تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۳۳۰۶۴
حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی، وزیر اطلاعات:

انتخابات با چالش‌های امنیتی مواجه است


حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، گفت: جریان های انحرافی به دنبال این هستند که در حوزه های انتخاباتی کوچک، افراد سفیدی را به صحنه بیاورند تا کرسی مجلس را به دست بیاورند تا بعد ها اقداماتی را سازماندهی کنند.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی روز پنجشنبه در همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی که به همت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه انتخابات با چالش های امنیتی مواجه است، تصریح کرد: تا شجره طیبه بسیج در نظام اسلامی وجود دارد، قطعا مسیر و راه انقلاب تضمین شده است و قطعا آنچه که در بیداری اسلامی شکل می گیرد با حفظ روحیه بسیجی است.
وی با اشاره به معیارهای کلی بصیرت بخشی خاطرنشان کرد: مسیر نظام ولایی و حاکمیتی که براساس نظام ولایت و امامت شکل می گیرد همیشه با زایش و ریزش مواجه است و رده هم نمی شناسد.
وزیر اطلاعات کشور، افزود: در دوره 5 ساله حکومت امام علی (ع) نیز زایش و ریزش وجود داشت، مسیر ولایت این گونه است.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، تاکید کرد: جریان های انحرافی بعد از انتخابات همراه با فتنه در کشور به وجود آمده است و خواصی که مردود شدند در یک حادثه و جریان جدیدی مانند انتخابات، تاکتیک ها و صحبت هایشان تغییر می کند و این یک جریان انحرافی است.
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به استراتژی دشمن در انتخابات آتی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: استراتژی حداقلی دشمن این است که در مسئولان نظام تغییر رفتار به وجود بیاورند، خیلی از شعارهای ارزشی در بخش قابل توجهی از دوره سازندگی و اصلاحات به شعارهای دیگری تبدیل شد و این همان تغییر رفتار است.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، افزود: سیستم اطلاعاتی دشمن با تدبیر مقام معظم رهبری و هدایت و راهنمایی ایشان در انتخابات نهم ریاست جمهوری به هم ریخت.
وزیر اطلا عات عنوان کرد: آخرین اطلاعاتی که به دست ما رسیده است آن است که افرادی قصد دارند از طریق احزاب سیاسی دیگر در انتخابات شرکت کنند.
وی ادامه داد: کشورهای منطقه از این که انقلاب اسلامی ایران مورد الگوی کشورهای منطقه و جهانیان قرار گرفته است بسیار خشمگین هستند و سعی دارند که با ایجاد ناامنی و آوردن هجمه های تبلیغاتی این موضوع را کم رنگ جلوه دهند.
مصلحی گفت: اوباما در آخرین اظهارات خود برای ایران یک چمدان اینترنتی طراحی کرد ولی این چمدان وارد ایران شد و دیدند که هیچ کارایی در ایران ندارد. البته ما قبل از آنکه اوباما این چمدان را معرفی کند اطلاعات دقیقی را از آن در اختیار داشتیم.
وزیر اطلاعات در پایان در خصوص آخرین وضعیت خاوری نیز گفت: متاسفانه ما در آستانه دستگیری او بودیم اما بعضی از رسانه ها با جوسازی کاری کردند که نتوانیم به راحتی وی را دستگیر و به کشور بازگردانیم. با این حال ما تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم خاوری را هر چه زودتر به ایران برگردانیم
جریان انحرافی با جن انگلیس رابطه دارد
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز در این همایش در سخنانی چگونگی شرکت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم را ارزیابی و در مورد جریان موسوم به انحرافی هم گفت: این جریان با جن انگلیس در ارتباط است و برخی مواقع کارهایی می کند که جن ها از آن متعجب می شوند.
به گزارش ایلنا، حسین شریعتمداری با بیان اینکه اهداف و نحوه آرایش اصلاح طلبان در انتخابات، مهم است، گفت: انتخابات مجلس نهم، برای اصلاح طلبان بسیار مهم است.
وی افزود: برای این افراد یک پروژه پلکانی تعریف شده است; زمانی که چند هدف در طول هم قرار می گیرند، بحث پروژه پلکانی به میان می آید و از اهداف مهم آن ها فرستادن هر قدر از افرادشان به مجلس است.
مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه این افراد یک حلقه داخلی و یک حلقه خارجی دارند، گفت: به این افراد گفته شده حتی می توانید علیه آن ها موضع بگیرید و برنامه اصلی برای این افراد در بیرون از کشور بسته شده است.
وی با بیان اینکه وارد مجلس شدن برای این افراد مهم است، اضافه کرد: برنامه آن ها عمدتا این است که از انتخابات مجلس نهم برای شکستن الگوی نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: اگر اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کنند، اصلی ترین نقطه منفی برای آن ها این است که معتقدند اگر اعلام کنند در انتخابات شرکت می کنند در واقع اعتراف کردند شعار تقلب دروغ در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 دروغ بوده است.
وی با تاکید بر اینکه من با جرات می گویم بر اساس مستندات موجود نگاه مدعیان اصلاح طلبان در انتخابات به بیرون است، گفت: آن ها از درون کشور نا امید هستند و از مشکلات بزرگ آن ها در انتخابات این است که اگر شرکت کنند وزنشان مشخص می شود.
مدیرمسئول روزنامه کیهان با تشبیه اتفاقات سال 88 به جنگ احزاب و فتنه خواندن آن اظهار داشت: فکر نکنید در فتنه 88 عده ای خاص وارد شدند، بلکه به دلیل آنکه همه در صحنه وارد شده بودند می توان آن را یک جنگ احزاب نامید.
وی افزود: در فتنه88 منافقان، بهایی ها، مارکسیست ها و... حضور جدی داشتند و اگر کسی متوجه این موضوعات نشده باشد، حداقل لیاقت حضور در پست های حساس کشور را ندارد.
شریعتمداری با بیان اینکه شیمون پرز با صراحت اعلام کرد که جبهه سبز و اصلاحات بزرگ ترین سرمایه آن ها در داخل کشور هستند، گفت: مصاحبه اخیر کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا با مشورت برخی اصلاح طلبان در بروکسل و لندن انجام شده است.
وی با بیان اینکه دشمنان همه ظرفیت های خود را برای براندازی نظام در فتنه 88 به کار بردند، گفت: اگر مدیریت مقام معظم رهبری نبود همه چیز رفته بود به دلیل اینکه فتنه 88 بسیار گسترده بود و نمی توان آن را شوخی نامید.
مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه سران فتنه عددی نیستند، گفت: چیزی که مهم است عقبه فتنه 88 است که از بیرون کشور هدایت می شد.
وی با اشاره به همکاری برخی تئوریسین های جنگ نرم در آمریکا و انگلیس با برخی از اصلاح طلبان و با بیان اینکه قبل از فتنه 88 یکی از بزرگ ترین فیلسوفان آمریکا برای ارزیابی وضعیت اصلاح طلبان و ارائه مدل جنگ نرم وارد ایران شده بود، گفت: جان کین مسئول مرکز مطالعات دموکراسی در لندن، مهرماه سال 88 برای ارزیابی شکست فتنه وارد کشور شد و با یکی از مراجع تقلید قم دیدار کرد; البته آن مرجع تقلید از ماهیت این شخص و دیدار اطلاعی نداشت. وی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی در کشور ما کرد و بسیاری از افراد از طریق او با دختر دیک چنی در دبی و هلند ارتباط برقرار کردند.
شریعتمداری در ادامه این جلسه در پاسخ به سوالی پیرامون فعالیت جریان موسوم به انحرافی در کشور با بیان اینکه جریان انحرافی به خودی خود عددی نیست که بتواند در مقابل نظام اسلامی قد علم کند، گفت: اما مشکل و آسیب این است که جریان انحرافی به کانون های ثروت و قدرت متصل است.
وی با بیان اینکه صحبت از جن و جنگیری در جریان انحرافی را کسی انکار نمی کند، گفت: اگر جنی با جریان انحرافی در ارتباط باشد جن انگلیس است. مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: بعضی کارهایی که افراد جریان انحرافی انجام می دهند جن ها را متعجب می کند.
وی خطاب به حضار با بیان اینکه هر وقت مشاهده کردید جریانات ناهمگن و کسانی که با هم اختلاف نظر دارند کنار هم جمع شدند، به تابلویی که بلند کردند اعتماد نکنید، گفت: برای مثال در جریان فتنه سال88، بهایی ها، سلطنت طلبان، اصلاح طلبان و... دور هم جمع شدند و تابلویی که بلند کردند این بود که می خواهند در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند. ولی بعضی از این افراد اصلا به نظام اعتقاد ندارند. برای شناسایی این موضوع باید از مواضع گروه ها و جریاناتی که در این گروه ها شرکت کردند مخرج بگیریم و هر گاه دیدید جریاناتی با یکدیگر اختلاف نظر دارند و یا اعلام اختلاف می کنند ولی مواضع مشترک دارند شک نکنید دستشان در دست هم است.
شریعتمداری افزود: جریان انحرافی و جریان فتنه مواضع مشترک در برخی از مسائل با هم دارند و به همین دلیل این جریان ها نهایتا به هم می پیوندند. وقتی مواضع آن ها مشترک است، نشان می دهد که در جایی بین این جریان ها پیوند وجود دارد و البته مدیریت بیرونی این جریان ها را به هم پیوند می دهد.
تشکیل مجلس ارزشی برای جامعه مدرسین مهم است
یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نیز در این همایش گفت: آنچه در انتخابات برای ما مهم است حضور حداکثری و شکل گیری مجلس ارزشی است که برای بیداری اسلامی الهام بخش باشد و یک مجلس اصولگرا تشکیل دهد.
عباس کعبی، حضور حداکثری مردم در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: جامعه مدرسین بر موضع حفظ اصول انقلاب و پیشبرد تفکر اصولگرایی حساس است و نقش جامعه مدرسین نقش هدایتی و ارشادی است نه نقش جناحی و گروهی.
آیت الله کعبی، در ادامه در مورد هدف برگزاری این همایش گفت: تعمیق ارتباط جامعه مدرسین با قشر جوان طلبه و دانشجو، تبیین شرایط داخلی و بین المللی، روشنگری نسبت به حیله های دشمن، تقویت روحیه ارزشی و انقلابی در دفاع از نظام، تقویت روحیه امید و استقامت از مهم ترین اهداف این همایش است.
وی با بیان اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نهاد دیرپای حوزوی با دیرینه 52 ساله است، ابراز داشت: جامعه مدرسین با اخلاص و بر مبنای فقاهت و برای تحقق حاکمیت دین و با قداست و از شاگردان مکتب امام راحل و بزرگان حوزه که پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی بودند تشکیل شده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حال حاضر به مثابه ستاد روحانیت کشور است، عنوان کرد: جامعه مدرسین هم در پیشبرد امور حوزه های علمیه و هم در تقویت ارتباط با نظام اسلامی و روان سازی رابطه روحانیت و نظام تلاش می کند.
آیت الله کعبی، با مهم ارزیابی کردن مساله بیداری اسلامی در شرایط امروز تصریح کرد: انسجام داخلی در کنار بیداری اسلامی دارای ارزش است که هر چقدر کشور و ملت منسجم نشان داده شود اثربخشی بین المللی خواهد داشت.
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور نیز در این همایش سخنرانی کرد. عباسی با بیان اینکه من منتظر ترور بودم، تصریح کرد: سیستم اطلاعاتی یادش رفت که قرار است من ترور شوم.
به گزارش مهر، فریدون عباسی به تشریح جزئیات ترور خود پرداخت و اظهار داشت: رشته تحصیلی ام از سال 61 هسته ای بود و در سال 73 با دکتر شهریاری که دانشجوی دوره دکتری بود آشنا شدم و از آن روز 16 سال همراه هم بودیم.
وی به برخی فعالیت های مشترک با دکتر شهریاری اشاره کرد و افزود: در همان سال انجمن هسته ای ایران را پایه گذاری کردیم و در سال 85 این انجمن را به دیگران واگذار کردیم.
عباسی ادامه داد : در سال 84 سرویس امنیتی کشور به من هشدار داده بود که در معرض ترور هستم و من محل سکونتم را تغییر دادم ولی تحت الحفظ نبودم.
وی تصریح کرد: مدتی از هشدارهای سرویس امنیتی گذشته بود و سیستم امنیتی یادش رفت که قرار است من ترور شوم و در سال 85 به همراه خانواده ام به منزل قبلی ام مراجعه کردم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در سال 87 بعد از ترور شهید علیمحمدی به من گفته بودند که باید تغییر مکان دهم و برای رفت و آمد راننده شخصی داشته باشم ولی من ماشینم را عوض کردم اما راننده شخصی نگرفتم.
عباسی با بیان اینکه وقتی شهید علیمحمدی ترور شد قضیه حفاظت از ما جدی شد، اظهار داشت: البته من منتظر ترور بودم و دشمن از نظم من، شهید علیمحمدی، شهید شهریاری و شهید رضایی استفاده کرد به گونه ای که شهید رضایی عصرها به صورت منظم فرزندش را از مهد کودک به منزل می برد و من و شهید شهریاری صبح ها برای تدریس به دانشگاه می رفتیم.
وی به شیوه چسباندن بمب به خودرویش اشاره کرد و گفت: معمولا هنگام رانندگی اطرافم را از طریق آئینه خودرو بررسی می کردم ولی در جایی که ترور شدم انتظار چسباندن بمب به خودرو را نداشتم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: من صدای چسباندن بمب به در خودرو را شنیدم ولی از آنجایی که موتورسوار برای فریب من دستش را به آئینه خودرو زده بود جلوتر رفت و دستش را بلند کرد تا من مطمئن شوم این فرد قصدی ندارد.
عباسی با بیان اینکه همیشه در ذهنم مقوله های صدا، موتورسوار و بمب وجود داشت، ادامه داد: من به محض اینکه از آئینه خودرو بمب را دیدم فورا ترمز زدم و از همسرم خواستم که از خودرو پیاده شود ولی همسرم متوجه منظورم نشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات