صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۲۸۲۵۲

اخبار ویژه برخی روز نامه های یک شنبه 24 مهر 1390


وطن امروز

خاوری عامل کروبی در بانک سپه بود

اسناد جدید به دست آمده حکایت از آن دارند که مدیرعامل فراری بانک ملی و یکی از متهمان اصلی پرونده اختلاس بزرگ نخستین‌بار با سفارش مهدی کروبی وارد سیستم بانکی کشور شده است. به گزارش عصر امروز، محمودرضا خاوری با سفارش مهدی کروبی به سمت مدیرعاملی بانک سپه انتخاب شده و در طول مدیرعاملی خود نیز حسابی از خجالت این سفارش شیخ فتنه‌گر درآمده بود. اسناد به دست آمده همچنین حاکی از آن است که شهرام جزایری نیز در طول مدت مدیرعاملی خاوری ارتباطات گسترده‌ای با این بانک داشته است.

 در خواست اتحادیه اروپایی برای دیدار با موسوی و کروبی

اتحادیه اروپایی همزمان با قرار دادن نام ۲۹ مقام ایرانی در فهرست تحریم‌های خود، خواستار دیدار با میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده است. به گزارش جهان،‌ بر اساس اخبار رسانه‌های اپوزیسیون،‌ دفتر مدیر‌کل روابط خارجی اتحادیه اروپایی با ارسال نامه‌ای به کمپین موسوم به اعتراض سبز از تقاضای «دیپلمات‌های اتحادیه اروپایی در تهران» برای دیدار با موسوی و کروبی خبر داده است. پاتریشیا لمبارت در پیام ارسالی خود مدعی شده است تقاضای اتحادیه اروپایی در پاسخ به درخواست تعدادی از کاربران اینترنت و چند گروه اپوزیسیون مطرح شده است. مدیر دفتر روابط با کشورهای خاورمیانه اتحادیه اروپایی که در ابتدای سال ۹۰ هم خواستار رفع حصر موسوی و کروبی شده بود،‌ همچنین ابراز امیدواری کرده است که مقامات ایرانی اجازه چنین تماسی را بدهند. به گفته وی «شورای امور خارجه اتحادیه اروپایی در لوکزامبورگ در تاریخ ۱۰ اکتبر همراه با همه وزرای خارجه اتحادیه اروپایی، درخواست آزادی آقایان موسوی و کروبی را مطرح کرده‌اند». هفته گذشته هم آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما برای میرحسین موسوی و مهدی کروبی نگرانیم. در نشست اخیر اتحادیه اروپایی در لوکزامبورگ که روز دوشنبه ۱۸ مهر برگزار شد، این اتحادیه همزمان با حمایت از سران فتنه، نام ۲۹ مقام ایرانی از جمله حیدر مصلحی، مصطفی محمدنجار و محمد حسینی، وزرای کنونی اطلاعات، کشور و ارشاد و نیز صادق محصولی، وزیر سابق کشور را به فهرست تحریم‌ها افزود.

بازی تحریمی جدید آمریکا یک روزه شکست خورد

یک روز پس از انتشار اخباری درباره تحریم شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای حج طبق برنامه در حال انجام است. به گزارش خبرآنلاین، اقدام ضدحقوق بشری دولت آمریکا از آنجا آغاز شد که روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: شرکت ماهان‌ایر با نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان همکاری بسیار نزدیکی دارد. دولت آمریکا چندی پیش، این ادعاها را درباره 2 شرکت هواپیمایی دیگر هم مطرح کرده و شرکت‌های هوایی ایران‌ایر و ایران‌ایرتور در اوایل تیرماه توسط دولت باراک اوباما تحریم شدند. ظهر روز پنجشنبه اما علی لیالی‌ رئیس سازمان حج و زیارت پیش از سفرش به عربستان برای همراهی زائران در مناسک حج تمتع، درباره‌ تحریم شرکت ماهان برای انتقال زائران ایرانی به عربستان و تکلیف آن گروه از زائرانی که قرار است با این شرکت هواپیمایی اعزام شوند، اظهار کرد: در حج امسال پروازها در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار گرفته است و پروازها طبق برنامه در حال انجام است.

اوباما: برای انتخاب دولت مردمی در ایران تلاش می‌کنیم!

رئیس‌جمهور آمریکا که سناریوی ساختگی و مضحکی را علیه ایران با عنوان ادعای توطئه ترور ایرانی برای منحرف کردن نگاه‌ها از اعتراضات گسترده در آمریکا، طراحی کرده است، در اظهاراتی گستاخانه، عمق کینه‌ورزی و خصومت خود با ملت ایران را نشان داد. باراک اوباما که ادامه اعتراضات گسترده مردمی در شهرهای مختلف این کشور، آینده سیاسی‌اش را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و برای رهایی از فشار این تحرکات، سناریوی ساختگی و مضحکی را علیه ایران با عنوان ادعای توطئه ترور ایرانی با به راه انداختن جنگ روانی و تبلیغاتی بی‌سابقه‌ای علیه جمهوری‌اسلامی ایران طراحی کرده است، روز گذشته مدعی شد تمام گزینه‌ها درباره تعامل با ایران مطرح است. رئیس‌جمهوری آمریکا با ادعای اینکه «برای ایجاد دولتی در ایران که با ملت خود همراهی نشان دهد، تلاش خواهیم کرد» عمق کینه‌ورزی و خصومت خود با ملت ایران را نشان داد و از توطئه خطرناک خود علیه کشورمان پرده برداشت.

حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به لبنان در «خادم‌الشعب»

سفر رئیس‌جمهور به لبنان با حاشیه‌های فراوانی همراه بود که متن و حواشی آن حالا در قالب یک کتاب عربی در لبنان منتشر شده است. 21 مهر 1389 (13 اکتبر 2010) نخستین سفر رسمی محمود احمدی‌‌نژاد به لبنان آغاز شد که در این سفر با رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و رئیس مجلس لبنان دیدار و در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و در میدان الرایه (منطقه ضاحیه) در جمع عده کثیری از مردم به سخنرانی پرداخت. آن‌طور که ایبنا نوشته، علی شجاعی‌صایین، مدیرعامل موسسه خانه کتاب با اعلام خبر انتشار یک کتاب درباره سفر لبنان احمدی‌نژاد گفت: این کتاب ترجمه‌ای است از کتاب «خادم‌الشعب» که نسخه اصلی آن به زبان عربی به چاپ رسیده است و ترجمه فارسی این کتاب بزودی برای انتشار آماده می‌شود. به گفته وی، این کتاب به تازگی در لبنان و به زبان عربی منتشر و رونمایی شده است. کتاب«خادم الشعب» به همت سفارت جمهوری‌اسلامی ایران در لبنان تهیه شده و در این کشور انتشار یافته است. این کتاب مصور، به دیدارها و سخنرانی‌های سال گذشته رئیس‌جمهور در لبنان و نیز ملاقات‌های او با اعضای حزب‌الله می‌پردازد و جزئیات سفر احمدی‌نژاد را تشریح می‌کند.

خراسان

تعامل مدعی شد

حمیدرضا افراشته دامادخواهر رئیس جمهور طی یک نامه خطاب به بقایی برای برگزاری همایش بین المللی جوانان در تیرماه سال آینده درخواست تأمین بودج ۵۱ میلیارد تومانی از محل بودج نهاد ریاست جمهوری را کرده است.

آفتاب خبرداد

بالاخره پس از 26ماه از توقف انتشار روز نامه اعتماد ملی، امروز(یکشنبه) دادگاه روزنامه «اعتماد ملی» برگزار می‌شود. این دادگاه به قضاوت مدیرخراسانی خواهد بود و شاکیان پرونده روزنامه «اعتماد ملی»، نهادها، سازمان‌های دولتی و همچنین نماینده مدعی‌العموم هستند. این روزنامه در 26 مرداد 1388 به دستور نماینده دادستان وقت تهران سعید مرتضوی به طور موقت توقیف شد.

آینده نوشت

پیرو انتشار شایعات گسترده درباره بیماری و سرطان میرحسین موسوی توسط رسانه های منتسب به مشایی خبرها از سلامت کامل وی و همسرش حکایت دارد و عامل انتشار این خبر که از نیروهای مشایی در رسانه ها بوده است، هفته گذشته توسط نهادهای نظارتی دستگیر شده است، برخی اقوام درجه اول خانواده موسوی با وی و همسرش دیدار کرده اند و در این دیدار موسوی نسبت به سلامت خود اطمینان داده است.

آفتاب نوشت

دهقان عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه مسئول طرح سوال از احمدی‌نژاد در هیئت‌رئیسه، محمدرضا باهنر است، گفت: او مسئول ارزیابی اینکه تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور به حد نصاب لازم رسیده است یا خیر، شده و باید این مسئله را از ایشان پیگیری کرد. وی درباره نحوه پذیرش استعفا ی علی مطهری از نمایندگی مجلس گفت: در این موارد شخص مستعفی دلایل خود را برای نمایندگان تشریح می‌کند و پس از اظهارنظر مخالفان استعفا‏ در این زمینه رای‌گیری می‌شود.

مشرق مدعی شد

با مرتفع شدن مشکل تحصیلی مشایی در دانشگاه تربیت مدرس، وی از ترم آینده دانشجوی رشته فوق لیسانس حقوق بین الملل این دانشگاه خواهد شد. مشایی 18 شغله ، در آزمون مجازی این دانشگاه شرکت کرده بود.

رادیو فرانسه

منابع دیپلماتیک در غرب گفته اند که گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که در نوامبر آینده منتشر خواهد شد نگرانی ها از ماهیت نظامی فعالیت های هسته ای ایران را تشدید خواهد کرد. قرار است این گزارش همزمان با اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در هفدهم و هجدهم نوامبر آینده در اختیار 35 عضو این شورا قرار بگیرد.

بی بی سی

روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام کرده که این شرکت به تصمیم انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، یاتا برای تعلیق خدمات به این شرکت اعتراض کرده و از این انجمن خواسته که این تصمیم اجرا نشود.

بی بی سی

عصر جمعه نسخه ای از گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایران، در اختیار بی بی سی فارسی قرار گرفت.این نخستین ارزیابی وی از وضع حقوق بشر در ایران است که در آن نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی شده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه فروردین گذشته به تعیین یک گزارشگر ویژه برای ایران رای داد و در ماه خرداد، احمد شهید، وزیر امور خارجه سابق مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه انتخاب کرد.

رادیوفرانسه

در پایتخت های کشورهای غربی اکنون همگی درباره پرونده هسته ای جمهوری اسلامی متقاعد شده اند که باید پیش از فرارسیدن سال 2012 واکنش نشان داد.سال 2012 سال انتخابات مهم در بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان است. در مسکو، رسیدن مجدد ولادیمیر پوتین به پست ریاست جمهوری این کشور می تواند همراه با سخت شدن مواضع روسیه در برابر غرب باشد.انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و در فرانسه در سال 2012 می تواند بسیاری از معادلات را درباره ایران تغییر دهد.

ایران

جعفر پناهی و محمد رسول‌اف – فیلمساز – با حکم قطعی دادگاه تجدیدنظر استان تهران به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به زندان و محرومیت محکوم شدند.

شرق

زلمای خلیل‌زاد، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، عراق و افغانستان در گفتگو با این روزنامه در پاسخ به این سوال که مساله روابط ایران و آمریکا را چطور پیش‌بینی می‌کنید ،‌گفت: فکر می‌کنم الان با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و مسایل داخلی ایران، موضوع بهتر شدن رابطه مشکل‌تر از گذشته شده است.

مردم سالاری

هادی آفریده یکی از مستندسازان بازداشت شده اخیر به اتهام همکاری با شبکه بی بی سی فارسی با قید وثیقه آزاد شد. چند روز قبل "ناصر صفاریان" و "محسن شهنازدار" - دو مستندساز بازداشت شده دیگر - نیز آزاد شدند.

جمهوری اسلامی

 *ممنوعیت ازدواج در برخی از کلیساها باعث رواج شدید فساد در میان اسقف‌های کلیسا شده است. به گزارش جام نیوز؛ به نقل از RNS (سایت خبری ادیان) اسقف رابرت فیت از دست اندرکاران کلیسای کانزس سیتی (واقع در ایالت میزوری آمریکا) به اتهام سوءاستفاده جنسی از یک کودک، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وی قبلاً نیز متهم به سوءاستفاده جنسی از کودکان شده بود. ممنوعیت ازدواج در مذهب کاتولیک برای متصدیان کلیسا باعث رواج شدید همجنس‌بازی در میان آنان شده است بطوری که همه روزه اینگونه اخبار از کلیساهای کاتولیک از نقاط مختلف جهان به گوش می‌رسد.

* باهنر مسئول طرح سؤال از رئیس‌جمهور شد. یک عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این خبر گفت: او مسئول ارزیابی اینکه تعداد امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور به حدنصاب لازم رسیده است یا خیر شده و باید این مسئله را از وی پیگیری کرد. به گزارش ایلنا محمد دهقان ضمن اعلام بی‌نظری درباره استعفای علی مطهری گفت: نامه استعفا باید تحویل رئیس مجلس شود تا در دستور کار قرار گیرد و پس از اعلام وصول در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود. وی افزود: در این موارد شخص مستعفی دلایل خود را برای نمایندگان تشریح می‌کند و پس از اظهارنظر مخالفان استعفا در این زمینه رای گیری می‌شود.

* افزایش قیمت غذا و دریافت هزینه بابت جابجایی دانشجویان، نارضایتی دانشجویان دانشگاه سمنان را در پی داشته است. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از سمنان، یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: درحالی که دانشجویان دانشگاه سمنان در سال گذشته برای استفاده از سرویس هزینه‌ای پرداخت نمی‌کرده اند، از ابتدای سال تحصیلی جدید باید برای هر بار استفاده از اتوبوس دانشگاه 2500 ریال پرداخت نمایند. این دانشجو افزود: دریافت هزینه سرویس درحالی صورت می‌گیرد که دانشجویان دانشکده علوم انسانی مجبور به پیاده روی مسافت زیادی از این دانشکده تا دانشکده علوم پایه برای استفاده از سرویس می‌باشند. براساس همین گزارش، افزایش قیمت غذا درحالی که غذاهای عرضه شده به دانشجویان هیچگونه افزایش کیفیتی نداشته است، نیز از دیگر دلایل نارضایتی دانشجویان دانشگاه سمنان می‌باشد.

* امام جمعه مرودشت از وضعیت نامناسب بهداشتی این شهر انتقاد کرد. وی گفت: مرودشت بعد از شیراز پرجمعیت‌ترین و مهمترین شهر استان فارس و یکی از مهمترین مراکز گردشگری و توریستی کشور است و معمولاً در ایام نوروز و در طول سال مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی برای دیدار از آثار باستانی این شهر حضور میلیونی دارند ولی متأسفانه وضعیت این شهر به شدت نامطلوب است و این وضعیت زیبنده این شهر نیست درحالی که چهره این شهر باید تمیزترین و بهداشتی‌ترین جلوه شهری باشد و باید وقتی از دیگر کشورها به این شهر می‌آیند الگوی بهداشت اسلامی بگیرند.

کیهان

از همه مگسان دور شیرینی فقط ربع پهلوی به یاد موسوی و کروبی است(خبر ویژه)

لابد شنیده اید که می گویند «از سر لاعلاجی، گربه شده خان باجی»؛ حالا حکایت فتنه گران شکست خورده جنگ احزاب و رضا ربع پهلوی است.

پایگاه اینترنتی ایران گلوبال وابسته به اپوزیسیون مقیم خارج با اشاره به مرگ کامل فتنه سبز نوشت: بیش از 7 ماه از حصر موسوی و کروبی می گذرد. شاید هیچگاه تصور نمی کردیم که حاکمیت جرات به خود دهد و این دو را بازداشت کند، اما جسارت نشان داد و اقدام به حصر موسوی و شیخ شجاع کرد. شاید خیلی ها تصور می کردیم که بعد از این اقدام، فاتحه حکومت خوانده می شود، چرا که خود را شجاع و غیرتمند می پنداشتیم. متاسفانه پس از بازداشت چهره های شناخته شده، حرکت آنچنانی از ما سر نزد؛ باعث این امر را هم بسیاری ترمزهای جنبش یا بی عرضگی ما یا دلایلی دیگر می دانند... اما در این میان در این ماه ها، چهره واقعی خیلی ها روشن شد. یک نمونه جناب مهاجرانی که با وقاحت تمام شروع به تعریف از رژیم کرد، آقای امیر ارجمند هم مدت ها است سکوت اختیار کرده؛ آقای سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، راستی کسی از شورا خبری دارد!!؟ ما هم شورا داریم، سوری ها و لیبیایی ها هم شورای مخالفان دارند. چرا ما باید از هر طرف بکشیم؟؟؟ عده ای در این برهه از تاریخ نشان دادند که مصداقی تمام عیار از مگسان دور شیرینی هستند.

این سایت ضدانقلابی اضافه می کند: از آن سمت وقتی همه ساکت شده اند، جناب رضا پهلوی نمونه خوبی برای مثال زدن هستند. به عنوان یک اپوزیسیون سبز لذت بردم از نوشته های ایشان، از کسانی دفاع کردند که باعث شدند حکومت پدریشان سقوط کند و پادشاهی را از ایشان گرفتند. از او تشکر می کنم که در این زمان که حتی بسیاری میرحسین و شیخ را فراموش کرده اند، یادی از اینها کرد.

چاه وال استریت همه ما را می بلعد(خبر ویژه)

«جنبشی که در آمریکا، نظام سرمایه داری جهانی را نشانه گرفته، مراحل ابتدایی را طی می کند و شباهت زیادی با حرکت های اعتراضی لندن دارد.»

پایگاه اینترنتی رادیو زمانه ضمن انتشار این تحلیل یادآور شد: جنبش وال استریت را اشغال کنید، نمادی از مقاومت است و بانکداری جهانی و سرمایه داری و نماد عینی آنها در وال استریت را نشانه گرفته است. این بحران از سال 2008 که موسسات بزرگ مالی ورشکسته شدند و دولت مداخله کرد، پیش آمده و حتی کمک 2 هزار میلیارد دلاری دولت نیز نتوانست مشکلات را حل کند.

این پایگاه اینترنتی اضافه کرد: در طول سال های اخیر ما با یک نوع «اضطراب عمومی» مواجه بودیم. به این معنا که هر کدام از شهروندان این جوامع، صبح به صبح وقتی از خواب بیدار شده اند، اخبار مربوط به «بحران» را شنیده اند. منتها اینها بیشتر در سطح انتزاعی بوده است تا عینی اما اکنون به حالت عینی تبدیل می شود. افراد دارند در زندگی عادی و روزمره خودشان بحران را حس می کنند. شورش های چند ماه پیش لندن هم واجد همین زمینه ها و خواست های مشترک بود. در شورش های لندن، آن دسته از افرادی که به واقع محرومان جامعه اند، بی کارند، حتی «کارگر» نیز محسوب نمی شوند (تا از این طریق بتوانند به اتحادیه یا سندیکای محل کار خود متصل شوند) و راه و کانال دیگری برای بیان اعتراض خود در چهارچوب یک شرایط بحرانی و خاص پیدا نمی کنند، در قالب خشمی انفجاری، اعتراض و نارضایتی خودشان را از وضعیت و تبعیض های موجود نشان می دهند.

رادیو زمانه افزود: باید اضافه کرد که این بحران اقتصادی در حال گره خوردن و همراه شدن با چیزی است که آن را «به خود آمدن در باب بحران دموکراسی» می نامیم. در تمامی این اشکال مقاومت، چه در اسپانیا و چه در وال استریت و لندن، وقتی مردم می نشینند روی زمین و می گویند که ما می خواهیم یک «میدان تحریر» دیگر ایجاد کنیم، به این معناست که ما می خواهیم به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه دیگر، نماینده و وکیل خودمان باشیم. اعتراض به این بحران، به نوعی نشانگر جوانه زدن خواست «دموکراسی واقعی و محتوایی» است، اما این که این حرکت های اعتراضی به کجا خواهد انجامید، باید صبور بود و منتظر شد.

این تحلیل در پایان تاکید می کند: در 30 سال گذشته، حضیض مقاومت مردمی در غرب دیده می شد. پس از این دوره ما شاهد اگرهای مقاومت هستیم که از مقاومت برای بقا آغاز می شود و بازی تازه آغاز شده است.

اینطوری بود که آنطوری شد!(خبر ویژه)

وزیر دفاع سرشکسته انگلیس که به دلیل سوءاستفاده از موقعیت اداری خود برکنار شده، دارای مواضع شدید ضد ایرانی بود.

لیام فاکس وزیر دفاع دولت ائتلافی محافظه کار-لیبرال، که به تازگی مجبور به استعفا شد، دارای سوابق فساد اخلاقی و هم جنس گرایی بود و به همین دلیل طرف فساد خود را در 18 سفرخارجی مهم! در پوشش مشاور به همراه برده بود! وی می گوید اشتباها اجازه داده علایق شخصی اش درباره «آدام واریتی» وارد محدوده فعالیت های حرفه ای او شود. واریتی پس از چندبار مسافرت به همراه فاکس، اقدام به چاپ کارت ویزیت تحت عنوان «مشاور وزیر دفاع انگلیس» کرده بود.

یادآور می شود وزیر دفاع رسوا و برکنار شده انگلیس پیش از این بارها از تهدید نظامی علیه ایران دفاع کرده و تصریح کرده بود گزینه نظامی علیه ایران روی میز است و باید این گزینه را مدنظر داشت.

وی همچنین حامی حمله به عراق و افغانستان و از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی بود چنان که گفته بود دشمن اسرائیل دشمن ماست.

حضور سیاستمداران فاسدالاخلاق و به معنای واقعی کلمه «اراذل و اوباش» در برخی حکومت های غربی، تبدیل به چالشی مهم و انزجار برانگیز نزد افکارعمومی این کشورها شده است.

اتحادیه پادوها به شرف عرض می رساند که...!(خبر ویژه)

شماری از اعضای گروهک های نهضت آزادی، ملی- مذهبی، و مشارکت در نامه مشترکی خطاب به خاتمی هشدار دادند که حداقل شرایط شرکت در انتخابات وجود ندارد و بنابراین نباید در انتخابات مجلس شرکت کرد.

این نامه پس از آن منتشر شده که خبرهایی مبنی بر تقلای خاتمی و برخی همراهان وی در جبهه اصلاحات برای بازگشت به فضای سیاسی و انتخاباتی انتشار یافته است. این نگرانی در میان گروه هایی از اپوزیسیون وجود دارد که انشقاق بیشتر در جبهه فتنه گران، رمق جبهه ضد انقلاب را هرچه بیشتر بگیرد به همین دلیل نیز تلاش هایی در جریان است تا خاتمی به گونه ای رفتار نکند که بوی پشیمانی و عقب نشینی و خالی کردن پشت فتنه گران را بدهد.

پای نامه یاد شده این امضاها دیده می شود: ابراهیم یزدی، ابوالفضل بازرگان، حبیب پیمان، وفا تابش، تاج زاده، جلایی پور، نجفقلی حبیبی، محمود حجتی، صفدر حسینی، سیدمحمود حسینی، هادی خانیکی، خلیل اردکانی، محمدعلی دادخواه، تقی رحمانی، رئیس طوسی، محمد ستاری فر، عبدالفتاح سلطانی، داود سلیمانی، سعید شیرکوند، احمد شیرزاد، هاشم صباغیان، محسن میردامادی، محمد نعیمی پور، سعید مدنی، شمس الدین وهابی، علوی تبار، شکوری راد، رمضان زاده و...

یادآور می شود حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) از چند سال پیش به ائتلاف کامل با جریان های نفاق نظیر نهضت آزادی رسیده اند و همین انحلال و انفعال در برابر گروهک ها بود که باعث شد پادویی سرویس های جاسوسی بیگانه در فتنه و آشوب 88 را برعهده بگیرند.

ما گروه 2 نفره نیستیم، بلکه 3 نفر و شاید هم 4 نفریم!(خبر ویژه)

اعضای سرخورده اپوزیسیون خارج کشور از سر بیکاری با یکدیگر گلاویز شده اند.

گویانیوز اخیرا درباره «اسماعیل- ن» (سلطنت طلب سابق) که سایت نیمه تعطیل سکولاریسم نو را مدیریت می کند و دچار انواعی از توهم زدگی است نوشت: یکی از مشخصات این آقا آن است که پشتکار [!] خوبی دارد. به طوری که توانسته در دو سال گذشته حدود 23 گروه کوچک سکولار سبز را در شهرهای اروپا و آمریکا و کانادا تاسیس کند، گرچه تعداد کلی آنها چندان نیست ولی افراد فعال بسیار محدودی دارند. ایشان که تلاش فراوان داشت سابقه سیاسی ضد رژیم در دوران سلطنت برای خود دست و پا کند، هرچند نتوانست به این امر نایل گردد ولی در چند سال اخیر توانست به کمک نشریه سکولار نو، خود و گروه سکولار سبز را به عنوان گروهی ضد رژیم معرفی نماید. او با قلم غامض خود که گاها فهم نوشته هایش را برای هواداران و خوانندگانش مشکل می سازد، همواره تلاش می کند که نشان دهد حرف جدیدی برای اختراع دارد که تا به حال به فکر سایر روشنفکران و اندیشمندان خطور نکرده است. کما اینکه برای جاانداختن کلمات سکولار نو، انحلال و آلترناتیو (نوع نوری علا) و بعضی کلمات دیگر، تلاش دارد که القا کند که آنها را خود ابداع کرده است.

گویانیوز تاکید می کند که نامبرده مایل است خود را به عنوان اپوزیسیون در تبعید جا بزند هرچند که حتی بعضی از اعضای سکولار سبز نیز تفاوت انحلال و سقوط رژیم را درک نکرده و قادر به توضیح اظهارات وی نبودند.

این رسانه هرچند که خود متهم به همکاری با سازمان سیا می باشد اما طیف هایی از اپوزیسیون را مایل به همکاری با بیگانگان معرفی می کند و می نویسد: طبیعی است اپوزیسیون هایی مورد تایید و حمایت غرب و ناتو قرار می گیرند که منافع آنها را پس از تخریب منابع اقتصادی کشورشان در نتیجه جنگ تامین کنند و طبعا گروههایی خود را زیر حمایت قرار می دهند که تنها گرفتن قدرت پس از سقوط دیکتاتور برای آنها اهمیت دارد، نه گفتار جذاب در مورد سکولاریسم، دموکراسی، حقوق بشر و غیره! بی جهت نیست که سکولار سبزها صحبت از این می کنند که قبل از اینکه دیر شود، بهتر است که آلترناتیو را در خارج تشکیل دهیم که غرب وادار شود آن را در معادلات خود درنظر بگیرد.

گویانیوز با تمسخر گروهک های 2، 3 نفره که خود را آلترناتیو می پندارند یا وانمود می کنند، نوشت: به نظر می رسد این گروهها تفاوت آزادی ایجاد یک گروه سیاسی را با ایجاد آلترناتیو درک نمی کنند، اینکه هر تعدادی با تفکر مشابه آزادند که یک گروه را تشکیل دهند، ولی این به مفهوم آن نیست که این گروهها کیفیت یک آلترناتیو برای یک نظام را پیدا خواهند کرد! در جایی از آقای [ن] سؤال می شد که نقش نیروهای داخل کشور در کنگره شما چیست، جواب که باید آن را تفکر غالب دانست، چنین بود که عکس 20 نفری از آنها را در روی صندلی های خالی جلسات خود می گذاریم تا در صورت آزادی آن صندلی ها را اشغال کنند.

لپ های گل انداخته و شکم برآمده یعنی شکنجه و زندان؟!(خبر ویژه)

انتشار مقالات مفصل و مسلسل از مصطفی تاج زاده، محافل ضد انقلاب را درباره ادعای حبس و شکنجه نامبرده به تردید انداخت.

این تردید از آن جهت جدی است که سال گذشته یک ویدئو از اظهارات وی خطاب به صفایی فراهانی و رمضان زاده منتشر شد و تاج زاده در این ویدئو، تصریح می کند به عنوان فردی با سابقه کارشناسی یقین دارد که تقلب در انتخابات امکانپذیر نبوده است.

به تازگی و در پی انتشار چند مقاله از تاج زاده از جمله در سایت جرس، سایت ضد انقلابی خودنویس نسبت به راحتی و آزادی عمل تاج زاده مشکوک شده و نوشته است: طرح مسئله اخلاق از جانب آقای تاج زاده و نوشتن مقاله در زندان باعث نوشتن این تحلیل شد تا بعضی عزیزان فکر نکنند که خوانندگان خدای ناکرده از پشت کوه می آیند! ادعاهای ایشان انسان را یاد مثل معروف می اندازد که «خط غلط، املاء غلط، انشاء غلط». از چند و چون ادعا و تحلیل براستی سطحی و گمراه کننده ایشان که بگذریم، این مطلب بسیار قابل تعمق است که ایشان (جرس) با طرح این ادعا که این نوشته را تاج زاده، با خیال راحت در زندان نوشته و به بیرون فرستاده، نشان داده اند که گروه «خودشانی ها» که در ظاهر در زندان بسر می برند، نه تنها به نوشت افزار دسترسی کامل دارند، بلکه به راحتی نوشته های خود را به بیرون زندان هم منتقل می کنند! آن هم در زمانی که مدت های مدیدی است که از زندانیان واقعی در نامه که هیچ، بعضاً حتی خبر زنده بودن هم بخارج درز نمی کند!

خودنویس می افزاید: هر کس مقاله آقای تاج زاده را بخواند، ناخودآگاه از خود می پرسد شرایط زندان ایشان چطور است که تا این حد از وقایع با خبرند و اطلاعاتشان چگونه به این خوبی بروز می شود؟ چرا که ایشان از دیدارهای رؤسای کشورها، آزادی دو آمریکایی و... سخن به میان می آورد که خود این مسئله نشان دهنده دسترسی آزاد این عزیزان «در بند» به اخبار است! امری که به نوبه خود و به صورت ناخودآگاه، این سؤالات را در ذهن شنونده عاقل مطرح می کند که آیا به راستی زندان های ج.ا برای زندانیان تا این حد مجهز و مرفه شده؟ اگر آری، پس یا فقط ایشان و دیگر «خودشانی ها» سرویس خوب می گیرند و یا داستان کهریزک و مسائلی که همه ما شنیدیم از بیخ دروغ بوده و یکسری از عزیزان ما هم بیخود خودکشی کرده اند!

این سایت ضدانقلابی همچنین نوشت: آیا باید فکر کرد که ایشان تافته جدا بافته هستند که این طور از امکانات برخوردارند؟ آیا آقای تاج زاده و دیگر «خودشانی ها»، ما را چیز دیگری تصور می کنند که به این راحتی زیگزاگ می روند و جولان می دهند و از پشت میله های زندان های تخیلی و نمادین، مقاله و نقد در خصوص اخلاق صادر می کنند؟ جا دارد ایشان فراموش نکنند عکس دفعه پیش شان که بعد از مرخصی واقعی، از زندان و شکنجه و اعتصاب غذا (روزه های اعتراضی) نمادین گرفته اند، هنوز بر روی اینترنت موجود است و ایرانیان هم خوب خاطرشان هست که چگونه ایشان به اتفاق یک «خودشانی» دیگر بنام جناب آقای امین زاده، با لپ های گلی و شکم بر آمده جلوی دوربین ایستاده بودند و پز و ژست فتوژنیکی می گرفتند و توقع داشتند که دل مادر سهراب ها و نداها به حال ایشان و داستان اسارت ایشان کباب بشود!

نویسنده تصریح می کند: باور کنید بنده به عنوان یک خارج نشینی که بارها مسافرت می روم، کمتر توریستی را می بینم که به این سر حالی عکس یادگاری بیاندازد. خارجی ها یه مثل دارن که می گن یک عکس از هزار تا کلمه بیشتر حرف می زنه! برای من عکس این آقا اصلاً به شکنجه شده نمی خوره!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات