تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۴۱۵۲۰
رییس‌جمهور در مصاحبه با شبکه تلویزای مکزیک:

ملت ایران با هر تجاوز و تهدیدی متناسب با آن برخورد خواهد کرد

اشاره: رییس جمهور با تأکید بر اینکه تحریم‌ها تاثیری در روند پیشرفت و حرکت روبه رشد ملت ایران نداشته و هیچ‌گاه نخواهد داشت، گفت:‌ هر کس بخواهد با تجاوزگری و تهدید حق ملت ایران را تضییع کند، ملت ایران متناسب با آن از خود دفاع خواهد کرد.

 دکتر محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تلویزای مکزیک در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات سران دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع هسته‌ای با تاکید بر اینکه دوران ادبیات استعماری و دیکتاتوری به پایان رسیده است، تصریح کرد: موضوع هسته‌ای ایران به یک موضوع کاملا سیاسی تبدیل شده و بر همگان روشن است که آمریکا و متحدین وی به دنبال بهانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران هستند، چرا که آنها قصد دارند بطور کامل بر خاورمیانه مسلط شده و رژیم صهیونیستی را تثبیت کنند و ایران را مانع این‌گونه اهداف خود می‌دانند؛ ضمن اینکه این‌گونه سخنان و تهدیدات ادامه دشمنی چند ده ساله دولت آمریکا و سلطه‌گران با ملت ایران است.
رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله نظامی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: بر این باور هستیم که در آمریکا عقلایی وجود دارند که از اقدامات جنون‌آمیز عده‌ای جلوگیری کنند؛ ضمن اینکه ملت ایران نیز به خوبی یاد گرفته که چگونه در شرایط سخت زندگی کند و تاریخ هم نشان داده کسانی که قصد تجاوز به ایران را داشته‌اند ناکام مانده و از اقدامات خود پشیمان شدند؛ البته اگر دولت آمریکا یا هر کس دیگری بخواهد به ایران تجاوز کند و حق ملت ایران را تضییع نماید، ملت ایران متناسب با آن از خودش دفاع خواهد کرد.
دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره علت احداث مرکز هسته‌ای جدید فردو در زیر سطح زمین و چگونگی همکاری ایران با آژانس بین‌المللی اتمی، اظهار داشت: برخی به بهانه بازرسی اتمی قصد دارند استقلال ملت‌ها را زیر پا بگذارند و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیشترین همکاری را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و تمام فعالیت‌های اتمی کشورمان زیر نظر دوربین‌های آژانس قرار دارد، اما آژانس برخوردی دوگانه دارد، به گونه‌ای که تاکنون حتی یک گزارش از فعالیت‌های هسته‌ای آمریکا ارائه نداده است؛ در حالی که این مرکز بین‌المللی ایجاد شده که بمب‌های اتمی را در جهان از بین ببرد.
رییس جمهور افزود: اصولاً تاسیسات اتمی در منطقه کوهستانی و در زیرزمین ایجاد می‌شود، زیرا تاسیسات هسته‌ای باید از ایمنی بالایی برخوردار باشد و این بخاطر حفظ سلامتی مردم است.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران ملتی با فرهنگ و با تمدن است و نیازی به بمب ندارد، تصریح کرد: کسانی به بمب اتم احتیاج دارند که فاقد فرهنگ، تمدن و منطق هستند؛ ملت ایران هیچ‌گاه در طول تاریخ به دنبال تصرف سایر مناطق دنیا نبوده و این در حالی است که نیروهای نظامی سلطه‌گران در حال حاضر به منظور تسلط بر نفت و منابع خاورمیانه در منطقه حضور دارند.
دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص هولوکاست و اضمحلال رژیم صهیونیستی گفت: اضمحلال رژیم صهیونیستی نیاز به بمب اتم و حتی جنگ ندارد، چرا که رژیمی که پایه و اساس آن بر ظلم و کشتار استوار است، به خودی خود از بین رفته است؛ جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده بود که در سرزمین‌های اشغالی رفراندوم آزاد برگزار شود، اما آن را نپذیرفتند.
رییس‌جمهور تصریح کرد: رژیم صهیونیستی جایگاهی در منطقه خاورمیانه ندارد، چرا که هیچ یک از ملت‌های منطقه این رژیم را نپذیرفته و با آن مخالف هستند.
رییس جمهور با اشاره به موضوع هولوکاست اظهار داشت: اگر گفته می‌شود که هولوکاست یک واقعیت تاریخی است، چرا باید تحقیق درباره این واقعه تاریخی ممنوع باشد و محققان را به زندان بیاندازند؟ در خصوص موضوع هولوکاست دو سوال مطرح کرده‌ایم؛ اینکه اگر واقعیت دارد در کجا اتفاق افتاده است و اگر در اروپا بوده، چرا مردم فلسطین باید تاوان آن را بپردازند؟ و سوال دوم اینکه چرا در خصوص هولوکاست اجازه تحقیق داده نمی‌شود؟
رییس جمهور افزود: متاسفانه به جای پاسخ به این سوالها با استفاده از شبکه رسانه‌ای که در اختیار دارند به اتهام افکنی روی آورده اند؛ اما بدون تردید با اینگونه اقدامات حقیقت از بین نمی‌رود و آنچه مسلم است، این است که حقیقت همواره پیروز است.
دکتر احمدی نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه رژیم نامشروع صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و سازمان ملل نیز آنها را اشغالگر اعلام کرده است و چندین قطعنامه علیه این رژیم صادر شده است؛ سلطه گران خودشان نیز آگاه هستند که رژیم صهیونیستی را به زور و دروغ و به منظور تسلط بر خاورمیانه ایجاد کرده اند.
رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم‌ها علیه ملت ایران تصریح کرد: تحریم‌های ناعادلانه سلطه‌گران علیه جمهوری اسلامی ایران اثری بر ملت ایران نداشته و نخواهد داشت.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره ادعای آمریکا در خصوص طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا و همکاری با کارتل‌ مواد مخدر مکزیک گفت:‌ تاکنون 3 هزار و 600 نفر در مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند و سالانه صدها میلیون دلار هزینه می‌پردازیم تا مواد مخدر از افغانستان به سایر نقاط دنیا منتقل نشود، اما متاسفانه در منطق دولتمردان آمریکا کسی که اتهام می‌زند، نیازی به ارائه سند ندارد؛ با چنین منطقی همه را می‌توان متهم کرد. ملت ایران با دولت و ملت مکزیک و عربستان رابطه دوستانه‌ای دارد و هیچ‌گاه علیه هیچ ملتی اقدام نمی‌کند.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در چند هفته گذشته مطلبی منتشر شد که سفیر وقت ایران در مکزیک از طریق اینترنت علیه آمریکا اقدام کرده است، گفت: این موضوع نیز از اتهامات سخیف و سطح پایین دولتمردان آمریکا علیه ملت ایران است. شبکه اینترنت شبکه گسترده‌ای است و از همه نقاط جهان می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد؛ چه لزومی دارد که از مکزیک این کار انجام شود؟ امروز حتی دانش آموزان در خانه‌های خود نیز می‌توانند، وارد اینترنت شده و اقداماتی مانند هک کردن را انجام دهند و نیازی نیست که سفیر کشور این کار را انجام دهد؛ طرح این‌گونه اتهامات سخیف و سطح پایین توسط دولتمردان آمریکا، توهین به شعور ملت‌ها بوده و بیش از هر چیز نشان‌دهنده آن است که آنها شعور ملت‌ها را دست کم گرفته اند.
رییس‌ جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکاست و این موضوع را به طور علنی مطرح می‌کند و چنانچه دولت آمریکا دست از سلطه‌گری برداشته و به مرزهای خود بازگشته و به تجاوزگری و حمایت از دیکتاتورها خاتمه ‌دهد و مطابق با قانون عمل کند، مشکلی وجود نخواهد داشت.
دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از شهروندان ایرانی – آمریکایی به دلیل جاسوسی در ایران محکوم شده با توجه به اینکه چندی پیش تعدادی از ایرانیان به وسیله آمریکایی‌ها از دست دزدان دریایی نجات یافتند؛ آیا ایران قصد دارد مجازات این جاسوس را مورد بازبینی قرار دهد؟ گفت: در آمریکا سالانه هزاران نفر اعدام می‌شوند که اکثرشان آمریکایی و بعضاً بی‌گناه هستند؛ چرا دولت آمریکا برای آنها دل نمی‌سوزاند؟ کشتی‌های ایرانی نیز جان بسیاری را در آن منطقه نجات دادند و این یک عمل انسانی است که هر کسی آن را انجام می‌دهد. این‌گونه موضوعات را نباید با یکدیگر مخلوط کرد.
رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره ادعای دولت آمریکا در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران گفت:‌ دولت آمریکا که ادعای حقوق بشر و دموکراسی دارد، بیش از این با کودتا یک حکومت دیکتاتوری را در ملت ایران تحمیل کرد و 25 سال از اقدامات جنایتکارانه این حکومت علیه ملت ایران حمایت می‌کرد، در حالی که در آن دوران آزادی و انتخابات واقعی نیز در کشور وجود نداشت؛ اما از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مردم به آزادی و استقلال دست پیدا کردند، مدام گزارش‌هایی در خصوص نقض حقوق بشر در ایران منتشر شده است. در 32 سال گذشته بیش از 30 انتخابات سراسری در ایران انجام شده و در انتخابات ریاست جمهوری اخیر 85 درصد مردم شرکت کردند که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود؛ اگر این دموکراسی نیست پس دموکراسی چه معنایی دارد؟‌
دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد:‌ گزارش‌هایی که در خصوص نقض حقوق بشر منتشر می‌شود را هر کسی می‌تواند بنویسد؛ اما سوال این است که چرا این گزارشها فقط علیه مردمی که مخالف سیاست‌های دولت آمریکا هستند نوشته می‌شود؟ در حالی که در منطقه ما دولت‌هایی هستند که در عمر سیاسی خود حتی یک انتخابات برگزار نکردند و زنان اجازه رانندگی ندارند اما از آنجا که مطیع دولت آمریکا هستند، گزارشی علیه آنها منتشر نمی‌شود.
رییس جمهور تصریح کرد: متاسفانه حقوق بشر ابزار دست دولت آمریکا برای تحت فشار قراردادن مخالفین سیاست‌های توسعه طلبانه‌اش شده است؛ در حالی که حقوق بشر موضوع مقدسی است که همه ملت‌ها باید در کنار هم برای ارتقاء آن تلاش کنند.
دکتر احمدی نژاد افزود: آمریکا بیشترین زندانیان را در دنیا دارد و روزانه 30 نفر به طور متوسط به دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند؛ اینگونه مشکلات در همه جای دنیا وجود دارد که باید با همکاری و مشارکت همگانی بر اساس معیار واحدی مورد رسیدگی قرار گیرد؛ اما اینکه هر کس مخالف آمریکا باشد، ضد حقوق بشر به شمار رفته و هر کس موافق آمریکا باشد، ادعایی در خصوص اعمال ضد انسانی آنها منتشر نشود، اقدامی زشت و ناپسند است و دولتمردان آمریکایی باید از اینگونه اقدامات خود خجالت بکشند.
رییس جمهور در خصوص روابط ایران و مکزیک گفت:‌ مردم مکزیک مردمی هستند که از امپریالیسم آمریکا صدمات زیادی دیده است. مکزیک سرزمینی وسیع با استعدادهای فراوان است و مردم با استعداد و با فرهنگی دارد؛ اما سلطه‌گران اجازه نمی‌دهند مردم این کشور آن‌گونه که باید پیشرفت کنند.
دکتر احمدی نژاد گفت:‌جمهوری اسلامی ایران با همه ملت‌ها از جمله ملت و دولت مکزیک روابط دوستانه‌ای دارد و اقدامات دولتمردان آمریکایی باعث نمی‌شود که بین دو کشور فاصله ایجاد شود.
رییس جمهور اظهار داشت: نوع نگاه ملت ایران با دولت آمریکا متفاوت است؛ آنها انسان‌ها را برده خودشان می‌دانند اما ملت ایران همه انسانها را محترم می‌شمارد؟ و معتقدیم همه باید پیشرفت کرده و به عدالت و آزادی برسند و هیچ کس به لحاظ رنگ، نژاد، زبان و ثروت بر دیگری برتری ندارد.
دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که همه ملت‌های جهان در کنار یکدیگر و در فضایی دوستانه و عادلانه باید در مسیر ساختن جهانی عاری از زور و ظلم گام بردارند.
رییس جمهور گفت: متاسفانه دولتمردان آمریکایی پیشرفت خودشان را در فقر دیگران و عزت و کرامت خود را در تحقیر دیگران می‌دانند و ملت ایران این‌گونه رفتارها را قبول ندارد و بر این باوریم که دنیا نیاز به ژاندارم و بمب اتم و موشک ندارد، بلکه نیازمند انسان‌های صالح و عادل است و باید با همکاری و دوستی اداره شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات