تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۴۱۷۴۱
دکتر احمدی‌نژاد در کنفرانس وحدت اسلامی:

باید در برابر توطئه مستکبران برای تسلط دوباره بر ملت‌ها هوشیار بود

اشاره: رییس جمهور با اشاره به اینکه مستکبران با استفاده از رسانه، ثروت، قدرت و به کار گرفتن برخی عناصر وابسته می‌خواهند دوباره بر ملت‌ها تسلط یافته و رژیم صهیونیستی و راه چپاول و غارت ملت‌ها را تثبیت و اوضاع گذشته را با روشی جدید در جهان مستقر کنند، بر لزوم هوشیاری همه ملت‌ها و دولت‌ها در برابر این توطئه تاکید کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در افتتاحیه بیست و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، دعوت به یگانه‌پرستی، عدالت، محبت و استقرار و حاکمیت آن در جهان را نه تنها محور وحدت مسلمانان بلکه محور وحدت همه بشریت عنوان کرد و گفت: ماموریت‌های تاریخی و الهی که بر دوش انسان گذاشته شده، به قدری حساس و مهم است که باید همگی تلاش کنیم تا ابعاد گوناگون آن تشریح و راه روشن آینده را برای خود و دیگران ترسیم کنیم؛ مجمع جهانی تقریب مذاهب با کوشش مجاهدان و مؤمنان با تدبیر و نگاهی روشن به دنبال همین هدف و نزدیکی اندیشه‌ها و اراده‌ها به یکدیگر و اعتلای توحید و عدالت است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه در طول چندین هزار سال، تاریخ بشر سرشار از ظلم، کشتار، تحقیر انسان، تجاوز، فساد و فقر بوده است، گفت: امروز نیز هیچ کس از وضعیت موجود در جهان راضی نیست؛ از جمعیت 7 میلیارد نفری جهان بیش از 3 میلیارد نفر در فقر به سر می‌برند و بیش از 1.2 دهم میلیارد نفر روزانه حتی یک وعده غذای گرم ندارند و امنیت و حیات طیبه و عدالت در هیچ کجا برقرار نیست.
رییس جمهور با اشاره به اینکه همه‌ی جهان را ظلم فرا گرفته است، گفت: در کشورهای آفریقایی که سرزمین ثروت‌های خدادادی است و مردم آن بر دریایی از معادن گران‌قیمت زندگی می‌کنند، به دلیل اینکه همه این ثروت‌ها توسط کشورهای اروپایی و آمریکایی غارت شده، مردم آفریقا در فقر مطلق به سر می‌برند.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه سلطه مستکبران در طول تاریخ بر دوش ملت‌ها سنگینی کرده و هیچ طاغوتی به اندازه آن‌چه که امروز در جهان می‌گذرد، کشتار، غارت و تجاوز انجام نداده است، خاطرنشان کرد: مستکبران و سلطه‌طلبان هنگامی که متوجه شدند، برده‌داری و استعمار نمی‌تواند منافع آنها را تامین کند، ‌تصمیم گرفتند با ظاهر طرفداری از دموکراسی و حقوق بشر، رژیم صهیونیستی را برپا کنند و برای برپایی آن دو جنگ در اروپا به راه انداخته و بیش از 70 میلیون انسان را کشتند.
رییس جمهور افزود: قدرت‌های سلطه‌گر به نام آزادی و دموکراسی سازمان‌ها و نهادهایی را در جهان ایجاد کردند و با استفاده از آنها بزرگ‌ترین غارت و چپاول جهانی را انجام می‌دهند.
وی افزود: آمریکایی‌ها دلار را به عنوان پول جهانی بر جهان تحمیل کردند، اما هیچ‌گونه نظارت بین‌المللی برای آن نگذاشتند و خزانه‌داری آمریکا بدون هیچ نظارتی، دارایی کاغذی منتشر کرده و بدین‌وسیله عملاً تمام نیازها و کسری بودجه خود را از جیب ملت‌ها بر می‌دارد و تا امروز بیش از 32 هزار میلیارد دلار، دارایی کاذب منتشر کرده‌اند.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه مستکبران با اقدامات خود شخصیت انسان را تحقیر کرده‌اند که یکی از این اقدامات دموکراسی غربی با ظاهر حاکمیت مردم بر مردم است، گفت: امروز شعار دموکراسی و حاکمیت مردم در غرب یک دروغ و فریب بزرگ است؛ چرا که دموکراسی در هیچ کجای اروپا محقق نشده و در آمریکا بیش از 100 سال است که دو حزب حاکم هستند؛ در حالی که این کشور بیش از 300 میلیون نفر جمعیت دارد و در انتخابات به دلیل آنکه سیستم حکومتی به گونه‌ای طراحی شده که هیچ فرد مستقلی نمی‌تواند به عنوان نامزد حضور داشته باشد؛ مردم در نهایت مجبور هستند به نامزدهای یکی از این دو حزب که اختیار آنها دست گروهی صهیونیست در پس پرده است، پناه برده و رأی دهند و مردم آمریکا مورد سرکوب مدرن قرار می‌گیرند.
رییس جمهور اضافه کرد: در اروپا مردم در گرسنگی، فقر و سرما به خیابان‌ها آمده و اعلام می‌کنند از وضع موجود و حکام خود ناراضی هستند، اما به دلیل آنکه دموکراسی به سبک غربی در حقیقت تحقیر شخصیت مردم و انسانیت انسان‌هاست و در واقع دموکراسی در آنجا به نام مردم و به کام صهیونیست‌ها و سرمایه‌داران است، از این رو فریاد آنها به جایی نخواهد رسید.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه هیچ دولت غربی وجود ندارد که به نوعی به رژیم صهیونیستی باج ندهد، گفت: امروز هیچ دانشمند و محققی اجازه ندارد در غرب علیه حاکمیت صهیونیستی سخنی بر زبان بیاورد و هیچ کشوری وجود ندارد که در مقابل رژیم صهونیستی باشد و آمریکا و غرب نیز با آن کشور دوستی کنند.
رییس جمهور با بیان اینکه شرایطی که در غرب در حال وقوع است، پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین فریب تاریخ است که در آن آدمکش‌ها و جنایتکاران حرفه‌ای پرچم حقوق بشر را برافراشته‌اند، گفت: تحمیل رژیم صهیونیستی بر جامعه بشری، تحقیری است که مستکبران بر بشر اعمال کرده‌اند و نباید تصور کرد که این تحمیل تنها بر کشورهای خاورمیانه یا مسلمانان است، بلکه آنها این رژیم را برای حاکمیت و تسلط به همه جهان تحمیل کرده‌اند، به گونه‌ای که شرط دوستی دولت‌ها با اروپا و آمریکا دوستی با رژیم صهیونیستی است.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه سلطه‌گران، کثیف‌ترین و جنایتکارترین عناصر را با زور سلاح و کشتار بر ملت‌های جهان تحمیل کرده و تمامی مرزهای انسانی را زیر پا گذاشته‌اند، اظهار داشت: در قاموس مستکبران توهین به پیامبران و حتی خداوند آزاد است، اما هیچ کس نمی‌تواند درباره رژیم صهیونیستی سخن گفته و در خصوص ماهیت آن سوالی به میان آورد و این در حالی است که در هیچ دوره‌ای از تاریخ بشر تا این حد محدودیت وجود نداشته است.
رییس جمهور با انتقاد از وجود انبار بمب‌های اتمی، شیمیایی و میکروبی در آمریکا و غرب گفت: بی تردید این تسلیحات در خدمت صلح و احترام به انسان‌ها انبار نشده، بلکه برای ایجاد جنگ و اختلاف است و دولت آمریکا تنها در یک سال گذشته، 80 میلیارد دلار برای بازسازی و نگهداری بمب‌های اتمی خود اختصاص داده است.
دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امروز هیچ کس حتی سران قدرت‌های سلطه‌گر و سرمایه‌دارانی که به خاطر پر کردن جیب‌های خود و تبلیغات انتخاباتی، جنگ به راه انداخته و دست به کشتار انسان‌ها زده‌اند، از شرایط موجود در جهان راضی نیستند، دلیل آن را عدم روی دادن دو اتفاق برای بشریت دانست و گفت: خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات آفرید و از او خواست تا به کمال رسیده و مظهر اسماء الهی شود، اما به غیر از انبیاء و انسان‌های صالح تاکنون کسی نتوانسته مظهر اسماء الهی شده و طعم زندگی انسانی را بچشد و در حقیقت هنوز کمال انسانی در زمین محقق نشده است.
رییس جمهور برپایی زندگی سعادتمند و حیات طیبه در جهان را دومین اتفاقی دانست که هنوز محقق نشده است و اظهار داشت: در طول تاریخ راه حل‌های فراوانی برای برپایی جامعه سعادتمند، ارایه شده که همگی شکست خورده است و در دوره اخیر کسانی که خواستند، خارج از اراده خدا راهی را در برابر بشریت قرار دهند، جامع‌ترین، منسجم‌ترین و قدرتمندترین سیستم‌ها را به بشر عرضه کردند که همگی آنها در نهایت با شکست مواجه شده است.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه مارکسیسم و اندیشه مارکسیستی حاصل اندیشه دنیاطلبان در طول تاریخ است که تمامی نظام‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در خود داشت و به ظاهر می‌توانست تمام نیازهای انسان را پاسخگو باشد، اما با شکست مواجه شد، تصریح کرد: جریان لیبرالیسم، اومانیسم و سرمایه‌داری نیز که با ادعای تامین سعادت جامعه بشری ایجاد شده امروز در سراشیبی سقوط قرار دارد و دیگر هیچ جاذبه و پیام جدیدی برای مردم دنیا نداشته و به واقع به آخر خط رسیده است.
دکتر احمدی‌نژاد افزود: در اندیشه سرمایه‌داری، قدرت‌طلبان هرجا که در منطق، حرفی برای گفتن ندارند، اسلحه خود را نشان می‌دهند و این در حالی است که اندیشه‌ای که برای اثبات خود به سلاح متکی باشد، قطعاً از بین رفتنی است و مکتب و اندیشه ساخته بشر، هرگز نمی‌تواند انسان را به سعادت برساند.
رییس جمهور با بیان اینکه خداوند برای سعادت انسان، برنامه، مدیر و هدایتگر فرستاده است، گفت: روشن است که دین و آنچه که خدا برای هدایت بشر نازل کرده، تنها راه حل مشکلات بشر است و دین برای سعادت و کمال همه انسان‌ها فارغ از هرگونه رنگ، نژاد، زبان و جغرافیاست و کسانی که انسان را در قوم، قبیله و رنگ محصور می‌کنند، در حقیقت انسان و ارزش‌های انسانی را تحقیر خواهند کرد.
دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه انسان و دین، جهانی هستند، گفت: فطرت الهی انسان‌ها و راه سعادت آنها یک راه بیشتر نبوده و حقیقت دین هم یک حقیقت واحد است و خداوند در هر مقطعی متناسب با ظرفیت بشر، آن را نازل کرده است، اما در حقیقت دین برای هدایت و کمال همه انسان‌هاست و هیچ محدودیت جغرافیایی ندارد.
رییس جمهور با بیان اینکه اختلافات موجود در جهان ناشی از دین نبوده بلکه ریشه در برخی پیروان پیامبران دارد، اظهار داشت: وحدت باید در اشتراکات ادیان باشد و وجود وحدت برای حرکت و انسجام یک ماموریت و تحقق یک هدف مشترک است.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه ماموریت همه پیامبران الهی دعوت به توحید و یگانه‌پرستی و برپایی عدالت و گسترش محبت بوده و همه ارزش‌های الهی از قبیل حکمت، تقوا، شجاعت و حلم همگی برپایه توحید و تلاش برای عدالت و گسترش محبت در جهان استوار است، گفت: دستیابی به این آرمان‌ها ماموریت و راه مشترک برای همه انسان‌هاست و آینده جهان در گرو چگونگی استقرار توحید، عدالت و محبت است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه همه مصلحان جهان بر این عقیده مشترک هستند که باید عدالت و توحید در جهان مستقر شود، گفت: حتی سلطه‌گران نیز برای فریب ملت‌های جهان امروز مدعی دعوت و برقراری عدالت هستند.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه مشکلات بشر از ناحیه کسانی است که در دنیا حاکم شده و به جای پرستش خدای یگانه، قدرت، ثروت و هواهای نفسانی و شهوات خود را پرستش می‌کنند، اظهار داشت: وضعیت امروز جهان به گونه‌ای است که عدالت از همه مناسبات نفی و محبت بین ملت‌ها ریشه‌کن شده است و امروز جایگزینی جز دین، راه پیامبر و محبت و عدالت وجود ندارد و تنها راه نجات بشریت، بازگشت به دین و دینداری است و باید توحید، دین و عدالت در همه عالم مستقر شود.
رییس جمهور با طرح این سوال که آیا رییس‌جمهور آمریکا می‌تواند عدالت و توحید را در جهان مستقر کند؟ گفت: کسی که پس از 65 سال کشتار و جنایت رژیم صهیونیستی، امروز دوستی بیشتری با این رژیم دارد و از عبودیت شیطان و هواهای نفسانی به عبودیت خدا آزاد نشده، نمی‌تواند عدالت و توحید را مستقر کند؛ بلکه تنها کسی که می‌تواند این آرمان و ارزش را در جهان مستقر کند، کسی است که جنس او از جنس پیامبران بوده و وجودش تجلی توحید و عشق است.
دکتر احمدی‌نژاد افزود: جهان نیازمند فردی است که از جنس پیامبر بوده و راه و هدف پیامبر را دنبال کرده و عینیت یگانه‌پرستی، محبت و عدالت باشد و او انسان کامل و موعود امم است که همه پیامبران، نشانه‌های آمدن آن را داده‌اند.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز پس از رفتن مارکسیسم فرصت تاریخی برای دعوت بشریت به حقیقت اسلام به وجود آمده،‌ گفت: البته این بدان معنا نیست که مستکبران و دشمنان بشریت نمی‌توانند کاری انجام دهند، بلکه ممکن است در برخی از موارد به پیشرفت‌هایی نیز نایل آیند، اما در نهایت آنها در بن‌بست قرار گرفته و در حال شکست هستند.
رییس جمهور بابیان اینکه باید مراقبت کنیم که دعوت‌‌ها به سوی عدالت و محبت و توحید در جهان باشد و اگر اینگونه باشد، دیگر اختلافی در جهان وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: دستیابی به این آرمان در حقیقت تمام هدف امام راحل، رهبری عزیز، ملت ایران و انقلاب اسلامی است.
دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران نگاهی جهانی است و ایران که سرزمین اقوام و طوایف گوناگون است_ که در کنار یکدیگر در حال زندگی هستند_ پیگیر راه پیامبر اسلام(ص) در جهان است و هرگز نخواسته تا به کشوری مسلط شود، گفت: ملت ایران هرگز خود را برتر از دیگران نخواسته و قدرت امروز ایران یادآوری مسئولیت‌ها و ماموریت‌های مهمی است که بر دوش بشر گذاشته شده است و امام راحل همواره فرمودند: «ما شریک غم تمام مستضعفان جهان هستیم و هرجا ظلم باشد، مبارزه‌ای وجود دارد و هرکجا مبارزه باشد، ملت ایران در آنجا خواهد بود.»
رییس جمهور با بیان اینکه اگر کسی به دنبال تسلط بر دیگران باشد، مطمئناً از راه پیامبر و دین خارج است، گفت: دشمنان برای ایجاد تفرقه در بین ملت‌ها تلاش‌های گسترده‌ای می‌کنند، چرا که مهم‌ترین ماموریت شیطان این است که مردم را از توحید و عدالت گمراه کند و پیروان شیطان نیز در صدد هستند تا برای دستیابی به اهداف خود میان پیروان ادیان مختلف اختلاف ایجاد کنند و در حقیقت دعوای اصلی میان شیاطین، سلطه‌گران و مدعیان است که به نام دین برای خود کاخ‌هایی از طلا ایجاد کردند و میان ادیان و طرفداران حقیقی آنان هیچ اختلافی وجود ندارد.
دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: همه انسان‌ها و ملت‌ها به دنبال پاکی و عدالت هستند و آزادی و حق تعیین سرنوشت و داشتن حاکمانی صالح، حق ملت‌هاست، اما باید هوشیار باشیم و بدانیم که این ارزش‌ها تنها در راه سایه پیامبر و اسلام تحقق یافتنی است و مستکبران با استفاده از رسانه، ثروت، قدرت و استفاده از برخی عناصر وابسته قصد دارند، تا رژیم صهیونیستی و راه چپاول ملت‌ها را دوباره در جهان تثبیت و وضع گذشته را با روش جدیدی در جهان مستقر کنند.
دکتر احمدی‌نژاد تاکید کرد: باید با همدلی و اتحاد و امید و ایمان به خدای یگانه در مسیر اعتلای ارزش‌های الهی و انسانی در جهان به پیش برویم و مطمئن باشیم، پیروزی حق که خداوند آن را وعده داده محقق خواهد شد.
پیش از سخنان رییس جمهور، مولوی اسحاق مدنی مشاور رییس‌جمهور در امور اهل سنت در سخنانی، دکتر احمدی‌نژاد را محبوب دل مسلمانان انقلابی و خار چشم صهیونیست‌ها برشمرد و گفت: بیداری اسلامی که امروز در جهان رخ داده، خون‌بهای هزاران مسلمان، عالم و دانشمند در عصر حاضر است که ریشه در انقلاب اسلامی ایران و رنج‌هایی که مسلمانان در طول تاریخ چشیده‌اند، دارد.
وی با تاکید بر حفظ این مسیر و تلاش گسترده برای گسترش اسلام و ارزش‌های اسلامی و مقابله با دشمنی ابرقدرت‌ها و سلطه‌گران و تحریم‌های آنان گفت: آگاهی اسلامی و حرکت جوانان و زنان و مردان کشورها در برابر کشورهایی که تمام امکانات را در اختیار داشتند، موضوع با اهمیتی است و اگر دین اسلام را ملاک کار خود قرار دهیم، می‌توانیم در برابر همه قدرت‌ها ایستادگی کرده و با آنها مقابله کنیم.
مولوی اسحاق مدنی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز راه را برای پیروزی جهان اسلام گشوده و ثابت کرده که اسلام در قرن اتم هم می‌تواند ارزشمند و تاثیرگذار باشد و امیدواریم که جهان اسلام با بهره‌گیری از الگو بتواند گام‌های مهمی در راستای گسترش اسلام و تاثیرگذاری آن در جهان بردارد.
همچنین آیت‌الله تسخیری نیز در سخنانی گزارشی از چگونگی برگزاری بیست و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و موضوعات مباحثی که قرار است در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد، ارائه کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات