صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۳۶۸۹۸

اخبار ویژه برخی از روزنامه های17 اسفند 1390


دنیای اقتصاد

نظر هاشمی درباره غیبت احمدی‌نژاد در جلسات مجمع

رییس‌جمهور معمولا زیر نظر فرد دیگری نمی‌نشیندرییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با سایت خبری «دی‌پرس» که در خبرگزاری فارس نیز منعکس شد، درباره دلیل غیبت رییس‌جمهور در جلسات مجمع گفت: ایشان در تمام این 6، 7 سال دو، سه جلسه آمده است.

ایشان در جلسات دیگری که دارد، رییس است و کمی که بحث می‌شود، تصمیم می‌گیرد، اما اینجا این‌‌گونه نیست. من هم بحث‌ها را آزاد می‌گذارم و در محدوده آیین‌نامه عمل می‌کنم و گاهی در بحث‌ها یک مقدار وقت بحث بیشتری هم می‌دهیم. آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: فضای جلسات در مجمع کاملا برای رای دادن آزاد است. خیلی موارد هست که برخلاف نظر من رای داده می‌شود. پیشنهاد می‌دهم و گاهی پیشنهاد من هم قبول نمی‌شود. به کسی برنمی‌خورد.

میرتاج‌الدینی: رییس‌جمهور هفته آینده به سوال مجلس پاسخ می‌دهد

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: هفته آینده رییس‌جمهور با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سوال 79 تن از نمایندگان پاسخ می‌دهد. محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌و‌گو با «ایرنا» افزود: در مورد زمان حضور رییس‌جمهور، با هیات‌رییسه مجلس هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم و زمان آن را اعلام خواهیم کرد.

جمهوری اسلامی

* مقداری گندم آلوده به یک نوع مرض بسیار خطرناک در کارخانه آردسازی استان اردبیل توقیف گردیده است. استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگاران گفت: بعد از وصول گزارشها نمونه از گندم که احتمالاً مقداری تابحال به آرد تبدیل و مصرف شده است به آزمایشگاههای سایر استانها ارسال و آلودگی آن تأیید و یکی از مدیران متخلف دست اندرکار نیز از پست خود برکنار شده است. روزنامه جمهوری اسلامی در مورخه 27 تیر 89 و 23 مرداد 90 در ستون جهت اطلاع در زمینه وجود یک نوع مرض که به احتمال اینکه این مرض از طریق رود ارس که سرچشمه آن از کشور ارمنستان است به مزارع کشاورزی منطقه سرایت کرده باشد و با توجه به حضور عوامل اسرائیلی در جمهوری آذربایجان ممکن است آنها نیز در آلودگی مزارع نوار مرزی دست داشته باشند هشدار داده بود.

* دولت اردن حاضر به پذیرش منافقین نشد. خبرگزاری العرب الیوم نوشت: وزارت کشور اردن طی بیانیه‌ای رسمی اطمینان داد که اجازه احداث اردوگاه منافقین در مرز این کشور را صادر نخواهد کرد. براساس این گزارش، اردن تاکنون هیچ گفت و گویی با هیچ گروه ایرانی برای احداث اردوگاه یا استقبال از پناهندگان نداشته است اما اعضای گروهک تروریستی منافقین با صدور بیانیه‌ای از آمادگی خود برای انتقال عناصر از عراق به یک نقطه مرزی در داخل اردن خبر داده بود. اصرار عراق برای اسکان موقت منافقین در کشورهای دیگر عربی نشان می‌دهد که هیچ کشوری به صورت دائم این تروریست‌ها را در خاک خود نمی‌پذیرد.

* منابع تونسی می‌گویند ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان نشست موسوم به دوستان سوریه در تونس با "حمد بن جاسم" نخست‌وزیر قطر، ملاقاتی ترتیب داده و به صورت محرمانه در هتل محل برگزاری این کنفرانس، با وی دیداری یک و نیم ساعته داشته است. براساس گزارش تاپ نیوز، "منصف المرزوقی" رئیس‌جمهور تونس نیز در بخشی از این دیدار حاضر بوده است. این منابع تأکید کردند که مفاد این دیدار برای بررسی اوضاع سوریه و جدیت محاسبه بر روی متزلزل کردن نظام بشار اسد در سوریه بوده است. مقامات بلندپایه قطری طی سالهای اخیر، دیدارهای متعددی را با مقامات سیاسی، نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی داشته‌اند.

خراسان

تابناک نوشت

دکتر کمال خرازی(وزیرخارجه دولت اصلاحات و رییس پژوهشگاه علوم شناختی) با حکم معاون علمی و فناوری رییس جمهور به عنوان دبیر ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری های شناختی منصوب شد.

مشرق مدعی شد

در حالی که هفته گذشته رحیمی معاون اول رییس جمهور از در راه بودن بمب ارزی دولت خبر داد که به گفته او بر اثر انفجار آن، همه دولت های متخاصم متحیر شده و قیمت دلار در بازار می شکند، اما ظاهرا این بمب عمل نکرده است.

تابناک نوشت

نشریات آلمانی و سپس محافل اطلاعاتی و امنیتی، از انجام آزمایش بمب هسته ای ایران در کشور دیگری خبر داده اند.محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ادعا می کنند، کره شمالی در سال 2010 یک بمب رادیواکتیو یا یک کلاهک هسته ای را از جانب ایران آزمایش کرده است. آنها همچنین مدعی شده اند، غربی ها از مدتی پیش از این امر آگاه بوده اند، ولی درباره آن سکوت کرده اند.

جهان نوشت

باآنکه طبق اعلام وزارت کشور428زن برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده بوده اند در مرحله اول انتخابات مجلس نهم،فقط2 زن توانسته اند وارد مجلس شوند.

آصف نیوز خبرداد

حمیدرضا کاتوزیان نماینده تهران در مجلس هفتم وهشتم و از راه یافتگان به دور دوم رقابت انتخاباتی برای مجلس نهم(ازلیست علی مطهری)، دیروز از کاندیداتوری در این رقابت انصراف داد.

بی بی سی

با تصویب بخش دیگری از لایحه جدید حمایت از خانواده در مجلس ایران، از این پس حضور کودکان زیر پانزده سال در جلسات رسیدگی به دعاوی خانوادگی، مگر در موارد ضروری و با اجازه دادگاه، ممنوع شده است.در بخش دیگری از این لایحه آمده است که رعایت مصلحت کودکان و نوجوانان در کلیه تصمیمات دادگاه ها و مقامات اجرایی لازم است.

 

 

 

رادیو آمریکا

بنیامین نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک با همتای کانادایی خود در اتاوا، نسبت به «دام» گفتگوهای دیپلماتیک در مورد برنامه اتمی ایران هشدار داد و گفت خواست اسراییل این است که برای ممانعت ایران از دستیابی به سلاح اتمی، همه گزینه ها مورد بررسی قرار گیرند.

رادیو آلمان

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، در نظر دارد در برنامه اتمی ایران میانجی‌گری کند. دفتر نخست وزیر ترکیه در آنکارا روز دوشنبه اعلام کرد اردوغان در نظر دارد روز ۲۸ مارس پس از پایان کنفرانس اتمی کره جنوبی عازم تهران شود. ترکیه می خواهد به این ترتیب راه حلی سیاسی برای مسئله هسته ای ایران بیابد.گفت‌و‌گوها در باره برنامه اتمی ایران حدود یک سال پیش در استانبول بی‌نتیجه به پایان رسید.

کیهان

تشدید اختلافات، تنها دستاورد نشست گروه های اپوزیسیون خارج نشین ایرانی در استکهلم بوده است. ابراهیم حسین بر از مخالفان مقیم خارج درباره نشست استکهلم که با میانداری برخی سلطنت طلبان مرتبط با رضا ربع پهلوی (نظیر شهریار آهی) انجام شد، گفته: تلاش اپوزیسیون در استکهلم، بدون آنکه به ائتلاف نیروهای سیاسی مخالف جمهوری اسلامی و صدور بیانیه ای مشترک منجر شود، به شکست و البته اعتراضات وسیعی منجر شد.

وطن امروز

ارتباط مهدی هاشمی با عناصر فتنه

انتشار برخی اسناد مربوط به دوران مسؤولیت مهدی هاشمی نشان از ارتباط نزدیک وی با برخی عناصر خارج‌نشین جریان فتنه دارد. در برخی رسانه‌های خبری تصویر متن یادداشت حمزه‌ کرمی از متهمان اصلی جریان فتنه در طراحی اغتشاشات پس از انتخابات سال ۸۸ است که هم‌اکنون دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند. به گزارش ندای انقلاب، این نوشته به خوبی ارتباط تنگاتنگ مهدی هاشمی‌رفسنجانی با برخی عناصر خارج‌نشین جریان فتنه نظیر علی ‌افشاری و نیک‌آهنگ کوثر را مشخص می‌کند.در این یادداشت حمزه‌ کرمی به تلاش خود برای حذف خاطرات نیک‌آهنگ کوثر از وب‌سایتش که به مذاق مهدی هاشمی خوش نیامده با وساطت علی افشاری و همسر نیک‌آهنگ کوثر اشاره می‌کند! مطلب جالب دیگری که در این یادداشت به چشم می‌خورد، عدم اعتماد فتنه‌گران به یکدیگر و وجود انشقاق و تفرقه در میان آنان است به نحوی که کرمی در بخشی از این یادداشت اظهار داشته است: «قبلا هم گفتم عناصری مانند کوثر هیچگاه قابل اعتماد نیستند». همچنین از متن این یادداشت مشخص است که افرادی مانند مهدی هاشمی با استفاده از رانت قدرت و ثروتی که در اختیار دارند چگونه از عناصر فتنه‌گری که در سطوح پایین این جریان قرار دارند نظیر حمزه‌ کرمی، علی افشاری و نیک‌آهنگ کوثر در راستای اهداف و مطامع خود بهره‌ می‌گیرند.

 شکست در انتخابات ضدانقلاب را برهنه کرد!

در پی شکست طرح تحریم انتخابات، برخی ضدانقلاب خارج‌نشین از سر استیصال و درماندگی برهنه شده و تصاویر این اقدام بیمارگونه را در اینترنت منتشر کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، چند تن از به اصطلاح فعالان حقوق بشر که در خارج از کشور به تبلیغ سکولاریسم و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی مشغول هستند پس از شکست در تحریم انتخابات در ایران، برهنه شدند. خانم «م– ن» پس از آنکه از راه‌هایی چون دعوت به تحریم انتخابات و توهین به مقدسات مردم مسلمان کشورمان به نتیجه نرسیده برای جلب توجه غربی‌ها، برهنه شده و تصاویرش را در وب‌سایتش منتشر کرده است! در پاسخ به رفتار بیمارگونه این فعال به اصطلاح حقوق بشر، فردی نوشته بود: «خانم! برای گرفتن مجوز حقیرانه پناهندگی راه دیگری نداشتی؟ ننگ بر ما باد که با چنین رفتارهای سخیفی می‌خواهیم خود را مطرح کنیم و به خیال خام خودمان در حال مبارزه‌ایم».

چاره‌ای جز برگشت به نظام نداریم

محمد خاتمی در جلسه‌ای ضمن دفاع از حضور خود در انتخابات گفته است: قبول کنید چاره‌ای جز برگشت به دامن نظام نداریم، مرا مجبور نکنید حرف‌های نخ‌نما شده بزنم. به گزارش مشرق، وی ادامه داد: ‌موسوی و کروبی با ما چه کردند؟ تا کجا باید به خاطر آنها هزینه بدهیم؟ دوستان بنشینند و یک فکر اساسی کنیم. جنبش سبز مرد، اصلاحات را دریابید! وی همچنین گفت: آقایان در زندان و بیرون مرزها ما را تا مرز تحریم پیش بردند، حالا دارید به من فحش می‌دهید! ما باید چگونه رفتار کنیم؟

اعتراف رئیس‌جمهور آمریکا در آیپک پس از انتخابات 12 اسفند

باراک اوباما: ایران بمب هسته‌ای ندارد

گروه سیاسی: باراک اوباما یک روز پیش از برگزاری نشست مشترک خود با بنیامین نتانیاهو موضع ایالات ‌متحده در قبال برنامه هسته‌ای ایران را تشریح کرد. اوباما در اظهاراتش در اجلاس کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک، درباره سخن‌پراکنی درباره جنگ با ایران هشدار داده و با این وجود تاکید کرده در صورتی که لازم باشد ایالات متحده از نیروی نظامی برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد. اوباما در کنفرانس آیپک که قوی‌ترین لابی اسرائیلی در آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران است، گفت‌: همه ما باید به برنامه هسته‌ای ایران نیز تمرکز داشته باشیم و این کاری درست است چرا که بالاترین پتانسیل برای بدترین صحبت‌ها درباره نابودی اسرائیل با خطرناک‌ترین سلاح‌ها را دارد. وی ادامه داد‌: اجرای موثر سیاست‌های ما کافی نیست، ما باید به اهداف خود نیز دست یابیم. به این منظور شدیدا باور دارم برای دیپلماسی- که فشارها آن را حمایت می‌کنند‌- فرصتی وجود دارد. آمریکا و اسرائیل هر دو اینگونه برآورد می‌کنند که ایران هنوز مجهز به سلاح هسته‌ای نیست و ما برنامه‌های آنها را با حساسیت بسیار زیادی دنبال می‌کنیم

کنفرانس تهران جنبش تسخیر وال‌استریت را احیا کرد

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گزارش داد سفر شماری از استادان دانشگاه آمریکا به ایران برای شرکت در کنفرانسی درباره مخالفت با سرمایه‌داری، بار دیگر نظرها را به جنبش تسخیر وال‌استریت جلب کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، هذر گاتنی، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه فوردهام در نیویورک یکی از 4 استاد دانشگاه آمریکایی است که هفته گذشته در کنفرانس 2 روزه در دانشگاه تهران شرکت کرده است. گاتنی می‌گوید از دیدگاه استادان دانشگاه و دانشجویان در ایران، جنبش تسخیر «موضوعی برای تحقیق» به شمار می‌آید و چیزی نیست که به این زودی افول کند.

کیهان

منوشه امیر: خاتمی با انگشت آبی خود چشم جنبش سبز را کور کرد ! (خبر ویژه)

شرکت سیدمحمد خاتمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پشت پا زدن وی به پروژه تحریم انتخابات، همچنان محل مناقشه و اعتراض محافل ضدانقلاب قرار دارد.

رادیو-سایت زمانه دراین باره به توضیح منتشره از سوی خاتمی پرداخت و نوشت: در این بیانیه رسمی هیچ اشاره ای به جنبش سبز و انتخابات سال 88 نشده و او به طور تلویحی خواهان فراموشی گذشته شده است. او می نویسد «انتظار داشته و دارم که همه با اسیر نماندن در گذشته و با نگاه به آینده، روند تازه ای را در کشور آغاز کنند». وی نه به صراحت اما به شفافیت «خاتمی وارش»، حساب خودش را از جنبش سبز جدا کرده است، هر چند برای برخی، این واقعیت خوشایندی نیست و ممکن است نوعی «ریزش» محسوب شود.

نویسنده این تحلیل می افزاید: محمد خاتمی به صراحت اعلام کرده است که خواهان «اصلاحات» است و هنوز باور دارد که راه «مفاهمه»، بسته نشده است. این امر با واقعیت موجود در تناقض است. کسی از مصالحه و مفاهمه حرف می زند که در موضع قدرت باشد. او می گوید «اقدام من از منش و بینش سیاسی و فکری من و آنچه به آن پایبندم ریشه می گیرد» اما باید پرسید شما به کدام منش و بینش پای بند هستید؟ او نه تنها دیگران را دعوت به فراموشی می کند که خود دچار نسیان شده است. او دو سال پیش در سلامت انتخابات شک کرد.

رادیو زمانه همچنین نوشت: خاتمی از «راهبرد»، «آشتی ملی»، «آرمان های اصیل انقلاب»، «قانون اساسی»، «فضای همدلی و مشارکت» سخن می گوید اما اینها همه اموری هستند که تنها در گروی «عمل آگاهانه جمعی» معنا پیدا می کنند. آیا رای دادن او، آن هم به صورت «نیمه مخفی» و بدون هیچگونه هماهنگی و مشورت با «دیگران» و حتی «نزدیکان سیاسی و تشکیلاتی »اش، یک «عمل آگاهانه دسته جمعی» است؟

این رسانه وابسته به اپوزیسیون خارج کشور مجددا تصریح کرد: واقعیت این است که محمد خاتمی به روش خودش، البته نه با صراحت، اما به شفافیت مدل خویش، خودش را از جنبش سبز جدا کرده است. او نخواست همچون میرحسین موسوی و مهدی کروبی و آیت الله منتظری و... که از حاکمیت اخراج شدند، به دامان جنبش سبز برگردد و در کنار مخالفان بایستد.

رادیو زمانه با تاسف نوشت: انتظار این بود که خاتمی پیش از برگزاری انتخابات، حرف ها و مواضع خود را به صراحت و شفافیت مطرح کند و بگوید که به همین دلایل نیم بند و سراسر متناقض می خواهد در رأی گیری شرکت کند و دیگران نیز حق انتخاب داشتند. نه اینکه در اوج درگیری مدافعان انتخابات و تحریم کنندگان، این چنین غیرشفاف، نامعمول و نیمه مخفی رفتار کند.

اما بخوانید از پایگاه اینترنتی «اخبار روز» که درباره اقدام خاتمی معتقد است: او در انتخابات مجلس شرکت کرد و رای داد. این رفتار خاتمی را می توان شبیه بازیکن فوتبالی دانست که در آخرین ثانیه های وقت اضافه به تیم خودی گل زد و بدون آن که هیاهوی اعتراض هم تیمی هایش را بشنود بی سرو صدا زمین بازی را ترک کرد. اگرچه بعد از حصر سخن گویان اصلی جنبش از زمستان سال گذشته تاکنون این تلخ ترین ضربه به پیکره جنبش سبز محسوب می شود، اما بی تردید اولین آن نیست. چرا که پیش از این بسیاری از چهره های مطرح اپوزیسیون با تشویق جامعه بین المللی به اعمال تحریم های بیش تر به ایران، دعوت به حمله نظامی و هم چنین تلاش برای آلترناتیوسازی به کمک دولت های خارجی ضربه های بدی را به انسجام درونی جنبش وارد آورده بودند.

این ارگان گروهک های مقیم آلمان تصریح کرده که به مرور زمان انسجام جنبش سبز از هم گسیخت و به موازات کمرنگ شدن حضور خیابانی، اختلاف ها شدیدتر شد.

در این میان گویانیوز با اشاره به شرط گذاری چندی پیش خاتمی می نویسد: خاتمی آذرماه سال جاری اعلام کرد که وقتی همه نشانه ها دلالت بر این دارد که نباید در انتخابات شرکت کنیم، شرکت در انتخابات معنایی ندارد. اصلاح طلبان همه به تبعیت از او مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت کردند ولی به ناگاه و در روز انتخابات تغییر عقیده داد و رأی خود به جمهوری اسلامی را در صندوق انداخت. آقای خاتمی خواستار درک پیچیدگی ها می شود اما چون بیانی نامفهوم و ناروشن است قابل قبول کسی واقع نگردید و سرخوردگی زیادی را در میان اصلاح طلبان و حامیان بوجود آورد و در حقیقت هم باور کردنی نیست که شخصی چون او بر پایه مشتی شایعات دست به چنین قمار خطرناکی زده و آخرین میخ را برتابوت اصلاح طلبان کوبیده باشد. اما آنچه بعید نیست این است که آقای خاتمی با تذکر و یا تهدید کسی و یا با مروری مجدد بر شرایطی که خود تحت آن به ریاست جمهوری رسید، پیش شرط های خود برای عدم شرکت در انتخابات را بنا به مثل «رطب خورده منع رطب کی کند» نادرست تشخیص داده، و با قاضی نمودن وجدان خویش دست به چنین عملی زده باشند.

گویانیوز در تحلیل دیگری نوشت: آقای خاتمی! شاید برای خیلی از افرادی که دنباله رو خط فکری شما هستند رسیدن به جواب این پرسش کمی سخت باشد که چگونه شما از پی محقق نشدن شرایطی که برای شرکت در انتخابات مجلس وضع کردید، عدول کرده و شخصاً به زیر پا گذاشتن این اصول پذیرفته شده مبادرت فرمودید؟ و چطور است که وقتی شرکت نکردن رهروان جبهه اصلاحات در انتخابات به زعم اعضای شورای هماهنگی راه سبز امید یک پیروزی محسوب می شود. شما حاضر می شوید طعم شیرین این پیروزی بزرگ را حتی بین حامیان اصلاح طلبی به تلخی تبدیل کنید؟ گرچه از جسارت شما همان بس که بارها از مواضع تان پایین آمده و میدان را به حریف واگذار کرده اید.

گویا نیوز ادامه می دهد: حیرت آنجا به اوج می رسد که در جوابیه شما به این مطلب برمی خوریم؛ «استراتژی عدم معرفی نامزد و ارائه لیست هیچگاه به معنی تحریم انتخابات نبود». اگر مقصود از عدم ارائه لیست به معنای تحریم انتخابات نبود، پس چگونه است که اکثریت قریب به اتفاق جریانات اصلاح طلب در آستانه انتخابات با قاطعیت از تحریم فعال آن حمایت می کنند و پشت سر هم بیانیه تحریم صادر می کنند؟ و اینکه چرا جنابعالی در آن مقطع موضع خود را مشخصاً اعلام ننمودید؟ و افزون بر آن چرا در سکوت خبری و با مخفی کاری یک حوزه کوچک و دور افتاده را برای ابراز ارادت خویش به نظام و آرمان های انقلاب، انتخاب کردید؟

در همین حال نوشابه امیری از روزنامه نگاران سلطنت طلب ضمن حمله به خاتمی و تخطئه حضور او در انتخابات، در روز آن لاین نوشت: هرگز از آقای خاتمی تصویر «ابرانسانی» در ذهن نداشته و او را همچون دونده یک دوی امدادی دیده ام که قرار نیست تا پایان خط بدود؛ آمده است برای دویدنی چند صدمتری و سپردن ادامه راه به دیگران. اما سؤالاتی از این دست دارم که پاسخی روشن می طلبد. آیا اقدامی که از باور نشانه می گیرد، در لحظات آخر و در شهری دورافتاده و در حالی که به جمعی از نزدیکان گفته اید از شهر بیرون زده اید که رای ندهید، خود را نشان می دهد؟ خود در این گفته تناقضی نمی بینید؟ وقتی به حوزه رای گیری می روید، بهتر نیست که دیگر نه از شرایط سخن بگویید و نه اینکه «ما از سال 82 نباید در انتخابات شرکت می کردیم. متأسفانه این اشتباه ما بود»؟

این سلطنت طلب پاریس نشین اضافه می کند: روا نیست بازداشت شدگان و کروبی و موسوی را شوکه کنیم و چنان به امیدهایشان بتازیم که از درد ناامیدی بمیرند. آقای خاتمی شما آن روز که به پشتوانه آرا می توانستید سر در برابر نظام مورد علاقه تان فرود نیاوردید، به هر دلیل چنین کردید. امروز که شمشیر حکومت زیر گلوی شماست[!!] برای اینکه بیشتر در گلو فرو نرود، باید سر را بالا گرفت یا به حوزه ای دور افتاده رفت؟ خط قرمز شما کجاست؟ سؤال را کیهان پیش رویتان قرار داده؛ «این سو یا آن سو؟».

حمیدرضا جلایی پور نیز به روز آن لاین گفته است: کاری که خاتمی کرد اشکالی ندارد. می خواست بگوید ما با شما ستیز نداریم اما برای گفتن این حرف راه های دیگری هم بود. این حرکت دوستان را تحت تأثیر قرار داده، اینها الان عصبانی هستند.

شبکه ضدانقلابی بالاترین در این باره به نحو دیگری قلم زده است: ما همیشه ساده و احساساتی بوده و هستیم...! زود جوگیر میشیم و زود هورا میکشیم...! ما اینروزا کارمون شده قهرمان سازی و قهرمان سوزی! یه روز هاشمی و خاتمی و سید حسن میشن اسطوره های بی نظیر...! وقتی میرن رأی میدن میشن خیانت کارهای بی بدیل...! نمیدونم ما چرا دلمون میخواد اونا همون آدمایی باشن که ما دلمون میخواد...! امثال هاشمی و خاتمی و سید حسن میوه های درخت همین انقلاب هستند...! چطور توقع دارید تبر رو بردارن درخت رو از ریشه قطع کنن...! آقاجون اگه دنبال یک سوپرمن میگردین که بیاد علیه نظام خروج کنه بعدم بگیرن بندازنش توی زندون شما هم ککتون نگزه و هیچ کاری نکنین، اون خاتمی نیست...! تا این بنده خدا رفته توی یه ده کوره رأی داده یکی میاد شعر میگه که آخ اگه دلمو شکستی فدای سرت...!! یکی برگه ترحیم چاپ میکنه براش میگه خاتمی مرد...! یکی میگه خاتمی خیانت کرد...! جمع کنید بابا این بساط رو...!!

نویسنده این مطلب اضافه می کند: من ماله کش خاتمی نیستم چون هزار تا ایراد دارم بهش اما ماله کشی اون رو ترجیح میدم به ماله کشی برای همه اونایی که خارج از کشور نفسشون از جای گرم درمیاد و هی تعیین تکلیف میکنن برای ما...! هی راه رو نشون میدن اما خودشون هیچ غلطی نمی کنن...! همه اون کنار گودیهایی که فقط بلدند حرافی کنند و داد بزنند که اگه یکیشون رو هل بدی توی گود از ترس خودش رو خیس میکنه...!!

شماها یه مشت بی عرضه اید که اوج مبارزه تان درست کردن موضوعات داغ در فضای مجازی است.

سایت بالاترین که تحت نظر منوشه امیر و از اسرائیل مدیریت می شود خطاب به گروه ها و محافل اپوزیسیون می نویسد؛ چرا حرف دلتان را نمی زنید؟ خاتمی با شرکت در انتخاباتی که از سوی خود او و همه ما تحریم شده بود، یک پاک کن به دست گرفته و «جنبش سبز»(!) را از عرصه سیاسی ایران کاملاً پاک کرده است. خاتمی با این کار خود در همه دنیا فریاد زده است که جمهوری اسلامی ایران یک نظام حکومتی مشروع و مقبول است و اگر نبود من در انتخاباتی که همین رژیم برگزار کرده است شرکت نمی کردم و فریاد زده که تقلب در انتخابات سال 88 یک دروغ بزرگ بوده است و اگر این اعتقاد را نداشتم در انتخابات مجلس که باز هم توسط همان رژیم برگزار می شود، پای صندوق رأی نمی رفتم و رأی نمی دادم. کیهان یک چیزهایی می داند که به او می گوید گام بعدی خاتمی این سو یا آن سو؟ خاتمی سر صندوق رای انگشت آبی خود را در چشم جنبش سبز فرو کرده است.

گفتنی است که خاتمی با اقدام اخیر خود ضربه سنگینی بر کانون فتنه و حامیان بیرونی آن وارد کرده است و حمله سراسری و پرحجم جریانات ضدانقلاب به خاطر درک سنگینی این ضربه است.

چامسکی: دروغ می گویند جامعه جهانی حامی برنامه اتمی ایران است (خبر ویژه)

نوام چامسکی تحلیلگر و منتقد آمریکایی معتقد است برخلاف تبلیغات غرب ایران تهدیدی برای جهان نیست و جهانیان چنین دیدگاهی ندارند.

وی در ماهنامه «این دیز تایمز» نوشت: برخلاف نگرانی هایی که به اسم جامعه بین المللی منتشر می شود، افکار عمومی دنیا به گونه ای دیگر می اندیشند. 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد از حق ایران برای غنی سازی اورانیوم حمایت می کنند و یافته های نظرسنجی که «ورلد پابلیک اوپینیون» دو سال پیش و قبل از شروع تبلیغات سیاسی گسترده علیه برنامه هسته ای ایران انجام داد نشان می داد بیشتر مردم آمریکا حامی حق ایران برای غنی سازی اورانیوم بودند. چین، روسیه و هند هم با سیاست آمریکا در قبال ایران مخالفند. علاوه بر هند که با بی توجهی به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا اعلام کرد که میزان مبادلات تجاری خود را با ایران افزایش می دهد ترکیه نیز به همین مشی تأسی کرده است.

چامسکی می افزاید: اروپایی ها اسرائیل را به عنوان بزرگترین تهدید برای صلح جهان محسوب می کنند. بیشتر مردم منطقه معتقدند با دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای منطقه امن تر خواهد شد. طبق نظرسنجی های مؤسسه بروکینگز و زاگبی 90 درصد مصری ها در آستانه بهار عربی اینگونه فکر می کردند.

چامسکی با اشاره به نگرانی سابقه دار برخی صاحبنظران از زرادخانه هسته ای اسرائیل به نقل از «لی باتلر» رئیس سابق مرکز فرماندهی استراتژیک آمریکا نوشت، تسلیحات هسته ای اسرائیل بسیار بسیار خطرناک و در واقع منتهی الیه خطر است.

آتلانتیک: اینکه اوباما گفت بلوف نمی زنم بلوف بود! (خبر ویژه)

نشریه آتلانتیک اعلام کرد آمریکا و اسرائیل از تاکتیک «بلوف» برای مقابله با ایران استفاده می کنند.

آتلانتیک در حالی این مطلب را به نقل از کارشناسان مورد تاکید قرار داده که پریروز با اوباما مصاحبه کرده بود. اوباما در آن مصاحبه گفته بود: هم ایران و هم اسرائیل باید متوجه باشند که وقتی رئیس جمهور آمریکا درباره در نظر گرفتن گزینه نظامی صحبت می کند جدی است و بلوف نمی زند.

اوباما در عین حال به آتلانتیک گفته بود: حمله نظامی اسرائیل به ایران می تواند نتیجه معکوس بدهد و افکار عمومی را به نفع این کشور و علیه اسرائیل بسیج کند.

لفاظی های اوباما در حالی است که بازی بیش از اندازه با کلمه تحریم اقتصادی، هم اکنون بازار جهانی نفت را به شدت به هم ریخته و صدای اعتراض مردم و رقبای جمهوری خواه را درآورده است.

مفهوم اظهارات اوباما مبنی بر اینکه همه بدانند من بلوف نمی زنم این بود که همه تصور می کنند او بلوف می زند.

نشریه آتلانتیک نیز معتقد است اوباما بلوف می زند و در این زمینه با اسرائیل همسو و هماهنگ است.

این نشریه نوشت: نیکسون می گفت باید علیه حریف زیاده روی کنید و حتی به شکل خودتخریبی پیش بروید. این امر قدرت فراوانی در مذاکرات به شما می دهد. این نوع بلوف زنی بخشی از مقدمات و مذاکره ای است که در مسائل بین المللی بیشتر صدق می کند. اما در مورد مسئله ایران باید به پیامدهای سیاست بلوف زنی توجه کرد. ایرانی ها بشدت پیچیده هستند و در آستانه نظامی کردن برنامه هسته ای قرار گرفته اند. شیوه بلوف برای مقدمه چینی مذاکره چندان مناسب امروز نیست.

پایگاه اینترنتی بالاترین نیز در واکنش به اظهارات اوباما تصریح کرده است: اگر فکر می کنید اوباما اهل حمله نظامی به ایران است سخت در اشتباهید. در بازی پوکر یک بلوف زن خوب زمانی موفق است که طرف مقابل نفهمد وی دارد بلوف می زند. دوستانی که پوکر بازی می کنند این را خوب می دانند. وقتی حریف فهمید شما بلوف می زنید دیگر کارتان ساخته است و می بازید بدجور هم می بازید. حکایت اوباما است که دیگر صغیر و کبیر می دانند از پشت کنار آمده و در جلو صحنه هارت و پورت می کند که بله گزینه نظامی روی میز است. پدرجان! تو اگر این کاره بودی تا به حال تکانی به خودت داده بودی. اوباما هم اینکاره نیست فقط چون دستش رو شده است می گوید ما حمله نظامی می کنیم. اوباما جان! شما اینکاره نیستی. عقب تر بایست نور بیاید

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات