صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۳۸۴۷۵

اخبار ویژه برخی روزنامه های31 فروردین 1391


 

 

برخورد بسیار قاطعی نیز با آنها شد؛ یعنی به صورتی که فکر نمی‌کنم در مجلس نهم افرادی حضور داشته باشند که وابسته به جریان انحرافی باشند یا عده زیادی از آنان توانسته باشند به مجلس ورود پیدا کرده باشند. حال ممکن است افرادی از این گروه مخفیانه ورود پیدا کرده باشند.رییس مجلس،یک مصوبه دیگر دولت را باطل کردانتشار ایران چک متوقف می‌شود- رییس مجلس با استناد به بررسی‌های هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، انتشار «ایران چک» توسط بانک مرکزی را ممنوع اعلام کرد. این مصوبه با عنوان «تحویل ایران چک به بانک‌ها توسط بانک مرکزی» در روزهای پایانی سال 86 به تصویب هیات وزیران رسیده و مجلس باز هم یکی دیگر از مصوبه‌های دولت را «غیرقانونی» اعلام کرده است.

**خراسانبازتاب مدعی شدبنابر مقررات وزارت علوم، انتقال بورسیه خارج به داخل تنها پس از پذیرش قطعی، حضور حداقل 4 نیمسال در دانشگاه خارجی و گذراندن واحدهای دکترا به جز پایان نامه ممکن است؛ اما بسیاری از افراد از این روش برای دور زدن کنکور دکترا استفاده کرده و بدون حضور در دانشگاه خارجی صرفا با نامه ای به عنوان تبدیل بورس خارج به داخل اقدام به تحصیل بدون کنکور در مقطع دکترا می کنند.

 

Balatrinاعتدال نوشتمدیر عامل مترو تهران با انتقاد از عدم کمک دولت به مترو تهران وبا بیان اینکه معاون عمرانی استاندارتهران، برادر همسر وزیر کشور است و این نسبت باعث شده که وی خود را مصون بداند، گفت: مسئولان استانداری به جای اینکه همراه مسئولان شهری باشند و از اینکه در این سیلاب خطر جانی نداشتیم خوشحال باشند ، متاسفانه موضوع آب گرفتگی مترو را سیاسی می کنند. تابناک هم نوشت: معاون عمرانی استانداری تهران گفته: شکایت استانداری از شهرداری تهران در رابطه با سوء مدیریت و حیف و میل کردن بیت‌المال 5شنبه به دست دادستان می‌رسد.

 

جهان نوشتدر حالی که وزیر نفت هفته گذشته از اقدام انقلابی و پیش‌دستانه در قطع صادرات نفت ایران به یونان خبر داده بود دیروز مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در اظهارات تامل‌برانگیزی از ادامه صادرات نفت ایران به یونان خبر داد. وی گفته: وزیرنفت تنها دو کشور را اعلام کرده بود که نفت دیگر به آنها صادر نکنیم که این دو کشور عبارتند از انگلیس و فرانسه!

 

رادیو آلمانمرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت ایران، اعلام کرد در حال حاضر در کشور حدودهزار مورد شناخته شده ایدز وجود دارد. سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران عوامل اصلی انتقال ایدز را استفاده معتادان تزریقی از سرنگ مشترک

بی بی سیسرتیپ غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران از تاسیس یک قرارگاه مدیریت بحران برای حوادث پرتوی و هسته ای در آن سازمان خبر داده است.پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران ، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

رادیو آمریکادولت آمریکا و سازمان ملل متحد در امر انتقال ساکنان اردوگاه اشرف در عراق دچار مشکل شده اند. بنا به گفته مارتین کوبلر، نماینده سازمان ملل در عراق، ساکنان اردوگاه اشرف در امر نقل و انتقالشان به اردوگاه جدید همکاری نمی کنند. اما مشکل عمده پذیرش آنها توسط کشور سوم است؛ هیچ کشوری حاضر به پذیرش آنها نیست.از سوی دیگر ٣ مقام دولتی پیشین آمریکا که به نفع این گروهک فعالیت می کنند در مقاله ای این گروهک رااپوزیسیونی قابل تأمل برای برکناری رژیم کنونی در ایران معرفی کرده ...اما وزارت خارجه آمریکا توجهی به پیشنهاد این ٣ مقام دولتی پیشین آمریکا ندارد.

 

ایراندر حالی که چند وقتی است گمانه‌زنی در‌خصوص ریاست مجلس نهم در محافل سیاسی و رسانه‌ای آغاز شده است، سخنگوی جبهه پایداری می‌گوید گرایش‌های سیاسی رئیس مجلس برایمان مهم نیست!

 

جمهوری اسلامیتبلیغات علیه تشیع همزمان با ایام فاطمیه در عربستان از سر گرفته شده است، عناصر فرقه وهابیت اخیرا کتابی را ‌درجمع زائران ایرانی مدینه توزیع می‌کنند که در آن گستاخی‌های وقیحانه‌ای علیه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) مطرح شده است. در این کتاب که نام آن "دروغ بزرگ" است، روایات و اعتقادات شیعیان درباره صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) با استفاده از روایات مجعول وهابیت مورد تمسخر و فحاشی قرار گرفته است.

 

کاریکاتوریست نشریات زنجیره ای که در نشست اخیر عناصر فراری در واشنگتن حضور داشته، می گوید برخی طیف های اپوزیسیون توقع دارند خبرنگاران همکار آنها «نازر» باشند نه ناظر یعنی زر نزنند!

وی درباره نشست محفلی اخیر طیفی از عناصر فراری و عدم شرکت شماری دیگر می نویسد: طرح های ارائه شده شاید پختگی لازم را نداشتند و یا شاید برخی مثل شهریار آهی نگران بودند که با طرح علنی پروژه ها، حیدر مصلحی ناگهان به کلید در گاو صندوق اپوزیسیون دست پیدا کند و همه چیز بر باد رود. به نظرم، برگزاری «باز» کنفرانس هایی از این دست بسیار مفید است. اولا معلوم می شود چه کسانی جرات می کنند حاضر باشند و حرفی بزنند. معلوم می شود چه کسانی تا پشت در کنفرانس می آیند و بعد از ترس دوربین قایم می شوند! معلوم می شود چه کسانی طرح هایشان متناسب با واقعیت درونی ایران است و معلوم می شود چه کسانی با آمار ساختگی دلشان را خوش کرده اند.به نظر می رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آتی و احتمال سازش بخش هایی از اصلاح طلبان و نشان دادن التزام به قانون اساسی، بسیاری از مشکلات گروهی حل شود و زبان سایت هایی در خارج از کشور تغییر کند.یادآور می شود نامبرده پیش از این به اشتباه از سوی طیفی از اپوزیسیون متهم شده بود که خبرچین وزارت اطلاعات است!

 

تقی رحمانی پس از فرار از کشور به خاطر نقش آفرینی در فتنه سبز به پاریس رفت. او در مصاحبه با روز آن لاین حمله اصلاح طلبان به هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس ششم را اشتباه خواند و درباره این سؤال که آیا اصلاح طلبان و اپوزیسیون ملی- مذهبی حاضرند باز هم به دامن هاشمی برگردند، گفت:ملی مذهبی ها براساس تنظیم رابطه شان با مشارکت و مجاهدین انقلاب در انتخابات مجلس ششم، رابطه شان با هاشمی را تنظیم کردند. من در سال 84 مخالف این بودم که از هاشمی حمایت کنیم، اما ملی مذهبی ها این کار را کردند. جالب است که مهندس سحابی در دوره هاشمی به زندان رفت و به قول خود هاشمی قرار بود که رویش کم شود. اما به نظرم در برآورد نیروهای اصلاح طلب داخل حاکمیت از نقش آقای هاشمی، اشتباه صورت گرفت.رحمانی با بیان اینکه افراد رده بالا و مطرح ترین چهره های حزب مشارکت وارد پروژه حمله به هاشمی شدند، افزود: پیش از انتخابات مجلس ششم، سه نفر از اصلاح طلبان به دفتر مجله ایران فردا آمدند. من خودم در این جلسه نبودم، اما از مهندس سحابی و هدی صابر نقل می کنم. آن ها گفتند که ما می خواهیم علیه هاشمی ویژه نامه ای منتشر کنیم، شما هم با توجه به اینکه از همان ابتدا منتقد سیاست های تعدیل بودید، مقاله ای در همین زمینه بدهید. مهندس سحابی اما مخالفت کرده و گفته بود که شما نباید به هاشمی حمله کنید. نقد هاشمی را اجازه دهید ما که اپوزیسیون هستیم انجام دهیم. شما اگر زیرپای هاشمی را خالی کنید، زیرپای خودتان هم خالی می شود. این مورد پذیرش اصلاح طلبان قرار نگرفت.

این عضو گروهک ملی- مذهبی همچنین درباره علت رد پیشنهاد سحابی از سوی اصلاح طلبان تصریح کرد: برداشت آنها این بود که ما مایلیم با نقد هاشمی، خودمان را مطرح کنیم. یکی از چهره ها می گفت ما ده وزیر عوض می کنیم. وقتی مهندس سحابی گفت خواهش می کنم نمایندگان مجلس [ششم] به زندگی مردم هم توجه کنند، یکی از آن ها گفت که خدا را شکر شما نماینده نشدید! می خواهم بگویم که نگاه مهندس سحابی، هم چنان نگاهی بود که رفاه اقتصادی و آزادی سیاسی را تدریجی می خواست، اما نگاه اصلاح طلبان تحکیم قدرت دولت خودشان بود. آنها حاضر نیستند آن اشتباهات را به درستی نقد کنند.

وی با بیان اینکه باید از فضاهایی که بوروکرات ها ایجاد می کنند استفاده کرد، افزود: برای وحدت های استراتژیک باید به وفاداری افراد توجه کرد، اما برای استفاده از فضاهایی که وجود دارد نیاز به این نیست. کما اینکه هاشمی هم نمی آید با دموکراسی خواه ها جبهه تشکیل دهد. ممکن است که قطار هم سو شود و ایستگاه های مشترکی داشته باشد. همان طور که سخنان وی در خطبه های نماز جمعه سال 88، با استقبال مواجه شد.

 

طی روزهای گذشته وزیر خارجه امارات، هیئت دولت سعودی، شورای همکاری خلیج فارس و سخنگوی وزارت خارجه ضمن مصاحبه ها و موضع گیری هایی تلاش کردند از دیدار رئیس جمهور با مردم جزیره ابوموسی در جریان سفر استانی به هرمزگان سوژه جنجال بسازند. هیئت دولت عربستان به ریاست ملک عبدالله این اقدام را محکوم کرده و آن را اشغالگری ایران خواند. وزیر خارجه امارات و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از ایران خواسته اند با مذاکره، این اختلاف!! را حل کنند.

خاطرنشان می شود ایجاد جنجال مصنوعی علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی است که هم اکنون سربازان رژیم صهیونیستی خاک بحرین را اشغال کرده و در حال کشتار مردم مظلوم و مسلمان این سرزمین هستند همچنان که نظامیان آمریکایی هم اکنون بخشی از سرزمین های بحرین و قطر و... را در تیول خود دارند و هیچ یک از این دولت های غیور، کمترین اعتراضی نسبت به این امر ندارند و صرفا به عنوان گماشته های آمریکا در کشورهای یاد شده عمل می کنند.

رادیو فرانسه روز گذشته در تحلیلی خاطر نشان کرد: واکنش به دیدار خانگی احمدی نژاد از جزیره ایرانی ابوموسی و به همین مناسبت گردهمایی وزرای خارجه شش کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس در دوحه را می توان بیش از اصرار امارات به تکرار ادعای کهنه علیه ایران، به خشم کشورهای عربی از توافق اتمی روز 14 آوریل در اسلامبول نسبت داد. توافق های کلی ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 در اسلامبول که با استقبال محسوس جامعه جهانی روبرو شد، نارضایتی های آشکاری را در جمع کشورهای مذکور و همچنین نزد دولت اسرائیل برانگیخت.

 

مارتین کوبلر نماینده سازمان ملل در عراق با بیان مطلب فوق گفت: ساکنان پادگان اشرف در امر انتقال آنان به اردوگاه جدید (کمپ لیبرتی) همکاری نمی کنند اما مشکل عمده، پذیرش آنها توسط کشور سوم است چرا که هیچ کس حاضر به پذیرش آنان نیست.

کوبلر تصریح کرد که اگر هیچ کشوری به اعضای این سازمان اجازه اقامت ندهد با توجه به فشار دولت عراق، آنها فقط یک راه یعنی بازگشت به ایران خواهند داشت.

آرزوی عبری آقای سعودی کاش فرعون به مصر برگردد! (خبر ویژه)مدیر سابق شبکه سعودی العربیه مدعی است مصر به یک فرعون نیاز دارد.

این سعودی خائن به ملت های عرب و مسلمان که توانست از سوی صهیونیست ها پاداش خیانت به مردم لبنان و فلسطین در جنگ های 33 روزه و 22 روزه را بگیرد، در ادامه هرزه نویسی خود می افزاید: مصر در وضعیت کنونی نیاز به فرعون دارد.جهت استحضار الراشد می توان به اظهارات عمروموسی- وزیر خارجه اسبق مصر- درباره عقب ماندگی های کشور خود و کشورهای مشابه منطقه اشاره کرد که چند سال پیش گفت ایران با پیشرفت های گسترده در حال ارسال موشک و ماهواره به فضاست و ما همزمان در مصر و کشورهای مشابه به این فکر می کنیم که چگونه می توان تونل های آذوقه رسانی و دارو رسانی به نوار غزه را شناسایی و مسدود کرد.

 

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات