تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۴۱۰۹۰
گزارش یک سازمان جاسوسی اروپایی فاش کرد:

جزئیات طرح منطقه‌ای- غربی برای براندازی نظام دمشق

اشاره: یک گزارش جاسوسی متعلق به کشوری اروپایی ضمن افشای تلاشهای خارجی برای براندازی نظام دمشق نوشت که کشورهای آمریکا، ترکیه، قطر، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در ناآرامی سوریه دخالت مستقیم دارند.

به گزارش فارس به نقل از النخیل، یک گزارش اطلاعاتی که از بخش خاورمیانه یکی از سازمانهای جاسوسی کشوری ارو.پایی به دست آورده است، نشان می دهد که از بیش از یک سال پیش در کشورهایی نظیر قطر، عربستان سعودی و ترکیه گروه هایی از کشورهای اسلامی و عربی آموزش می بینند تا با وارد شدن در خاک سوریه اوضاع این کشور را ناآرام کنند.
آموزش مزدوران خارجی از سوی آمریکا، اسرائیل و ترکیه
این مزدوارن که از ملیتهای مختلف هستند، به دست نظامیانی از اسرائیل، آمریکا و ترکیه آموزش می بینند و حقوق بالایی نیز برای اجرای طرح های خصمانه علیه ملت سوریه دریافت می کنند.
دوحه و ریاض تامین مالی مزدوران خارجی علیه سوریه را بر عهده دارند
این گزارش که خبرگزاری النخیل به آن دست یافته است، می افزاید که برخی مراکز در زمینه انتقال سلاح به این گروه ها در داخل سوریه برای این مزدوران و گروهکها وجود دارد، یکی از این مناطق در بیروت و در مناطقی است که سعد حریری و سمیر جعجع در آن نفوذ دارد، در دوحه و ریاض نیز ایستگاه هایی به همین منظور برای تامین مالی خریدهای تجهیزاتی وجود دارد، بیشتر این سلاح ها نیز از انبارهای ترکیه، اسرائیل و آمریکا به سوریه انتقال داده می شوند، قاچاق این سلاح ها نیز از طریق قاچاقچیان سلاح صورت می گیرد که عناصر آن پولهای هنگفتی را برای این عملیات که زیر نظر بلک واتر اداره می شود، دریافت می کنند، شرکت بلک واتر بعد از ممنوعیت فعالیت خود در عراق راهی امارات متحده عربی شده است تا از این کشور مسئولیت نظارت بر مأموریت های محرمانه و خرابکارانه آمریکا در منطقه را داشته باشد، مسئولان این شرکت در امارات از مصونیت قضایی برخوردار شده اند.
نقش سفارت‌های خارجی در ناآرامی‌های سوریه
این گزارش می افزاید که سفارتخانه های کشورهای مرتبط با این برنامه نقش مهمی در اجرای این عملیات خرابکارانه در سوریه ایفا می کنند. تعدادی از فرماندهان سازمان های جاسوسی آمریکا که دستورات خود را به مقامات درجه پایین قطری و سعودی و فرماندهان جریان المستقبل و شبه نظامیان جعجع و افراد مسلح در آنکارا می دهند، بر حسن اجرای این عملیات نظارت دارند، مرحله جدیدی از این عملیات خرابکارانه شامل انجام عملیات تروریستی علیه موسسات عمومی در سوریه و از بین بردن دانشمندان و افراد نخبه سوری بویژه در دانشگاه های این کشور است.
قاچاق سلاح به سوریه از طریق مرز ترکیه
در این گزارش اروپایی آمده است که ترکیه در خاک خود مراکز ارتباط و آموزش و عضو گیری برای این مزدوران ایجاد کرده و تعداد آنها را افزایش داده است، اسم این گروه نیز ارتش سوریه آزاد انتخاب شده است و افراد این ارتش با نفوذ به سوریه و قاچاق سلاح از طریق مرزهای ترکیه به سوریه عملیات خود را آغاز می کنند.
مأموریت‌های داخلی و خارجی مزدوران
این گزارش انجام عملیات تروریستی علیه دیپلماتهای سوری در خارج از این کشور و به آتش کشیدن سفارتخانه های خارجی در داخل سوریه و انداختن مسئولیت آن بر دوش مقامات سوری را از جمله مأموریت های این کشور دانسته و فاش کرد که تلاشهای جسورانه ای از سوی اعضای این گروه انجام شده بود که موشک هایی آمریکایی با نام کتف را وارد سوریه کرده و آنها را به سوی مراکز حساس و مراکز عمومی شلیک کنند.
کشتار نظامیان و شهروندان سوری از طریق مزدوران خارجی
این گزارش می افزاید که شرکت کنندگان در این توطئه علیه سوریه دستوراتی را به این مزدوران داده بودند تا عملیات خود را علیه ارتش و نیروهای امنیتی افزایش داده و از سوی دیگر تعداد بیشتری از شهروندان سوری و نظامیان را کشته و سوری ها را از انجام تظاهرات در تایید حاکمیت بشار اسد در دمشق و سایر شهرهای این کشور بترسانند.
آنها همچنین بر اساس این دستورات مأموریت داشتند که ابزارهای ارتباطی و مراکز تحریک رسانه ای را که در کشورهای مجاور توزیع شده است، به داخل سوریه قاچاق کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات