تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۴۱۴۳۱

سخنرانی در دیدار با مردم شهرستان در میان


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیة والنصر واجعلنا من‌ خیرانصاره‌ و اعوانه‌ والمستشهدین‌ بین‌ یدیه‌
خدای بزرگ را سپاسگزارم و از صمیم دل خوشحال این توفیق را عنایت فرمود بار دیگر چهره‌های نورانی، مصمم و ایمانی شما مردم عزیز درمیان را زیارت کنم؛ مردمانی که ریشه در عمق تاریخ دارند و صدها و هزاران سال در این خطه سرافراز، با عزت و با حفظ ارزشهای الهی زندگی کرده‌اند؛ مردمانی که نگهبانان امین مرزهای فرهنگ و استقلال ایران زمین‌اند؛ مردمانی میهمان نواز، صمیمی و با صفا و دوست داشتنی؛ مردمی پرتلاش، سختکوش و زحمت‌کش که همواره برای ایران و ملت ایران مفید و نافع بوده‌اند و مردمی با اخلاق، با نشاط، سرزنده و آمادۀ برای کار و تلاش.
خدای بزرگ را سپاسگزارم که یک بار دیگر توفیق زیارت شما عزیزان را عنایت فرمود. می‌خواهم دو سه مطلب را با شما در میان بگذارم.
سلام و درود خدا بر شما و پدران و نیاکان مؤمن شما که در دامان خودشان انسان‌های پاک و سرافرازی را نسل در نسل تربیت کرده‌اند؛ سلام بر علما، بزرگان، شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران درمیانی؛ سلام خدا بر دستان پربرکت کشاورزان و دامداران، کارگران و کسبه درمیانی؛ سلام خدا بر فرهنگیان، دانشگاهیان، دانش‌آموزان، دانشجویان، علما و طلاب درمیان و سلام خدا بر جوانان عزیزان درمیان؛ دختران عفیف و هنرمند و پسران شجاع و انقلابی و غیرتمند درمیان.
اما مطلب اول، درسی از مکتب پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است. عزیزان من! خدای متعال از طریق پیامبر عزیز ما بهترین راه و الگوی سعادت را در اختیار بشریت قرارداده است؛ راههای رسیدن به سعادت، اندیشه‌ای که انسان را به سعادت می‌رساند و اعمالی که هرکس باید انجام دهد تا به سعادت دنیا و آخرت نایل شود. آن چیزی که نزد خداست بهتر است، باقی خواهد ماند و بقیه امور عالم همه رفتنی است. همه علاقه‌مندند باقی بمانند، جاودانه شوند، به دنبال حیات جاوید هستند و حتی کسانی که در این دنیا برای کسب قدرت و ثروت مرزهای اخلاقی و ارزشهای الهی و انسانی را زیر پا می‌گذارند در کنه وجودشان و در عمق فطرتشان به دنبال جاودانگی‌اند.
خدای متعال راه جاودانگی را به انسان آموزش می‌دهد، چه چیزی باقی و چه چیزی فانی است. خدای متعال می‌فرماید همه این چیزهایی که در اختیار شماست از اموال، خانواده، ثروت و مال همه متاع دنیاست. یعنی خدا اینها را گذاشته برای اینکه از قبل اینها انسان بتواند به جاودانگی برسد. خود اینها همه رفتنی، فانی و فنا شدنی هستند. برای هیچ کس نمانده و برای هیچ‌کس هم نخواهد ماند. فرمود: فما اوتیتم من شیء فمتاع الحیاه الدنیا، آن چیزی که خدا به شما داده متاع حیات دنیاست و ابزار و وسیله زندگی است تا از قبل آن انسان به جاودانگی برسد.
بالاترین هدیه خدا در این جهان به انسان عمر است، خود حیات و اصل زندگانی است. او هم رفتنی و فنا شدنی است و نخواهد ماند. برای هیچ کس نمانده و نخواهد ماند. عزیزین مخلوقات خدا، اشرف مخلوقات پیامبر عزیز ما حضرت محمد مصطفی (ص) بود. او هم رفت. خاصیت امور این دنیا فناپذیری و فناشدنی است. هر چیزی که شما در این عالم می‌بینید، در اختیار می‌گیرید و بر او مسلط می‌شوید یا نمی‌شوید همه رفتنی هستند و هیچ‌کدام ماندنی نیستند هر چقدر هم که زیاد باشند. کسانی بر قله‌های ثروت جهان تکیه زده‌اند، صدمیلیارد، پانصد میلیارد، دوهزار میلیارد دلار ثروت دارند و در تمام دنیا کارخانجات، مزارع، شرکت‌های تجاری، کشتی‌ها، قطارها، هواپیماها و انبارهای طلا مال آنهاست. اما همه اینها اولاً رفتنی است و ثانیاً در برابر عظمت انسان، خدا و هستی و در برابر زندگی جاویدی که خدای متعال برای انسان‌ها قرارداده متاع قلیل است. همه ثروت‌ها، قدرت‌ها و نعمت‌ها در خزانه الهی است و خزانه الهی بی‌پایان است. ثروتمند‌ترین ثروتمندهای عالم در برابر خدا فقیرند و ثروت آنها متاع قلیل است و به حساب نمی‌آید. ممکن است در ذهن بعضی از انسان‌های کوته‌فکر چیزی به حساب بیاید. فلان کس هزار هکتار زمین دارد به نظر خیلی زیاد می‌آید، اما این در برابر عالم هستی، خزائن خدا و آنچه نزد خداست، بسیار بسیار بی‌ارزش و در واقع صفر است.
عزیزان من! همه چیز این دنیا رفتنی است، اما چه چیزی باقی می‌ماند؟ آن چیزی که برای خداست. هر عملی، هرحرکتی، هر نیتی و هر مالی که برای خدا، در راه خدا و برای ارزش‌های الهی ثبت شود باقی خواهد ماند. چه چیزی با آدم خواهد آمد؟ عمل و اندیشۀ انسان که فناناپذیر و همراه انسان است و تا ابدیت انسان را دنبال و همراهی خواهد کرد. اصلاً سرمایه اصلی انسان عمل و نیت انسان است که هیچ وقت از آدم جدا نخواهد شد و برای همیشه با آدم همراه است. از اموال و متاع دنیا کدام باقی می‌ماند؟ آن چیزی که برای خدا و در راه او برای سعادت جامعه صرف شود. همه به دنیا می‌آیند و روزی هم از دنیا می‌روند. چه کسی برنده است؟ آن کسی که عقربه‌های زندگی خود را برای خدا و در راه خدا صرف کند.
ائمه محترم جمعه اشاره خوبی داشتند: بندگان خدا عیال الله هستند. کدام کار بهترین و ماندگارترین است؟ آن کاری که در خدمت بندگان خدا و برای سعادت، کمال و رفاه دیگران باشد. چه چیزی برای ما خواهد ماند؟ عمل صالح. از اموال ما چه چیزی باقی خواهد ماند؟ آن چیزی که در راه خدا انفاق بشود، برای خدا صرف شود و در راه بندگان خدا صرف شود.
عزیزان من! همه کم یا زیاد در تمام دنیا بالاخره کسب و خرجی دارند. بالاخره درآمد و هزینه‌ای دارند، می‌آید و می‌رود و همه آنها به جز درآمد و هزینه‌ای که برای خدا و در راه خدا باشد فانی است. مردی می‌خواهد خانواده‌ای را اداره کند باید کار کند و هزینه خانواده را بپردازد. کاری را اگر برای خدا انجام داد برای او می‌ماند و برکت پیدا می‌کند. هزینه خانواده را می‌پردازد و اگر بتواند در راه خدا انفاق کند، اینها می‌ماند و بقیۀ آن رفتنی است.
آن کسانی که زندگی خودشان را برای خدا تنظیم کرده‌اند همه اعمال آنها به نیکی خواهد ماند و جاودانه‌اند و سعادت دنیا و آخرت را تجربه خواهند کرد. اما کسانی که زندگی آنها برای خدا نباشد، در مسیر خدا و در خدمت ارزش‌های الهی نباشد، اینها در این دنیا هر چیزی که به دست بیاورند و خرج کنند همه آنها فناست و فقط اعمال و نیات آنها تا آخر وبال آنهاست و ما عندالله خیر و ابقی، هر چه نزد خداست بهتر است و می‌ماند. هر چیزی که از قبل در راه خدا فرستادید این نزد خدا می‌ماند و بهترین است و حیات جاوید شما و ما را تضمین خواهد کرد.
عزیزان من! تنها توشۀ انسان برای آخرت و زندگی جاوید عمل صالح و کار برای خداست. اگر کسی به دنبال عمل صالح باشد اولاً زندگی‌اش پاک و ثانیاً با خلق خدا مهربان است و ثالثاً در خدمت خلق خداست. ما خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران و مردم شهرستان درمیان اهل ایمان، عمل صالح، کار برای خدا، مهربانی و اهل خدمت‌اند.
دنیا را نگاه کنید. همه مشکلات جامعه بشری در طول تاریخ و امروز به خاطر این است که عده‌ای به جای اینکه به دنبال خدمت، مهربانی، عمل صالح و حیات جاوید سعادتمند باشند، همه هم و غم آنها همین دنیاست و خیال می‌کنند اگر ثروتی انباشته‌اند و قدرتی به هم زده‌اند این برای آنها باقی می‌ماند. می‌خواهند با تکیه بر قدرت و ثروت دنیا جاودانه شوند.
نگاه کنید، دولت امریکا و دولت‌های متحد او را ببینید، اگر همه ثروت ملت‌های دنیا را به آنها بدهیم باز هم سیر نمی‌شوند و دنبال دست‌اندازی و چپاول‌اند. آن قدر سقوط کرده‌اند که انسان‌ها را می‌کشند برای اینکه ثروت آنها را بالا بکشند. برای اینکه منافع عده‌ای سرمایه‌دار بی فرهنگ و فاسد را تأمین کنند نقشه می‌کشند، بهانه درست می‌کنند، لشکرکشی می‌کنند و کشورها را اشغال می‌کنند و روزگار را بر ملت‌ها سیاه می‌کنند تا ثروت آنها را غارت کنند.
افغانستان را نگاه کنیم. همه منصف‌های عالم بین خودشان و وجدانشان قضاوت کنند که وضع افغانستان امروز چطور است و ده سال پیش چطور بود؟ به بهانه نجات مردم و مبارزه با تروریسم لشکرکشی کردند و افغانستان را اشغال کردند. اولین اسنادی که از افغانستان بردند نقشه‌های معادن افغانستان است. از روزی که آمدند ناامنی، کشتار، اختلاف، درگیری و نگرانی مردم بیشتر شده و هر روز که می‌مانند وضع بدتر می‌شود. نه به مردم احترام می‌گذارند و نه به دولت برخاسته از مردم، نه به بزرگان، نه به عالم و نه به غیرعالم. تا فرصت پیدا می‌کنند بزرگانشان را ترور می‌کنند که کردند.
بعد به عراق رفتند همین بساط بود. اگر فرصت پیدا کنند و امکان برای آنها فراهم شود همه کشورها را اشغال می‌کنند. چرا این طور است؟ برای اینکه خیال می‌کنند اگر برقدرت و ثروت عالم تکیه بزنند، با این قدرت و ثروت هر چه بیشتر جاودانه می‌مانند و به سعادت می‌رسند. اشتباه می‌کنند. راه سعادت و جاودانگی توکل بر خدا، ایمان به خدا و زندگی برای خداست، والا در مسیر شیطان هر چه بیشتر جلو بروند دورتر، نگران‌تر و اخلاق آنها فاسد‌تر و روحیه‌آنها تجاوزگرتر و اعمالشان زشت‌تر می‌شود.
ما خدا را سپاسگزاریم که ملت عزیز ایران و مردم عزیز درمیان اهل ایمان و توکل بر خدا و زندگی انسانی هستند.
بگذارید یک مورد را هم اشاره کنم. اینها هر جا که می‌روند فساد می‌کنند و تفرقه درست می‌کنند. شما پاکستان را ببینید، یک ملت بزرگ، همبسته و مؤمن دارد. از روزی که پای امریکایی‌ها آنجا باز شد، اختلافات هم آغاز شد. شیعه و سنی و این گروه و آن گروه درست شد. عراق را ببینید، تا قبل از حضور اشغالگران ملت عراق صدها سال با هم زندگی می‌کردند و مرزبندی نداشتند. همه زیر پرچم پیامبر و آل پیامبر با هم در صلح ، دوستی و برادری زندگی می‌کردند. اما از روزی که پای دشمنان به آنجا باز شد شروع کردند به تقسیم بندی کردن؛ شما این طرف و اینها این طرف. در اروپا 72 فرقه است. در همین 60 سال قبل همیشه آنجا جنگ‌ها و کشتارهای سنگین بوده است. تاریخ اروپا سرشار از کشتار و جنایت اقوام و قبایل است. دو جنگ راه انداختند و نزدیک به صد میلیون آدم را کشتند و الان هم همین‌طورند.
اما چرا فعلاً با هم نمی‌جنگند؟ تصمیم گرفتند کنار هم قرار بگیرند، اختلافات را کنار بگذارند و با هم حمله کنند و سرزمین‌های دیگران را اشغال کنند و ثروتشان را غارت کنند و با هم بخورند، والا اگر این راهی که آنها برای غارت افریقا، اسیا و آمریکای جنوبی باز کرده‌اند بسته بشود خواهیم دید که همه اینها مثل گرگ به جان هم می‌افتند و همدیگر را تکه و پاره می‌کنند. آنهایی که این سابقه و اخلاق را دارند آن را کنار گذاشته‌اند و به کشورهای ما که همیشه مملو از همدلی و برادری بوده و خدا، پیامبر، کتاب، قبله و هدف ما یکی است آمده‌اند و شروع به تبلیغات می‌کنند. چرا؟ برای اینکه اگر تفرقه نباشد آنها جایی برای حکومت کردن ندارند. اگر ملت پاکستان و افغانستان همه با هم باشند گوش این اشغالگران را می‌گیرند و اینها را از کشورشان بیرون می کنند.
عزیزان من! مشکل بشریت به خاطر وجود گروه‌هایی است که بر مراکز ثروت و قدرت تکیه زده‌اند و به جای اینکه برای خدا کار کنند، در خدمت خلق خدا باشند و برای رفاه ملت‌ها تلاش کنند، فقط به فکر ثروت اندوزی و تخریب ملت‌ها هستند. آنها امروز در مقابل ما هستند. سالهاست که در برابر ما هستند. نه فقط در برابر ملت ایران بلکه در برابر همه ملت‌های آزاده ایستاده‌اند.
من می‌خواهم از زبان شما دو کلمه به آنها بگویم. کلمه اول نصیحت است. دست از این کارها بردارید. افغانستان، عراق و کشورهای منطقه را رها کنید. پیش ما می‌آیند علیه فلان کشور برادر عرب حرف می‌زنند و وقتی به کشور آنها می‌روند علیه ما حرف می‌زنند و فاصله می‌اندازند. فقط در یک قرارداد 90 میلیارد دلار اسلحه به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس فروختند. برای چه؟ اینجا که جنگ و اختلافی نیست و همه با هم برادرند. تفرقه را درست می‌کنند که ملت‌ها بچاپند.
من به آنها نصیحت می‌کنم که دست از این کارها بردارید. اینها شما را نجات نخواهد داد. یک مقدار انسانی فکر کنید و به فکر خدا و خودتان باشید. این قدر جنایت نکنید. امیدواریم که بپذیرند، اما اگر نپذیرند بدانند که دست قدرت ملت‌ها که نشانۀ قدرت خداست از آستین بیرون خواهد آمد، و همه آنها را از مراکز قدرتشان به زیر خواهد کشید. بترسند از روزی که ملت‌های منطقه و جهان به خروش بیایند که به فضل الهی امروز یک بیداری عظیم در سراسر جهان در حال اتفاق افتادن است. ملت‌ها دارند بیدار می‌شوند و حتی ملت‌های اروپا و امریکایی. البته آنها می‌خواهند رد گم کنند و باز هم می‌خواهند با فریبکاری مسیر ملت‌ها را منحرف کنند، اما به فضل خدا این اتفاق نخواهد افتاد.
اما مطلب دوم دربارۀ ساختن و سازندگی ایران عزیز است. امروز همه ما دست در دست هم باید برای آبادانی، عمران و سربلندی ایران کار کنیم.ایران عزیز میراث همه ما و نسل‌های متوالی و میراث فرهنگی است. همه جای ایران را باید بسازیم. من یادم هست در سفر اول این را در همین جا عرض کردم، البته آن موقع شرایط این طوری نبود. خدا را شکر تغییرات خوبی اتفاق افتاده است. باید ایران را برپایه عدالت بسازیم. باید به سرعت به جایی برسیم که درتمام ایران تمام ملت ایران از امکانات یکسان و شرایط متعادل برای پیشرفت، رفاه، بهداشت و آموزش برخوردار باشند. باید به این سمت حرکت کنیم و ایران را بسازیم. ایران یک شهر، یک استان و یک قطعه نیست. همه جای ایران، ایران است. باید دست به دست هم بدهیم و ایران را بسازیم.
برای ساختن ایران چند عامل باید کنارهم قرار بگیرد: اولین عامل همدلی است. عامل دوم توکل برخداست و عامل سوم کار و تلاش خستگی ناپذیر و عالمانه است. من خدا را سپاسگزارم که ملت ایران و مردم عزیز درمیان مردمی همدل، متحد، متوکل برخدا و اهل کار و تلاش خستگی‌ناپذیر هستند.
یکی از مهم‌ترین کارهایی که امروز در سرتاسر ایران باید انجام بدهیم و مسئله مهم و روز کشور است ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز و ریشه‌کن کردن بیکاری از سرزمین ایران است و اینها شدنی است.
همه امکانات کشور را باید بسیج کنیم؛ دولت و ملت هر کس‌کاری از دستش برمی‌آید. آن کسی که می‌تواند مزرعه یا دامداری‌اش را گسترش دهد چهار تا شغل درست کند. آن کسی که می‌تواند یک کارگاه کوچکی درست کند، صنعتی ایجاد کند یا مغازه‌ای دارد که می‌تواند یک شاگرد ببرد بغل دست خودش باید به میدان بیاید. همه باید دست به دست هم بدهیم تا ان شاءالله به سرعت برای همه جوان‌های عزیز ایران زمین و درمیان شغل مناسب ایجاد کنیم.
یک کارهایی را ما باید انجام دهیم و یک کارهایی هم شما. آنچه برعهدۀ دولت است باید شرایط را فراهم کند. اگر شهرستان شما گاز ندارد گاز را می‌دهیم. بالاخره اگر کسی بخواهد کارگاه و کارخانه درست کند گاز می‌خواهد. مرغداری و دامداری هم همین‌طور. دولت این کار را خواهد کرد. اشاره کردند شروع شده و امروز هم در دولت تاکید می‌کنم ان شاءالله هر چه زودتر گاز به درمیان برسد. بالاخره منطقه‌ای می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند نیاز به آب دارد. ما مصمم هستیم ان شاءالله عملیات طرح عظیم انتقال آب به این استان قبل از پایان دولت دهم آغاز شود. بالاخره اگر کسی بخواهد کاری را شروع کند باید وام بانکی، پشتیبانی و مجوز باشد. من به شما عرض می‌کنم هر کس از هر جای ایران و خود مردم درمیان بخواهد در درمیان سرمایه‌گذاری کند و اشتغال و تولید درست کند دولت یارانه و کمک و وام او را تضمین خواهد کرد.
اما اجازه دهید گزارش مختصری هم از سفرهای قبل و کارهای بعد خدمتتان ارائه دهم. ما قبل از این سه سفر به استان داشتیم. برای شهرستان شما 176 پروژه تصویب شده. از این 176 پروژه 94 مورد انجام شده و به پایان رسیده و 68 پروژه در حال اجراست؛ حالا بعضی با سرعت بیشتر و بعضی با سرعت کمتر. چهارده مورد هم اصلاً هیچ کاری انجام نشده است. ما امروز در دولت اول این چهارده مورد را بررسی می‌کنیم که چرا انجام نشده؟ اشکال و مانع کجا بوده؟ پول و نقشه نداشته؟ ان شاءالله به لطف خدا موانع را برطرف می‌کنیم و هر چهارده مصوبه قبلی دولت هم اجرایی خواهد شد. آن 68 پروژه را هم بررسی می‌کنیم اگر کار به کندی پیش می‌رود ان شاءالله کمک می‌کنیم سرعت آن بالا برود.
اما مطالبی را آقای فرماندار نوشتند و ائمه محترم جمعه هم اینجا بیان کردند که البته اینها در مصوبات هست و اکثر آنها اجرا خواهد شد، اما من به بعضی از آنها اشاره می‌کنم. یکی در مورد کارخانه سیمان است. طبق گزارش کارخانه سیمانی شروع شده اما برای اتمام کار به وام نیاز دارد، ان شاءالله در همین جلسۀ دولت وام آن را تأمین می‌کنیم تا این کارخانه ساخته شود.
مشکل کارخانه قند هم ان شاءالله در کارگروه ملی اشتغال بحث می‌کنیم، آقای فرماندار هم گزارششان را داده‌اند ان شاءالله مشکل آن را هم برطرف خواهیم کرد تا به لطف خدا که آن کارخانه هم بتواند ادامه دهد.
گفتند که ما صنعت مادر می‌خواهیم. اجازه بدهید من این را برای همۀ ایران بگویم. صنعت مادر یعنی صنعتی که محصول آن مستقیماً قابل استفاده نیست. این محصول باید در کارخانه دیگری تبدیل شود به محصولی که قابل استفاده باشد. در تمام دنیا صنایع مادر سرمایه‌گذاری بسیار زیاد و اشتغال و سود کم می‌خواهد. اما کجا اشتغال و سود زیاد درست می‌کند؟ در مرحله دوم و سوم. آنجایی که مواد اولیه را می‌گیرد و به چیز دیگری تبدیل می‌کند که قابل استفاده در زندگی مردم است. ما کارخانجاتی در عسلویه داریم که مواد اولیه پلاستیک را درست می‌کند. خود آن کارخانه خرج زیادی دارد، مثلاً 500 میلیارد تومان پول می‌گذاریم 200 نفر مشغول می‌شوند، یعنی به ازای هر یک نفر که مشغول می‌شود باید دو و نیم میلیارد تومان هزینه شود. سود آن چقدر است؟ خیلی کم. اما وقتی این مواد پلاستیکی را آماده کرد می‌رود در کارخانه دومی که بیست میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده، اما پانصد نفر مشغول می‌شوند و سود آن هم چند برابر آن هست. به آنها می‌گویند بالادستی یعنی مادر و به اینها پایین دستی می‌گویند.
اگر مسئولی آمد اینجا تقاضایی داشتید و خواستید صنعتی به اینجا بیاید بگویید ما از این پایین دستی‌ها می‌خواهیم برای اینکه جوان‌ها بیکارند می‌خواهیم زود سرکار بروند و درآمد خوبی هم داشته باشند. بالاخره جوان‌ها می‌خواهند ازدواج کنند، مسکن و درآمد می‌خواهند. مطابق اصل44 قانون اساسی دولت از اینکه خودش مستقیم بیاید سرمایه‌گذاری کند منع شده، اما ما راهی پیدا کرده‌ایم که در شهرستان درمیان و بعضی شهرستان‌های دیگر این استان که صنعتی وجود ندارد ان شاءالله دولت می‌آید با سرمایه خودش کارخانه‌ای را راه‌اندازی می‌کند که این الگو شود تا مردم به میدان بیایند و کار کنند.
ما یک مجتمع ورزشی هم برای جوان‌های عزیز درمیانی تصویب خواهیم کرد. یک سالن مجموعه فرهنگی هم احداث خواهد شد. ساختمان بیمارستان شما تمام شده‌ ان شاءالله به زودی سرکار خانم دستجردی مجهز می‌کند و پزشک می‌آید در خدمت مردم قرار خواهد گرفت.
گفتند یک مدرسه نمونه دولتی هم می‌خواهیم. بهترین جوان‌ها و دانش آموزان در درمیان هستند. همین امروز من با وزیر آموزش و پرورش صحبت می‌کنم که کار دانش‌آموزان عزیز و دوست داشتنی درمیان را تدارک ببینند.
طرح آبرسانی روستایی است که ان شاءالله انجام می‌دهیم. من می‌خواهم چند تشکر و دعا داشته باشم.
تشکر اول به خاطر خوبی‌های مردم درمیان است. اصلاً تاریخ استان و ایران در طول صدها سال از مردم این منطقه بدی ثبت نکرده و از این به بعد هم به لطف خدا همین طور خواهد بود. هر چه هست خوبی مهربانی، صفا، صمیمیت، ایمان، شجاعت و مردانگی است. من به خاطر همه این خوبی‌ها از شما تشکر می‌کنم.
تشکر دوم من به خاطر بزرگواری و لطفی است که نسبت به این خادم خودتان در انتخابات و صحنه‌های گوناگون دارید و بزرگواری و اظهار لطف می‌کنید.
تشکر سوم من به خاطر این حضور حماسی و ارزشمند امروز است. شما به بهانه حضور خادمان آمدید اجتماع کردید، نظرات و دیدگاه‌های خودتان را فریاد زدید، دنیا دید و موجب عزت خودتان، عزت ملت ایران، امید ملت‌ها و یأس مستکبران شدید. من صمیمانه از همه شما تشکر می‌کنم. آمدید با صدای بلند اعلام کردید علی‌رغم سختی‌های طبیعت و خشکسالی سیزده ساله و چهارده ساله مردم درمیان ایستاده‌اند، بیدار، هوشیار، عزیزند و بیدار، هوشیار و عزیز خواهند ماند.
به خدا دنیا باید از شما یاد بگیرد. هر ملتی بخواهد طعم عزت را بچشد باید مثل مردم درمیان زندگی کند.
اجازه دهید دو سه دعا داشته باشم.
ای خدای بزرگ، این مردم عزیزند آنها را بربام عزت جهان بنشان!
ملت ما را به قله‌های پیشرفت نایل بگردان!
جوانان عزیز ما و درمیان که بهترین جوانان روزگار هستن همه آنها را حفظ بفرما!
آنها را به قله‌های ایمان، علم و عمل صالح نایل بفرما!
همه آرزوهای خوب جوانان ما را برآورده ساز!
موانع پیشرفت ملت ما را برطرف کن!
بدخواهان ملت ایران را منکوب کن!
ملت‌های مظلوم نجات عنایت بفرما!
ای خدای مهربان، ای رازق کریم، می‌دانی سرزمین ما تشنه و خشکسالی طولانی است. همه امیدها به توست. غیر از امید و تقاضای از تو راهی وجود ندارد. اینها همه مؤمن و بندگان تو هستند. تو را باور دارند. دست‌های آنها به سوی توست. ای رازق کریم، باران رحمتت را تا سیراب شدن سرزمین نازل بفرما!
ای خدای بزرگ، جهان پر از ظلم شده. هر روز جنایت، جنگ، تحقیر، فشار و غارت ثروت ملتها رخ می‌دهد. نصف جهان را فقر گرفته. صدها میلیون انسان در روز لقمه نانی پیدا نمی‌کنند. بچه‌های کوچک در آفریقا و غیرآفریقا روی دست مادرانشان به خاطر ظلم ستمگران می‌میرند. تو وعده دادی که یک نجات‌بخش و عدالت‌گستر بفرستی و به ما افتخار دادی که این عدالت گستر فرزند پیامبر ماست. ای خدای بزرگ، تنها عدالت گستر و موعد فرزند پیامبر ما حضرت مهدی را برسان!
عزیز، سربلند و پیروز باشید

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات