صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۵۲۸۷۸

اشتباه همیشگی سازمان های جاسوسی شبه قاره/على صادقى

قضیه بولارد در سال 1986پیش آمد و معلوم شد که بولارد در مقام کارمند بخش مربوط به اطلاعات سری نیروی دریایی آمریکا، با اخذ رشوه از اسرائیلی ها اطلاعات سری بسیاری را به اسرائیل فروخته که از آن جمله، اطلاعات درباره مرکز تأسیسات اتمی پاکستان در کوهات بوده است. همچنین «ویلیام کیسی» دریافت که ...

اختصاصی بصیرت:راکومار خاطرنشان می سازد: «سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی هند همواره در این اشتباه به سر می برند که سرکوب تروریسم در هند جز با کمک گیری از اسرائیل[رژیم صهیونیستی] ممکن نیست؛ بنابراین تعدادی از افسران اطلاعات و امنیت هند به ریاست «آشوک تندن» به اسرائیل رفته اند و وحشتناک این است که این سفر، سه هفته پس از ترور اسحاق رابین، نخست وزیر اسرائیل، صورت می گیرد؛ درحالی که ترور مزبور نشان داد که سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) به رغم دبدبه و کبکبه ای که در جهان دارد، چگونه در محافظت از جان مقام بسیار مهمی همچون رئیس الوزرای آن کشور، ضعف از خود نشان داده است. منابع موثق حاکی است که رئیس سازمان اطلاعات هند برای تربیت کماندو و برقراری امنیت در کشور (به ویژه سرکوبی مجاهدان کشمیر) از کارشناسان اسرائیلی مدد جسته است. ما هندی ها، همواره در گشودن باب دوستی به روی دیگران و واگذاری امور خود به آنان، طریق افراط می پوییم. اوایل امر، چندی دم از برادری هندی ها و چینی ها زدیم تااینکه با تجاوز چینی ها به مرزهای هند غافلگیر شدیم! سپس گفتیم هند و روسیه برادرند... و اینک نیز اسرائیل درب خانه مان را می کوبد تا درها را چهارطاق به رویش بگشاییم! بین ما و اسرائیلی ها معاهدات زیادی (حتی بر سر خرید تسلیحات نیروی هوایی) بسته شده و گفته می شود که قرار است از تجربیات آنان در امور مشترکی که به سود هر دو کشور است، استفاده شود؛ اما ترس این است که در نهایت امر، تنها یک کشور - آن هم اسرائیل - از این معاهدات سود ببرد؛ چنانکه ویلیام کیسی، مدیر پیشین سیا، اعتراف کرد که پیمان آمریکا و اسرائیل در تبادل اطلاعات سری ، تنها به نفع اسرائیل تمام شد.»
راکومار در توضیح مطلب اخیر می نویسد: «روابط آمریکا و اسرائیل، از آغاز تأسیس دولت صهیونیستی همواره روابطی بسیار محکم بوده و این دو کشور از دیرزمان در مسائل امنیتی و اسرار نظامی با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته اند. این همکاری در زمان ریاست ویلیام کیسی به اوج خود رسید و اسرائیلی ها از تصاویر ماهواره ای و دیگر معلومات دقیق و سری آمریکا بهره بسیار بردند و آنها را در جهت حفظ برتری خویش نسبت به اعراب و سلطه بر آنان به کار گرفتند.» اما پس از چندی، قضیه بولارد در سال 1986پیش آمد و معلوم شد که بولارد در مقام کارمند بخش مربوط به اطلاعات سری نیروی دریایی آمریکا، با اخذ رشوه از اسرائیلی ها (صدهزار دلار به بولارد، پنجاه هزار دلار به همسر بولارد) اطلاعات سری بسیاری را به اسرائیل فروخته که از آن جمله، اطلاعات درباره مرکز تأسیسات اتمی پاکستان در کوهات بوده است. همچنین «ویلیام کیسی» دریافت که رژیم صهیونیستی به رغم کسب اطلاعات سری ارزشمند از آمریکا، از دادن اطلاعات سری مطلوب آمریکا به این کشور دریغ می ورزد؛ به عنوان مثال باآنکه جمعی از کارشناسان برجسته اش را به لبنان و سوریه فرستاده است، در ارسال اطلاعات مورد نیاز آمریکا درباره این مناطق، اما و اگر می کند. در اینجا بود که ویلیام کیسی در تصمیم پیشین خود مبنی بر ادامه همکاری فعال با موساد مردد شد. سرگذشت همکاری اسرائیل با دولت سریلانکا نیز شاهد مثال خوب دیگری بر مدعای ما است. سریلانکا در سال 1978 از برخی کشورها - و ازآن جمله اسرائیل- برای سرکوبی شورشیان تامیل (ال تی تی) استمداد کرد. روابط سریلانکا با اسرائیل از سال 1970 قطع شده بود. در 1978 جمعی از افسران موساد این پیشنهاد سریلانکا را پذیرفتند و سریلانکا به نیروهای صهیونیستی اجازه داد وارد خاک آن کشور شوند. اسرائیلی ها در 1984 کلاسی گشوده و شروع به تربیت نظامی کادرهای سریلانکایی کردند؛ همچنین اسلحه هایی در اختیار آن دولت نهادند. درعین حال کارشناسان موساد به طور همزمان، با جنگجویان ال تی تی نیز محرمانه تماس گرفتند و شروع به کار کردند! تااینکه پس از چندی یکی از عمال رژیم صهیونیستی در کتاب خویش با عنوان(By The Way of Deleption) فاش کرد که یکی از اعمال منافقانه و خدعه آمیز اسرائیل آن است که اسلحه زیادی را در اختیار قوای سنهالی (دولت سریلانکا) می گذارد و درعین حال نیروهای ال تی تی نیز از وی اسلحه دریافت می کنند و با افشای این راز بود که حکومت سریلانکا عوامل موساد را از خاک خویش بیرون راند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات