صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۵۰۱۴۰

اخبار ویژه روزنامه های صبح 2 آبان 1391


جام جم

 

بنیامین بن الیعازر» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی محتوای آخرین تماس تلفنی خود با «حسنی مبارک» را که چند روز پیش از دستگیری و حبس مبارک انجام شد، فاش کردبه گزارش فارس به نقل از سایت جبهه عمل اسلامی الیعازر گفت که چند روز پیش از دستگیری مبارک و حبس وی با او تلفنی گفت‌وگو کرده و مبارک در شرایط روحی کاملا دشواری قرار داشت و تصور نمی‌کرد که وضعیت به این جا برسدالیعازر افزود که مبارک در این تماس تلفنی با گلایه از غرب گفت: «31 سال برای غرب خدمت کردم و حالا وضعیتم این است؟!!، طنطاوی قول داده که کرامت من حفظ شودالیعازر اظهار داشت: من به مبارک گفتم که تو به ایلات نزدیک هستی و اگر وضعیت بدتر شد به اینجا بیا و در یکی از هتل‌ها اقامت کن؛ بارها به مبارک گفتم که دو اشتباه مرتکب شدی: نخست اینکه پسرت را به سمت جانشینی خودت هدایت کردی و دیگری نیز اطرافیان تو بودند که حقیقت را از تو پنهان می‌کردند و به تو نگفتند که یک سوم ملت مصر با روزی دو دلار گذران زندگی می‌کنند و 30 میلیون نفر نیز در مصر زیر خط فقر به سر می‌برندفرافکنی اقتصادیوزیر دولت اصلاحات ا��هار داشت: اینکه مشکلات اقتصادی کشور را گردن تحریم ها و کشور های خارجی بیاندازیم یا اینکه بگوییم عامل این نا بسامانی یک فرد است، نوعی فرافکنی استمسعود پزشکیان در گفتگو با مهر،گفت: معرفی "جمشید بسم الله" به عنوان اخلالگر اصلی بازار فرافکنی است، اگر این آدم می تواند اقتصاد مملکت را با توجه به  درآمد های مختلف نفتی، گازی و سایر درآمدهای دیگر و اختیارات مختلفی که دولت دارد همه چیز را بر هم بزند پس ببینید که چه آدمی خاصی باید باشدوی افزود: این مشکلاتی که ما در عرصه اقتصادی شاهد آن هستیم هیچ وقت یک شبه به وجود نمی آید و مسئولان دولتی باید در این خصوص پاسخگوی مردم باشندوهابی‌ها در سوریهگزارشهای مستقل از داخل سوریه از نفوذ و استقرار گسترده وهابی‌ها به این کشور و اقدامات تروریستی آنها حکایت داردبه گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس اطلاعاتی که کارشناسان مستقل در سازمان ملل ارائه کرده اند، گروه های سلفی وهابی از یازده کشور عربی ، آسیایی و اروپایی در شهرهای مختلف سوریه مستقر شده، و در حال اجرای عملیات تروریستی هستندنهرین نت نوشت، انفجار دیروز در محله " باب توما.

سایت فردا نوشت

علی مطهری نماینده تهران در گفت وگویی ضعف کابینه دولت احمدی‌نژاد را عامل اصلی وضعیت کنونی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور خواند و تأکید کرد: طرح سئوال از رئیس‌جمهور چهره دولت را آشکار می‌کند و هرچه مسائل آشکار و روشن‌تر شود به نفع مردم است. مطهری ادامه داد: رئیس‌جمهور ۲ یا ۳ سال پیش در مصاحبه تلویزیونی قبل از سفر به نیویورک مدل مدیریتی خود را مدل کوروش معرفی و اعلام کرد که تصمیم دارد در سازمان ملل این مطلب را بگوید و کوروش را به جهانیان بشناساند، اما مخالفت‌هایی صورت گرفت و عقب نشینی کردند. به نظر می‌رسد که احمدی نژاد و مشایی هنوز تمام افکار خود در این زمینه را بروز نداده‌اند.

تابناک نوشت

طرح ادعای توافق ایران و ایالات متحده برای برگزاری مذاکرات دوجانبه که از سوی روزنامه نیویورک تایمز انجام گرفت، جدیدترین نمونه از گزارش‌های مطبوعاتی است که در ماه‌های اخیر، جنجال بسیاری در آمریکا به پا کرده است؛ اما پرسش اینجاست که واقعاً چه کسی و با چه هدفی این افشاگری‌ها را در آمریکا انجام می‌دهد؟

تابناک نوشت

چندی پیش فتحی پوررئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وجود 5 میلیارد دلار تقلبی در بازار ارز خبر داد. خبری که در نوع خود واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و به سرعت در سطح رسانه‌ها پخش شد. اما دیروز رئیس کمیسیون برنامه و بودجه وجود دلار تقلبی در بازار را در سطح وسیع غیر ممکن می‌داند. اما ارسلان فتحی پور همچنان بر سر حرف خود ایستاده است. جریان دلار تقلبی چیست و منشاء آن در کجا است؟

رجا مدعی شد

شرکت سایپا در حالی پراید را در شرایط تحریم کشور بالای13میلیون می فروشد که هیات مدیره سایپا از خجالت تک تک مدیران رده بالای خود در آمده و پاداش‌های میلیونی را به حساب آنها واریز می‌کند. حال آنکه این افراد باید بیشتر از مردم عادی از رفاه و مزایای بی حد و حصر خود بزنند.

خبرآنلاین نوشت

محسن مهرعلیزاده از آمادگی اش برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد وگفت: اگر در اداره کشور با نگاه ایالتی به ویژه از دیدگاه استقلال اقتصادی به مناطق مختلف کشور نگاه کنیم خیلی از مشکلات منطقه ای و ملی حل می شود.

محدوده مدعی شد

تئوریسین های اصلاحات با تاکید بر متوازن ساختن فضا و تاکید بر این نکته که باید به دنبال خلق فضای بالادستی برای اصلاح طلبان بود بر مطالبه گری از نظام تاکید کرده و گفته اند باید از این روش برای پاک سازی اتفاقات فتنه88و ساده سازی آن اتفاقات بهره گرفت.درهمین راستا به نشریات جریان اصلاحات ابلاغ شده است مجموعه مقالاتی به صورت نرم در خصوص مطالبه گری از نظام مبنی بر ایجاد شرایط برای انتخابات آزاد،تضمین در زمینه برگزاری عادلانه انتخابات، عدم حذف نیروهای اصلاح طلب و ...طرح و بیان کنند.


*.
*جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نظر دارد در دیماه سال جاری همایشی به منظور پاسداشت 50 سال تلاش علمی، فرهنگی، سیاسی خود برگزار کند. دبیرخانه این همایش محورهای این همایش را در هفت بخش اصلی شامل "جامعه مدرسین؛ فرهنگ دینی مردم"، "جامعه مدرسین، امور بین الملل و جهان اسلام"، "جامعه مدرسین؛ ساختار و نهادهای وابسته"، "جامعه مدرسین؛ حوزه و روحانیت" اعلام کرده است. اسناد و مدارک مربوط به اعضای جامعه مدرسین نیز بخشی از موضوعات این همایش استآمریکا و رژیم صهیونیستی بزرگترین مانور نظامی دفاع هوایی و موشکی خود را در شرایطی که تنش‌ها بر سر ایران افزایش یافته و آخرین دور مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش روست، آغاز کرده‌اند. به گزارش بلومبرگ، این مانور دفاع هوایی که در نوع خود بزرگترین مانور مشترک بین آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، این مانور از روز یکشنبه آغاز شده و تا 3 هفته دیگر ادامه خواهد داشت. در این مانور 3 هزار و 500 نظامی آمریکایی و هزار عضو ارتش رژیم صهیونیستی حضور دارندپلیس امر به معروف سعودی در مدینه هنگام زیارت گروهی از زنان زائر در بقیع، به آنها یورش برده و با خشونت آنها را مجبور به بستن زیارتنامه‌ها و خاموش کردن تلفن‌های همراه و خروج از این مکان کردند. به گزارش شیعه نیوز، یکی از عناصر پلیس دینی سعودی برای ایجاد رعب و وحشت، خود را به میان جمعیت زنان در بقیع رساند تا آنان را متفرق کند؛ این درحالی است که هیأت موسوم به امر به معروف سعودی، مدعی مبارزه با هرگونه اختلاط زن و مرد نامحرم در عربستان است. عناصر امنیتی سعودی همچنین با توهین به زائران زن، آنها را به کفر و شرک متهم کرده و مانع از ادامه زیارت آنها شدند. این زنان به همراه کاروان حج از استان شیعه نشین قطیف به مدینه رفته بودنددرحالی که هنوز هیچ یک از مسئولان سینمایی کشور حاضر به قبول مسئولیت حضور فیلم سینمایی "یک خانواده محترم" در جشنواره ابوظبی و لندن نشده اند، روزنامه "الشرق الاوسط" وابسته به خاندان سعودی در گزارش خود از جشنواره ابوظبی نوشت: علت اعطای جایزه به "یک خانواده محترم" ایجاد راه جدید برای بیان واقعیت‌های ایران بوده و این فیلم نشان می‌دهد که هیچ انسانیتی و هیچ ارزش انسانی در ایران قیمت ندارد. در این فیلم وانمود می‌شود که پدر و مادر یک شهید برای سوء استفادها از موقعیت خود و کسب منافع مادی از طریق معامله با مقامات دولتی با هم رقابت می‌کنند و این رقابت منجر به برخوردهای زننده‌ای میان آن دو می‌شود

خدمات مهدی و فائزه هاشمی به کشور «بی‌نظیر» است!

فاطمه هاشمی‌رفسنجانی خدمات مهدی و فائزه هاشمی به کشور را «بی‌نظیر» توصیف و از بازداشت آنان انتقاد کرد. دختر ارشد آقای هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با یک روزنامه حامی خانواده‌اش، با بیان اینکه مهدی و فائزه فعلا سپر ما شدند، درباره خواهرش گفت: شوهر فائزه بعد از ملاقات در زندان به شوخی می‏گفت من تاکنون فائزه را تا این اندازه خوشحال ندیده بودم! رئیس سابق دانشگاه آزاد گفته بود ماموریتی به مهدی هاشمی برای رفتن به خارج از کشور نداده اما فاطمه هاشمی در این گفت‌وگو ادعا کرده است «مهدی برای سرکشی به وضع دانشگاه‌های آزاد خارج از کشور از ایران بیرون رفت. مهدی گزارش‏های خوبی هم از این سفرها تهیه کرد و برای هیات امنای دانشگاه آزاد فرستاد و برای برخی اقدامات راهنمایی انجام داد». وی درباره قشقرقی هم که در زمان ورود مهدی هاشمی به فرودگاه از سوی برخی نزدیکانش به راه افتاده بود، به بی‌اطلاعی از وضع برادرش در آن ساعات اشاره کرد و گفت: از فرودگاه آمدیم بیرون که مصادف شد با حضور خبرنگاران و من آنجا از روی عصبانیت صحبت‏هایم را کردم تا نشان دهم همیشه قرار نیست خانواده‌ هاشمی ساکت باشند و به هر حال ما برای خود این حق را قائل هستیم. فاطمه هاشمی در تلاش برای تبرئه برادر و خواهرش از اتهامات موجود گفته است: مهدی و فائزه که الان در زندان هستند به این مملکت خدمت کرده‌‏اند. مهدی کاری که درباره سازه‌های دریایی کرد، بی‌نظیر بود. نخستین سازه‌های دریایی را مهدی در سنین جوانی طراحی کرد که در جنوب ساخته شد. بهینه‌سازی سوخت را مهدی بنیانگذاری کرد و این کار کوچکی نیست. فائزه زیر‌بنای ورزش بانوان را که امروز این همه به آن افتخار می‏کنند پایه‌ریزی کرد، آن هم با آن جوی که نسبت به ورزش بانوان وجود داشت.

ما خیلی پولدارتر از این بودیم

فاطمه هاشمی همچنین درباره ثروت خود و اعضای خانواده‌اش عنوان کرد: ما خیلی پولدارتر از این بودیم. پدر من حدود یکصد قواره زمین در سالاریه قم داشت و همه را داد به طلاب و نیازمندان. یک مقداری از آنها را به ما داد. وضع ما هم بد نیست، به هر حال همسر من دندانپزشک است و بقیه خانواده هم همه تحصیلکرده و دارای مشاغل خوب هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:
درباره احمدی‌نژاد علم غیب نداشتیم

سایت خبری تابناک به نقل از روزنامه اعتماد نوشت: حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه می‌گوید: مشکل آقای احمدی‌نژاد را من حضوری به خودشان گفتم. به ایشان گفتم شما می‌توانستید قهرمان تاریخی ملت ایران شوید، اما متاسفانه نشد. از این بدتر نمی‌شود که شما همه کسانی را که هوادارتان بودند به مخالفان خود تبدیل کردید.

 

وی در پاسخ به اینکه «یعنی شما معتقدید که احمدی‌نژاد این کارها را به خاطر اینکه بتواند برای دولت بعدی که تیم خودش باشد و رای جمع کند، می‌کند؟» گفت: من نمی‌دانم. برای این حرف‌ها هم نمی‌توانم سند و دلیل داشته باشم. همین قدر می‌توانم بگویم که من در آقای احمدی‌نژاد یک تغییر دارم می‌بینم. این تغییر هم در نگرش، رفتار و عملکرد ایشان قابل مشاهده است. سعیدی با اشاره به تغییرات محمود احمدی‌نژاد در دو دوره ریاست‌جمهوری‌اش گفت: ما که علم غیب نداشتیم. این متاسفانه نوع ذائقه آدم‌هایی است که مکتبی حقیقی نیستند. ارتباط با آمریکا چیزی است که هم آقای هاشمی و هم خاتمی و هم احمدی‌نژاد به دنبال آن بوده‌اند و هر کدام‌شان هم می‌خواستند این مساله را به نام خودشان تمام کنند. من نمی‌دانم این کوفتی (ارتباط با آمریکا) چه هست که آقایان می‌خواهند مدالش را بر گردن خودشان بیندازند. من واقعا نمی‌دانم الان در ذهن احمدی‌نژاد چه می‌گذرد که بحث ارتباط با آمریکا را مطرح می‌کند.وی افزود: شورای نگهبان [هم] علم غیب ندارد. ضمن اینکه دست این شورا بسته است. حتی درباره ائمه معصوم هم گاهی چنین اتفاقاتی می‌افتاده است. ائمه هم به افراد اعتماد می‌کردند و تا مادامی که آنها افراد خوبی بودند ائمه هم از آنها حمایت می‌کردند و زمانی که منحرف می‌شدند نظر ائمه هم تغییر می‌کرد. سعیدی در پاسخ به این سوال که «یعنی درباره احمدی‌نژاد هم معتقدید که شورای نگهبان باید دقت بیشتری می‌کرد؟» نیز گفت: بله به هر حال ما که علم غیب نداشتیم تا بدانیم در ذهن آقای احمدی‌نژاد چه می‌گذرد و در آینده ایشان می‌خواهد چه کار کند.

 

کاری کردیم که مردم از هرچی کلمه رفرم و اصلاحات متنفر شدند
یک پایگاه وابسته به عناصر ضد انقلاب خارج نشین معتقد است اوضاع طنزآلود اپوزیسیون انتها ندارد.
گویا نیوز به قلم یکی از مخالفان خارج نشین می نویسد: مدت هاست که برخوردها و عکس العمل برخی افراد یا جریانات روشنفکر اپوزیسیون با مسائل مختلف به خصوص مسئله اسلام و آزادی بیان و مبارزه بدون خشونت منو به فکر فرو برده و تصمیم گرفتم نظرم را در این باره بنویسم. به نظر من ما وقتی به یک دستاورد اجتماعی مدرن که غرب قبلا بهش رسیده می رسیم، بدون این که درک درست ازش پیدا کنیم چنان اغراق می کنیم و از خود اروپایی ها ��م سبقت می گیریم که اون دستاورد مثبت برای ما به دست آورد منفی تبدیل میشه! وی اضافه کرد: به طور مثال برخورد چپ های کمونیست ما که امروزه عمدتا دمکرات و اصلاح طلب شدند در گذشته و حال یه بررسی کوتاه کنیم. حالا من به یکی دو تا از برخوردهاشون که توجهم را جلب کرده اشاره می کنم. نه به وقتی که در زمان انقلاب و بعد از آن در ایران با عنوان کردن غیرضروری مسئله این که خدا وجود ندارد مردم را از بی دینان فراری دادند و کلی ضربه زدند و یا با عنوان کردن مدام جمله مارکس(دین افیون توده هاست) و بحث های دینی اینگونه با مردم، اونا رو به خودشون و همه بی دینان بدبین کردند و نه به الان که چطور مقابله با این گونه برخوردها و بحث ها می کنند! و کلا پرهیز می دهند. این جمع روشنفکر اپوزیسیون ما شدند کاسه داغتر از آش و میخوان به مردم درس دمکراسی بدهند و بگویند به مقدسات مردم توهین نکنید! اینها همان هایی هستند که قبلا برای دین جوک می ساختند و می گفتند. اختر- ق در ادامه نوشته خود با اشاره به رفورمیست شدن چپ های مذهبی و غیرمذهبی سابق نوشت: مثلا همین آدمها زمانی اگه کسی اسم رفرم می آورد اینقدر منفور می شد و لقب سازشکار و خائن بهش می دادند که اگه قدرت می داشتند حکم اعدامش را صادر می کردند الان از رفرمیست های اصلاح طلب هم جلو زده و دنباله رو اونها شدند! جل الخالق واقعا! هم کمونیست مون با درک غلطش بهمون ضربه زد، هم لیبرالمون و الان هم رفرمیست ها و اصلاح طلب مون که کاری کردند مردم از هر چه کلمه رفرم و اصلاحات هست متنفر شدند. برام جالبه که کمونیست های سابق الان دمکرات و اصلاح طلب شدند.
بی بی سی:
جهان اسلام در سده گذشته مانند امروز قدرتمند نبوده است  

«جهان اسلام در صد سال گذشته مانند امروز قدرتمند نبوده است.»
وب سایت بی بی سی فارسی در تحلیل روابط بحرانی غرب و جهان اسلام، خواستار توجه غرب به موقعیت قدرتمند جهان اسلام در دوره بیداری اسلامی شد. این شبکه با بیان اینکه «واکنش های خشونت آمیز نسبت به انتشار فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام و ناامن شدن سفارتخانه های آمریکا در اکثر کشورهای اسلامی وجه بحرانی روابط آمریکا و جهان اسلام را نمایان ساخت» نوشت: بهار عربی بحران روابط غرب و دنیای اسلام را وارد مرحله جدیدی کرده است.
بی بی سی می نویسد: هنوز سایه عصر استعماری بر کشورهای اسلامی سنگینی می کند. برخوردهای هژمونی طلبانه غرب، تقویت نیروهای وابسته و دخالت در امور داخلی این کشورها در پاره ای از مقاطع تاریخ معاصر دنیا محورهای جدی انتقاد به غرب در کشورهای اسلامی هستند. برخی غرب را اصلاح پذیر می دانند و برخی دیگر نیز تضاد و رویارویی و نابودی غرب را اجتناب ناپذیر تلقی می نمایند. اکنون بحران و تقابل در روابط دوجانبه تداوم یافته است.
در ادامه این تحلیل خاطرنشان شده است: بهار عربی و قدرت گرفتن اسلام گرایان و رشد نسبی کشورهای اسلامی از زاویه ای منجر به تشدید بحران شده است. غلط نیست اگر بگوییم پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی، جهان اسلام تاکنون این قدر قوی نبوده است. نخست باید موجودیت این بحران را پذیرفت. این شکاف و درگیری امری نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. غرب از سویی باید ذهنیت برتری طلبانه را به شکل کامل کنار گذاشته و حضور مستقل جهان اسلام را به رسمیت بشناسد. در واقع گذار از دنیای تک قطبی به سمت جهان چند قطبی نیازمند پذیرش دنیای اسلام به عنوان یک مرکز قدرت در دنیا است.
فال نیک حامی هاشمی برای احمدی نژاد

صادق زیباکلام نامه نگاری احمدی نژاد برای بازدید از زندان اوین را دیرهنگام دانست اما گفت: باید این موضوع را به فال نیک گرفت. وی درباره این سوال «فرارو» که انگیزه محمود احمدی نژاد درباره بازدید از زندان اوین چیست؟ چرا وی در طول هفت سال اخیر خواستار بازدید از اوین نشده بود؟ گفت: «به این سوال می توان یک پاسخ کوتاه و یک پاسخ بلند داد. پاسخ کوتاه این است که ظرف هفت سال گذشته یکی از نزدیکان و دستیاران ارشد آقای احمدی نژاد در زندان اوین نبود که احمدی نژاد مجبور شود برای دیدار با وی به زندان اوین برود.»
وی ادامه داد: «اما پاسخ بلند به این سوال این است که می توان امیدوار بود که آقای احمدی نژاد دچار یک نوع تحول فکری، سیاسی و اجتماعی شده، متوجه اوین هم شده است، لذا نفس اینکه آقای احمدی نژاد متوجه این موضوع شدند، در عین آنکه دیرهنگام است؛ اما باز هم به نظر من باید آن را به فال نیک گرفت.»
زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا رفتار تبعیض آمیز احمدی نژاد درباره جوانفکر نسبت به دیگر زندانیان، مغایر با شعارهای عدالت خواهانه ایشان نیست؟، گفت: «بله. درست است. این سوال را می توان از آقای احمدی نژاد پرسید. اینکه چرا ایشان در قبال دیگر زندانیان سعی نکرد به ملاقات آنها برود.»
وی با بیان اینکه اگر جوانفکر جرمی مرتکب شده پس اساساً بازدید احمدی نژاد از زندان خیلی معنا و مفهومی ندارد، مدعی شد جوانفکر زندانی سیاسی است!
وی خاطر نشان کرد: «واکنش آقای احمدی نژاد به بازداشت آقای جوانفکر گویای آن است که به هر حال مصلحت نظام و آنچه که می طلبد به جای خود، ولی آنچه که آقای احمدی نژاد بیشتر بر آن تاکید دارند، حمایت از یک همراه و همکار و حمایت از کسی است که ظرف هفت سال گذشته یکی از صدیق ترین و باوفاترین افراد نسبت به آقای احمدی نژاد بوده است.»
زیباکلام که از حامیان هاشمی رفسنجانی است پس از بهره برداری از اقدام اخیر احمدی نژاد به نفع عناصر بازداشتی اصلاح طلب، به مقایسه اقدام احمدی نژاد با هاشمی رفسنجانی پرداخت و سکوت هاشمی در قبال بازداشت فائزه و مهدی هاشمی را نشانه سعه صدر و اهمیت دادن به مصالح نظام دانست.
بازداشت فائزه و مهدی هاشمی به خاطر همراهی با فتنه گران در حوادث چند سال اخیر صورت گرفته است، موضوعی که از سوی زیباکلام مسکوت گذاشته است.
وی پیش از این هم در مصاحبه با سایت روزنامه ایران، مخالفت احمدی نژاد با روزنامه متخلف شرق را، شجاعانه و شایسته تمجید دانسته و گفته بود: این اقدام آقای احمدی نژاد واقعاً اصلاح طلبانه و خوب بود. از رئیس جمهور انتظار داریم چند گام دیگر هم بردارد.
وی در مصاحبه با سایت عصر ایران نیز گفته بود: تقابل احمدی نژاد و اصولگرایان در مجموع به اصولگرایان ضربه جدی می زند و باعث تضعیف آنان خواهد شد و اصلاح طلبان می توانند از این شکاف و اختلاف استفاده کنند.
زیباکلام درباره اظهار تأسف احمدی نژاد نسبت به توقیف روزنامه شرق و موضع وزیر ارشاد گفته بود: به نظر من این موضعگیری کمی نبود. این موضع گیری چیزی است که آدم از یک رئیس جمهور اصلاح طلب انتظار دارد. موضع گیری های احمدی نژاد در قبال حل و فصل روابط ایران و آمریکا هم تقریبا عین موضع آقای هاشمی بود. برای من ابراز این نظرات از سوی احمدی نژاد مهم است.
زیباکلام دو هفته پیش گفته بود: من به عنوان یک اصلاح طلب این واقعیت را می بینم که یک فرد سیاسی منصب دار مواضعی مترقی اتخاذ می کند. ممکن است آقای احمدی نژاد در سخنرانی بعدی اش به قوه قضائیه بگوید پرونده کوی دانشگاه که آن طور به خاک و خون کشیده شد به کجا رسید؟ و یا پرونده کهریزک چه شد؟ اگر احمدی نژاد چنین حرفهایی بزند من علی القاعده باید از او حمایت کنم. اما مشکل من این است که این حرف را کسی می زند که عامل کهریزک را به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی منصوب کرده است. به همین دلیل است که من فکر می کنم موضع گیری های جدید احمدی نژاد ما و اصلاح طلبان را دچار نوعی پارادوکس می کند. اگر او با همین روند پیش بیاید ما تا کجا می توانیم بگوییم احمدی نژاد به این حرفها اعتقادی ندارد و فقط چون با اصولگرایان درافتاده است چنین حرفهایی می زند؟ من همچنان احمدی نژاد را یکی از بزرگترین موانع دموکراسی در ایران می دانم. من حتی اگر ناطق نوری در انتخابات کاندیدا شود از ناطق حمایت می کنم و همچنان به احمدی نژاد بی اعتماد هستم.
پولشویی هم شد خدمت بی نظیر؟!

فاطمه هاشمی در مصاحبه با روزنامه خانوادگی خود گفت خدمات فائزه و مهدی هاشمی به مملکت بی نظیر بوده است.
روزنامه اجاره ای آرمان در مقدمه مصاحبه با فاطمه هاشمی، می نویسد «دختر ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی است و همان وقار و افتادگی خاندان هاشمی را به همراه خود دارد و...». وی درباره جنجالی که در فرودگاه به هنگام بازگشت همراه مهدی هاشمی به کشور به راه انداخت، می گوید: از فرودگاه آمدیم بیرون که مصادف شد با حضور خبرنگاران و من آنجا از روی عصبانیت صحبت هایم را کردم تا نشان دهم همیشه قرار نیست خانواده هاشمی ساکت باشند. رئیس سابق دانشگاه آزاد گفته بود که ماموریتی به مهدی هاشمی برای رفتن به خارج از کشور نداده اما فاطمه هاشمی در این گفت و گو ادعا کرده که «مهدی برای سرکشی به وضعیت دانشگاه های آزاد خارج از کشور از ایران بیرون رفت. مهدی گزارش های خوبی هم از این سفرها تهیه کرد و برای هیئت امنای دانشگاه آزاد فرستاد و برای برخی اقدامات راهنمایی انجام داد.»
فاطمه هاشمی می گوید: مهدی و فائزه که الان در زندان هستند به این مملکت خدمت کرده اند. مهدی کاری که در ارتباط با سازه های دریایی کرد بی نظیر بود، اولین سازه های دریایی را مهدی در سنین جوانی طراحی کرد که در جنوب ساخته شد. بهینه سازی سوخت را مهدی بنیانگذاری کرد و این کار کوچکی نیست. فائزه زیربنای ورزش بانوان را که امروز این همه به آن افتخار می کنند را پایه ریزی کرد. وی توضیحی درباره اتهام پولشویی مهدی هاشمی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت که دستیار وی حمزه کرمی فاش کرده، ارائه ننمود.
وی درباره این مطلب که در مصاحبه ای به نقل از پدرتان گفته بودید که برخی جاها کوتاه می آمد، اظهار داشت: از من پرسیدند که شما فکر نمی کنید پدرتان در یک جاهایی کوتاه آمدند، من هم گفتم بله، همانطور که خود پدرم هم گفته که نباید در جاهایی کوتاه می آمدم من هم می گویم نباید کوتاه می آمد.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ این پرسش که آیا امکان دارد آقای هاشمی وارد عرصه انتخابات شود، گفت: برای پدر من فرقی نمی کند راسا وارد شود یا در کنار یک رئیس جمهور باشد. ایشان اگر یک رئیس جمهور قوی در مملکت باشد او را حتما کمک خواهند کرد به شرط آن که به برنامه ها و طرح های موجود برای برون رفت از این اوضاع بهای لازم داده شود.
گفتنی است روزنامه آرمان ماه هاست به صورت کنتراتی به ترویج و تبلیغ خانواده هاشمی می پردازد. این روزنامه از نامزدی هاشمی رفسنجانی خبر داده بود که در مصاحبه بعدی، از سوی خود وی تکذیب شد. هاشمی در آن مصاحبه گفته بود: آمادگی نامزدی را ندارم و دیگر نمی توانم بیایم.
رامنی :47 میلیون آمریکایی گرسنه و 150 میلیون نفر لاشخورند!

47 میلیون نفر در آمریکای 314 میلیون نفری کوپن غذایی دریافت می کنند.
شبکه بالاترین در مطلبی با طرح این پرسش که چه کسی می خواهد آمریکا را نجات دهد؟ نوشت: آمریکا با جمعیتی بالغ بر 314 میلیون نفر، بزرگترین اقتصاد و بزرگترین ارتش جهان را داراست. میت رامنی نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری گفته است شمار مردمی که در این کشور برای گذران زندگی روزانه به کوپن های دولتی (Food Stamp) متکی هستند در دوره ریاست جمهوری اوباما از 32 میلیون نفر به 47 میلیون نفر افزایش یافته است. ویکی پدیا نوشته که متوسط مبلغی که هر کدام از این 47 میلیون نفر به عنوان «کوپن غذایی» دریافت می کنند، 133 دلار در ماه است. رامنی با اشاره به این 47 میلیون نفر می گوید که سیستم «شکسته» (broken) است. رامنی حق دارد سیستمی با این همه ثروت، سیستمی که بزرگترین و پرهزینه ترین ارتش در تمام تاریخ بشریت را دارد، اما 47 میلیون مردم آن روزگار را با روزی کمتر از 5 دلار در روز می گذرانند، ورشکسته بخواند. اما مشکل اینجاست که او ادعا می کند که می خواهد این سیستم را نجات دهد!
بالاترین افزود: میت رامنی یکی دو هفته پیش در یک مهمانی که خودی هایش برای او ترتیب داده بودند، گفت که 47 درصد آمریکایی ها لاشخور و مفتخورند. جالب اینجاست که 47 درصد از 314 میلیون نفر می شود چیزی حدود 150 میلیون نفر. با یک حساب سرانگشتی معلوم می شود که 100 میلیون نفری هم که «کوپن غذایی» دریافت نمی کنند و با عرق جبینشان روزگار می گذرانند، از نظر جناب میت رامنی انگل و مفتخور هستند و لابد باید به دریا ریخته شوند!
میت رامنی که می خواهد آمریکا را نجات دهد، خود چه موقعیت اقتصادی دارد. او که از بدبخت شدن هر چه بیشتر آمریکایی ها حرف می زند و درباره کسانی که با «کوپن غذایی» روزی می گذرانند، چنین اظهار نظر می کند، چه چیزی از زندگی آنها می داند؟! در یک لیست از درآمد و دارایی های خانواده رامنی در ویکی پدیا چیزی نزدیک به 500 میلیون دلار دارایی و پس انداز لیست شده است. همانجا یادآوری شده که این فقط بخشی از دارایی وی است که رو شده است. از بخش عظیمی از دارایی های امثال میت رامنی، هیچ وقت مردم عادی باخبر نمی شوند. میت رامنی می خواهد آمریکای ورشکسته را نجات دهد؛ اما از چه کسانی و برای چه کسانی؟

 


.

قدس آنلاین:با توطئه صهیونیستی - آمریکایی قسمت دوم از فیلم ضد ایرانی «300»، تحت عنوان «قیام یک امپراتور» در حال ساخت استسوال از رئیس جمهور خوب نیستآصف نیوز:محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهورگفت: سوال از رئیس جمهور در شرایط فعلی که تحریم وجود دارد، خوب نیستتجمع مقابل قوه قضاییهفرارو:جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن قضات و کارکنان دادگستری تهران با حضور در مقابل قوه قضاییه خواستار رسیدگی به پرونده کلاهبرداری 38 میلیاردی از خود شدند.این افراد 6 سال قبل در منطقه سیف آباد هشتگرد، هزار متر زمین را به ارزش 18 میلیون تومان خریداری کرده اما تاکنون زمین مورد نظر به آنها تحویل داده نشده استزمان صدور حکم دو مداحفارس:آخرین جلسه محاکمه منصور ارضی و سعید حدادیان 2 مداح معروف بدون حضور شکات و متشاکیان در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.رئیس دادگاه پس از اخذ آخرین اظهارات و دفاعیات وکلای شکات و وکلای مدافع متشاکیان، ظرف یک هفته حکم صادر خواهد کردکاندیدای ما صالح برتر است
... .


: .

.

.

»
.
« ایسنا:علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان نشست مشترک نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و شام آخر به میزبانی مجلس به جای طرح سوال از رئیس جمهور را پیشنهاد داددخل و خرج امامزاده‌ها شفاف نیستتابناک:غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: چرا سازمان اوقاف و امور خیریه، مردم هر منطقه را از میزان درآمد بقعه همان محل و نحوه هزینه‌کرد آن مطلع نکرده و در این خصوص به صورت شفاف اطلاع رسانی نمی‌کندمن هم نامزد می‌شومخبرآنلاین:محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور در دولت هفتم و هشتم از آمادگی اش برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری خبر دادانتقاد از سفر با هواپیمای اختصاصی
.
...
... .
مشرق:گروهی از جوانان مسلمان مقیم لندن در محکومیت اهانت‌ها به ساحت پیامبر اعظم(صکمپینی به نام «إن‌شاء‌ا...» تشکیل دادند تا علاوه بر تبلیغ جذاب دین اسلام در قلب انگلیس، صلح‌دوستی این دین آسمانی را نشان دهندوقتی رامنی خبرنگار را دور زد
: .
.

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات