صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۵۰۲۷۸

اخبار ویژه برخی روز نامه های 6 آبان 1391



دنیای اقتصاد
منصور ارضی: این آقا حکمش 5 سال زندان با شلاق است
سایت خبری پارسینه نوشت: منصور ارضی گفت: در قانون آمده است که هر کس به انبیا و اولیا سهوا اهانت کند، حکمش 5 سال زندان با شلاق است. اما این آقا صاف صاف راه می‌رود؛ حالا که یک نوکر امام حسین(ع) به آنها توپیده است، به هم ریخته‌اند.منصور ارضی که برنامه مراسم دعای عرفه را در حسینیه صنف لباس‌فروش‌ها برگزار می‌کرد در میانه دعا گفت: هیاتی، تا آخر حرفش یکی است. اینکه من گفتم این آقا کافر و یهودی است، واقعیت دارد. ما ترسی از گفته‌مان نداریم و حرفمان هم عوض نشده است. حقیقت این است که ما باید پای حرف‌هایمان و سینه‌زدنمان بمانیم.وی در پایان افزود: بروید جلوی گرانی و مشکلات اقتصادی را بگیرید. حالا می‌گویند شعب ابی‌طالب است، خوب باشد. از دیدگاه ما خدا رزاق است.
خراسان
انتخاب مدعی شد
درخاطرات مرحوم کیومرث صابری مشاور شهید رجایی آمده است که: در مقطعی حضرت امام، بنی صدر و رجایی را از سخنرانی و مصاحبه ممنوع کرده بود در یکی از شهرستانها به رجایی اصرار کردند که بیا سخنرانی کن، اولش قبول نکرد، بعد که مجبورش کردند، پشت تریبون رفت و گفت: «چون امام گفته است، حرف نمی زنم، والسلام» بعد از پشت تریبون آمد پایین...
خبرآنلاین
محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در گفت وگو با این سایت در پاسخ به اینکه اگر رئیس جمهور شوید، حاضرید آقای خاتمی را معاون اول خود کنید؟، گفت: جایگاه آقای خاتمی اجل ازاین پست‌هاست. من معتقدم که آقایان خاتمی و هاشمی باید رئیس‌جمهور ساز باشند و رهنمود بدهند نه اینکه خودشان وارد عرصه رقابت شوند و در کنار دیگران قرار بگیرند این را بگویم که اگر بیایم از همه نیرو‌ها و پتانسیل‌های کشور استفاده خواهم کرد.
آصف نیوز نوشت
حدادعادل با اشاره به ملاقات ۹ نفر از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس با رئیس جمهور در یکشنبه شب این هفته افزود: جمع‌بندی ما از این ملاقات مثبت است و قصد داریم همین دیدارها را در سطح وسیع‌تر هم با رئیس جمهور و هم با رؤسای مجلس و قوه قضاییه دنبال کنیم.
آصف نیوز مدعی شد
حاج سعید حدادیان (یکی از 2 مداحی که دفتر رئیس جمهور از آنها شکایت کرده است)در مراسم دعای عرفه به مزاح خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای احمدی نژاد حالا که خیلی اصرار دار ی بری زندان ��وین وایستا دادگاه ما تموم بشه باهم بریم اوین.حاج منصور ارضی هم در مراسم دعای عرفه مشایی را به خاطرتوهین به انبیا طبق قانون مستحق5سال زندان وشلاق دانست وگفت: ما ترسی از گفته‌مان نداریم و حرفمان هم عوض نشده است. حقیقت این است که ما باید پای حرف‌هایمان و سینه‌زدنمان بمانیم.وی افزود: بروید جلوی گرانی و مشکلات اقتصادی را بگیرید.
آصف نیوز مدعی شد
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دعواهای سیاسی و جناحی برای نظام سم است گفت: راه برون‌رفت از مشکلات، روشن است و احتیاج به تدبیر، عقلانیت، تشخیص و بازگشت از مسیر اشتباه، استفاده از خردجمعی و تجربه‌های کارشناسانه و پرهیز از خودمحوری دارد که امیدواریم به این مرحله و ظرفیت برسیم.
ایران
این روزنامه در مطلبی تحت عنوان "حق انتخاب مردم محدود می شود" به جلسه رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که با حضور رئیس مجلس ، سید صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور، مسئولانی از وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شده بود، واکنش نشان داد ونوشت: کمیسیون امور شوراها مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن عملا حوزه های اجرایی و تایید صلاحیت کاندیداها از دولت و شورای نگهبان گرفته می شود و در عوض مجلس و قوه قضاییه اکثر امور انتخاباتی را به دست خواهند گرفت.
آرمان
این روزنامه درسرمقاله خود، نامه نگاری بین رئیس جمهور ورییس قوه قضاییه را اختلاف بین اصولگرایان خوانده ونوشت: اصولگرایان روزی معادله دو قطبی بزرگ و پایه‌دار سیاست کشور یعنی اصلاح‌طلبی-اصولگرایی را به هم ریختند، اما قطعا نخواهند توانست از دو قطب جدید شکل گرفته میان خودشان به‌راحتی خلاص شوند. چه آنکه قطب مقابل آنها در این معادله جدید همان نیرویی است که مقابل رقیب ایستاد. این نیرو به روشنی نقاط ضعف و قدرت اصولگرایان را می‏داند و البته طریقه توسل به روش‏های غیرسیاسی را بلد است. به نظر می‏رسد نامه‌نگاری‌های اخیر نشان دهنده ایجاد یک فضای دوقطبی جدید است.
جمهوری اسلامی

این روزنامه در مطلبی تحت عنوان "آمریکائی‌ها در شهرک غرب لانه کرده اند" با اشاره به تأسیس "مجتمع مسکونی شهرک غرب" در شمال غربی تهران که با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و براساس مدل نمونه برج‌های مسکونی آمریکایی ساخته شد و به همین دلیل نام این شهرک غرب گذارده شد و اتباع آمریکا در این منطقه سکنی داده شدند، نوشت: حالا که سالهاست این منطقه تهران از زیر سایه اجنبی‌ها خارج شده، امروز اگر چه آمریکائی‌ها و غربی‌ها از این شهرک بار سفر بسته‌اند ولی متأسفانه مسئولان فرهنگی کشور نتوانسته‌اند فرهنگ غربی را از این شهرک بزدایند و خون تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی را در رگ های این شهرک آمریکایی ساز تزریق کنند.
اینترپرس
کارشناسان غربی ژئوپلتیک ضمن هشدار نسبت به عواقب بی‌شمار حمله احتمالی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران از سوی آمریکا یا اسرائیل تاکید کردند ایران می‌تواند روزانه هشت میلیون بشکه نفت را در بازارهای جهانی کاهش دهد. اشاره این سایت به توان ایران برای ایجاد اختلال در روند صادرات نفت از تنگه هرمز می باشد.
رادیو آمریکا
مقام های ایران می گویند در نظر دارند در گفت و گو با قدرتهای جهانی، تهدید کنند که میزان غنی سازی اورانیوم را افزایش می دهند. ایران می گوید تنها در صورتی به این کار اقدام نخواهد کرد که غرب حاضر باشد از موضع خود در تشدید تحریم ها عقب نشینی کند. مقامهای ایران اخیرا سیاست تهدید و اولتیماتوم را در پیش گرفته اند تا بتوانند از تحریم های شدت یافته رهایی یابند.
رادیو آمریکا
دولت انگلیس می گوید در حال مذاکره با دولت آمریکا برسر نقاط ویژه در خاورمیانه است و احتمال اقدامات مشترک را بررسی می کند،‌ اما از حمله قریب الوقوع به ایران حمایت نمی کند. دفتر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس خاطرنشان کرد که چنین همفکری ها و گفت و گوهایی با آمریکا و دیگر متحدان بریتانیا در جریان است و شامل احتمال استفاده نیروهای آمریکایی از پایگاه های نظامی انگلیس در خارج از آن کشور است.این بیانیه در پی گزارشی در روزنامه گاردین چاپ لندن منتشر شد. گزارش گاردین حاکی از آن بود که ایالات متحده از انگلیس خواسته اجازه دهد تا آمریکا از پایگاه های بریتانیا در قبرس، اقیانوس اطلس و اقیانوس هند استفاده کند تا به جمع آوری و تجهیز نیروهای خود در خلیج فارس اقدام کند.گاردین همچنین نوشته بود که این اقدام آمریکا در راستای تدارک آن کشور برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران انجام می گیرد.
رادیو فرانسه
گزارش تفریغ بودجه 89 دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی منتشر شد که بر اساس آن مبلغ 12 میلیارد دلار از مبالغ قابل واریز به حساب ذخیره ارزی از محل درآمدهای نفت خام به حساب ذخیره ارزی واریز نشده است.
کیهان
این جوجه مارکسیست در جلسات سران اصلاح طلبان چه می کرد؟(خبر ویژه)
یک مارکسیست دیر به دوران رسیده درباره گروه های ضد انقلاب می گوید ما در عرصه سیاسی بیشتر با تابوت های خالی گروه ها روبرو هستیم.«ع-ت» در مصاحبه با سایت اخبار روز با بیان اینکه من یک مارکسیست هستم، به حضور (نفوذ) خود در انجمن اسلامی(!) دانشگاه امیرکبیر اشاره کرد و درباره بی محتوا شدن اغلب گروه های معارض گفت: در عرصه سیاسی ما بیش تر از آنکه با نام هایی حاضر و موجود در واقعیت و حال رو به رو باشیم با بازماندگانی از دوران گذشته روبه رو هستیم. بازماندگانی که تابوت های خالی سازمان ها و گروه هایی در گذشته را روی دوش خود حمل می کنند. این افراد می خواهند چیزی را که نیست به زور زنده معرفی کنند.
وی افزود: البته حساب افراد محترمی که بخشی از زندگی خود را برای آرمان خود فدا کرده اند. و اکنون نیز به حقیقت پایبند هستند جداست. این افراد ممکن است کار سیاسی را کنار گذاشته باشند یا همچنان به عنوان شخصیت مستقل یا در چارچوب گروه های جدیدی مشغول به امر سیاست باشند اما خیلی صریح می گویم افرادی که می خواهند از نام احزاب و گروه هایی که در گذشته وجود داشته است هویت سیاسی بگیرند یا نان بخورند باید اسم کلاش را روی آنها گذاشت و گفت: مثلاً از نظر کار حزبی من معتقدم حزب توده بی نظیرترین حزب سیاسی در خاورمیانه بوده است. بماند که همان موقع هم کاملاً برپایه سیاست های اتکالی پیش می رفت و در سایه نفوذ ابرقدرت شمالی ایران نفس می کشد اما سازماندهی قوی داشت اما اکنون از حزب توده به عنوان یک گروه «موجود»، «زنده» و «حاضر در واقعیت» نام بردن یک جک بی معنی و یک خطای بزرگ سیاسی است. چریک های فدایی هم با آن آبرو و عظمت بعد از سال 57 به آن وضع افتادند. اکنون فکر می کنم حداقل 20 محفل مختلف ادعا دارد نمایندگی این سازمان را دارند. این ادعا نه تنها با واقعیت همخوانی ندارد که تبدیل به یک تراژدی شده است. داخل ایران هم این پدیده را شاهد هستیم. افراد به اسم یک مجله توقیف شده، یک گروه دانشجوئی از هم پاشیده، یک محفل حقوق بشری و غیره می چسبند و در آن متوقف می شوند. به عنوان منبع هویت گیری، جسد خشک شده مجموعه ای را که دیگر وجود ندارد را تا سال ها یا تا پایان عمر خود روی صندلی سیاست می نشانند.
«ع-ب» درباره این پرسش که وضعیت نیروهای چپ (مارکسیست) در داخل ایران چگونه است، گفت: از جهاتی خوب و از جهاتی بد! خوب از این نظر که نیروهای چپ در ایران با پس گردنی دهه هفتاد و هشتاد ادب شده اند و سر عقل آمده اند. بد از این لحاظ که زمان دشمن ماست و مثل برق و باد می گذرد. در بهترین حالت پنج سال و در بدترین حالت یک سال زمان داریم برای انجام کاری که باید یک یا چند دهه روی آن کار می شده است.
وی سپس درباره اوضاع آشفته جبهه سرمایه داری جهانی تصریح کرد: نه در کشورهای پیرامونی که این بار در کانون های سرمایه داری جهانی، قطار اقتصاد جهان بعد از حرکت سریع بر روی ریل نئولیبرالیسم به یکباره در ناکجا آباد، از خط خارج شده است. بعضی هنوز در شوک هستند و بعضی دیگر داد و فریادی به راه انداخته اند. وضعیت آمریکا، اسپانیا، پرتغال، یونان، انگلیس را ببینید. دوران برقراری دولت رفاه به بهای چاپیدن کشورهای پیرامونی سرآمده است. جلوی سهم خواهی چینی ها را که نمی توانند بگیرند. هند، برزیل، آفریقای جنوبی و غیره هم که مدعی هستند. از بودجه «آموزش و پرورش» و «بهداشت و درمان» و «خدمات اجتماعی» می زنند و به ثروتمندان و بانک ها به عنوان جایزه برای گندی که به وضعیت جهان زده اند وام های بلاعوض می دهند. صدای مردم هم در اعتراض به مالیات گرفتن از فقرا برای ثروتمند کردن دوباره ثروتمندانی که مالیات نمی دهند بلند می شود.
این جوجه مارکسیست درباره نفوذ برخی طیف های شبه چپ مارکسیست در دانشگاه ها گفت: من به شخصه در زمان عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک در بعضی جلسات سران اصلاح طلبان حضور داشتم. در زمانی که احمدی نژاد قدرت را در دولت به دست گرفت رسماً به بدنه جوان خود می گفتند «خودتان را جلو نیاندازید. چپ ها را تحریک کنید تا با احمدی نژاد درگیر شوند و بعد شما زیر تابوت آنها را بگیرید و کم کم جلو بروید».
اسرائیل آشتی شیعه و سنی در خاورمیانه را مرگ خود می داند(خبر ویژه)
«اسرائیل دنبال فتنه گری میان شیعه و سنی در منطقه است. ایران به رغم همه دشمنی های آمریکا و اسرائیل، به موفقیت های بزرگی در خاورمیانه دست یافته است».روزنامه القدس العربی چاپ لندن با بیان اینکه صهیونیست ها نگران پیشرفت های ایرانند و می گویند ایران برنده شد، فکری برای این موضوع بکنید، نوشت: رژیم اسرائیل و متحدان آن در آمریکا از جمله ایپک نقش اصلی را در برافروختن فتنه منازعات مذهبی میان شیعه و سنی در خاورمیانه دارند. آنها با جدیت و شدت به دولت های غربی و آمریکا فشار می آورند که اگر نظم زندگی مسالمت آمیز سنی و شیعه به وجود آید، قدرت و امنیت اسرائیل از بین خواهد رفت. آنها سناریوهای مختلفی را در این زمینه ترسیم می کنند، به خصوص که موفقیت انقلاب جمهوری اسلامی ایران در سال 1979 باعث شده است تا این کشور به کعبه آمال و امید روشن جهان تشیع تبدیل شود. برای همین بود که اسرائیلی ها از عدم سرنگونی شاه و صدام حسین حمایت می کردند و می گفتند که نظام های دیکتاتوری آنها به نفع ما است. هنگامی هم که دیدند باید حقیقت را بپذیرند و حکومت های مردمی ای در ایران و عراق بر سر کار آمده اند که تاب تحمل زیاده خواهی های اسرائیل ��ا ندارند، بر تنور جنگ شیعه و سنی دمیدند و هر روز نیز در آن هیزم می ریزند.
دکتر علی الهلیل نویسنده قطری القدس العربی می افزاید: بی شک قربانی چنین وضعیتی نه ایران و عراق بلکه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستند که همچنان حکومت های دیکتاتوری بر آنها حکومت می کنند و خواسته یا ناخواسته در راستای منافع آمریکا و اسرائیل به فتنه شیعه و سنی دامن می زنند.وی اضافه کرد: ایران در حال حاضر علی رغم دشمنی های آمریکا و اسرائیل توانسته است دستاوردهای بسیاری را در خاورمیانه کسب کند که به جرات می توان گفت کشورهای مستبد عربی هیچ کدامشان آن دستاوردها را به دست نیاورده اند. ما شاهدیم که ایران به چه دستاوردهای بزرگی در عراق، لبنان، سوریه، فلسطین، بحرین و حتی کویت و عربستان رسیده است بدون این که حتی یک ریال ایرانی از جیب خود بپردازد و پیش بینی می شود در آینده نیز ایران دستاوردهای بیشتری را به دست آورد. حالا غرب هر چقدر هم تلاش کند که اقتصاد ایران را ویران کند باز هم نخواهد توانست که جلوی دستاوردهای ایران را بگیرد.این نشریه عربی در پایان خاطر نشان کرد: هر آن چه امروز در بحرین، منطقه الشرقیه و القطیف عربستان، عراق و حتی در داخل ایران شاهدیم و عده ای تلاش دارند که فضای شیعه و سنی را حاکم کنند چیزی جز فتنه انگیزی و شیطنت های اسرائیل نیست که می خواهد به واسطه آن قضیه فلسطینی را به محاق ببرد و آنها را از حقوقشان محروم کند و پس از آن در کشورهای عربی خلیج فارس نیز دشمن وهمی ایران را درست کند و کاری کند که اعراب فراموش کنند که تنها دشمن اصلی شان نه ایران بلکه اسرائیل است.
هرکس در حاکمیت شوک و تنش ایجاد کند به کار ما می آید(خبر ویژه)
ارگان گروهک ملی-مذهبی برای چندمین بار تصریح کرد جریان اپوزیسیون دارای برخی هم پوشانی ها با هاشمی رفسنجانی است و باید از نقش وی درون حاکمیت استفاده کرد.
وبسایت این گروهک که توسط شماری از عناصر فراری از پاریس به روزرسانی می شود، با بیان اینکه مخالفان دارای مناطق هاشوری مشترک با هاشمی هستند نوشت: اگر نیروی دموکراسی خواهی [اسم مستعار جریان های برانداز] وجود دارد که بتواند راه دموکراسی را بدون دیگران بگشاید می تواند چنین کند، با توجه به مجموعه شرایط؛ تناسب قوا؛ شرایط جهانی؛ دموکراسی خواهان جامعه محور باید بتوانند با هاشمی و آنچه کشمکش مدیریتی درون حاکمیت است، برخوردی مناسب کنند. این به خاطر نقشی است که هاشمی درون حاکمیت دارد.
پایگاه این گروهک در ادامه با بیان اینکه هاشمی دیگرانی را با خود دارد که مخالف سیاست های موجود هستند، تصریح می کند: «اما سوال این است که این مخالفت که در جریان است آیا می تواند برای دموکراسی خواهان از سبزها؛ ملی-مذهبی ها و ملی دموکراتها مفید باشد؟ البته با موقعیتی که این جریانات دارند یعنی امکان راه انداختن حرکتی مستقل و موثر مانند سال 1388 را ندارند، اما پتانسیل آن را دارند. جنبش سبز توان حرکت اجتماعی ندارد. این نیرو برای حرکت به فضا نیاز دارد.»
نویسنده در ادامه با طرح این پرسش که «این بستر را چه عواملی می تواند ایجاد کند؟» نوشت: کشمکش درون حاکمیتی و بحران های آن و هم سویی هاشمی با خواست های جنبش سبز، حرکت هاشمی را مفید می کند. این مفید بودن، قرارداد میان هاشمی و سبزها و دموکراسی خواهان نیست، اما هم سویی است که می تواند ادامه یابد و بستگی به شرایط دارد.
وبسایت ملی-مذهبی در ادامه خاطر نشان کرد: حال باید دید آیا امکان دیگری برای تحول و تلاش وجود دارد. اگر ندارد، بدون اینکه دچار توهم روی رفتار هاشمی شویم، باید توجه کنیم که پتانسیل اجتماعی همیشه برقرار نیست، اگر دوره سرکوب طولانی پتانسیل مزبور را از میان ببرد، بازیافت آن سال ها زمان می خواهد تا حرکتی از صفر شروع شود. برای این که از بحران حاکمیتی استفاده شود تا باز برای سالها جامعه به کما یا بی حسی و کرختی نرود؛ در نتیجه بحران درون حاکمیت برای دموکراسی خواهان مفید است. پس می توان موید هر حرکت در جهت تنش در مدیریت حاکمیت شد؛ بدون آنکه دچار توهم شویم چه در توان خود یا در برآورد دموکرات بودن نیروها، چون در سیاست موازنه قواست که یک نیرو را قدرت می بخشد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات