صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۵۲۲۴۱

آیا «انتخابات آزاد» اسم رمز فتنه جدید است؟/! فتح الله پریشان


اختصاصی بصیرت: مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران با چند روز تأخیر به جای 16 آذر بعدازظهر دوشنبه 20 آذر در سالن فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد و با سخنرانی محسن رهامی، محمدرضا ظفرقندی و فرشاد مومنی، قرائت بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی و پخش پیام تصویری سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور سابق همراه بود. خاتمی در این پیام تصویری که در قالب گفت وگو با دو فعال دانشجویی صورت گرفته بود، از برخوردها با دانشجویان و دانشگاهیان انتقاد کرده، خواستار فراهم شدن شرایط برای برگزاری «انتخابات آزاد»! شد و با نام بردن از موسوی و رهنورد و کروبی، راه حل مشکلات را رفع حصر از آنها و آزادی زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد عنوان کرد. خاتمی همچنین در این فیلم درباره سلامتی آنها ابراز نگرانی کرد.
درخصوص مواضع و مطالب سیدمحمد خاتمی نکات و تأملات ذیل قابل یادآوری است:
1- کسانی که با دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی، به عنوان کسی که با شعار صلح و دموکراسی و با رأی قابل توجه مردم در دوم خرداد 76 به پاستور راه یافت، آشنایند، رفتارهای سیاسی کاملاً خلاف آنچه در این خبر از وی نقل شده در مورد برخورد با دانشجویان و منتقدان را از وی به یاد دارند. یک نمونه از رفتار کسی که امروز از برخوردها با دانشجویان و دانشگاهیان انتقاد می کند، مربوط به رفتارش با دانشجویان در دانشکده فنی دانشگاه تهران است که اتفاقاً به دلیل همین مناسبت با دانشجویان دیدار داشت و در اثر صبر و تحمل دموکراتیک! ضمن توهین، برخی از دانشجویان سوال کننده را تهدید به اخراج از جلسه کرد.
-2 خاتمی در حالی در یک کانتکست رفتاری دوم خردادی آشنا برای مردم از انتخابات به اصطلاح آزاد(!) سخن می گوید که خود دو دوره از بستر همین سازوکارهای انتخاباتی حاکم بر کشور- حتی در کمال ناباوری برای برخی از هم کیشان خود- به مسند ریاست جمهوری تکیه زد. در ثانی، مگر نه اینکه خاتمی در نقدهای درون گروهی خودشان، یکی از اشتباهات میرحسین موسوی را طرح بحث تقلب در انتخابات ذکر و تأکید کرده که اصولاً در جمهوری اسلامی ایران شاید تخلف انتخاباتی صورت بگیرد، اما امکان تقلب وجود ندارد، حال چه شده که از انتخابات آزاد که معنایی جز انتخابات هدایت شده از سوی دست اندرکاران انتخابات تولید نمی کند، سخن می راند؟ آیا این ظلم به نظام نیست؟
-3به راستی اصحاب دوم خرداد را چه شده است که در فضایی غوغاسالارانه و طلبکارانه در حالی به تعارف و تشر برای تعیین کردن کاندیدایی واحد برای حضور در انتخابات آتی مشغولند که هنوز پس از گذشت حدود سه سال، به برخی از پرسش های مردمی درباره چرایی حمایت از فتنه 88 پاسخ نداده اند؟ شاید به سبک و سیاق تئوری پردازان آن سوی آبی که دوم خردادی ها سخت به آنها علاقه مند هستند، تصور می کنند که حافظه تاریخی مردم ضعیف است و می توان بار دیگر با موج سواری بر وضعیت ناملایم اقتصادی که مردم در آن قرار دارند، سودای بازگشت به قدرت را در سر پروراند؟
4-این سخنان خاتمی برای مردمی که به دلیل انقلاب و آرمان های امام شان اتفاقاً حافظه خوبی دارند، یادآور بازگشت مجدد به زمینه هایی است که بررسی اعترافات امثال ابطحی، معاون حقوقی و پارلمانی آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری، نشان می دهد همان ها، بسترها و اسم رمز آشوب های پس از انتخابات حماسه گون مردم در 22 خرداد 88 بوده اند! آیا این مواضع، اسم رمز فتنه ای تازه است که این بار از سوی خاتمی اعلام می شود؟

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات