صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۳۰۸۰۱

اخبار ویژه برخی از روزنامه های 29 آبان


دنیای اقتصاد

پاسخ تند مشاور رییس‌جمهور به اژه‌ای و متکی

سایت‌های خبری جام جم آنلاین (وابسته به روزنامه جام جم) و نیز جهان‌نیوز به نقل از روزنامه اعتماد بخش‌هایی از مصاحبه علی‌اکبر جوانفکر، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و مشاور مطبوعاتی رییس جمهور را منتشر کردند.به گزارش جام جم آنلاین، مدیر‌عامل ایرنا در گفت‌و‌گو با این روزنامه اصلاح‌طلب به بازداشت ملک‌زاده دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اعتراض کرد و گفت: چرا ملک‌زاده را ۶۰ روز انفرادی بردند؟ چرا آزادش کردند؟ مشکل جسمی در انفرادی پیدا کرد. زنش سقط جنین کرد. چه کسی جواب این ظلم را می‌دهد؟ انفرادی قانونی است؟ جرم ملک‌زاده و بقیه افرادی که از طیف ما گرفتند چه شد؟ دادستان باید جواب افتراهایی که به ما زد را بدهد.

 جوانفکر به وزارت اطلاعات و تحولاتی که در این وزارتخانه رخ داد نیز اشاره کرد و گفت: کی وزارت اطلاعات در حوادث بعد از انتخابات دست ما بود؟ اگر بود که با درخواست استعفای مصلحی موافقت نمی‌کردیم. اژه‌ای هم وزیر اطلاعات ما نبود.

مدیرمسوول روزنامه ایران در بخش دیگر این گفت‌وگو اظهار کرد: مشایی بازجویی نشده، اما دیگر نمی‌گذارند تحرک سیاسی داشته باشد. چقدر آدم بی‌گناه به خاطر مشایی دستگیر شده؛ برای چه؟ چون مشایی را مردم دوست دارند، تخریبش می‌کنند؟

جوانفکر به پاسخ‌های متکی و اژه‌ای به سخنان رییس‌جمهور نیز پاسخ داد و به آنها توصیه کرد: آقای متکی و اژه‌ای بهتر است ساکت بمانند. عزتشان در سکوت‌شان است. اگر پرده‌ها بیفتد مردم خیلی چیزها را می‌فهمند.جوانفکر به پاسخ دادستان کل کشور به رییس‌جمهور هم پاسخ داده و گفته است: رییس‌جمهور با اژه‌ای مناظره کند که چه؟ درست است رییس دولت با وزیر اطلاعاتش مناظره کند؟ آقای احمدی‌نژاد که نمی‌تواند حرف‌هایش را بزند... رییس‌جمهور سند رو نمی‌کند به خاطر منافع نظام، اما بپرسند آقای احمدی‌نژاد و آنها چقدر دارایی و مایملک دارند؟ واقعا رسیدگی شود نه اینکه برسند به آقای x یا y و دوباره بگویند ولش کن.جوانفکر از اصولگرایان نیز انتقاد کرد و گفت: آخر کجای اصولگرایی اجازه می‌دهد دولتی که مورد تایید رهبری و مردم است دائما برایش بحران درست کنند؟ برایش مساله درست کنند و نگذارند کار کند. این همه سوال از رییس‌جمهور و وزرا در صحن مجلس با چه هدفی مطرح شده است؟ آنها برای این رفتار بی‌سابقه چه جوابی دارند؟ آن ظلمی که به مرحوم کردان کردند برای چه بود؟وی گفت: آنها به فکر ریاست‌جمهوری بعدند؛ کی احمدی‌نژاد خواست مدودف و پوتین ایرانی بشود؟ آنها هنوز نفهمیده‌اند که قافیه سیاست را باخته‌اند!

جمهوری اسلامی

* برخی عناصر گروهک پژاک و پ. ک. ک که دست شان به خون صدها انسان در کشورهای ترکیه، ایران، عراق و.. آغشته شده و حتی از جانب کشورهای اروپایی نیز به عنوان گروه‌های تروریست شناخته شده اند، مدتی است در شهر گنجه استقرار یافته‌اند. این گروهک اخیراً در شهر گنجه از سوی دولت باکو حمایت مالی و خط دهی کاری می‌شود و افرادی از آنها در محلات مشخصی از شهر گنجه اسکان داده شده‌اند. سال گذشته هم مسئولان جمهوری آذربایجان در اقدامی مشابه با حمایت از گروهک منافقین در رسانه‌های خود تلاش کردند علیه جمهوری اسلامی ایران اتهام پراکنی کنند. صاحبنظران معتقدند دولت آذربایجان به توصیه صهیونیستها و غربی‌ها به دنبال اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران بوسیله میزبانی از اعضای گروهک منافقین و پ. ک. ک می‌باشد حتی برخی از رسانه‌ها از سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اسکان منافقین در خاک جمهوری آذربایجان پرده برداشتند و اعلام کردند که بدنبال اعمال فشار دولت عراق برای پاکسازی پادگان اشرف از وجود منافقین، غربیها بدنبال جایگزینی آذربایجان بجای عراق می‌باشند.

* دلال سیاسی آمریکا برای رابطه با ایران، می‌گوید متهم ساختن ایران به دست داشتن در طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن، با طراحی اسرائیل صورت گرفته است. هوشنگ امیراحمدی در مصاحبه با مجله "آسمان" گفت: طرح لاورف، اسرائیلی‌ها را بشدت نگران کرده بود که نکند ایران و آمریکا به توافقی روی غنی سازی اورانیوم برسند که به موجب آن ایران بتواند به غنی سازی ادامه دهد... در همین حال، مشکل تروریسم در رابطه ایران و آمریکا درحال فراموش شدن بود و تحت الشعاع غنی سازی قرار گرفته بود. اسرائیلی‌ها طرح ترور سفیر عربستان را پیاده کردند تا موضوع تروریسم به رابطه برگردد و عمده شود و جلوی حرکت مثبت احتمالی در سازش روی غنی سازی را بگیرد. امیر احمدی برای این اظهارات خود، دلیلی ارائه نداده و گفته: می‌توانم به جرأت بگویم که بعضی از جزئیات را می‌دانم و حرکت‌ها را می‌فهمم.

* درحالی که آمریکا نتوانسته نکات مورد نظر خود را در قطعنامه شورای حکام علیه ایران بگنجاند، کاخ سفید در بیانیه‌ای ادعا کرد ایران تا حد زیادی در عرصه بین‌المللی منزوی شده و قدرتهای بزرگ نیز مخالف دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای هستند. به گزارش رویترز، در این بیانیه ادعا شده است با توجه به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی میزان این انزوا کم سابقه است. توم دونیلون مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با روزنامه نگاران شهر بالی اندونزی در نشست سران کشورهای شرق آسیا گفت: "منع ایران از گسترش انرژی هسته‌ای هدف مشترک روسیه، چین و آمریکا است".

خراسان

رجا نوشت

حاج منصور ارضی نسبت به برکناری فرماندار ری توسط جریان انحرافی واکنش نشان داد وگفت:باید در برابر جریان انحرافی محکم ایستاد. مراسم بدرقه خودجوش و مردمی جعفر فرجی، فرماندار شهرستان ری با عنوان" همایش فتنه و انحراف دو لبه قیچی براندازی" با سخنرانی رسایی، زارعی و مهدی کوچک زاده نمایندگان تهران در مجلس و حضور جمعی از مسئولان کشوری عصرشنبه در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی برگزار گردید.

مشرق مدعی شد

محمد خاتمی قصد دارد در نامه ای ضرورت و دلایل حضور اصلاح طلبان را در انتخابات مجلس نهم تشریح کند. اگر چه عناصری چون موسوی خوئینی ها مخالف نگارش این نامه هستند اما گفته می شود پیش نویس این نامه را خاتمی برای هادی خانیکی خواهد فرستاد تا وی آن را نهایی کند.

مشرق مدعی شد

جریان فتنه که سعی داشت با خارج کردن یک روحانی از کشور و اقامت وی در مالزی از او در جهت مقاصد خود بهره برداری کند، در این پروژه شکست خورد و روحانی مذکور در روزهای اخیر به کشور بازگشته است.

 مشرق مدعی شد

اخیرا فرزند یکی از مدیر عاملان بانک ها در ارتباط با پرونده فساد مالی بازداشت شده است

بی بی سی

حسینعلی امیری، از حقوقدانان شورای نگهبان و رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، از غیرقانونی بودن ثبت مهریه های نامتعارف در دفترخانه ها خبر داد.آقای امیری گفته است دفترخانه ها نباید مهریه هایی را که در قانون تعریف نشده، ثبت کنند.

بی بی سی

درحالی که آمریکا، انگلیس و روسیه از قطعنامه تازه شورای حکام علیه ایران استقبال کرده‌اند، ایران می‌گوید که این قطعنامه "نتیجه معکوس" خواهد داشت.

رادیو آلمان

شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد ایران، با اعلام اینکه «نرخ ارز و سکه بالا است» از مردم خواست، ارز و سکه خریداری نکنند.

رادیو آلمان

ایران کنفرانس خاور میانه عاری ازسلاح هسته‌ای که قرار است در ۲۱ و ۲۲ نوامبر (۳۰ آبان و اول آذر) از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین تشکیل شود را تحریم کرد.بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، سلطانیه، نماینده ایران در آژانس گفت: «تا زمانی که اسراییل از سلاح اتمی برخوردار است چنین دیدارهایی بی‌معنا خواهد بود.»اسراییل آمادگی خود را برای شرکت در این کنفرانس اعلام کرده است. این کنفرانس نخستین‌ گام‌هایی است که در راه مذاکره برای ممنوعیت اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در منطقه برداشته می‌شود. آژانس بین‌المللی به مدت ده سال برای برگزاری چنین کنفرانسی تلاش کرده است.

رویترز

این خبرگزاری از قول «منابع آشنا با موضوع که نخواسته‌اند نامشان فاش شود» خبر دادند که تحریم‌های جدید آمریکا علیه پتروشیمی ایران احتمالا روز دوشنبه اعلام خواهد شد.منابع یادشده روز جمعه به خبرگزاری‌ها گفتند که واشنگتن قصد دارد شرکت‌هایی را که به صنعت پتروشیمی ایران کمک می‌کنند از دسترسی به بازارهای آمریکایی محروم کند.شرکت‌های آمریکایی پیش از این از هرگونه دادوستد با ایران منع شده‌اند و به گفته این منابع، هدف از طرح جدید اجرای همین ممنوعیت در سطح جهانی است.

تهران امروز

برنامه صرفا جهت اطلاع گزارش داد: در سفر استانی احمدی‌نژاد به شهر کرد، مجری یکی از برنامه‌های سخنرانی‌های احمدی‌نژاد در حال تمجید از وی بود بی‌آنکه رئیس‌جمهور اندک توجهی به وی داشته باشد. سپس این فرد از رئیس‌جمهور عذرخواهی کرد که به دلیل سرمای زیاد هوا مردم نتوانسته‌اند چندان به استقبال وی بیایند که با اخم و تذکر احمدی‌نژاد روبه‌رو شد و فورا حرفش را عوض کرد.

اعتماد

جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در مصاحبه ای تفصیلی با این روزنامه بابیان اینکه ترسی از رییس ونمایندگان مجلس و کلیت اصول‌گرایان ندارد گفت: آنها تیم احمدی‌نژاد را به‌خاطر سهم‌خواهی تحت فشار می‌گذارند و اگر چوب لای چرخ دولت نگذاشته بودند هیچ وقت کار به این رک‌گویی‌ها نمی‌کشید؛احمدی‌نژاد مایملکش را رو می‌کند اما آنها هم بگویند چقدر ملک و املاک دارند.احمدی‌نژاد به خاطر منافع نظام هیچ وقت افشاگری نمی‌کند اما اصول‌گرایان می‌ترسند که مبادا چیزی رو شود چون می‌دانند که چه کرده‌اند.جوانفکر درادامه در ارتباط با سخنان محسنی اژه ای و متکی بعد از خروجشان از دولت گفت: بهتر است سکوت کنند، اگر پرده‌ها بیفتد مردم خیلی چیزها را می‌فهمند.

کیهان

پس چرا با منافقین و بهایی ها هم کاسه شدید؟! (خبر ویژه)

دبیر مجمع روحانیون با رد برخی ادعاها تصریح کرد ولایت فقیه توسط مجلس خبرگان منتخب ملت در متن قانون اساسی آمد و مردم هم با اطلاع رای دادند.

موسوی خوئینی ها در پاسخ به سؤالی که طی آن القا شده بود، ولایت فقیه به طور پنهانی در قانون اساسی آمده، نوشت: مجلس خبرگان قانون اساسی ولایت فقیه را در قانون اساسی قید کرد و با بحث و بررسی های زیاد به تصویب می رسد. سپس این مصوبه به همه پرسی گذاشته می شود همانطور که ملاحظه می کنید اعضاء مجلس خبرگان با رای مردم انتخاب شده اند. پس از آن هم قانون اساسی به تصویب اکثریت ملت ایران رسیده است و در تصویب اصول مربوط به ولایت فقیه، حضرت امام نقشی نداشته اند و این در حالی است که ایشان معتقد به نظریه ولایت فقیه بوده اند جنابعالی [پرسش کننده] اما این قضیه را به گونه ای حکایت کرده اید که گویا حضرت امام-ره- جمهوری اسلامی را آشکارا اعلام کرده اند و آن را به همه پرسی گذاشته اند ولی پنهانی و در غفلت مردم، ولایت فقیه و اختیارات ولی فقیه را خود در قانون اساسی گنجانده اند!

وی همچنین درباره این ادعا که «بیرون کردن آمریکایی ها از ایران ربطی به تشیع ندارد»، نوشت: در شصت سال عمر سیاسی خود دیده ام که مردم ایران برای از میان برداشتن شاه و رژیم شاهنشاهی و ایستادن در برابر آمریکا و بیرون کردن پنجاه هزار آمریکایی به ندای یک مرجع دینی شیعی پاسخ دادند، تاسوعا و عاشورای سال پنجاه و هفت را که نمی توان فراموش کرد شگفت آور است که آمریکا مسلمانان غیرشیعی را از انقلاب ایران به هراس می افکند که انقلابی شیعی است و شما [سؤال کننده] می گوئید بیرون کردن آمریکائیان ربطی به شیعه ندارد! البته شاه هم مردمی را که شب ها بر پشت بام ها الله اکبر می گفتند و روزها با پرچم عزای حسینی راهپیمایی می کردند، مارکسیست می خواند.

خاطرنشان می شود در فتنه سال 88 برخی سران مجمع روحانیون نظیر خاتمی در کنار گروهکهای ضدانقلابی ایستادند که ضمن حمله به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و قانون اساسی، خواستار حذف اسلام از صحنه بودند و به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار می دادند. اوباش ضدانقلاب که از فتنه گری منافقین جدید به هیجان آمده بودند پس از هتاکی علیه حضرت امام(ره) و ولایت فقیه، جسارت را به ساحت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا گسترش دادند تا به زعم باطل خود، انتقام آمریکا و انگلیس و اسرائیل و سلطنت طلبان و بهایی ها را از ملت ایران بگیرند اما سه روز بعد در 9 دی 1388 تودهنی بزرگ را از همان ملت عاشورایی دریافت کردند. با این حال جای سؤال از امثال آقای موسوی خوئینی ها باقی است که آیا در همدستی با منافقانی که حرمت شکنان روز عاشورا را مردمان خداجو خواندند و مورد ستایش رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا قرار گرفتند، دچار خسران بزرگی نشدند؟!

ایران در عراق سرافکندگی آمریکا را رقم زد (خبر ویژه)

تصمیم عراق برای پایان دادن حضور نیروهای آمریکایی در این کشور مایه سرافکندگی واشنگتن بود. ایران در اتخاذ چنین تصمیمی نقش موثری داشت.

گابریل گیتهاوی خبرنگار BBC در بغداد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: ایران در تصمیم بغداد برای خودداری از دادن اجازه به آمریکا جهت حفظ بخشی از نیروهایش در عراق پس از پایان ماموریت آنها در پایان سال جاری نفوذ و نقش داشته است. این را یک مشاور ارشد نخست وزیر نوری مالکی می گوید. آمریکا باید باقی مانده نیروهایش را طبق توافق تا یک ماه و نیم دیگر از عراق خارج کند.

گیتهاوی ضمن تاکید بر اینکه «تصمیم عراق برای آمریکا مایه سرافکندگی بود»، گفت: واشنگتن به سختی و به صورت علنی برای توافق تازه ای با عراق با هدف ماندن یک نیروی احتیاطی چند هزار نفری در عراق لابی کرده بود. دولت بغداد پس از چند ماه به آمریکا پاسخ منفی داد و شرایطی را که برای پنتاگون قابل قبول باشد نپذیرفت. واشنگتن به شدت در برابر این نظر که از تضمین اهداف استراتژیک خود در منطقه بازمانده حساس است.

مایکل مک کللان سخنگوی سفارت آمریکا در بغداد می گوید: «کسی ما را بیرون نکرده و فکر نمی کنم به درخواست ایران بوده باشد.»

بی بی سی تاکید کرد: این پایان جنگی خواهد بود که برای آمریکا یک تریلیون دلار هزینه داشته و جان تقریبا 4500 سرباز آن کشور را گرفته است.

تاکید شبکه دولتی انگلیس بر استیصال آمریکا در ماجرای عراق در حالی است که دولت تونی بلر نخست وزیر وقت بریتانیا، حامی و همراه اصلی یاغی گری های بوش در قشون کشی به عراق و افغانستان بود.

ایهود باراک: جهان نباید متوجه شود که ما ترسیده ایم (خبر ویژه)

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفت: گمان نمی کنم امکان تحریم های بیشتر و شدیدتر علیه ایران از سوی جامعه جهانی وجود داشته باشد.

ایهود باراک درگفت وگو با رادیو اسرائیل نسبت به چشم انداز تحریم های تازه علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز ناامیدی کرد و اظهار داشت: من در این باره خیلی خوش بین نیستم. سختی های بسیاری در یکپارچه ساختن اراده جهانی در برابر ایران وجود دارد. من گمان نمی کنم امکانی برای اعمال تحریم های بیشتر و شدیدتر علیه ایران از سوی جامعه جهانی وجود داشته باشد. اما با این حال همه تلاش خود را به کار می گیریم که کشورها را قانع کنیم تحریم های ملموس تری برای توقف برنامه های هسته ای ایران اعمال کنند.

وی همچنین گفته است: برنامه هسته ای ایران تهدید علیه نظم جهانی است. ما نباید دولتی ترسیده و نالان به نظر بیاییم. باید تأکید کنیم که ایران، چالشی پیش روی همه جهان است و جهان باید اقدام کند.

پیش از این، از باراک نقل شده بود که «اگر من هم جای ایرانی ها بودم بمب اتمی می ساختم و حامی ساخت آن بودم». وی گزارش این اظهارات را نادرست خوانده و گفت: من درباره این سؤال که اگر جای یک شهروند ایرانی بودید، آیا از بمب اتمی حمایت می کردید؟ گفتم: ممکن است، نمی دانم.ولی خود را فریب نمی دهم.

رکورد بدهکارترین دولت دنیا بار دیگر توسط آمریکا شکست (خبر ویژه)

بدهی های دولت آمریکا از مرز 15 هزار میلیارد دلار گذشت.

کاخ سفید بدین ترتیب یک بار دیگر رکورد بدهکارترین دولت جهان را که متعلق به خود وی بود شکست.

آمریکا سه ماه پیش با 14 هزار و پانصد میلیارد دلار رکورددار بدهکارترین دولت دنیا شده بود و در کمتر از 3 ماه 500 میلیارد دلار دیگر بر بدهی های خود افزوده است. برخی کارشناسان آمریکایی، روز چهارشنبه را که رکورد تازه در آن ثبت شد به عنوان «روزی شرم آور در تاریخ آمریکا» نامگذاری کرده اند.

وزارت دارایی آمریکا چهارشنبه اعلام کرد میزان بدهی های دولت در این روز به 15 هزار و 33 میلیارد دلار رسیده و نسبت به یک روز قبل از آن، 55 میلیارد و 800 میلیون دلار افزایش یافته است.

این رقم برابر 99 درصد تولید ناخالص ملی آمریکا در یک سال است.

به خاطر افزایش پیش بینی نشده بدهی ها، دولت باراک اوباما مورد حمله شدید جمهوری خواهان قرار گرفته است. پاول رایان کارشناس بودجه از روز چهارشنبه به عنوان «روزی شرم آور در تاریخ آمریکا» نام برده است.

فشارهای سیاسی بر اوباما ممکن است هفته جاری شدت بیشتری بگیرد. روز 23 نوامبر (چهارشنبه آینده) باید یک «ابر کمیسیون» کنگره درباره کاهش 1200 میلیارد دلار از بودجه دولت ظرف ده سال آینده تصمیم بگیرد و همین خطر لرزه های اقتصادی بزرگ را جدی کرده است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که این بدهی ها، در پایان سال جاری به 100 درصد، در سال 2012 به 105 درصد و در سال 2016 به 115 درصد درآمد ناخالص ملی آمریکا خواهد رسید.

اگر کمیسیون ویژه کنگره نتواند راه حلی برای کاهش تدریجی بدهی ها بیابد، براساس توافق های اعلام شده، ظرف ده سال آینده به طور خودکار 1200 میلیارد دلار از بودجه دولت کاسته خواهد شد. اعلام این تصمیم می تواند اثرات بسیار مخربی بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.

حدود نیمی از 1200 میلیارد دلاری که باید ظرف ده سال آینده از بودجه دولت آمریکا کاسته شود، سهم ارتش خواهد بود. لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا هشدار داده که با این کاهش بودجه، ارتش آمریکا به شدت ضعیف خواهد شد.

به گزارش دویچه وله، پانه تا در نامه ای به نمایندگان کنگره نسبت به کوچک شدن ارتش آمریکا ابراز نگرانی کرد و با ترسیم تصویری تیره و تار نوشت: «با این صرفه جویی ها، ما محدودترین نیروی زمینی را از سال 1940 به این سو خواهیم داشت، تعداد کشتی های مان از سال 1915 کمتر خواهد بود و نیروی هوایی مان کوچکتر از همیشه خواهد شد.»

اگر کمیسیون ویژه کنگره تا یک هفته دیگر به توافق نرسد، واشنگتن یا باید کاهش بودجه پیشنهادی خود را اعمال کند، یا از طریق سازش با جمهوری خواهان جلوی آن را بگیرد.

راه حل دوم، خطر تکانه های شدید را در بازارهای مالی به دنبال خواهد داشت، زیرا در این صورت کاملا آشکار می شود که دولت توانایی حل مشکلات مربوط به بودجه و بدهی ها را ندارد.

وزیر دفاع آمریکا در نامه خود نوشته است که در صورت کاهش بودجه، آمریکا باید از ایجاد سپر دفاع موشکی اروپا چشم پوشی کند، 450 پایگاه زیرزمینی موشک های دوربرد خود را برچیند و به موشک های زیردریایی ها و بمب های استراتژیک خود بسنده کند.

به نوشته لئون پانه تا آمریکا ناگزیر خواهد شد بسیاری برنامه های پر هزینه تسلیحاتی جدید خود را متوقف کند. تامین جت های جنگی «جوینت استرایک فایتر» برای نیروی هوایی، هلیکوپتر برای ارتش و زیردریایی های جدید برای نیروی دریایی در شمار این صرفه جویی ها خواهند بود.

وزیر دفاع آمریکا یک هفته پیش از انتشار نامه خود، هشدار داده بود که صرفه جویی در بودجه سبب خواهد شد که ارتش آمریکا عقب بماند و به یک کشتی بدون ملوان، یک گردان هوایی فاقد خلبان های آموزش دیده و در نهایت به یک ببر کاغذی تبدیل شود.

جمهوری خواهان پیش از این هشدار داده بودند که با کسر بودجه، ارتش ناچار خواهد بود برای کاهش هزینه های پرسنلی خود بار دیگر خدمت سربازی را اجباری کند و نیروی دریایی ناگزیر خواهد شد 50 واحد از 288 کشتی خود را از دست بدهد که برابر با دو ناوگان دریایی است. جمهوری خواهان همچنین گفته بودند که برخی از کارخانه های اسلحه سازی باید تعطیل شوند و 200 هزار سرباز حرفه ای و 200 هزار نفر دیگر از پرسنل ارتش بیکار خواهند شد.

به گزارش دویچه وله در حال حاضر هنوز 22 درصد سربازان بازگشته از عراق و افغانستان و 41 درصد زخمی شدگان این جنگ ها بیکار هستند.

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات