صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۲۹۶۰۹

اخبار ویژه برخی از روزنامه های9آبان 1390


دنیای اقتصاد :

شعرخوانی کنایه‌آمیز احمدی‌نژاد خطاب به حدادعادل

رییس‌جمهور روز شنبه در پایان سخنرانی خود در پنجمین جشنواره بین‌المللی فارابی، یک دوبیتی از سروده‌های خود را به غلامعلی حدادعادل، عضو کمیته 8+7 اصولگرایان برای انتخابات مجلس تقدیم کرد. براساس فیلمی که خبرگزاری برنا آن را منتشر کرده است، محمود احمدی‌نژاد خطاب به حداد عادل این گونه خواند: «تا که از خال رخ یار خودم مسحورم/ من از این دایره جن و ملک بیرونم/ به رقیبان قدحی تا همه هشیار شوند/ خود ببینند که هم عاقل و هم مجنونم» این شعرخوانی احمدی‌نژاد با تشویق حاضران و خنده حدادعادل و آیت‌الله هاشمی شاهرودی که در مراسم حاضر بودند، همراه شد.

پسر صادق محصولی چه اتومبیلی سوار می‌شود؟

ایسنا نوشت: صادق محصولی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه «قصد نامزدی مجلس از هیچ حوزه‌ای را ندارم» به توضیح درباره ثروت خود پرداخت و گفت: در اسلام نسبت به تولید ثروت نظر مثبت است؛ اما چگونه خرج کردن آن نیز مهم است؛ بنابراین نه تنها باید از راه مشروع به دست آمده باشد، بلکه باید در راه مشروع نیز مصرف شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه «از دیگران بپرسید که بچه‌های محصولی چطور زندگی می‌کنند»، افزود: یکی از پسرانم مهندسی هوش مصنوعی در دانشگاه امیرکبیر می‌خواند و پسر کوچک‌ترم نیز طلبه است، در سطح متوسط جامعه هستیم و از آن بالاتر نمی‌رویم، ماشین پسر من یک پراید مدل 80 است؛ اما ببینید ماشین پسران مسوولان دیگر چیست. محصولی ادامه داد: وضع زندگی مرا با زندگی مسوولانی که حتی یک روز در بخش خصوصی نبوده‌اند، مقایسه کنید.

فزایش 250 درصدی بارش در کشور از ابتدای مهرماه

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از افزایش 250 درصدی بارش‌های کشور در سال آبی جدید در مقایسه با سال گذشته خبر داد. محمد حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا روز شنبه به 14 میلیمتر رسیده است. سال آبی از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین گفت: بارش 14 میلیمتری در سال آبی جاری در مقایسه با دوره مشابه درازمدت 27 درصد افزایش یافته است.مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به گزارش بارش‌های کشور گفت: بارش‌ها در دوره مشابه سال آبی گذشته و دوره درازمدت 43 ساله به ترتیب چهار و 11 میلیمتر ثبت شده بود.

جمهوری اسلامی.

* منابع خبری تلاش می‌کنند با قربانی کردن مدیران میانی، وزیر اقتصاد را از استیضاح نجات دهند. سایت اصولگرایان جهان نوشت: مسئولین دولتی از چند روز گذشته با مراجعه به نمایندگان و برخی از طراحان استیضاح حسینی از آنها سؤال می‌کنند که آیا با برکناری فلان شخص و فلان شخص مشکل حل خواهد شد؟ آیا استیضاح منتفی می‌شود؟ این سایت افزوده است: یکی از نمایندگان با تأیید این خبر به خبرنگار جهان گفت: تاکنون تلاشهای مسئولین دولتی فایده‌ای نداشته و طراحان استیضاح بر استیضاح تاکید دارند.

 * تکرار کنفرانس برلین، در دستور کار دشمنان نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است. رادیو زمانه، وابسته به آمریکا، می‌گوید: قرار است از 19 تا 21 آبان ماه جاری کنفرانسی تحت عنوان "درون ایران" در برلین برگزار شود تا اوضاع ایران از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. نکته جالب اینست که برگزار کنندگان این کنفرانس ضد ایرانی با اینکه می‌گویند می‌خواهیم درون ایران را بررسی کنیم اما هیچیک از سخنرانان این کنفرانس از داخل ایران نیستند. بودجه این کنفرانس را "مرکز فدرال آموزش سیاسی آلمان" پرداخت می‌کند. در سال 1379 نیز کنفرانسی در برلین برگزار شد که به جولانگاهی برای ضدیت با ایران تبدیل گردید.

* یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه دیروز این کمیسیون برای تصمیم گیری در مورد کنار گذاشتن علاءالدین بروجردی از ریاست این کمیسیون خبر داد و گفت: بروجردی با استفاده از سربرگ کمیسیون توصیه‌هایی را در جهت حمایت از گروه اقتصادی امیر منصور آریا انجام داده که این امر کفایت می‌کند وی از ریاست کمیسیون استعفا کند. جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در گفت و گو با خبرنگار قانون گفت: "تعداد زیادی از اعضای کمیسیون با این کار موافق هستند البته ممکن است مخالفانی نیز وجود داشته باشند." با توجه به شایعاتی درباره بازداشت بروجردی، این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا بروجردی واقعاً در بازداشت به سر می‌برده است یا خیر؟ تاکید کرد: "خود بروجردی در کمیسیون امنیت ملی در این ارتباط گفت که قاضی پرونده وی را فراخوانده و در مورد کارهایی که انجام داده از وی سؤال شده است، اما اینکه این پرسش و پاسخ چه میزان طول کشیده مشخص نیست." علاءالدین بروجردی هرگونه همکاری با گروه امیر منصور خسروی آریا را تکذیب کرده است.

 * علیرغم ممنوعیت تهیه و توزیع مشروبات الکلی، عده‌ای از سودجویان به شدت درحال توزیع آن در تهران هستند. به گزارش خبرنگار افکار نیوز، این روزها عرضه مشروبات الکلی حتی با یک تلفن صورت می‌گیرد. براساس همین گزارش، این مشروبات الکلی که اکثراً ساخت کشورهای چک و روسیه است از طریق عراق و مرز بانه وارد کشور می‌شود. اخیراً سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، اظهار داشته است: "سالانه 20 میلیون لیتر نوشیدنی الکلی در ایران کشف می‌شود و پلیس فقط 25 درصد این قاچاق را می‌تواند کشف کند." او افزوده: "متوسط سن مصرف الکل در کشور به 20 سال رسیده است و سابقه مصرف الکل در خانواده و 26 درصد جوانانی که الکل مصرف می‌کنند، وجود دارد."

ایران

طرح سؤال از رئیس‌جمهور وصول شد، استعفایم را پس گرفتم!

خبر اول این که در حالی که صبح دیروز محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گفته بود استعفای علی مطهری به قصد رفتن از مجلس نبوده بلکه وی از یک فرایند آئین‌نامه‌ای برای مطرح کردن نظرات خود استفاده کرده است، علی مطهری پس از اطمینان خاطر از وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور از سوی هیأت رئیسه، طرح استعفای خود از نمایندگی مجلس هشتم را پس گرفت!

پیش از این هیأت رئیسه مجلس از رسیدن امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور به عدد ۶۹ خبر داده و اعلام کرده بود که این طرح از نصاب لازم افتاده است اما روز گذشته، طراحان سؤال از رئیس‌جمهور که در جلسه علنی روز یکشنبه به دنبال تکمیل تعداد امضاهای مورد نیاز برای این طرح بودند پس از آنکه تعداد امضاها را به ۷۳ امضا (نصاب قانونی) رساندند، طرح مذکور را به محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی یکشنبه مجلس را پس از لاریجانی عهده‌دار شد تقدیم کردند.

جریان انحرافی می‌خواهد ضریح امام رضا(ع) را به روستاها ببرد!

خبر دیگراین که محمدرضا خباز نماینده عضو فراکسیون اقلیت مجلس در مصاحبه با یک خبرگزاری‌ متعلق به اصلاح‌طلبان مدعی شد جریان انحرافی وعده داده ضریح امام رضا(ع) را به روستاها ببرد!

وی در بخشی از این گفت‌وگو اظهار داشته: «پول‌های کلانی خرج می‌شود که اگرچه هنوز منبع آنها مشخص نیست اما از آنجایی که بحث‌های انحرافی زیادی مطرح می‌شود می‌توان به ارتباط این منابع با جریان انحرافی شک کرد.

 متأسفانه این افراد قول‌های بی‌اساس زیادی به مردم می‌دهند، قول‌هایی که توان اجرای آنها را ندارند و این مسئله باعث رواج بی‌اخلاقی و دروغ در جامعه می‌شود. مثلاً در یکی از روستاها به مردم آن روستا گفته شده است که اگر به شخص خاصی رأی بدهند ضریح امام رضا(ع) را برای مردم آن روستا می‌آورند!»

برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان در کجا تنظیم می شود؟

شنیدیم که بر اساس اخبار، برنامه انتخاباتی دوم خردادی‌ها برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تدوین شده و برای تأیید نهایی به مجمع روحانیون مبارز ارسال شده است.

اگرچه به لحاظ ظاهری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات محور فعالیت‌های دوم خردادی معرفی شده اما همچون انتخابات گذشته تصمیمات انتخاباتی در مجمع روحانیون مبارز اتخاذ می‌شود.گفتنی است موسوی خوئینی‌ها معروف به مرد خاکستری اصلاحات تأکید ویژه‌ای دارد که وی و تشکیلات تحت مدیریتش به عنوان پشت پرده فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌‌طلبان رونمایی نشوند.

نمی‌خواهم نماینده مجلس شوم!

دست آخر این که صادق محصولی، عضو ارشد جبهه پایداری با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) به سؤالات آنها پاسخ گفته.

وی در بخشی از این جلسه پرسش و پاسخ اظهار داشته: قصد نامزدی مجلس از هیچ حوزه‌ای را ندارم. محصولی در عین حال در رابطه با پیوستن جبهه پایداری به کمیته 8+7 گفته: فضای انتخاباتی الزاماً به صورت فضای فعلی باقی نخواهد ماند؛ ما در حال رصد اوضاع هستیم و نگفتیم که وحدت نمی‌کنیم بلکه امیدوار به وحدت هستیم. بحث ما در مورد ائتلاف و پیوند با کمیته 8+7 بر سر شکل این وحدت یا ائتلاف است.

خراسان

اعتدال نوشت

ایراندوست بازیگر سینما و تلویزیون که با نام غول برره شناخته می‌شود گفت‌: تمام برنامه‌ریزی خودم را برای انتخابات آینده مجلس انجام داده‌ام تا به عنوان نماینده استان خوزستان و شهر آبادان کاندیدا شوم و تلاش می‌کنم که نماینده مردم آبادان شوم.

تابناک نوشت

صادق محصولی عضوموسس جبهه پایداری با بیان اینکه قصدکاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارد در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برداشت برخی این است که شما (جبهه پایداری) عامل تفرقه در جبهه متحد اصولگرایی است، اظهار کرد: این حرف دروغ است. متهم کردن دیگران مالیات ندارد اما به فکر قیامت نیز باشید.

جهان مدعی شد

اخیرا یکی از مسئولان ارشد دستگاه دیپلماسی کشور برای گرفتن مهر تأیید بر رویکرد دولت نزد یکی از مراجع بزرگ تقلید رفته است.این مقام بلندپایه وزارت خارجه در این دیدار حدود یک ساعت و ۴۰ دقیقه درباره اهمیت روابط ایران و عربستان و جایگاه ۲ کشور در منطقه و... توضیح می دهد تا این مرجع عالیقدر را با رویکرد دولت در قبال ریاض همراه کند.وی اما در پایان توضیحاتش فقط یک جمله «چهار کلمه»ای از این مرجع تقلید شنیده است. ایشان در پاسخ به اظهارات و درخواست مقام دیپلماتیک دولت، به صراحت و تنها در یک جمله تأکید کرده است: «سر خون معامله نکنید.»

راهبرد نیوز مدعی شد

سیدمحمد خاتمی در جلسه ای به اصلاح طلبان هشدار داده است که در صورت عدم حضور در انتخابات با خداحافظی تاریخی از صحنه سیاسی کشور مواجه خواهند شد.

رادیو آلمان

الن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا، ایجاد سفارت مجازی آمریکا در تهران را راهی برای کمک به ایرانیان می‌خواند. سفارت مجازی در تهران فقط قراردادن اطلاعات و اخبار مورد پسند‏ مردم ایران در شبکه‌ اینترنت است.

بی بی سی

یک مقام دولتی ایران گفته است که توافق‌ها میان این کشور و یک شرکت خدمات هوایی قطری، برای انجام پرواز‌های داخلی در ایران، نهایی شده است. بر اساس اعلام مقام های ایرانی، قیمت بلیت هواپیماهای قطری عملا گرانتر از قیمت بلیت خطوط هوایی ایران خواهد بود.

نیوز چاپ پاکستان

اگر ایران و عربستان سعودی وارد جنگ با یکدیگر شوند و جهان اسلام را به چندگانگی بکشانند، چه کسی سود می برد؟ لازم نیست عالم و دانشمند بود تا جواب این سئوال را دانست. اعراب و ایران به دریدن یکدیگر مشغول می شوند، بدون اینکه اسرائیل یک تیر شلیک کند. استادان مستعمرات بار ها و بارها از این شگرد برای حذف دشمنان خود استفاده کرده اند. بی دلیل نیست که حتی مستقل ترین تحلیلگران، حتی در آمریکا این توطئه را با دیده تردید نگاه می کنند. آنها اغلب ردپای موساد را در این توطئه می بینند.

جمهوری اسلامی

70 طراح لباس زنانه در تهران بازداشت شده اند؛ این افراد به اتهام آموزش چندین دختر برای "مانکن" شدن بازداشت شده‌اند. زمان بازداشت این افراد و هویت آنها اعلام نشده است.

 

شرق

 

روابط عمومی مجمع تشخیص دیدار آیت ا... هاشمی رفسنجانی با سیدمحمد خاتمی را تکذیب کرد. یکی از روزنامه‌ها در خبری مدعی شده بود هاشمی اخیرا در دیدارش با خاتمی خواسته که بازگشت مهدی (فرزندش) را جزو شروط اعلامی‌اش برای انتخابات مطرح کند.

شرق

ترک همدانی، وکیل عباس پالیزدار از آزادی موکلش خبرداد وگفت:مرجع قضایی مربوطه پس از بررسی درخواست موکلم جهت مرخصی استعلاجی، اجازه معالجه تحت‌الحفظ در خارج از زندان وی را صادر کرد.

کیهان

اخراج محسن سازگارا از صدای آمریکا قطعی شد.در حالی که طی چند ماه گذشته، حضور سازگارا در بخش فارسی صدای آمریکا کمرنگ شده بود، گزارش ها حاکی است عذر نامبرده خواسته شده است. وی به فهرستی از اخراجی ها پیوست که شامل جمشید چالنگی، کوروش صحتی، رودی(رودابه) بختیار و احمد باطبی نیز می شود.

کیها ن

قبرستان اسقاطی ها و پایان عبرت آموز کودتای مجازی (خبر ویژه)

یکی دیگر از رسانه های وابسته به اپوزیسیون خارج کشور اعلام کرد به زودی تعطیل می شود.

اعلام تعطیلی «تهران ریویو» در حالی است که پیش از این، «جرس» و «رسا» از تعطیلی قریب الوقوع خبر داده اند، و سایت هایی نظیر روزنت، رادیو زمانه، امروز، نوروز، کلمه و... نیز به حالت نیمه تعطیل درآمده اند.

 از سوی دیگر، خبر اخراج همکاران صدای آمریکا یکی پس از دیگری منتشر می شود. طنز ماجرا این است که به هنگام آغاز فتنه سبز، وزیر خارجه و برخی مقامات دیگر آمریکا ادعا کرده بودند راه جنبش سازی مصنوعی براندازی از طریق مجازی را یافته اند و این بار معجزه خواهد شد. رهبر فرزانه انقلاب همان هنگام اعلام کردند که فتنه 88، صرفا کاریکاتور انقلاب است.

«تهران ریویو» ضمن انتشار خبر قریب الوقوع خود نوشت: «تعطیلی قریب الوقوع این رسانه و احتمال تعطیلی رسانه های مخالف مشابه، بهانه ای برای نوشتن است. تعطیلی رسانه های اپوزیسیون به دست خود می تواند همراه با این توجیه باشد که چنین رسانه هایی با هدف دامن زدن به موج سبز پدید آمده اند و حال که موج فروکش کرده، آنها نیز محملی برای وجود پیدا نمی کنند. ما زود ناامید می شویم، به همان سرعتی که به هیجان می آییم و خیلی از ما که ایران را ترک کردیم، می توانستیم بمانیم و اجتماع آزادیخواهان را انبوه تر کنیم،

اما راه نجات (عافیت طلبی) را برگزیدیم، در روزهای آغازین جنبش سبز سخن از «ماراتن» بود و رقابتی طولانی مدت و نفس گیر با حاکمیت که در آن حرف اول را «بردباری» رقیبان می زد، اما همه این هشدارها به فراموشی سپرده شد، چنانچه پیام «صبر و ایستادگی» میرحسین موسوی هم در عمل فایده بخش نبود چون دیگران هوایی متفاوت در سر داشتند.»

این سایت ضدانقلابی با اذعان به وابستگی اغلب فعالان اپوزیسیون به بیگانگان نوشت: ما حالت قضا و قدری پیدا کرده ایم. و این، عینیت هم پیدا کرده است. ما وقتی از تقدیر و سرنوشت حرف می زنیم، پیش و بیش از هر چیز به «غرب» نظر داریم. به این اعتبار، مرادمان از نیروهای غیبی نیز همان «نیروهای غربی» است که در سرنوشت ما نقشی تعیین کننده دارند،

آن گونه که همه حرکت ها و تلاش های ما بیهوده و پوچ به نظر می رسد. هستند در میان ما کسانی که می گویند، «آمریکا باید بخواهد تا ما بتوانیم بر رژیم غلبه کنیم». این باور در میان ما قوی است و دنبال سناریوهای نوشته شده در واشنگتن و لندن هستیم.

وقتی خودمان هستیم چه نیازی به هیئت امنا! (خبر ویژه)

در حالی که جلسه هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس این دانشگاه ماه ها به تاخیر افتاده، هیئت موسس(!؟) این دانشگاه تشکیل جلسه داده و تصمیماتی را نیز اتخاذ کرده است.

در گزارش رسانه های زنجیره ای فقط نامی از آقای هاشمی رفسنجانی برده شده و نام سایر حاضرین در این جلسه قید نشده است. هیئت موسس واقعی دانشگاه آزاد، غیر از رهبرمعظم انقلاب، آقایان هاشمی، موسوی اردبیلی، مرحوم حاج سیداحمد خمینی(ره)، عبدالله جاسبی و میرحسین موسوی بوده اند و به دنبال بلاموضوع شدن این ترکیب به دلایل مختلف، افرادی چون آقایان میرزاده، محسن قمی و سیدحسن خمینی جایگزین شده اند هرچند که ترکیب جدید در واقع هیئت موسس نیست.اما صرف نظر از این موضوع باید توجه داشت که طبق اساسنامه جدید دانشگاه آزاد- مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی- محوریت تصمیم گیری های تازه در این دانشگاه، هیئت امنای جدید آن است که به خاطر برخی کوتاهی ها و کارشکنی ها تاکنون نتوانسته تشکیل جلسه داده و جایگزین عبدالله جاسبی را انتخاب کند.

براساس خبر منتشره، در جلسه مورد اشاره هیئت موسس، از جمله برنامه 5 ساله دانشگاه و برنامه استراتژیک آن، شاخص های آموزشی- دانشجویی، پژوهشی و فناوری، فرهنگ دینی، رفاهی- دانشجویی، اعتبارات و امکانات و سازمان سما، پیشنهادی دانشگاه و دبیرخانه هیات موسس و نرخ رشد آنها مطرح و به تصویب رسیده است(!)

یادآور می شود هیئت کذایی، پیش از این نیز برای وقف-ملک شخصی- کردن دانشگاه به نام برخی اعضای هیئت، خیز برداشته بود که به سرانجام نرسید.اموال دانشگاه آزاد پیش از این، 250 هزار میلیارد تومان برآورد می شد اما کریم زارع معاون این دانشگاه به تازگی این رقم را 300هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

یادآور می شود در جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد در تاریخ 7 تیر 89 که در دفتر آقای هاشمی رفسنجانی تشکیل شده بود، وی گفته بود: ما وقتی می خواستیم این دانشگاه را تاسیس کنیم پنج شش نفر بودیم که رفتیم به ثبت شرکت ها و اینجا را به ثبت رساندیم و از جهت قانونی و قانون ثبت شرکت ها، مالک محسوب می شویم و در صورت فوت ما فرزندان ما می توانند برای تصاحب دانشگاه اقدام نمایند.

 

اما با ارجاع پرونده دانشگاه آزاد به شورای انقلاب فرهنگی از سوی رهبرمعظم انقلاب، دفتر ماجرای وقف این دانشگاه به نام هیئت موسسه آن بسته شد.

هیلاری خانم ، داری بچه گول می زنی؟! (خبر ویژه)

رئیس تلویزیون سلطنت طلب «پارس»، در واکنش به مصاحبه هیلاری کلینتون گفت: شما مقامات آمریکایی حقه باز هستید و بچه گول می زنید!

حسن رهنوردی که مجری گری یکی از برنامه های تلویزیونی پارس را به عهده دارد، خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفته است: شما دائما مشغول حقه بازی و دروغ گفتن هستید و همه حرف هایی که در مصاحبه زدید من یکی آنها را خریدار نیستم.

به گزارش «البرز»، وی افزود: «اینکه می گویید می خواهید سفارتخانه مجازی درست کنید بچه بازی است. این گول زدن یک ملت است. اگر می خواهید آزادی بیان را ایجاد کنید لازم نیست چون ما آزادی بیان داریم، شما هر چه می خواهید به ایران فکس یا ایمیل کنید می رود و می آید. این طرح ها به عقیده من عملی نیست. تشکیل سفارتخانه مجازی، معذرت می خواهم بچه گول زدن است.»

او با عصبانیت از مشاوران ایرانی سیاستمداران آمریکایی گفت: «شما چه اطلاعاتی می خواهید از ایران؟ من می گویم و امثال من هم فراوان هستند که بگویند و زیادتر از من هم می دانند. شما اول بهتر است مشاورین خود را عوض کنید، مشاورین شما امثال «سازگارا» و «تریتا پارسی» و امثال اینها. این جماعت تماما خائن هستند.»

او در ادامه با متهم کردن آمریکایی ها به دروغ گویی و حقه بازی ادامه داد: «شما می گویید از آرمان هایتان حمایت می کنیم؟ آرمان ما آریایی است. اصلا ما نمی توانیم با شما جور در بیاییم. شما دائما مشغول حقه بازی و دروغ گفتن هستید و همه حرف هایی که در مصاحبه زدید من یکی از آنها را هم خریدار نیستم.» 

مشکل آمریکا این است که ایران نمی ترسد (خبر ویژه)

یک افسر سابق سازمان سیا می گوید تمام هدف دولت های فعلی و قبلی آمریکا این است که ایران را با تحریم و تهدید نظامی بترسانند اما مسئله اصلی این است که ایرانی ها نمی ترسند.

به گزارش «دیلی بیست»، نومحافظه کاران آمریکایی به دولت اوباما فشار وارد می کنند تا ایران را تهدید نظامی کند. غرب ادعا می کند ایران درصدد ساخت سلاح هسته ای است و از قرار معلوم توطئه ایران برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن؛ هم مطرح است.بیل کریستول نومحافظه کار می گوید ما می توانیم به سپاه پاسداران ضربه بزنیم و آنها را تضعیف کنیم. اما رئول مارک گرکت مأمور سابق آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) و عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی به همان اندازه صریح است و می گوید «دولت اوباما به ایران فشار وارد می کند اما آنها نمی ترسند. ایرانی ها از تهدیدهای سرسختانه ما، در گوشه ای نمی ترسند. ما دوست داریم آنها به خود بلرزند و بترسند اما افسوس که متأسفانه چنین اتفاقی نمی افتد.»

دیلی بیست با اشاره به رقابت های نومحافظه کاران و دموکرات ها می نویسد: جمهوری خواهان این را القا می کنند که اوباما عراق را به ایران باخت، چون نیروهای آمریکا را از عراق خارج می کند. این تبلیغات آزار دهنده است. حرف جان بولتون درست است که «سیاست خروج نیروها از عراق باعث تقویت ایران خواهد شد» اما در هر حال حضور ناکام در عراق را بوش ابداع کرد نه اوباما. اوباما موافقت کرد که از عراق خارج شود اما بوش هم گزینه های کمی برای تصمیم گیری و انتخاب داشت زیرا دولت عراق حاضر به پذیرفتن کمتر از این پیشنهاد نبود. اوباما نیز انتخاب های کمی دارد چرا که عراق نمی خواهد به سربازان آمریکایی مصونیت تعقیب قضایی دهد. صادقانه بگویم، اگر کسی عراق را به ایران باخته، آن نومحافظه کاران هستند. آنها بودند که برای درهم شکستن عراق صدام حسین فشار آوردند و هنگامی که این خواسته را عملی کردند، تنها وزنه تعادل منطقه ای در مقابل ایران را از بین بردند. نومحافظه کاران! هم اکنون به ایران تعظیم کنید!

  سنگ پای اصل... محصول نهضت آزادی! (خبر ویژه)

رئیس گروهک نهضت آزادی نسبت به پیامدهای درازمدت پیروزی اسلامگرایان در انتخابات تونس ابراز نگرانی کرد.

ابراهیم یزدی در نامه ای خطاب به راشد الغنوشی رئیس حزب النهضه نوشت: پیروزی حزب شما تحسین برانگیز است اما این پیروزی بار سنگینی بر دوش شما گذاشته است. من در حالی که شدیدا تحت تاثیر بلوغ سیاسی مردم تونس قرار گرفته ام، به طور جدی نگران پیامدهای درازمدت آن هستم. ما مسلمانان برای تحقق حقوق اساسی و آزادی و حق حاکمیت خود مبارزه می کنیم اما تجربه کافی با دموکراسی نداریم و استبداد را از بین نمی بریم. این همان چیزی است که برای ما اتفاق افتاده است!

وی خواستار توجه به تنوع و تکثر و تسامح و تساهل و سازگاری میان کنشگران در صحنه سیاست تونس شد و نوشت: نمونه ای باشید از سعه صدر و به رسمیت شناختن حقوق دگراندیشان. من از خدا می خواهم شما را از ارتکاب اشتباهاتی که ما در ایران دچار شدیم یا موارد مشابه، حفظ نماید.متهم کردن جمهوری اسلامی به استبداد و اختناق از سوی ابراهیم یزدی در حالی است که سران گروهک نهضت آزادی به توصیه برخی اعضای شورای انقلاب و موافقت حضرت امام خمینی(ره)، مامور تشکیل اولین دولت-موقت- جمهوری اسلامی شدند. با این حال آنها ارتباطات خود با لانه جاسوسی آمریکا را گسترش دادند و از ایجاد تقابل و بن بست درون نظام مضایقه نکردند.

این طیف البته پس از انتشار اسناد لانه جاسوسی توسط دانشجویان، مجبور به استعفا و کناره گیری از دولت جمهوری اسلامی شدند بی آن که محاکمه و مجازات شوند. با وجود این رأفت اسلامی در قبال کسانی چون یزدی و امیرانتظام و...، خیانت های نهضت آزادی به ملت ایران پایانی نداشت. آنها ضمن حفظ پیوند خود با گروهک های دیگر نفاق، در روزگار سخت دفاع مقدس نقش ستون پنجم را در جنگ روانی علیه ملت ایران ایفا می کردند و در مقاطع انتخاباتی نیز غالبا خواستار تحریم این فرآیند مشارکت شدند.

 بعدها برخی از اعضای این طیف در انتخابات شورای شهر- با اغماض خیانت آمیز اصلاح طلبان- اجازه پیدا کردند نامزد انتخابات شوند اما با فضاحت تمام، دست خالی از صحنه اعتماد مردم برگشتند. این طیف همچنین یکی از تحریک کنندگان به فتنه و اغتشاش و تقابل با جمهوریت طی دهه گذشته بوده اند.

با این اوصاف باید پرسید کدام طرف سعه صدر و کرامت به خرج دهد و کدام طرف از این بزرگواری ها، نهایت سوء استفاده را برای استبداد رای و خیانت و بازگرداندن استعمار به کشور کرد؟!

سیانیوز: مگر حمایت آمریکا از جنبش سبز چه عیبی داشته؟! (خبر ویژه)

یک پایگاه اینترنتی نزدیک به سازمان سیا از اپوزیسیون خواست موضعی علیه اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشان ندهند چرا که اپوزیسیون به کمک آمریکا نیازمند است.

نویسنده گویانیوز تاکید می کند: اعلام مخالفت با کمک آمریکا نه لازم است و نه شایسته. منظور من این نیست که از گفته خانم کلینتون استقبال کنیم. اما چه ضرورتی دارد مخالفان ج.ا ایران از حالا اعلام کنند که درخواست کمک نمی کنند یا آن را رسوایی و خیانت معرفی می کنند و موقعیتی ایجاد کنند که حتی در صورت اجبار[!؟] هم نتوانند آن استقبال از کمک را انجام دهند.

خالت محدود و کوتاه جامعه جهانی [اسم مستعار آمریکا و اسرائیل و انگلیس] در امور داخلی کشورها در صورت درخواست یک اپوزیسیون قوی و محبوب[!؟]، دیگر آن قباحت گذشته را ندارد. البته منظور من این نیست که این امر کاملا مثبت است[!]

گویانیوز همچنین نوشته که بدون کمک خارجی نمی توان به مصاف جمهوری اسلامی رفت و سخنان هیلاری کلینتون در مخالفین ایجاد روحیه و امید می کند.

گفتنی است همزمان با انکار پیوند فتنه سبز و بیگانگان از سوی برخی گروه های نفاق، ویدئوهای برخی اغتشاشات که در آن حاضران به نفع آمریکا و اسرائیل شعار می دهند در فضای اینترنت منتشر شده و منتشر کنندگان پرسیده اند: با این صحنه ها چطور می شود گفت جنبش سبز هیچ تقاضای کمک از آمریکا نکرده است.

 

  

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات