تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۲۸۱۷۷
زوال رژیم صهیونیستی هر روز نزدیک‌تر می‌شود

اسرائیل در باتلاق

تهیه و تنظیم: فریده شریفی اشاره: با سقوط حسنی مبارک در مصر و گسترش بیداری اسلامی در منطقه زمینه های فروپاشی اسرائیل فراهم شده است. وحشت و نگرانی مقامات صهیونیستی از وقوع انقلاب های عربی در منطقه و تحقق بیداری اسلامی تا بدانجا پیش رفته که یکی از فرماندهان ارتش صهیونیستی اعتراف کرد که اسرائیل پس از سقوط مبارک در آتش قرار گرفته است. نگاهی به پیش زمینه های جنبش های اعتراض آمیز در اسرائیل ثابت می کند که وجود تبعیض های اقتصادی و بی عدالتی های اجتماعی زمینه فروپاشی را مهیا کرده است. به اعتقاد کارشناسان سیاسی منطقه، شمارش معکوس برای نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده است و حمایت های آمریکا هم در شرایط حساس کنونی کارساز نخواهد بود. سرویس خارجی

«جف گیتس» تحلیلگر مشهور آمریکایی در مقاله ای اظهار می دارد: «تحقیقات آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نشان می دهد که نمی توان نسبت به بقای رژیم صهیونیستی ظرف دو دهه آینده اطمینان داشت.»
این نویسنده مشهور آمریکایی با بیان اینکه برای بیش از 6 دهه به خاطر نفوذ اسرائیل در رسانه های آمریکا، این کشور مجبور به حمایت از اسرائیل بوده است اضافه می کند:«این مسئله حتی زمانی که اسرائیل به جنایاتی گسترده نظیر آنچه در غزه اتفاق افتاد دست می زد نیز صادق بود.»
به اعتقاد این تحلیلگر غربی، خوشبختانه مردم آمریکا به دقت حملات مرگبار اسرائیل به مردم فلسطین را پی گیری می کنند چرا که از نفوذ لابی های صهیونیست در هیئت حاکمه آمریکا باخبرند و این سؤال همواره ذهن مردم آمریکا را می آزارد که چرا باید از یک رژیم نژادپرستی نظیر اسرائیل حمایت کنند.
از بدو تولد اسرائیل که نتیجه مستقیم نسل کشی صهیونیست ها موسوم به سال نکبت 1948بود اسرائیل تمام فاکتورهای اضمحلال را با خود حمل می کرد. بدون شک اگر حمایت های سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نبود اسرائیل هرگز نمی توانست موجودیت بیابد و در مدت کوتاهی از هم فرومی پاشید.
جنبش های فزاینده بین المللی، تحریم، بایکوت و فشار علیه رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده و کشتارها و حملات وحشیانه صهیونیست ها علیه مردم فلسطین و لبنان چهره واقعی صهیونیست ها را در جهان آشکار ساخته است.
چند سالی بیش طول نخواهد کشید که جامعه اسرائیل فرو خواهد پاشید و صهیونیست ها از هم اکنون درحال آماده کردن چتر نجات و قایق های نجات خود هستند و نقشه خروجی خود را تهیه کرده اند تا در منطقه دیگری از جهان فرود آیند.
بنا به شواهد موجود از داخل رژیم صهیونیستی یهودیان بزرگ دنیا درحال خارج کردن سرمایه های کلان خود از اسرائیل هستند. بانک های داخل اسرائیل دچار بحران شده اند، یهودیان مهاجر درحال خارج شدن از فلسطین اشغالی هستند. اوضاع اقتصادی نابسامان شده است و نارضایتی عمومی، اعتصابات، تظاهرات و اعتراضات مردم سران این رژیم را کلافه و سردرگم کرده است.
در شرایط کنونی فروپاشی اسرائیل دیگر نیازی به حمله نظامی ندارد چرا که اسرائیل درحال پوسیدن از درون است.
تمام عوامل فروپاشی اسرائیل اکنون مهیاست، ایالات متحده آمریکا از حمایت مالی اسرائیل خسته شده است و در مقابل افکار عمومی جامعه آمریکا باید جوابگو باشد. از سوی دیگر، هدف آمریکا از حمایت رژیم صهیونیستی دسترسی به منابع نفت و گاز منطقه خاورمیانه است که عمدتا در سرزمین های عربی و مسلمان قرار گرفته است. درحالی که اسرائیل با تناقضات داخلی عملا فلج شده است.
با اینکه آمریکا در کسب مشروعیت رژیم صهیونیستی نقش داشته است و هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا برای اولین بار این رژیم را به رسمیت شناخت اما اکنون واشنگتن در برابر این رژیم درمانده شده و بر سر چند راهی قرار گرفته است به ویژه آن که بحران داخلی این رژیم ناقوس خطر را نه تنها برای رژیم صهیونیستی بلکه برای آمریکا و دیگر کشورهای غربی به صدا درآورده است.
در هفته های گذشته جامعه صهیونیستی شاهد تظاهرات گسترده ای در اعتراض به افزایش قیمت مسکن، هزینه های زندگی، بی عدالتی، فاصله طبقاتی، افزایش فقر و فساد بوده است.
معترضان، کانون اعتراضات را از تل آویو خارج کردند و به 15 شهر دیگر کشاندند تا نشان بدهند اعتراضات گسترده و فراگیر است و فقط محدود به تل آویو نیست.
به گفته کارشناسان منطقه تظاهراتی که طی یک ماه اخیر در رژیم صهیونیستی صورت گرفته و در آن جمعیتی بیش از نیم میلیون نفر شرکت داشتند تاکنون در تاریخ این رژیم سابقه نداشته و تعجب سران این رژیم را برانگیخته است، این درحالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هنگامی که انقلاب های عربی در منطقه به وقوع می پیوست اعلام کرده بود که اسرائیل جزیره ای آرام در دریای طوفانی است!
جنبش جوانان معترض در اسرائیل همچون دیگر کشورهای عربی با فراخوان از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفت و معترضان اعلام کردند که خواستار تغییر رژیم هستند و بی توجهی نتانیاهو به مطالباتشان باعث گسترش اعتراضات خواهد شد.
سران رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن ماه سپتامبر و احتمال قیام و تظاهرات فلسطینی ها علیه این رژیم بیشتر به وحشت افتاده اند. از زمانی که آوارگان فلسطینی در کشورهای سوریه، لبنان و اردن در مرز این کشورها با فلسطین اشغالی در 15 مه (اردیبهشت) و 5 ژوئن (خرداد) در سالروز اشغال فلسطین و اشغال قدس تظاهرات کردند رژیم صهیونیستی با پدیده جدیدی که به شدت از آن احساس خطر کرده است روبه رو است و نگران است چنین اتفاقی در ابعادی بزرگ تر در ماه های آینده روی بدهد.
همزمان با مطرح شدن موضوع کشور مستقل فلسطین در 20 درصد از این سرزمین، رژیم صهیونیستی پیش بینی می کند فلسطینی های ساکن کرانه باختری، باریکه غزه و فلسطینیان در مرزهای فلسطین اشغالی به صورت گسترده تر تظاهرات ضداسرائیلی برگزار کنند. تاکنون ارتش رژیم صهیونیستی چندین دوره آموزش برای سربازان خود برای مقابله با شمار گسترده تظاهرکنندگان احتمالی برگزار کرده است و چندین محموله سلاح های مخصوص مقابله با تظاهرکنندگان مانند انواع گازهای اشک آور و گازهای سمی برای پراکنده کردن تجمعات بزرگ وارد رژیم صهیونیستی شده است.
این درحالی است که ارتش اسرائیل از هم اکنون خود را برای سناریویی آماده می کند که براساس آن اعلام کند نیروهای پلیس به تنهایی قادر به مقابله با اتفاقات احتمالی ماه سپتامبر نیستند و باید حتما ارتش را وارد صحنه کرد.
سران رژیم صهیونیستی برای فرافکنی بحران داخلی خود و فرار از مشکلات به وجود آمده در جامعه صهیونیستی به راه های دیگر نیز متوسل شده اند و خشونت خود را نسبت به فلسطینی های ساکن کرانه باختری به ویژه اهالی قدس افزایش داده اند و از برگزاری نمازجمعه، مراسم عبادی مسلمانان در مکان های مقدس جلوگیری می کنند و تدابیر امنیتی شدیدی در بیت المقدس به اجرا گذاشته اند به نحوی که قدس شریف و مسجدالاقصی را به پادگان تبدیل کرده اند که تحت شدیدترین کنترل ها و بازرسی ها قرار دارد و رفت و آمد فلسطینیان به شدت کنترل می شود.
همزمان با این اقدامات تجاوز به باریکه غزه نیز شدت گرفته و روزانه هوایی و زمینی به مناطق مختلف غزه حمله می کنند. رژیم صهیونیستی همچنین به تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی خود نسبت به لبنان افزوده است و بارها مرزهای این کشور را مورد حمله و تجاوز قرار داده است.
اگر به هشت بار تجاوزات صهیونیست ها به خاک لبنان و نقض حاکمیت آن پس از صدور قطعنامه 1701، همچنین صدها بار نقض حریم هوایی این کشور پس از جنگ 33 روزه توجه کنیم پی می بریم که سران رژیم صهیونیستی با بحران سازی می خواهند به حیات سیاسی خود ادامه دهند.
سابقه رژیم صهیونیستی نشان می دهد که هر زمان که اسرائیل با بحران روبه رو می شود اقدام به تجاوز یا درگیری می کند تا اهداف نهان و آشکار خود را در کانون این التهاب مدیریت کند. اما این دست اندازی ها برای انحراف افکار عمومی در داخل و خارج سرزمین های اشغالی همیشه راهگشا و کارساز نبوده و مشکلاتی را برای سران تل آویو به وجود آورده که تا مدت ها ذهن آنان را برای تنظیم سناریوهای جدید به خود مشغول داشته است. در هر صورت کارشناسان سیاسی منطقه معتقدند اثرات تحولات اخیر در منطقه بر رژیم صهیونیستی بی تأثیر نخواهد بود و یهودیانی که در فلسطین اشغالی زندگی می کنند و آنجا را غصب کرده اند به این نتیجه رسیده اند که فلسطین سرزمین شیر و عسل نیست و فلسطینی های ساکن این سرزمین با پایداری و مقاومت سرانجام یهودیان اشغالگر را از این سرزمین اخراج خواهند کرد.
رژیم صهیونیستی هم اکنون در محاصره نیروهای مقاومت در منطقه است و دیری نمی گذرد که مجموعه اعتراضات داخلی و خارجی این رژیم را از پای درخواهد آورد.
یکی از دلایلی که کارشناسان برای زوال رژیم صهیونیستی برشمرده اند کاهش سالانه بودجه عمومی دولت است و همین مسئله موجب کاهش میانگین بودجه از تولید ناخالص ملی از 02/46درصد در سال 2002 به 2/40درصد در سال 2009 شده است.
نتیجه تمام این کاهش بودجه ها ، کاهش بودجه ساعات آموزش در مدارس ابتدایی و راهنمایی است. این موضوع کاهش بودجه ساخت و احداث و بازسازی مدارس و مراکز آموزشی را نیز دربرمی گرفت، به گونه ای که آمارها نشان می دهد، طی سال های 2001 تا 2008 شاهد کاهش 50درصدی این بودجه توسط کابینه رژیم صهیونیستی هستیم.
همچنین بودجه آموزش عالی براساس هر دانشجو از 44712 شیکل در سال2001 به 37241 شیکل در سال2008 کاهش یافت و انتظار نمی رود، این بودجه تا سال های آتی حتی به سال2001 برسد.
بودجه اختصاص یافته به سبد بهداشت و سلامتی خانواده های اسرائیلی که ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان اسرائیل توسط صندوق های بیماران را تشکیل می دهد، 8میلیارد دلار در سال2009 مشخص گردید که نسبت به سال 2001 کاهش 95درصدی را نشان می دهد.
از دلایل دیگر این اعتراضات اقدام دولت در جهت کاهش مالیات ها از شرکت ها و صاحبان مشاغل بالاست.
در سال 2003 بنیامین نتانیاهو، وزیر وقت دارایی سیاست کاهش مالیات ها را تا سال 2010 در پیش گرفت و برنده واقعی این سیاست صاحبان درآمدهای بالا در اسرائیل بودند درحالی که طی همین سال ها حقوق کارمندان عادی فقط دو برابر افزایش یافت. مسئله دیگر کاهش طبقه متوسط و افزایش فقر در بین جامعه اسرائیل است.
- در سال 2009 درآمد ماهانه مدیر یک شرکت پردرآمد 716هزار شیکل در ماه بوده که 94برابر متوسط درآمد یک کارگر در مراکز و تأسیسات اقتصادی اسرائیل بوده است.
- طی سال های 2000 تا 2009 میانگین فقر در میان خانواده های ساکن اسرائیل از 6/17درصد به 5/20درصد افزایش یافته است، این میانگین در میان خانواده های یهودی از 3/41 به 2/15 و در میان خانواده های عرب از 9/42درصد به 5/53درصد افزایش داشته است.
- در سال 2009 از میان جوانان 17ساله اسرائیلی تنها 54درصد آنها موفق به کسب مدرک پایان دوره متوسطه شدند. این نسبت در شهرها به 66درصد و در شهرک های فقیر به 3/47درصد و در شهرک های عرب نشین به جز قدس شرقی به 4/34درصد بالغ شد.
کارشناسان صهیونیست با اشاره به این آمار و ارقام ناخوشایند نسبت به آینده آن خوش بین نیستند و نگران آن هستند که پایه های این رژیم هر روز سست تر شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات