صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۵۳۲۲۰

اخبار ویژه برخی از روزنامه های 19 دی 1391


دنیای اقتصاد
آخرین وضعیت 2 سیاستمدار استاد و دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس
یک مقام مسوول در آموزش عالی کشور آخرین وضعیت بازنشستگی میرحسین موسوی و ادامه تحصیل اسفندیار رحیم مشایی در دانشگاه تربیت مدرس را اعلام کرد. این مقام آگاه گفت: میرحسین موسوی مدتی پیش تقاضای بازنشستگی خود را در دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرده بود.وی در پاسخ به این سوال که آیا با این درخواست استاد سابق دانشگاه تربیت مدرس موافقت شد یا نه، اظهار کرد: بررسی تقاضای بازنشستگی موسوی هم اکنون در اختیار دانشگاه تربیت مدرس نیست و این موضوع به علت گشوده بودن پرونده موسوی در دستگاه قضا باید از این نهاد پیگیری شود. وی افزود: میرحسین موسوی به علت غیبت‌هایی که داشت وضعیتش به حالت تعلیق درآمد و اخیرا درخواست بازنشستگی خود را مطرح کرده است.وی همچنین درخصوص برخی اخبار درباره ادامه تحصیل اسفندیار رحیم مشایی در دوره مجازی کارشناسی ارشد رشته حقوق بین‌الملل اظهار کرد: دانشگاه تربیت مدرس در فروردین امسال به پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد اعلام کرده بود باید طی زمان‌های اعلام شده نسبت به ارائه مدارک تحصیلی خود اقدام کنند، در غیراین‌صورت ادامه تحصیلشان کان لم یکن خواهد شد.به گفته این منبع آگاه، مشایی در تاریخ مقرر مدارک خود را تحویل نداد بنابراین طبق قانون، ادامه تحصیلش کان لم یکن شد.
جمهوری اسلامی

* میرمحمود موسوی، برادر کوچک‌تر مهندس میرحسین موسوی، دیشب در تماس روزنامه جمهوری اسلامی، خبر مربوط به احتمال نامزدی خود برای ریاست جمهوری یازدهم را تکذیب کرد. دیروز، تعدادی از سایت‌ها با اعلام خبر حضور میرمحمود موسوی در جلسات هفته‌های اخیر اصلاح طلبان این احتمال را مطرح کرده بودند که وی قصد دارد خود را در دور آینده ریاست جمهوری نامزد کند. مشروح خبر را در صفحه 3 روزنامه امروز بخوانید.* دولت ترکیه در بازار مشروطه تبریز صاحب پرچم شد! به گزارش خبرگزاری فارس، اخیراً به بهانه افتتاح یک باب مغازه توسط کشور ترکیه در بازار مشروطه تبریز پرچم این کشور به عنوان سر در این مغازه به چشم می‌خورد. با وجود افتتاح این مغازه هنوز کالایی برای فروش به مردم در این مجموعه وجود ندارد و تنها چیزی که در آنجا به چشم می‌خورد پرچم این کشور است. همچنین شنیده شده است قرار بود این مغازه با مشارکت شهرداری تبریز و کشور ترکیه در بازار مشروطه تبریز فعال شود.
* مسیحیت تبشیری فعالیت‌های تبلیغی خود را در ایران گسترش داده است. تعداد سیصد فقره مرسوله پستی درباره مسیحیت و هواداری از "ب. ا"، ارسالی از مبدا کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، نیوزیلند به یک زندان کشور کشف و ضبط شد. "ب. ا" از سردمداران جریان مسیحیت تبشیری است که درحال حاضر دوران محکومیت خود را در یکی از زندان‌های کشور سپری می‌کند.
* خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری العهد گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا که باراک اوباما کمک نظامی 480 میلیون دلاری به ارتش رژیم صهیونیستی را تایید کرده است. این کمک به منظور تقویت سامانه دفاع موشکی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین به اسرائیل هزینه خواهد شد. ایالات متحد آمریکا پیش از این نیز 211 میلیون دلار برای تقویت سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی اختصاص داده بود. به گفته منابع خبری آمریکائی این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا اعتراض برخی اعضای کنگره آمریکا بر بی‌نتیجه بودن کمکها به سامانه گنبد آهنین را در پی داشته است چرا که در جنگ 8 روزه غزه این سامانه ناموفق عمل کرده است.

کیهان
فریبکاری تازه لیدر حلقه انحرافی
تیم حامی رئیس حلقه انحرافی در صدد اجرای نمایش دعوت مردمی(!) از وی برای نامزدی است. طبق این سناریو که مشابه آن در سال 84 از سوی یکی از رقبای احمدی نژاد مورد استفاده قرار گرفت، اشخاص و گروه هایی به شخص موردنظر مراجعه و با عرض نیاز و التماس، دعوت می کنند تا نامزد انتخابات شود. این ظاهرسازی هم اکنون نیز از سوی روزنامه های زنجیره ای برای یکی از چهره های سیاسی انجام می شود اما نکته جالب تقلید این روش از سوی حلقه انحرافی است.
اخیرا مشاور آقای «م» در جمع چند نفر از حامیان وی گفته است؛ بعضی ها در انتخابات نگاه مطالبه گر و متکبرانه دارند و خود را بزرگ و کامل نشان می دهند؛ نگاهی که خود را برتر از دیگران می بیند و سفارش می کند از او بخواهند تا به عرصه گام بگذارد. نگاه دوم عرضه است که دارنده این نگاه نیز خواهان دستیابی به موقعیت ریاست اجرایی است اما مطالبه نمی کند بلکه خود را عرضه می کند. او خود را واجد خصلت های پسندیده می بیند اما نه به اندازه فرد مطالبه گری که همه صفات نیک را منحصر در خود ببیند و مردم را صرفاً در صورت انتخاب خود بر جاده صواب می داند. نگاه سوم نگاه اجابت است که مطالبه ریاست را ندارد و نه مثل گروه اول و نه مثل گروه دوم است. او اصلاً به این معنا نمی اندیشد که بخواهد رئیس شود. خواهش این معنا در او نیست اما در صورتی که از او بخواهند و حجت بر او تمام شود از اجابت خواسته ها ابا و استنکاف نمی و رزد. در صورتی که به سراغش بروند و قانعش کنند که تو باید در این عرصه وارد شوی و مردم خواهانش باشند، ممکن است پا به میدان بگذارد و از پذیرش خواسته ها ابا نکند. این گروه برای فهم مردم ارزش فوق العاده ای قائل هستند.
«ب-ش» با استناد نادرست به سیره امیر مؤمنان(ع) در قدرت گریزی و پذیرش حکومت پس از اصرار مردم می گوید: ما وقتی این مبانی را داشته باشیم می توانیم با یک نگاه مترقی به کاندیداهای احتمالی نگاه کنیم و تشخیص دهیم مبنای علوی در کدام یک بیشتر و بهتر دیده می شود. مبنای آن، فردی علوی است که ابدا سخنی از ریاست نزده اگر چه همگان در واهمه هستند که مبادا او بیاید! اگر بیاید رد صلاحیت می شود! نباید بیاید! وا انقلابا! وا اسلاما! وا ایرانا!... ولی او تا به حال یک کلمه دال بر این که من می خواهم قدمی برای ریاست جمهوری بردارم عنوان نکرده است.
وی توضیح نداد که عملکرد فسادآمیز و اباحی گرانه حلقه انحرافی در عرصه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی چه نسبتی جز تعارض با سیره امیر مؤمنان(ع) دارد اما در ادامه سخنانش از حضار خواست سراغ «م» رفته و از او تقاضا کنند و حجت را تمام کنند تا او نامزد شود! او می گوید؛ جناب مهندس نه مطالبه گر است و نه عرضه کننده. هر چه یاران می پرسند که او می آید و تقاضا می کنند، پاسخی نمی شنوند اما من امروز به همین یاران توصیه دارم، سفارش دارم که اینقدر به دنبال این معنا نباشید که مهندس می آید یا نمی آید، دیر شده است! اگر می خواهد بیاید باید کار را شروع کنیم! اگر نمی خواهد بیاید پس چه کسی می خواهد بیاید؟ مبنای فکری مهندس اصلا این نیست! یعنی در انتخاب شدن مبنا این نیست که مطالبه گری کنند یا خودشان عرضه کنند. اگر روزی تکلیف شود، از اجابت ابایی ندارند. به مردم احترام می گذارند ولی هرگز عرضه ای در کار نخواهد بود، هرگز مطالبه ای در کار نخواهد بود. یک توصیه دیگر هم دارم. من از دوستان مهندس بارها شنیده ام که بالاخره ما باید یک حرکتی را آغاز کنیم، چرا نمی گویند چه کار کنیم، می خواهند بیایند یا نه؟ من می گویم هرگز از دهان «م» نخواهید شنید که من می آیم! تاکید می کنم که اصلا مبنای ایشان این نیست. مبنای او ابا و پرهیز است و در عین حال احترام به خواست مردم.(!)
مشاور آقای «م» در این محفل انتخاباتی گفته است؛ ما باید مطالبه گر باشیم نه کسی که می خواهد رئیس شود. اجابت در برابر مطالبه است و قضیه باید درست برعکس شود. تا شما نخواهید او نمی آید چون او برای عقل شما احترام قائل است، برای خواستن شما احترام قائل است.یادآور می شود برخلاف این اظهارات فریبکارانه، حلقه انحرافی از مدت ها مشغول مهره چینی و ستادسازی انتخاباتی است.
فعالیت زیرجلکی به سبک خاتمی
برخلاف تظاهر خاتمی به بی میلی نسبت به انتخابات و عدم امکان فعالیت سیاسی، شعبه بنیاد وابسته به وی در کرمانشاه راه اندازی شد.به نوشته یک نشریه اصلاح طلب محلی، شعبه بنیاد باران در استان کرمانشاه اخیرا با حضور زاهدی و زمانی قمر (استانداران اسبق ایلام) راه اندازی شده و اعضای این شعبه استانی معرفی شده اند.خاتمی اخیرا گفته بود امکان فعالیت سیاسی وجود ندارد و چشم اندازی برای معرفی نامزد از سوی اصلاح طلبان دیده نمی شود. این در حالی است که نامبرده به همراه طیفی از عناصر آلوده به فتنه نسبت به خیانت های انجام گرفته در آن زمان موضع علنی نگرفته و صرفا در محافل خصوصی نسبت به هزینه سنگینی که اردوکشی خیابانی و ایجاد آشوب و مقابله با قانون برای اصلاح طلبان پدید آورد، ابراز تأسف می کند.یادآور می شود شبکه سازی سیاسی در پوشش فعالیت های مدنی یکی از فرمول های دیکته شده تئوریسین های کودتای نرم است. شبکه اصلی و چند لایه جریان نفاق در جریان آشوبگری 3 سال پیش به میزان بسیار زیادی آسیب خورد.
حضور تروریست ها در نشریات زنجیره ای
یکی از روزنامه های زنجیره ای که تاکنون چند نوبت توقیف شده اخیراً پس از رفع توقیف فعالیت های خود را آغاز کرده است. این در حالی است که این روزنامه در شماره های اخیر خود اقدام به تجلیل، بزرگداشت و مصاحبه با افراد معلوم الحالی نظیر غلامحسین ساعدی، مجید تهرانیان، سیمین بهبهانی و... کرده است. غلامحسین ساعدی از جمله نویسندگان خدمتگزار دربار پهلوی است که موضع گیری آشکار علیه جمهوری اسلامی داشته و حتی مجلس چهلم او توسط سازمان منافقین برگزار شده است. ساعدی عضو سابق شورای ملی مقاومت وابسته به گروهک تروریستی منافقین و از جمله کسانی است که در کارنامه اش کارهای مبتذل جنسی به چشم می خورد تا آنجا که یکی از ضد انقلابیون خارج نشین پس از مشاهده نمایش «ناموس پرستان» وی می نویسد: «به قصد تفحص در میان جمع تماشاچیانی که بعد از مراسم در لابی سالن و بیرون در ایستاده بودند با گوش های تیز چرخی زدم. همجنس باز، بچه باز، همجنس گرا، [...]، همجنس خواه واژه هایی بود که شنیدم [تا] رابطه این دو کاراکتر را به نحوی در زبان بازگو کند» ساعدی به دلیل همین کارنامه سیاه به صورت غیرقانونی از ایران گریخت و به اروپا پناهنده شد. هدایت متین دفتری که برابر اسناد منتشر شده لانه جاسوسی آمریکا نفوذی سازمان سیا در جبهه ملی بود درباره حضور ساعدی در اروپا می گوید: «ساعدی [...] آمد و اسلحه را علیه رژیم جدید [جمهوری اسلامی] بلند کرد.» اما روزنامه مذکور به همین مقدار اتکا نکرده و از مجید تهرانیان از عوامل سازمان سیا در کمیته مشترک ایران و آمریکا موسوم به افق های ایران و آمریکا تجلیل به عمل می آورد که از قضا او نیز از سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ساکن آمریکا شد. حال باید از مسئولان محترم فرهنگی در وزارت ارشاد، هیئت نظارت بر مطبوعات و سایر نهادها که نسبت به انتشار کاریکاتوری تأویل بردار در یکی از روزنامه های صبح حساس شده و واکنش نشان داده اند پرسید آیا تجلیل و بزرگداشت تروریستهایی این چنین را توهین به نظام و انقلاب اسلامی قلمداد نمی کنند؟ و آیا چنین روزنامه ای که هیچ گونه هویت فرهنگی نداشته و صرفاً به مطرح سازی شخصیت های غیراخلاقی، غرب گرا و مخالف نظام اسلامی می پردازد شایستگی ادامه فعالیت در سرزمینی که به خون هزاران شهید آغشته است را دارد؟
عاموس یادلین: جنگ 8 روزه برای اسرائیل گران تمام شد
مفاد یک گزارش امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از این است که جنگ 8 روزه غزه برای این رژیم بسیار گران تمام شده است.به گزارش العالم، روزنامه «ورلد تریبیون» به بررسی گزارش یکی از دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در خصوص آتش بس اخیر این رژیم و مقاومت فلسطین در غزه پرداخت. در گزارش مرکز «مطالعات امنیت ملی» رژیم صهیونیستی آمده است: اسرائیل در حالی به جنگ اخیر خود پایان داد که قدرت این رژیم برای مقابله با حماس کاهش یافته بود.«عاموس یادلین» رئیس سابق دستگاه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی که این گزارش را تدوین کرده، اذعان می کند توافقنامه آتش بس به وضعیت نظامی و سیاسی این رژیم ضربه زد و اسرائیل با بندهایی در این توافقنامه موافقت کرد که به نفعش نیست. در این گزارش همچنین تاکید شده است: توافقنامه آتش بس برای جنبش حماس پیروزی سیاسی به ارمغان آورد، و اسرائیل را به چالش کشید.عاموس یادلین تاکید می کند: بندهای توافقنامه آتش بس بسیار سنگین بود و اسرائیل را زیر سؤال برده است.
همزمان روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی به نقل از برخی منابع صهیونیست مطلع نوشت: انتفاضه سوم آغاز شده است. این روزنامه از قول یکی از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل به نام یانیو آلالوف نوشت: ما در آستانه انتفاضه سوم قرار نداریم، بلکه انتفاضه سوم عملا شروع شده است؛ و پیش بینی می کنیم که ناآرامی ها و درگیری های کرانه باختری رود اردن بیش از پیش افزایش یابد.
آحارونوت می افزاید: «آلالوف پس از برگزاری یکی از تمرینات نظامی ارتش این اظهارات را بیان کرد. این تمرین نظامی بخشی از برنامه آماده سازی نیروهای ارتش برای مقابله با ناآرامی های کرانه باختری بود.»این روزنامه خاطرنشان کرد: ناآرامی ها و درگیری های کرانه باختری پس از حمله به باریکه غزه و ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل متحد به عنوان ناظر غیر عضو افزایش یافته است.آلالوف در ادامه اظهارات خود گفته است: اسرائیل باید به فکر اجرای عملیات نظامی دیگری در باریکه غزه باشد، یا قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهد، ارتش با کمبود نیروی ذخیره مواجه است.
حداد عادل: اعلام کرده ایم که در ائتلاف بسته نیست
حداد عادل گفت: اعضای ائتلاف اصولگرایان از 3نفر به 4یا 5 نفر افزایش می یابدعضو ائتلاف سه نفره اصولگرایان با بیان اینکه احتمال دارد در آینده اعضای ائتلاف اصولگرایان از سه نفر به چهار یا پنج نفر افزایش پیدا کند، گفت ما هیچ دیداری با محسن رضایی نداشته ایم.به گزارش تسنیم غلامعلی حداد عادل درباره مطرح شدن برخی اخبار مبنی بر امضای منشور انتخاباتی توسط حداد عادل، ولایتی و قالیباف اظهار داشت: بحث منشور هیچگاه مطرح نبوده بلکه میان ما سه نفر توافقی است که اگر از میان ما فردی انتخاب و نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، دیگران با او رقابت نکنند و رأی نشکند.وی در این زمینه افزود: احتمال دارد در آینده، اعضای ائتلاف اصولگرایان از سه نفر به چهار یا پنج نفر افزایش پیدا کند.وی درباره مطرح شدن دیدار محسن رضایی با اعضای ائتلاف 1+2 نیز گفت:ما هیچ دیداری با آقای رضایی نداشته ایم و نشنیده ام که وی ابراز تمایلی برای حضور در ائتلاف 1+2 داشته باشد.حداد عادل همچنین اظهار داشت: ما اعلام کرده ایم در ائتلاف بسته نیست و هر اصولگرایی که بخواهد، می تواند در جمع ما حضور داشته باشد.در همین حال دو عضو فراکسیون اکثریت مجلس نسبت به نامزدی علی لاریجانی ابراز تمایل کردند.علی برومند عضو فراکسیون رهروان ولایت گفته است: ما در سفری که با آقای لاریجانی به اردبیل داشتیم به ایشان پیشنهاد کاندیداتوری دادیم.وی در مصاحبه با آریا اضافه کرد: لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تا حدودی متقاعد شده است. ما به ایشان پیشنهاد کاندیداتوری دادیم زیرا معتقدیم آقای لاریجانی فرد توانمندی است، که به اصول دموکراسی اعتقاد دارد و خردمندانه تر از دیگران می تواند کشور را اداره کند.وی اظهار داشت: تا آنجایی که بنده می دانم آقای لاریجانی می خواهد به جمع بندی کلی برسد. در این راستا ما و آقای علی مطهری به طوری جدی کاندیداتوری ایشان را پیگیری خواهیم کرد البته در چند هفته اخیر نیز آقای مطهری به طور جدی رئیس مجلس را تشویق می کند تا در انتخابات کاندیدا شود.وی تصریح کرد: اگر چنانچه آقای لاریجانی کاندیداتوری را نپذیرفتند بنده آقای ولایتی را گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری می دانم.شجاعی کیاسری سخنگوی فراکسیون رهروان نیز از برخی دعوت ها از علی لاریجانی برای نامزدی انتخابات خبر داده و گفته است: اما رئیس مجلس هنوز نظرنهایی خودش را در این خصوص اعلام نکرده است.وی تاکید کرد: اگر آقای لاریجانی برای کاندیداتوری به جمع بندی برسد قطعا آن را اعلام خواهیم کرد، اما بنده امروز (دیروز) با رئیس مجلس در این خصوص صحبت کردم که ایشان گفتند «در حال حاضر اعلام نظر زود است».
خراسان

*عوض حیدر پور عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: نگرانی هایی وجود دارد که عملکرد دولت در ماه های اخیر آرامش مورد نیاز کشور برای انتخابات آینده را تحت تاثیر قرار دهد و این مساله یکی از دغدغه های اساسی نمایندگان است. لازم است دولت به صورت شفاف درباره پشت پرده اقدامات خود به صورت شفاف توضیحاتی را بیان کند.
*داووداحمدی نژاد برادر رئیس جمهور با بیان انتقادات تند نسبت به دولت با بیان اینکه هر کس خود و یارانش را خط قرمز قلمداد کرد از مسیر منحرف شده است گفت: این چه روش عزل و نصبی است که وزیر بگوید چرا ارز مرجع را زین اسب و لوازم آرایش و غذای سگ خریدید به فاصله اندکی بدون بیان علت ، عزلش کنند؟
*مصباح یزدی در دیدار با اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه گروه های اصولگرا از تخریب یکدیگر بپرهیزند وامکان اجماع همه روی یک نفر وجود نداردگفت:ممکن است گروهی را بیشتر بپسندم اما به گروه های اصولگرا خوش بین هستم. اصولگرایان با پرهیز از اتهام زنی و تخریب، به برادران ایمانی خود خوشبین باشند
.
*رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصلاحات پرچمدار ندارد ، گفت: همه اصلاح طلبان پرچمدارند همه آن ها محور هستند همه تصمیم گیرنده هستند یکی از آنها آقای خاتمی است. ولی منحصر به ایشان نیست
*مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: اگر مجمع روحانیون مبارز درصدد باشد
خاتمی " را به عنوان نامزد مورد نظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده معرفی کند، این موضوع را به طور رسمی اعلام خواهیم کرد.
*سعیدحجاریان به سیدمحمدخاتمی گفته است بیا و قلندری کن و از احمدی نژاد یاد بگیر چطور قهرمان سازی کرد که خاتمی گفته است من نمی توانم 20 میلیون رأی را با 5 میلیون رأی معاوضه کنم.همچنین شنیده شده است با وجود گذشت چند ماه از مانیفست پیشنهادی سعید حجاریان برای اصلاح طلبان هنوز این مانیفست مورد تائید این جریان از جمله خاتمی قرار نگرفته است.

 

 


 


 


 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات