تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۴۲۰۹
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

جبهه متحد اصولگرایان در حال هم‌افزایی ظرفیت‌ها‌ست


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به روند رو به رشد همگرایی در میان اصولگرایان و نیز کارکرد موفق گروه 11 نفره گفت: جبهه متحد اصولگرایان در حال هم‌افزایی ظرفیت‌هاست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: ان‌شاءالله انتخابات پرشوری در آینده خواهیم داشت، رقابت‌ها جدیست، ضروریست که همه جریان‌ها پایه یک رقابت اخلاقی را بنا کنند تا در دوره‌های بعدی انتخابات هم به عنوان رویه‌ای مبنایی به آن عمل شود.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم بدون بدگویی، تخریب و بداخلاقی‌های انتخاباتی صرفا به دنبال اثبات صلاحیت و تبلیغ و ترویج برنامه‌ها و اهداف جریان خود باشیم و رقیب را به آفرینش همین فضای سالم دعوت کنیم؛ زیرا افراطی‌کردن فضای رقابت به نفع هیچ کس نیست .

حبیبی افزود: برای این که فضای رقابت اخلاقی بماند باید قانون مبنا و ملاک تمامی مناسبات حاکم بر رقابت باشد؛ از این رو رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان و تاکید ایشان برای رعایت قانون واقعا در این مورد راهگشاست.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی هم‌چنین از دیدار رییس‌جمهور با برخی اقتصاددانان منتقد تقدیر کرد و اظهار داشت: رییس‌جمهور دولت اصولگرا با حوصله و صبر بیش از 5 ساعت پای نقادی‌های منتقدان اقتصادی می‌نشیند و برای پیشرفت و خدمت به مردم خود را نیازمند این تعامل می‌داند. این رویکرد مبارکی است؛ چرا که تقابل را به تعامل و تعامل را به همدلی و همفکری هدایت می‌کند و نشان می‌دهد که اصول‌گرایی نقد دلسوزانه و خیرخواهانه را برمی‌تابد.

وی گفت: ما امیدواریم این اشخاص و سایر اقتصاددانان با ارائه برنامه و راهکار به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی کمک کنند.

بر اساس این گزارش از حبیبی سوال شد گفته می‌شود نیروی انتظامی طرح ارتقای امنیت اجتماعی را رها کرده است آیا چنین خبری صحت دارد؟ وی گفت: با اطلاعاتی که داریم آنها کار برنامه و مستمری را در دست اجرا دارند. دور جدید فعالیت دستگاههای مسوول در این مورد آغاز شده است و ما از همه مردمی که می‌خواهند جامعه، خانواده و شهر و محله آنها سرشار از پاکی‌ها و خوبی‌ها و پیراسته از زشتی ها و ابتذال باشد، انتظار داریم با ماموران و مجریان طرح همکاری جدی کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره تحولات پاکستان عنوان کرد : حوداث از نظر این که اختلافات داخلی موجب کشته شدن مردم می‌شود، موجب تاسف است. به نظر ما پشت این حوادث دستهای پنهانی وجود دارد که به همین دلیل مدیریت این بحران توسط مردم واحزاب و دلسوزان پاکستانی صبوری می‌خواهد و نمی شود برای همیشه از دهانه لوله تفنگ بحران‌ها را حل کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و واکنش روزنامه کیهان نسبت به ادعاهای تکراری شورا در مورد مالکیت سه جزیزه ایرانی خلیج فارس اظهار داشت: واکنش شتابزده و خشن مقامات بحرین و نیز شورای همکاری خلیج فارس در مورد یک مقاله دور از انتظار نبود. ما به دوستانمان در حاشیه خلیج فارس می‌گوییم شما دو دهه است با تحریک دشمن اسلام و ایران ادعاهایی را مطرح می‌کنید و جمهوری اسلامی با صبوری ادعاهای شمار را تحمل کرده و پاسخ مستند عقلی ، علمی و تاریخی داده است. حالا یک نویسنده شجاع یک سوال از شمار کرده است، چرا این طور نگران شده اید ؟ اگر پاسخ منطقی مستدلی دارید ارائه کنید؛ اما حقیقت این است که مشکل برخی از دولتمردان این کشورها با مقاله مستدل این نویسنده مطلع و صاحب‌نظر نیست. مشکل آنها با مردم خودشان است. مردم این کشورها حاکمان مستقل می‌خواهند و از این که از کشورشان به عنوان پایگاه سیاسی و نظامی و اقتصادی آمریکا استفاده شود، به طور جدی نگران و معترض هستند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: ما به دوستانمان در کشورهای حاشیه خلیخ فارس توصیه می‌کنیم فریب آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی را نخورند و به منافع جهانی اسلام و منطقه فکر کنند و بدانند که منافع و استقلال آنها در گرو همکاری با ایران اسلامی و جهان اسلام است.

حبیبی درباره تهدید بوش مبنی بر وتوی مجدد مصوبه کنگره مبنی بر خروج از عراق نیز گفت: بوش باید حالا فهمیده باشد که عراق گذرگاه خوبی می‌توانست باشد اما اقامتگاه وحشتناکی است و این را عقلای سیاست‌مدار آمریکا فهمیده‌اند.

وی افزود: اگر بوش مجددا مصوبه کنگره را وتو کند کاری متناقض با موازین لیبرال دموکراسی مورد ادعای خودشان انجام داده است و این خودکامگی به ضرر ملت آمریکا تمام خواهد شد. عراق برای آمریکا به باتلاقی تبدیل شده است که هر چه در آن جلوتر بروند به غرق شدن در آن نزدیک‌تر می‌شوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات