل ترکیبی ارومیه و نیروگاه 636 مگاواتی سبلان، پس از کسر سهام ترجیحی براساس روش و قیمتی که به تصویب هیئت واگذاری می رسد، به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار می شود.

تهران امروز

کریمی رئیس کل جدید بیمه مرکزی ایران، هیچ گونه تجربه و تخصص اقتصادی در صنعت بیمه ندارد و فقط سابقه استانداری مازندران را در کارنامه مدیریتی اش دارا می باشد.

ایران

راهبرد انتخابات 2 قطبی و عملیات رسانه‌ای مرتبط

خبر اول این که ایجاد فضای مناسب برای برگزاری انتخابات 2 قطبی، راهبردی است که یقیناً توسط بخش عمده‌ای از رسانه‌های شبه اصولگرا انجام می‌شود. در این استراتژی قرار است اصلاح طلبان به عنوان یک قطب جدی برای حضور در میدان رقابت با اصولگرایان در فضای انتخاباتی مطرح شوند. در آخرین دست از اجرای این عملیات سایت خبری فارس در گزارشی تحت عنوان «راهبردهای اصلاح طلبانه برای انتخابات مجلس نهم» ضمن معرفی این طیف سیاسی به عنوان رقیب جدی برای اصولگرایان می‌نویسد: «از شرط‌گذاری خاتمی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم نزدیک به 9 ماه می‌گذرد. این شرط‌گذاری در حالی صورت گرفت که اخبار و نشانه‌های موجود از جبهه اصلاحات حاکی از مهندسی چند راهبرد توسط آنها برای حضور جدی در انتخابات پیش روست.»

نگرانی برخی محافل از تسریع در اجرای طرح تحول بانکی

خبر دیگر این که روز گذشته یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای با رئیس کل بانک مرکزی از وی پرسید: «به نظر می‌رسد وقوع تخلفات بانکی اخیر بهانه مناسبی برای اجرای تحول بانکی باشد. این طرح در چه مرحله‌ای است؟» این سؤال به‌خوبی عمق نگرانی این محافل را از اصلاح نظام بانکی کشور نشان می‌دهد. گفتنی است دکتر احمدی‌نژاد و دولت‌های نهم و دهم از سال‌ها قبل بر لزوم ایجاد تحول در نظام بانکی کشور تأکید و بر همین اساس طرح تحول بانکی را تهیه نموده‌اند، اما به نظر می‌رسد برخی محافل خاص سیاسی - اقتصادی بشدت از اجرای این طرح نگرانند.

خوانندگان قضاوت کنند

شنیدیم که عماد افروغ روز گذشته خبر درج شده در همین ستون درخصوص اظهاراتش در مورد نبود عقلانیت در دولت را هتاکی روزنامه به خود تعبیر کرد. جهت تنویر افکار عمومی بار دیگر بخشی از خبر قبلی خود و اظهارات افروغ در مورد این خبر را منتشر می‌کند تا مخاطبین عزیز هتاکان اصلی را بشناسند. در خبر قبلی پس از آوردن عین مطالب آقای افروغ در مصاحبه با سایت منتسب به زاکانی نوشتیم: «افروغ البته با تمام تأکیدی که بر واژه‌های توهم در این مصاحبه داشته هیچگاه در برابر توهم بزرگ و خطرناک برخی اشخاص در جریان انتخابات سال 88 موضعی نگرفت. گفتنی است روزنامه در تماس با افروغ پیشنهاد برگزاری یک مناظره درخصوص ادعاها و توهین‌های به دولت را داد که وی قبول این پیشنهاد را منوط به مشخص شدن طرف مقابل مناظره نموده است. قطعاً در روزهای آینده با ارائه لیست‌های پیشنهادی خود به آقای افروغ جهت انجام مناظره، پیگیر‌ی‌های لازم در این خصوص را انجام و نتایج آن را اطلاع‌رسانی‌ خواهد کرد.»

در برابر این خبر اما وی روز گذشته و این بار در مصاحبه با سایت منتسب به قالیباف اظهار می‌دارد: «این نقدناپذیری دولت و (روزی‌نامه) و (دولت‌نامه) وابسته به آن، یعنی روزنامه از همین اطلاع‌رسانی هتاکانه‌شان هویدا است! امیدوارم دست‌اندرکاران امور، بابت همین هتاکی درج شده در (روزی‌نامه) علیه من، نگارنده را از مواهب دنیوی بی‌بهره نگذارند. این خبر پرده از آبشخور بسیاری از هتاکی‌های زنجیره‌ای پیشین در سایت‌های وابسته به همین جریان برمی‌دارد.» حال سزاوار است مخاطبین فهیم، خود در مورد هتاک اصلی در این ماجرا قضاوت کنند.

خبری که اعلام نشده تکذیب شد!

دست آخر این که روز گذشته معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با فارس از موافقت گروه داوری کمیته وحدت با افزوده شدن روح‌الله‌حسینیان به این ترکیب خبر داده و گفته: اعضای جبهه پایداری در آینده‌ای نزدیک با آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی دیدار می‌کنند. این خبر دیروز در حالی منتشر شد که به فاصله چند ساعت بعد ‌نواب در گفت‌و‌گو با ایسنا تأکید کرد: من در این مورد اطلاعی ندارم و بحثی هم در جلسه اخیر این کمیته صورت نگرفته است. اما این خبرهای ضد و نقیض را بالاخره سخنگوی کمیته 8+7 با اعلام این‌که تغییری در تعداد و ترکیب «هیأت داوری» جبهه متحد اصولگرایان صورت نگرفته است، رد کرد. دکتر ولایتی همچنین خاطرنشان کرد که شخص یا اشخاص جدیدی به ترکیب مزبور اضافه نشده است.

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات