تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۴۱۲۱۷

سخنرانی در دیدار با مردم شهرستان بیله‌سوار


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیة والنصر واجعلنا من‌ خیر انصاره و اعوانه‌‌ والمستشهدین‌ بین‌ یدیه‌
خدای بزرگ را سپاسگزارم که یک بار دیگر توفیق زیارت مردم نجیب، مؤمن، باصفا و دوست داشتنی بیله‌سوار را عنایت فرمود. خدا را سپاسگزارم توفیق داد یک بار دیگر به این شهرستان پربرکت و سرشار از استعداد و با مردم دوست داشتنی سفر کنیم.
عزیزان من! می‌خواهم دو مطلب را خدمتتان عرض کنم؛ مطلب اول درسی از محضر پیامبر گرامی اسلام و مطلب دوم دربارة سازندگی و کارهایی است که باید در شهرستان عزیز بیله‌سوار انجام بشود.
اما درس از محضر پیامبر گرامی اسلام؛ پیامبر ما برای همة بشریت و همة تاریخ الگو و اسوه است. خدای متعال از زبان پیامبر می‌فرماید: و اما ما ینفع الناس فیمکث فی‌الارض، آن چیزی که در زمین باقی می‌ماند، آن است که نافع به حال مردم باشد. آن کاری که مفید است، باقی خواهد ماند. شما می‌دانید همة تلاش ابنای بشر برای رسیدن به سعادت و جاودانگی است. همة تلاش‌هایی که در طول تاریخ اتفاق افتاده، برای نیل به سعادت و جاودانه شدن انسان است. حتی طاغوت‌ها، فرعون‌ها و نمرودها هم به دنبال سعادت و جاودانگی بوده‌اند. این خواسته از فطرت انسان است. فطرت‌های الهی انسان برای رسیدن به سعادت و جاودانگی آفریده شده است. هر کس هر تلاشی که انجام می‌دهد، خوب یا بد در عمق وجود به دنبال سعادت، ماندگاری و عزت است. به نزدیکان، خودمان و همة کسانی که در جهان هستند و ما از احوال آنها مطلع می‌شویم، نگاه کنیم، همه به دنبال سعادت و ماندگاری‌اند.
چه کاری انسان را سعادتمند و ماندگار می‌کند؟ آن کاری که برای جامعه مفید و سودآور باشد و در جهت کمال، سعادت، رفاه و عزت جامعه باشد. کسانی سعادتمند و ماندگار می‌شوند که کارهایی را انتخاب کنند و انجام بدهند که به حال جامعه سود داشته باشد. آن کسانی که به دنبال کارهای مضر به حال جامعه هستند، هرگز روی سعادت را نخواهند دید. کسانی هستند که راه را گم کرده‌اند و دچار اشتباه شده‌اند. نمونة آن دولت امریکا و سرمایه‌داران غربی هستند. آنها برای اینکه به سعادت برسند، به دنبال خالی کردن جیب ملت‌ها هستند. برای اینکه خودشان ماندگار و قدرتمند باشند، به دنبال سرکوب سایر ملت‌ها هستند. جنگ راه می‌اندازند و آدم می‌کشند برای اینکه جیب‌شان را پر کنند. اینها هرگز روی سعادت را نخواهند دید و در عالم ماندگار نخواهند شد، بلکه نام و یاد آنها با ننگ در تاریخ دفن خواهد شد. کسانی که می‌خواهند شغل یا مسیری برای زندگی خودشان انتخاب کنند، زمانی آن شغل و مسیر آنها را به سعادت خواهد رساند که آن مسیر یا شغل کار مفید و سالم برای جامعه باشد.
خداوند برای تفکیک کار مفید از مضر و کار ماندگار از غیر ماندگار، آب و کف روی آب را مثال می‌زند. در رودخانه و دریا هم آب و هم کف روی آب هست، اما آب ماندگار و کف روی آب رفتنی است. یک هیبت، سر و صدا و شکل شمایل ظاهری دارد، اما درون آن خالی است و وجودی ندارد. وقتی حباب‌های کف هوا می‌ترکد، کأنه از اول وجود نداشته است. بعضی کارها ظاهرش خیلی بزرگ است و آدم خیال می‌کند که عجب کار خوبی است! مثل بعضی‌ها که در گوشه و کنار عالم از زد و بندها و سوء استفاده‌ها، رانت‌خواری‌ها، دست‌اندازی‌های به بیت‌المال، تجاوز به حقوق دیگران و دست کردن در جیب دیگران می‌خواهند زندگی خودشان را بگذرانند. ظاهرش خیلی سر و صدا و شکل و شمایل دارد، اما وقتی آن حباب ترکید معلوم می‌شود که هیچ اصالت، حقیقت و ماندگاری‌ای نداشته است. اما آب زلال در هر شرایطی آب است و موجب حیات، زندگی و بالندگی انسان است.
مثال دیگری که می‌زنند، سرباره‌ای است که در کوزة ذوب اتفاق می‌افتد. وقتی سنگ آهک و سنگ طلا و نقره را ذوب می‌کنند، اصل آهن، طلا و نقره پایین می‌ماند، اما روی این کورة ذوب یک سرباره‌ای شکل می‌گیرد و به صورت کف بالا می‌ماند و همه مواد بی‌ارزش روی آن قرار می‌گیرد، اما ارزشی ندارند و اصل ارزش آن آهن، طلا ونقره‌ای است که در پایین باقی می‌ماند و ماندگار است.
عزیزان من، بگذارید مثال بزنم. معلمان، مدرسان، کارگران، کارمندان، کشاورزان، دامداران، رانندگان و کسانی که در خدمت بهداشت مردم هستند و ارتباطات مردم را برقرار می‌کنند، مغازه‌داران کسانی که در شبکة توزیع و تجارت کشور هستند، آنهایی که در خدمات شهری هستند و زیرپای مردم را تمیز می‌کنند و شهرها را آباد می‌کنند، کسانی که سیستم پولی کشور را اداره می‌کنند و کسانی که دستگاه قضایی کشور را اداره می‌کنند، از کارهای مفید در خدمت مردم و به نفع آنان است. اما کسانی که هویت روشنی ندارند و خدمتی به جامعه انجام نمی‌دهند و سود می‌کنند، کار آنها ماندگار نیست و منجر به سعادت آنها نمی‌شود. کسانی که در زندگی حقوق دیگران را رعایت می‌کنند و به خلق خدا احترام می‌گذارند، مردم را دوست دارند و در زندگی خودشان از حریم خودشان تجاوز نمی‌کنند، کار اینها ماندگار و مفید است و موجب سعادت انسان می‌شود.
خدای بزرگ را سپاسگزاریم که ملت ایران و مردم عزیز شهرستان بیله‌سوار اهل کار مفید، اهل خدمت، سلامت و اهل تلاش برای سعادت کشور عزیز ما هستند. هر کار نیکی که نافع باشد، عمل صالح است و عمل صالح انسان را به ملکوت می‌رساند و همة استعدادهای الهی انسان را شکوفا می‌کند. آن کسی که در مدرسه و دانشگاه درس می‌خواند که فردا به کشور خدمت کند، این عمل صالح و کار نافع است. من از مردم عزیز بیله‌سوار تشکر می‌کنم که مجموعة این شهرستان نفع، فایده و سود برای کشور عزیزمان ایران سربلند است.
اما نکتة دوم، اجازه بدهید همین جا اشاره کنم. وضع دنیا را ببینید. دولت‌های تجاوزگر و استعمارگر را ببینید، کارهای فراوان انجام می‌دهند؛ موشک پرتاب می‌کنند و ماهواره به آسمان می‌فرستند، اما چون کارهای آنها برخلاف منفعت بشریت است، ماندگار نیست. هر چه هم که سر و صدا ایجاد کنند و به ظاهر بزرگ شوند، اینها در حال نابودی و از بین رفتنند. سیصد سال تلاش و برنامه‌ریزی کردند، دنیا را اشغال و رژیم صهیونیستی را درست کردند برای اینکه حکومت آنها ماندگار و قدرت‌شان لایزال و شکست‌ناپذیر شود، اما می‌بینیم به لطف خدا و بیداری ملت‌ها اساس حکومت و تمام جلوه و جبروت آنها در حال نابود شدن است و کاری نمی‌توانند بکنند. چرا؟ برای اینکه از اول تلاش آنها به نفع بشریت نبود، بلکه علیه بشریت و ضد منافع مردم بود و به همین دلیل در حال نابودی هستند. البته زیاد دست و پا می‌زنند، حنجره‌های خودشان را پاره می‌کنند و حتی اخیراً دوباره ملت ایران را تهدید کردند. بی‌شرمانه یک ملت بزرگ و مستقل و روبه پیشرفت را تهدید کردند. من می‌خواهم از زبان شمامردم بیله‌سوار و به نمایندگی از همة ملت ایران به آنها یک جمله بگویم که شما اشتباه می‌کنید، راه نجات و سعادت شما این است که به راه ملت‌ها و پیامبران برگردید و خودتان را اصلاح کنید، آدم شوید، درست کار کنید، تجاوز، دزدی و خیانت نکنید. این یک دعوت دلسوزانه است، اما بدانید اگر به این دعوت گوش ندهید، دست قدرت خدا از آستین ملت‌ها بیرون خواهد آمد و به زودی زود همة این قدرت‌های فاسد را از کاخ فساد خودشان به زیر خواهد کشید.
اما مطلب سوم، عزیزان من! بحث ساختن ایران است. از بهترین کارهای مفید ساختن کشوراست. امروز ساختن ایران کمک به انسانیت و بشریت و باز کردن راه سعادت به روی همة ملت‌هاست. این مأموریت ملت ایران است. باید همه جای ایران را بسازیم. هر نقطه‌ای از ایران باید آباد بشود، به گونه‌ای که هر کس وارد سرزمین ایران شد، یک کشور بزرگ و پهناوری را ببیند که همه جای آن آباد و پیشرفته است. بعضی‌ها می‌گویند این نشدنی است. چرا زیاد حرف می‌زنی و تلاش می‌کنی؟ چرا اینقدر به خودتان زحمت می‌دهید؟ پاسخ ما به آنها روشن است. می‌گوییم چرا نمی‌شود؟ سرزمین ایران پر از استعداد است. بهترین زمین‌ها، رودخانه‌ها، معدن‌ها و جنگل‌ها و بالاتر از آن بهترین انسان‌ها، هوش بالا، استعداد بالا، همت و ایمان بالا از آنِ ایران است.
به خدا اگر تمام دنیا را بگردیم، نمونة جوانان بیله‌سواری از پاکی، شجاعت، همت و دلسوزی را در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌کنیم. با این جوان‌ها می‌شود همة کرات آسمان و عالم هستی را فتح کرد. چرا می‌گویید نمی‌شود؟ می‌شود. منتها باید دست به دست هم بدهیم، همت، کار و تلاش کنیم، کشور ساخته می‌شود. یک خانه می‌خواهیم بسازیم، باید آجرها را یکی یکی روی هم بگذاریم تا ساخته شود. یک دفعه نمی‌شود شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و ببینیم خانه‌ای ساخته شود. اول باید پی را بکنیم، فونداسیون بریزیم، ستون‌ها و سقف را بزنیم، دیوار بسازیم، لوله‌کشی و گچ کاری کنیم تا خانه ساخته شود. اما اگر همین طوری بگوییم خانه ساخته شو، ساخته نمی‌شود.
هر آجر روی آجر یعنی کار، تلاش و دلسوزی، حالا یک ساختمان می‌خواهیم بسازیم، اگر آن کارگری که می‌خواهد بکند یک طرف را بکند، آن کسی که می‌خواهد فوندانسیون بریزد یک طرف دیگر را فوندانسیون بریزد، جوشکار و بنا و گچ کار هر یک به طرفی بروند، خانه ساخته نمی‌شود. اینها باید با هم هماهنگ و همدل کار کنند و پشتیبان و کمک کار هم باشند و به خدا توکل کنند.
کسی که به خدا توکل می‌کند، یعنی قدرت بی‌نهایت خدا را پشتیبان کارهای خودش می‌آورد. کشور را بر اساس عدالت بسازیم. بعضی‌ها فقط می‌گویند نمی‌شود. چرا؟ من می‌خواهم از مردم عزیز بیله‌سوار راجع به ساختن ایران بپرسم. اگر بخواهیم ایران را بسازیم، می‌شود یا نمی‌شود؟ می‌خواهیم ایران را به قله پیشرفت دنیا برسانیم می‌شود یا نمی‌شود؟ بعضی‌ها می‌گویند می‌شود اما ما نمی‌توانیم. چرا ما نمی‌توانیم بسازیم؟ چرا این ملت نمی‌تواند بسازد؟ چرا می‌خواهید ملت را کوچک معرفی کنید؟ ببینید این ملت با دست خالی چه کرده‌اند؟ چرا نمی‌توانند؟ من می‌گویم می‌توانند. می‌خواهم از شما بپرسم. آیا ملت ایران و مردم بیله‌سوار برای ساختن ایران نمی‌توانند یا می‌توانند .
همه کارهایی که انجام می‌شود، تابع و نتیجه ارادة انسان‌هاست. تا انسان‌ها اراده نکنند، اتفاقی نمی‌افتد. ملت ایران هشت سال با دست خالی همة دنیا را پس زد و دشمن را شکست داد. بیست و چند سال در تحریم پیشرفت کرد. ماهواره هوا کرد، هسته‌ای شد، در نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، ساخت داروها، درمان‌ها و صنایع پیشرفت کرد. چرا نمی‌تواند؟ می‌تواند. منتها باید دست به دست هم بدهیم و کار را جلو ببریم. امروز باید همه ایران را بسازیم.
ما قبلاً سه سفر کرده‌ایم. ما در سفر چهارم دو کار اصلی را دنبال می‌کنیم؛ کار اول ما پیگیری مصوبات قبلی است و اگر احیاناً کاری از قلم افتاده باشد و کار ضروری و فوری باشد، آن را هم دنبال می‌کنیم. بگذارید من از مصوبات سه سفر قبل گزارشی را خدمتتان بدهم. ما در دور اول سفرها 29 مصوبه برای شهرستان بیله‌سوار داشتیم. از اینها سه مورد در دست اجرا و 25 مصوبه اجرا شده و یک مورد هم هیچ کاری انجام نشده که باید ببینیم مشکل کجا بوده، برطرف کنیم. در دور دوم سفرها 43 مصوبه داشتیم که 33 مورد عمل شده و هفت مصوبه در مسیر و سه مورد اصلاً کاری انجام نشده که باید علت آن را جستجو کنیم.
در دور سوم نوزده مصوبه داشتیم که همة آنها در حال اجرا و چیزی تمام نشده که باید کمک کنیم. من نمی‌خواهم همة آنهایی را که اجرا شده خدمتتان بگویم، ولی تعریض و بهسازی راه بیله‌سوار به جعفرآباد، تجهیز بیمارستان، مجتمع ورزشی - فرهنگی، سالن ورزشی - گازرسانی به روستاها و تکمیل دانشگاه پیام نور از مواردی است که اجرا شده است.
اما امام جمعة عزیز چند نکته را مطرح کردند و چند مطلب هم اینجا نوشته شده که من می‌خواهم به اینها اشاره کنم؛ یکی راجع به دانشگاه پیام نور است که نوشته‌اند دانشگاه پیام نور بیله‌سوار بین‌المللی شود. بنده موافقم. شما همت کنید، ما مجوز آن را می‌دهیم که این دانشگاه را بین‌المللی کنیم.
دربارة اینکه گفتند زمین‌ها خالص است و کارهای حقوقی آن در دولت انجام و پیگیری شده، امیدوارم به لطف خدا این مشکل حل شود که مردم بتوانند زمین‌های خودشان را معامله کنند و سند مستقل در اختیار داشته باشند.
اینجا گفتند گرگ تپه 2500 نفر جمعیت دارد که می‌خواهیم تبدیل به شهر شود. کارهای آن را آقای نیکزاد انجام دادند، ان‌شاءالله گرگ تپه هم به شهر تبدیل خواهد شد.
گفتند یک قسمت از کمربندی مشکل دارد و خطرناک است. همین جا آقای نیکزاد و آقای استاندار به من قول دادند و من هم به شما قول می‌دهم که ان‌شاءالله کمربندی بیله‌سوار را هم درست کنند و مشکل حل شود.
یکی دیگر از موارد پایاب سد خدا آفرین، خوشبختانه کارها در حال انجام شدن است و امیدوارم تا پایان امسال و سال آینده واگذاری زمین‌ها پایاب تمام شود تا مردم بیله‌سوار با آبادانیِ این زمین‌ها هم اقتصاد منطقه را رشد دهند و هم جوان‌های عزیز بیله‌سوار مشغول کار شوند.
نکتة دیگری که گفتند، دربارة منطقه آزاد اقتصادی است. ما به عنوان دولت با این موافقیم، اما می‌دانید طبق قانون باید مجلس محترم این را تصویب کند. ان‌شاءالله دولت لایحه‌اش را به مجلس خواهد داد و شما هم دعا کنید که مجلس محترم هم تصویب کند تا یک منطقة آزاد تجاری در بیله‌سوار تأسیس شود.
می‌خواهم در پایان عرایضم از شما مردم عزیز بیله‌سوار تشکر کنم. البته گفتند ما نمایندة مستقل می‌خواهیم. این دست ما نیست. البته می‌شود یک شرط دارد و آن این است که مقداری جمعیتتان را زیاد کنید.
تشکر اولم به خاطر همة خوبی‌های شما در طول تاریخ و در دورة انقلاب است. من به عنوان کسی که یک دوره‌ای مستقیم در استان افتخار خدمتگزاری شما را داشته‌ام و الان هم در سطح کشور می‌خواهم شهادت بدهم که در تاریخ ثبت شود. همة دنیا بدانند مردم بیله‌سوار مردمی مؤمن، پاک، زحمتکش و مفید به حال کشور عزیزمان ایران هستند. به خاطر همة خوبی‌های شما تشکر می‌کنم.
تشکر دوم به خاطر لطفی است که به این خادم و فرزند کوچک خودتان دارید و در انتخابات و سایر صحنه‌ها اظهار محبت می‌کنید.
تشکر سوم به خاطر حضور حماسی امروز است. آمدید یک بار دیگر نشان دادید که بیله‌سوار زنده است و عظمت خودتان را به رخ دنیا کشیدید و موجب امید ملت‌ها و یأس دشمنان ملت‌ها شدید. من از شما تشکر می‌کنم.
دو سه دعا کنیم؛
ای خدای بزرگ، این مردم عزیزند، آنها را به اوج عزت جهان برسان!
ملت ایران را به قله‌های پیشرفت نایل بگردان!
موانع پیشرفت ملت ایران را برطرف کن!
جوانان عزیز ما را که بهترین جوانان عالم‌اند، حفظ کن!
همة آرزوهای خوب جوانان و ملت ما را برآورده ساز!
دشمنان ملت ما را منکوب کن!
ای خدای بزرگ، به همه ملت‌های مظلوم نجات عنایت بفرما!
ای خدای مهربان، باران رحمتت را بر این سرزمین تا سیراب شدن همة مناطق ببار!
ای خدای بزرگ، اصل رحمت و حقیقت و همة لطف خودت و باقی مانده و نجات بخش و عدالت‌گستر حقیقی یعنی امام زمان ما را برسان!
عزیز، موفق و سربلند باشید.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات