صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۴۵۲۳۷
سمبول‌های خشونت و تضاد

بررسی فرقه ضددینی شیطان‌پرستی (بخش شانزدهم)

علیرضا بیرانوند مقدمه: خشونت و تضاد در نمادهای شیطان‌پرستی در مقاله پیش رو به دو دسته از نمادهای شیطان پرستی پرداخته می شود. دسته اول نمادهایی که بیانگر خشونت است و دسته دوم هم سمبل هایی که نشان دهنده تضاد و دوگانگی است.

جمجمه و استخوان
این نماد از یک جمجمه انسان و دو استخوان بلند که همدیگر را در زیر جمجمه قطع کرده اند تشکیل شده است. این نشان با عناوین مختلف به کار برده می شود. برخی از این عناوین عبارتند از:
علامت خط: برای معرفی مواد سمی و اخطار برای استفاده از این مواد به کار برده می شود.
پرچم دزدان دریایی: سال ها جمجمه و استخوان با زمینه سیاه به عنوان پرچم دزدان دریایی شناخته می شد. دزدان دریایی از این پرچم برای ترساندن و تسخیر کشتی طعمه های شان بدون درگیری استفاده می کردند. «پیامی که این پرچم داشت نشان دهنده شروع درگیری خونین و مواجهه با انسان هایی یاغی و قانون شکن بود.»
نماد انجمن جمجمه و استخوان: یکی از انجمن های ماسونی که نماد آن جمجمه و استخوان ضربدری است، انجمن جمجمه و استخوان می باشد که شخصیت های مطرح آمریکا نظیر بیل کلینتون و جرج بوش از اعضای آن هستند. گفتنی است که یکی از تشریفات ورود به درجه هفتم ماسونی این است که فرد مورد نظر باید در این مراسم شرابی را که درون جمجمه انسان ریخته شده بنوشد. با این حرکت احمقانه فرد قسم یاد می کند و می پذیرد: « ... چنانچه اسرار ماسونی را فاش نماید جمجمه اش مورد حمله قرار گرفته و مغز او زیر اشعه آفتاب سوزانده شود...» با تمام این اوصاف، این نشان در شیطان پرستی سمبل «قربانی کردن انسان» و بیانگر اوج خشونت در این فرقه است.
اس شیطانی
«اس شیطانی» از نمادهای یونان باستان است. این نشان در اسطوره شناسی سلاح زئوس نام دارد که زئوس آن را می پوشید تا قدرت خود را به دیگران نشان دهد. این سمبل بیانگر صاعقه شیطان و به معنای ویرانگر و نابودکننده است. اس شیطانی با روی کار آمدن هیتلر و حزب نازی به «علامت سازمان شبه نظامی اس اس بدل شد و برای همه مردم علاوه بر نماد مرگ و خشونت به علامت ترس نیز بدل شد.» امروزه این نماد به طور افراطی توسط شیطان پرستان استفاده می شود.
خون قربانی
این نماد تهوع آور، خون طبیعی یا مایع قرمز رنگی است که بر روی سر و صورت یا لباس شیطان پرست ریخته می شود. اعضای فرقه شیطان پرستی که در قربانی کردن انسان های بی گناه مخصوصاً کودکان بی دفاع تبحر دارند از طریق این نماد، خشونت بی حد و مرز خود را به همگان نشان می دهند! امروزه بسیاری از هنرمندان غربی به صورت اختیاری یا تحت فشار حامیان شیطان پرستان از این نماد استفاده می کنند.
ماسک شیطانی
این سمبل، صورتک های شیطانی خشن و ترسناکی است که هدف اصلی طراحی آنها، وحشت از شیطان و عدم مقابله و پذیرش او توسط مردم است. «القای ترس از لوازم اصلی شیطان برای سیطره بر انسان است.» هر ساله در شب جشن هالووین بسیاری از مردم از نماد ماسک شیطانی برای ترساندن دیگران استفاده می کنند.
ضد عدالت
تبر رو به بالا، در روم باستان نماد عدالت بوده است؛ تبر رو به پایین هم، بیانگر ضدعدالت یا شورش و طغیان است. به عبارت دیگر تبر واژگون شده نشان دهنده «مخالفت با وضع موجود» است. شیطان پرستان این سمبل را با عنوان «نماد مخالفت با عدالت برای پیمودن مسیر تاریکی» انتخاب کرده اند. گفتنی است فمینیست ها از دو تبر رو به بالا به معنای «مادرسالاری باستانی» استفاده می کنند.
سطح شطرنجی
سطح شطرنجی از نمادهای مهم ماسونی - شیطانی است. این نماد از زمان مصر باستان در معابد مورد استفاده قرار می گرفته و از دید عموم مردم جنبه تزئینی دارد، در حالی که با اهداف شیطانی ساخته شده است. کابالیست های شیطان پرست ادعا می کنند که سطح زمین معبد حضرت سلیمان(ع) شطرنجی بوده و شیاطین و اجنه بر روی آن سطح ظاهر می شدند. کنار هم قرار گرفتن رنگ های متضاد بر روی سطح شطرنجی بیانگر اصل مهمی در فلسفه هرمسی به نام «دوگانگی» است.
سطوح شطرنجی «به شکلی هدفمند و یا کاملاً اتفاقی? حاکی از اصالت خیر و شر در باورهای مصریان و ایرانیان باستان است. این سطوح در واقع نماد میدان جنگ عناصر متضاد است: میخائیل(?) و شیطان، نماد خدای حقیقی و دروغین، نور و تاریکی، شب و روز، آزادی و استبداد و ... است.» گفتنی است در حال حاضر یکی از ابزارهایی که توسط رمالان و جادوگران برای احضار اجنه استفاده می شود، سطح شطرنجی است.
یین یانگ
یین یانگ از نمادهای چین باستان است «یینYin، اصولاً به معنای مرموز، مجهول، تاریک، اسرارآمیز و سرد و یانگYang، درست در مقابل آن واضح، شفاف، نور و گرما معنا می دهد. اساساً، در جایی که یینYin، نماینده هر چیز تاریک، پنهان، منفعل، پذیرا، تسلیم، سرد، نرم و مونث، در جهان است، یانگ Yang، نمایانگر هر چیز روشن، آشکار، فعال، تهاجمی، کنترل کننده، گرم و مذکر، در جهان است.
«همچنین نقطه های متضادی که داخل شکل یین و یانگ دیده می شود به این معناست که «یین وقتی به حداکثر خودش برسد و بخواهد تمام شود در درونش یانگ را دارد و وقتی هم که یانگ بخواهد به حداکثر خود برسد در درونش یین را دارد. یعنی وقتی یکی تمام می شود، دیگری در درونش رشد می کند و این چرخه ادامه پیدا می کند.» در فرقه شیطان پرستی یین یانگ علاوه بر مفهوم تضاد بین دو چیز، دارای معنی جنسی نیز است. این سمبل نشان دهنده عدد 69 است. نگارنده به علت شدت وقاحت کاربرد جنسی این نماد از هرگونه توضیح درباره آن خودداری می کند.
تاو سه گانه
تاو سه گانه نماد مرگ و زندگی است. این نشان از سه بار تکرار حرف انگلیسی T تشکیل شده که درون یک مثلثی که توسط یک دایره احاطه شده قرار گرفته است. همچنین این نماد ماسونی نمایانگر «قدرت های سه گانه یهودی شامل پادشاه، کشیش و پیامبر می باشد 5 به عبارت دیگر، فرد ماسونری که به این درجه رسیده باشد قدرت های سه گانه نامبرده را می پذیرد و خود را با قدرت های سه گانه شیطانی یکی می داند...»
لازم به ذکر است که این نماد معنای جنسی هم دارد که از شرح آن صرف نظر می شود.
نشانه علم پزشکی
این نماد که از سمبل های روم باستان است از یک میله، یک جفت بال و دو مار در هم تنیده تشکیل شده است و شکل آن در متون پزشکی، بیمارستان ها، ساختمان های پزشکی و ... دیده می شود. دو ماری که در آن وجود دارد بیانگر خدای مرگ و خدای زندگی است. این نماد در شیطان پرستی نشان دهنده تضاد و دوگانگی است.
شمشیر قدرت
این نشان ممکن است به صورت راست یا وارونه همراه با یک قطره خون دیده شود. برخی از شیطان پرستان از این نماد برای نشان دادن نور و تاریکی استفاده می کنند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات