تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۴۰۴۷۸

سخنرانی در مراسم اختتامیه اجلاس حمایت از انتفاضة فلسطین


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
الحمدلله رب‌العالمین و الصلوة والسلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیة والنصر واجعلنا من‌ خیر انصاره و اعوانه‌‌ والمستشهدین‌ بین‌ یدیه‌
خدای بزرگ را سپاسگزارم که توفیق حضور در جمع شما، کسانی که دغدغة آزادی قدس و نجات بشریت را دارید، عنایت فرمود. به همة مهمانان عزیز صمیمانه خیر مقدم عرض می‌کنم. امیدوارم نشست شما گام بلندی در جهت تحقق آرمان‌های الهی بشریت و نجات سرزمین قدس باشد. طی دو روز بحث‌های بسیار اساسی و مهمی دربارة فلسطین انجام شد. دیدگاه‌های گوناگون، پیشنهادها و راه حل‌ها همه در جهت همدلی و تلاش برای آزادی فلسطین بود. من به همة شما به خاطر حضور فعال و مؤثر در این نشست بسیار مهم تبریک می‌گویم.
من نمی‌خواهم بحث‌ها را تکرار کنم، اما مسئلة فلسطین آن قدر مهم و دارای ابعاد و زوایای گوناگون است که اگر ساعت‌ها و ماه‌ها دربارة حادثة بزرگ اشغال فلسطین و تأسیس رژیم جعلی صهیونیسم صحبت کنیم، باز هم همة ابعاد موضوع طرح نخواهد شد.
سؤال اصلی این است: چرا مسئلة فلسطین مهم است؟ ابعاد مسئلة فلسطین چیست؟ آیا مسئلة فلسطین یک مسئلة عربی است؛ یعنی اختلاف بین برخی از ملت‌های عرب با برخی از دولت‌های غربی یا عده‌ای از یهودیان است که سرزمین فلسطین را اشغال کرده‌اند؟ بله، مسئلة فلسطین عربی هم هست، اما فقط عربی نیست. آیا مسئلة فلسطین مربوط به مسلمان‌هاست؟ یعنی جریان اشغال سرزمین فلسطین حرکتی علیه مسلمانان بوده است؟ بله، بوده است، اما فقط علیه مسلمانان نبوده است. جریان اشغال فلسطین و تأسیس رژیم صهیونیستی یک مسئلة بین‌المللی و در حقیقت یک اقدام علیه همة بشریت است. دلیل آن خیلی روشن است. قریب به پانصد سال برخی از سیاستمداران و صاحبان قدرت و ثروت غرب دنیا را به برده‌داری و استعمار کشیدند و رنج‌های عظیمی بر ملت‌ها تحمیل کردند. حرکت‌های استقلال طلبانه آغاز شد و ملت‌ها یکی پس از دیگری آزاد شدند، اما اندیشة استعماری و استکباری و برده‌داری در جهان ریشه‌کن نشد. همان استعمارگران و برده‌داران با تغییر چهره و شعار برای تسلط بر کل دنیا برنامه‌ریزی کردند.
شما وضعیت اروپا را ببینید، اروپا سرزمین 72 ملت است. فرقه‌ها و طوایف گوناگون، صدها سال با هم در جنگ و نبرد بودند. قبل از قرن بیستم، شما حتی پنج سال متوالی پیدا نمی‌کنید که در اروپا جنگ نبوده باشد. اوج این جنگ‌ها جنگ‌های جهانی اول و دوم بود که در اروپا واقع شد. اکثر ملت‌ها و دولت‌ها نقشی در این جنگ‌ها نداشتند. بیش از هفتاد میلیون انسان کشته شد و بیش از نیمی از این مقدار زخمی و آواره گردید. اینها به زور سلاح سرزمین‌ها و کشورها را فتح می‌کردند و پس از آن در نحوة غارت منابع ملت‌ها با هم درگیر می‌شدند و جنگ می‌کردند. بسیاری از مرز‌های سیاسی که در دنیا ترسیم شده، حاصل کشمکش بین استعمارگران در سرزمین‌های دیگران است. کسانی این اندیشه را در استعمارگران غربی پدید آوردند که ادامة درگیری آنها به ضررشان است. بنابراین تصمیم گرفتند برای چپاول و غارت دنیا با هم متحد بشوند. این ایده پس از جنگ جهانی دوم قوت بیشتری گرفت.
پس از تعبیه ساز و کارهای بین‌المللی در جهت چپاول ملت‌ها، برای اینکه وحدت آنها حفظ بشود و برنامه‌های آنها فرصت اجرا پیدا کند، به دو عامل نیاز داشتند: عامل اول ایجاد یک محور وحدت اعتقادی بود. طی سیصد سال اخیر جریان‌هایی در اروپا پیدا شد که همة مقدسات انسانی و الهی را زیر سؤال برد.
اینها نیازمند یک محور قدسی بودند که آن را به اندازة خدا و بیش از خدا، پیامبران و بیش از پیامبران، به اندازة اخلاق و بیش از اخلاق تقدس و ارزش بدهند و دوم یک پایگاهی نیاز داشتند که از آن پایگاه بتوانند سیاست‌های استعماری جدید را دنبال کنند و جلو ببرند.
هر دوی این هدف‌ها با تشکیل رژیم صهیونیستی محقق می‌شد. شما ببینید، رژیم و حزبی به نام رژیم صهیونیستی برپا کردند که پشت صحنة اروپا و امریکا دارد همه چیز را هدایت و مدیریت می‌کند. امروز شما در اروپا دربارة هر موضوعی می‌توانید صحبت کنید،سؤال از همة حقایق قطعی عالم آزاد است، اما سؤال از علت تأسیس رژیم صهیونیستی ممنوع است.
آن قدر آن را مقدس کردند که کوچک‌ترین انتقادی به رژیم صهیونیستی مساوی است با خوردن مارک تروریست، ضد دموکراتیک و تنها چیزی که در اروپا الان مقدس است، رژیم صهیونیستی است. شما دربارة هولوکاست نمی‌توانید سؤال کنید. به محض اینکه سؤال می‌کنید صدها بلندگو و حنجره به شما هجوم می‌کنند و حتی شما را تهدید به حملة نظامی و ترور می‌کنند. اگر در اروپا کسی راجع به ریشه‌ها و عوامل تأسیس رژیم صهیونیستی کتاب بنویسد، به زندان می‌افتد.اما اگر به حضرت عیسی (ع) توهین بکند، کسی با او کاری ندارد. حتی نمی‌توانید علیه او به دادگاه‌ها شکایت بکنید. محور قدسی است.
دوم محور عملیاتی است. چرا فلسطین؟ سرزمین فلسطین ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. قلب منطقة خاورمیانه است. هدف اصلی جنگ‌های صلیبی تسلط بر فلسطین بود، چرا که تسلط بر فلسطین مساوی با تسلط بر کل منطقة خاومیانه است. آنها می‌خواستند با اشغال فلسطین و برپایی رژیم صهیونیستی اول خاومیانه و بعد کل دنیا را اداره بکنند. البته شما می‌دانید هر کس بر خاورمیانه مسلط باشد، بر تمام نقاط دنیا مسلط است، برای اینکه خاورمیانه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. اولاً سرزمین پیامبران الهی است؛ سرزمین حضرت ابراهیم، موسی، عیسی و پیامبر اسلام است. آنها نمی‌خواهند نامی از پیامبران باشد.
دوم، سرزمین اقتصاد و انرژی است. این سرزمین جغرافیای سیاسی منحصر به فردی دارد. از دریای سیاه تا اقیانوس هند و از جبل‌الطارق تا شرق چهارراه ارتباطی دنیاست. تسلط بر این منطقه به معنای تسلط بر کل دنیا بود و تسلط بر این منطقه نیازمند تسلط بر فلسطین بود. این یک فریب و دروغ بزرگ است که بگویند عده‌ای یهودی آمده‌اند زمین های فلسطینی‌ها را خریداری کرده‌اند، از کجا و چگونه. یک نقشة از قبل طراحی شده توسط انگلیسی‌ها انجام گرفت. بعد هم برای رسمیت بخشیدن به یک رژیم جعلی ماجرای دروغینی به نام هولوکاست را چهار سال بعد از جنگ در دنیا درست کردند. در حالی که در جنگ دوم اروپا لحظه به لحظه حوادث به تمام دنیا مخابره می‌شد و هیچ خبری از این حرف‌ها نبود. چهار سال بعد از جنگ گفتند که ما اسنادی به دست آوردیم که عده‌ای کشته شده‌اند. بسیار خوب، هفتاد میلیون نفر دیگر هم کشته شدند، آنها هم انسان بودند.
با یک برنامة تبلیغی بسیار مزورانه، با تحریک عواطف انسان‌ها و با دروغ پردازی جنایت‌بارترین حرکت تاریخی را لباس انسانی به آن پوشاندند. اجازه ندادند در ذهن ملت‌ها سؤالی پیدا بشود که اگر فرض کنیم که هولوکاستی اتفاق افتاده است چه ربطی به فلسطین و ملت فلسطین دارد؟ بالاخره با تمهید مقدمات این رژیم را تأسیس کردند.
شما ببینید، طی شصت و چند سال هر ملتی در منطقة ما بخواهد پیشرفت بکند، به بهانة اینکه پیشرفت شما امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد کل دولت‌های اروپایی و امریکا مقابل آن می‌ایستند. هر ملتی بخواهد قدرت علمی و دفاعی پیدا بکند تحت فشار است. نه فقط درمنطقة ما که در همة نقاط دنیا شرط همکاری دولت‌های اروپا و امریکا با دیگر دولت‌ها برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن آن است.
بخش مهمی از کارهای اطلاعاتی و ضد امنیتی در کشورهای مستقل را عوامل صهیونیستی به نفع امریکا انجام می‌دهند. ترور می‌کنند و تفرقه و جنگ ایجاد می‌کنند. در واقع رژیم صهیونیستی ابزار سلطه بر ملت‌هاست. آرژانتین ده‌ها میلیون جمعیت دارد و عده قلیلی صهیونیست در آنجا زندگی می‌کنند. آن قدر از آنها حمایت می‌کنند که رابطة دولت آرژانتین با دیگر ملت‌ها و دولت‌ها متأثر از عملکرد صهیونیست‌ها داخل کشور آرژانتین است. همه جای دنیا همین‌طور است. آنها همان استعمارگران و غارتگران و آدمکش‌ها هستند که امروز ماسک دموکراسی، آزادی و حقوق بشر به چهره زده‌اند.
شما به تاریخ سیاسی صد ساله نگاه کنید، آیا دیکتاتوری پیدا می‌کنید که مورد حمایت غرب نبوده باشد؟ با کودتا در امریکای جنوبی و امریکای لاتین حکومت‌های مردمی را بر کنار کردند و همة این کودتاچیان و دیکتاتورها مورد حمایت دولت امریکا و بعضی از دولت‌های اروپایی بودند. از آن طرف شما یک دولت مستقل، عدالت‌خواه و آزادی‌خواه در دنیا پیدا نمی‌کنید که مورد بغض و کینه دولت‌های اروپایی نباشد. وجود ندارد. امروز غارت و چپاول شکل جدیدی به خود گرفته است.
بانک جهانی برای اعطای صد میلیون دلار وام به یک دولت مستقل، ده‌ها سیاست را تحمیل می‌کند. در مقابل، خزانه‌داری امریکا ده‌ها هزار میلیارد دلار غیرقانونی در دنیا منتشر می‌کند و ثروت ملت‌ها را به امریکا می‌برد. من به شما عرض کنم، حجم غارتی که طی چهل سال اخیر از ثروت ملت‌ها شده است، ده‌ها برابر غارت کل غارتگران تاریخ است.
امروز رژیم صهیونیستی عامل دست آنهاست. وقتی کوچک‌ترین اشکالی در کشورهای مستقل پیدا می‌شود، هیاهوها در دنیا بلند می‌شود، قطعنامه پشت قطعنامه، محکومیت پشت محکومیت و تبلیغات پشت تبلیغات، اما رژیم صهیونیستی همة شعارهای دروغین آزادیخواهی، دموکراسی طلبی و حقوق بشر غرب را زیرپا می‌گذارد و مورد حمایت است. همة شعارهای آنها برای دولت‌های مستقل و عدالت طلب است. اما وقتی پای رژیم صهیونیستی به میان می‌آید، همة این شعارها قربانی می‌شود. علناً اعلام می‌کنند که رهبران فلسطین را می‌خواهند ترور کنند و ترور می‌کنند و جایزه می‌گیرند. در تهران دانشمندان هسته‌ای ما ترور می‌شوند، بعد ردیابی می‌کنیم می‌بینیم آژانس اتمی که در اختیار امریکاست، بر خلاف قانون اسامی دانشمندان ما را در روزنامه منتشر کرده و به دست صهیونیست‌ها رسانده است.
عزیزان من، رژیم صهیونیستی تنها محور باقیماندة مقدس در اندیشة استعمارگران سابق است و به همین دلیل دارند از آن دفاع می‌کنند. همة رژیم صهیونیستی نماد باطن اندیشة مادی حاکم بر غرب یعنی اومانیستم، لیبرالیسم و دموکراسی ادعایی دولت‌های استعمارگر است.
و دیگر اینکه رژیم صهیونیستی یک تهدید برای همة ملت‌هاست. مسئلة فلسطین یک مسئلة جهانی و انسانی است. اصلاً فصل جدا کننده است. همة تبهکاران، جنایتکاران، دزدها، استعمارگرها و زورگیران عالم پشت سر رژیم صهیونیستی مجتمع و متحد هستند. شما هیچ دولت غارتگری را در دنیا پیدا نمی‌کنید که حامی رژیم صهیونیستی نباشد. یک حزب قدرت طلب زورگو پیدا نمی‌کنید مگر اینکه دستش در دست رژیم صهیونیستی است. در نقطة مقابل، هیچ آزادی‌خواه و عدالت‌طلبی را پیدا نمی‌کنید که طرفدار ملت فلسطین و در مقابل صهیونیست‌ها نباشد.
امروز مسئله فلسطین و رژیم اشغالگر قدس به یک معیار سنجش تبدیل شده است؛ معیار سنجش عدالت‌طلبان با زورگویان، آزادیخواهان حقیقی با دیکتاتورها، پیروان انبیا با پیروان شیطان، خودخواهان و قدرت طلبان با انسان‌هایی که دارای اندیشة انسانی و اخلاق الهی هستند. امروز هر کس در هر جای دنیا ادعا کند طرفدار حقوق بشر و آزادی است، برای ارزیابی صحت این ادعا باید ببینیم در مقابل موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی و حل مشکل ملت فلسطین چه موضعی دارد.
عده‌ای الان در دنیا می‌گویند ما طرفدار دموکراسی هستیم. بسیار خوب می‌‌خواهیم ببینیم راست می‌گویند یا دروغ. باید ببینیم نظر آنها دربارة موضوع فلسطین چیست؟ عده‌ای می‌گویند ما طرفدار عدالت هستیم. شوروی سابق با شعار عدالت آمد و در ظاهر آمده بود تا در مقابل استعمارگران غربی و نظام سرمایه‌داری برآمده از اندیشة استعماری بایستد.
اما در موضوع فلسطین دیدیم که در کنار سرمایه‌داران و استعمارگران بود و دست آخر دیدیم که ذات و جنس او از جنس آن سرمایه‌داران و مستکبران بود.
این حرف‌ها در حضور شما در واقع درس پس دادن است. عزیزان من، امروز آزادی فلسطین و مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی آرمان و نیز محور وحدت همة عدالت‌طلبان، آزادیخواهان و موحدان جهان است. امروز روزی است که همه باید برای آزادی سرزمین فلسطین دست به دست هم بدهیم.
سرزمین فلسطین، سرزمین پیامبران بزرگ الهی و متعلق به همة بشریت است . سی سال قبل ملت‌ها و آزادیخواهان جهان اطلاعی از جریان ظلم تاریخی بر ملت فلسطین نداشتند، اما امروز موضوع باز شده و بسیاری از زوایای آن آشکار شده است. البته هنوز زوایای پنهان فراوانی وجود دارد. امروز ملت فلسطین بیدار، مؤمن، شجاع و متحد ایستاده است. راه نجات فلسطین مقاومت است. جنس صهیونیست‌ها جنس زورگویی و تجاوز است و جنس منطق و فرهنگ نیست. اصلاً برای تجاوز، جنگ و زورگویی درست شده‌اند . اگر کسی از صهیونیست‌ها و حامیان آنها انتظار منطق داشته باشد خوش خیالی است.
به ما ایراد می‌گرفتند و می‌گیرند که چرا می‌گویید رژیم صهیونیستی کلاً باید مضمحل بشود؟ دلیل ما دلیل خیلی روشنی است. این رژیم بدون تجاوز، ترور، کشتار و ارعاب حیاتی ندارد. اینها مثل غده سرطانی هستند که باید ریشه کن شود. اگر یک سلول صهیونیستی هم در سرزمین فلسطین بماند، موجب خطر و تهدید برای کل منطقه است.
راه حلی را که رهبری عزیز اینجا بیان کردند، من می‌خواهم به زبان ساده‌تری بگویم. اگر واقعاً دولت‌های امریکا و حامیان رژیم صهیونیستی می‌خواهند مسئله را حل کنند، به لحاظ حقوقی و حقوق اساسی راه حل خیلی ساده است. هر کسی به خانة خودش برگردد. بیچارگانی را با وعدة شغل، امنیت و مسکن در سرزمین فلسطین جمع کردند و مردم فلسطین را آواره کردند. دو تا آوارگی اتفاق افتاده است. اینها به خانة خودشان برگردند و فلسطینی‌ها هم به خانة خودشان، مسئلة حل می‌شود.
باید حق حاکمیت ملت فلسطین به رسمیت شناخته بشود. طبق قوانین و حقوق بین‌الملل هر ملتی حق حاکمیت ملی دارد، یعنی ملت فلسطین باید دربارة سرنوشت خودش تصمیم بگیرد. شما استاد هستید و بندة دانشجو، دارم به شماها درس پس می‌دهم. اصلاً اگر ما حق حاکمیت ملت فلسطین را به رسمیت بشناسیم، دیگر بحث دو دولت و سه دولت و ده دولت خودبه‌خود منتفی است. کسی حق حاکمیت دارد که متعلق به آن سرزمین باشد. البته ما از منطق استعمارگران قبلی و حقوق بشری‌های امروز تعجب نمی‌کنیم، چون اکثر اینها همان راه اسلافشان را در غارتگری ادامه می‌دهند.
اما الان در چه وضعی هستیم؟ خوشبختانه امروز پرده از چهرة استعمارگران پایین افتاده است. سعی کردند با فریبکاری و تغیر مهره‌ها یکی را ببرند و یکی دیگر را بیاورند و با تغییر شعارها کارهایشان را ادامه بدهند اما خیلی زود دست آنها برای ملت‌ها رو شد. دولت فعلی امریکا همان اهدافی را دنبال می‌کند که دولت قبلی امریکا دنبال می‌کرد. دولت جدید آمده است کارهای نیمه تمام قبلی را تکمیل کند. او به دنبال سلطه بر خاورمیانه بود و شکست خورد. دولت جدید هم به دنبال سلطه بر خاورمیانه است.
من در سازمان ملل اعلام کردم که دولت امریکا نزدیک به هزار پایگاه نظامی در سراسر جهان دارد. اگر واقعاً بناست سیاست تغییر پیدا بکند باید این هزار تا پایگاه را جمع بکنند. خرج اینها از جیب چه کسی تأمین می‌شود؟ از جیب ملت‌ها.
عزیزان من! مستکبران به فضل الهی در سراشیبی سقوط هستند و در تمام عرصه‌ها، عرصة سیاست، مدیریت جهانی، امنیت امروز در بن‌بست هستند. اما تنها راه بازسازی قدرت شیطانی خود را در نجات رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند. اگر بتوانند رژیم صهیونیستی را از زیر فشار ملت فلسطین و ملت‌های منطقه و آزادگان نجات بدهند دوباره نظام استعمارگری و غارتگری را بازسازی و احیا خواهند کرد.
بنابراین مهم‌ترین مأموریت این است. امروز باید همه دست به دست هم بدهیم، پشت سر ملت فلسطین بایستیم تا ریشة فساد صهیونیستی از بیخ بریده بشود و سرزمین فلسطین به طور کل در اختیار فلسطین قرار گیرد.
امروز تلاش در راه نجات فلسطین بالاترین افتخار است و حمایت از رژیم صهیونیستی ننگ ابدی برای حمایت گران است. بالاترین افتخار حمایت از ملت فلسطین است.
خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی هم می‌خواهم یک نکته بگویم که دورة تسلط بر ملت‌ها به پایان رسیده است. دیگر سلاح و سلاح اتمی و قدرت رسانه‌ای و تسلط بر مراکز سیاسی جهان در معادلات بین‌الملل تعیین کننده نیست. موج بیداری انسان‌ها در سرتاسر جهان در حال گسترش است. همة ملت‌ها به دنبال هدف واحد هستند؛ به دنبال پاکی، توحید، عدالت، کرامت و آزادی هستند. هر جای دنیا بروید و با مردم صحبت کنید همه دنبال این ارزش‌ها هستند. در امریکای جنوبی، افریقا، آسیا، حتی در خود اروپا و امریکا. امروز دوره‌ای که با زور و تهدید و فریب بخواهید سیاست‌های خودتان را به ملت‌ها تحمیل کنید گذشته است. امروز روز ملت‌ها و روز قدرت ملت‌ها است که مناسبات جهان را رقم خواهد زد. رژیم صهیونیستی به پایان راه خودش رسیده است. اگر زمانی برای اربابان او فایده‌ای داشت، امروز دیگر فقط ضرر دارد. تکرار این مثال خالی از لطف نیست. درست مثل خودروی از رده خارج است، به جای اینکه خودرو صاحبش را جابه‌جا کند، صاحب خودروی فرسوده دائماً باید این خودرو را هل بدهد و از جایی به جای دیگر ببرد.
رژیم صهیونیستی از حیز انتفاع ساقط شده است. بهترین کار برای دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی این است که آبرومندانه همان‌گونه که این رژیم را تحمیل کردند خودشان هم بساطشان را جمع کنند و شرش را از سر ملت‌ها کم بکنند. اما بدانند اگر به این نصیحت مشفقانه توجه نکنند دست قدرت ملت‌ها که تجلی قدرت خدا است به زودی از آستین آزادیخواهان و عدالت طلبان بیرون خواهد آمد و جرثومه رژیم صهیونیستی و اربابان او را برای همیشه در تاریخ دفن خواهد کرد.
من از همة شما که به خاطر یک هدف الهی و انسانی و تاریخ ساز در این نشست بسیار ارزشمند اجتماع کردید و دربارة مهم‌ترین موضوع بشریت هم فکری و تعاون کردید، از برگزارکنندگان اجلاس از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، از گروه فلسطینی، از رؤسای مجالس و اعضای پارلمان‌ها و اندیشه‌های سیاسی و اندیشمندان، مجاهدان و بزرگان که در این اجتماع بزرگ گردهم آمدید به خاطر خدا و انسانیت دست‌ها و اندیشه‌ها و دل‌ها را به هم دادید صمیمانه تشکر می‌کنم.
اعلام می‌کنم که ملت بزرگ ایران در کنار همة ملت‌ها و آزادیخواهان و عدالت‌طلبان و در کنار ملت فلسطین تا آخر ایستاده است.
دنیا بداند رژیم صهیونیستی رفتنی است و فلسطین و فلسطینیان ماندنی هستند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات