صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۵۴۷۹۰

اخبار ویژه برخی از روزنامه های چهارشنبه 2 بهمن 1391


خراسان
جام جم آنلاین نوشت

سفارت ایران در پکن با صدور یادداشتی، اعتراض شدید خود را به وزارت امور خارجه چین به خاطر پخش مصاحبه از سوی شبکه تلویزیون دولتی این کشور با فرزند شاه مخلوع ایران اعلام کرد.در بیانیه سفارت ایران آمده است:برای مردم ایران بسیار تأسف بار و غیرقابل تحمل است که مدیران تلویزیون دولتی چین به چنین اقدام غیرمسئولانه ای درحمایت از فردی که در سه دهه گذشته از هیچ تلاشی حتی اقدام مسلحانه و تروریستی علیه ملت ایران فروگذار نکرده و هیچ جایگاه و موقعیتی نه تنها درداخل بلکه خارج از ایران هم ندارد، دست زنند.
مشرق نوشت
حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با این سایت در خصوص برنامه حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت که موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری به یک ائتلاف بزرگ می اندیشد که تمامی تشکل های اصولگرا در آن حضور داشته باشند، بنابراین ما هر نوع ائتلافی که به آن ائتلاف بزرگ کمک کند و ساز مخالفت با آن ائتلاف بزرگ اصولگرایان را نزد، خوشبین هستیم.وی تاکید کرد که اگر ائتلاف های مقطعی یک مانع  برای ائتلاف بزرگ اصولگرایان باشد، طبیعتا ما نظر موافق نسبت به آن نداریم.
آصف نوشت
حداد عادل با بیان اینکه جلسات اتئلاف1+2سر جای خود باقی است و همچنان با هم ارتباط داریم. گفت: اختلافی بین ما نیست. وی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده آقای قالیباف در خصوص رسانه ای شدن این ائتلاف آزرده خاطر است گفت: خیر، صحت ندارد.
فردا نوشت
در دو، سه روز گذشته برخی رسانه ها از دیدار سه چهره اصلاح طلب با رهبر معظم انقلاب خبر داده و تحلیل کرده اند که این دیدار نشانه ای از عزم آنها برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور است.
راه دانشجو نوشت
صادق زیباکلام در مصاحبه بااین سایت گفت که اگر رحیم مشایی تایید صلاحیت شود به راحتی علی اکبر ولایتی و یا هر نامزد دیگر اصولگرایان را شکست می دهد و تنها نیرویی که می تواند وی را شکست دهد، اکبر هاشمی رفسنجانی است.
جمهوری اسلامی
* نشریات ابرار، روز دوشنبه این هفته به دلیل فقدان کاغذ منتشر نشدند. دیروز، روزنامه ابرار در این باره نوشت:... به عرض ملت شریف ایران و خوانندگان عزیز و ارجمند صمیمی گروه نشریات ابرار (ابرار، ابرار اقتصادی، ابرار ورزشی، فوتبال امروز، گنبد کبود و...) به عنوان دومین مولود رسانه‌ای جمهوری اسلامی می‌رسانیم که در سال 1391 یارانه پرداختی ارشاد به 4 روزنامه و 2 هفته نامه با تعداد زیادی روزنامه نگار با تجربه و هزینه های... فقط هزینه 25 روز تامین کاغذ را در این سال تامین کرده اند! این روزنامه افزوده است: در آینده نزدیک و در صورت اقتضای جامعه و کشور با درج مقاله و گزارشی مستند، متقن و روشنگرانه‌ای که تهیه شده، همه آنچه را در پس پرده اجرائیات کشور رخ می‌دهد قرار خواهیم داد." آنچه همکاران محترم روزنامه ابرار درخصوص وضعیت کاغذ و پرداخت یارانه قانونی به روزنامه‌ها یادآور شده اند، متأسفانه مشکل تمام روزنامه‌های مستقل است و متولیان امور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گام مؤثری برای حل این مشکل برنداشته‌اند.

*
اقدام گروهی ناشناس در نصب بنرهایی با کاریکاتور پادشاه عربستان روی پل‌ها و مکان‌های مختلف بیروت موجب شد نیروهای پلیس لبنان تحقیقات در این خصوص را آغاز کنند. شبکه خبری لبنان 24 گزارش داد: گروهی ناشناس عصر روز دوشنبه تصاویر کاریکاتور و پلاکاردهایی موهن به ملک عبدالله بن عبدالعزیر، پادشاه عربستان را در مناطق مختلف لبنان منتشر کردند. در این تصاویر که روی پل جل الدیب و در گذرگاه‌های منطقه الجدیده، الزلقا، جل الدیب و الفتار منتشر شده، کاریکاتور پادشاه عربستان درحالی که خنجری خونین دردست دارد به تصویر کشیده شده است. گفته م? شود ترسیم کاریکاتور پادشاه عربستان در پاسخ به اقدام روزنامه عربستانی الوطن در چاپ کاریکاتوری از بشاره پطرس الراعی، اسقف مارونی لبنان صورت گرفته است.
دنیای اقتصاد
نامه دلاری لاریجانی به مسوولان دولتی

روزنامه خراسان در شماره دیروز خود نوشت: علی لاریجانی رییس مجلس چندی پیش با ارسال نامه‌ای به مسوولان ارشد دولتی، به آنها اعلام کرده است که به‌رغم ابلاغیه شماره «107462/ت48331ه‍» مردادماه هیات دولت به بانک مرکزی و برخی وزارتخانه‌ها مبنی بر صدور مجوز ارائه دلار به نرخ مرجع برای برخی از طرح‌های در حال اجرا در کشور، این مصوبه به علت تعیین نرخ مرجع فاقد مجوزهای قانونی بوده و باید لغو شود.

داوود احمدی‌نژاد: برادرم مغرور شده و اخلاق برایش معنی ندارد
الف به نقل از سایت خبری «آخرین نیوز» نوشت: داوود احمدی‌نژاد برادر رییس‌جمهور گفت: محمود احمدی‌نژاد آن موقع (در دوره نخست ریاست‌جمهوری) متواضع و با اخلاق بود؛ ولی الان مغرور شده است و اخلاق برایش معنایی ندارد. وی در رابطه با اینکه اگر جریان انحرافی در انتخابات پیروز نشود آیا نتیجه را به راحتی قبول خواهد کرد؟ نیز گفت: اینها جز آشوب هیچ هدف دیگری ندارند، اینها اصلا هدفشان آشوب است. اینها می‌خواهند طوری آشوب به وجود بیاورند که آستانه تحمل ملت را بشکنند و ملت به خیابان‌ها بیایند و علیه انقلاب شعار بدهند.
کاندیدای وزارت دفاع آمریکا در کنار هوشنگ امیراحمدی و محمدجواد ظریف

سایت خبری پارسینه با انتشار عکسی از حضور محمدجواد ظریف (نماینده سابق ایران در سازمان ملل)، چاک هیگل (نامزد تصدی پست وزارت دفاع آمریکا) و هوشنگ امیر احمدی در همایشی در دانشگاه راتگرز (
Rutgers) آمریکا در سال 2007 خبر داده و آن را یکی از دلایل نگرانی سناتورهای حامی اسرائیل از تصدی این پست توسط هیگل دانست.
کیهان
هدف تحریم ها جمهوری اسلامی بود اما باعث نفرت بیشتر از آمریکا شد

تحریم ها برخلاف توقع آمریکا و غرب باعث توقف برنامه هسته ای یا تغییر رژیم ایران نشده است.پایگاه اطلاع رسانی ورلدنت دیلی ضمن انتشار این تحلیل تصریح کرد تحریم های غرب علیه ایران اثر معکوس داشته است.به نوشته «مایکل مالوف»، مقام سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، با آنکه تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران برای توقف برنامه هسته ای و ترغیب برای تغییر رژیم اعمال شد اما در عمل به سرانجام نرسید.مالوف می نویسد: ایران همچنان در عزم خود استوار است که توسعه هسته ای اش را به رغم تهدید حمله نظامی اسرائیل یا هر دو ادامه دهد.تحلیلگر ورلدنت خاطرنشان کرد: فشار تحریم ها به جای برانگیختن آنها علیه رژیم، باعث تشدید تنفر نسبت به آمریکا شده؛ واکنشی که اغلب صاحب نظران پیش بینی آن را می کردند. یک مقام ایرانی با اشاره به سخنان «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، گفت، هدف وی مردم ایران بود و می خواست برای آنها پیامی بفرستد. کلینتون گفت «امیدواریم مردم ایران خودشان نیز نگران شوند، بنابراین پیام من به ایرانی ها این است کاری بکنید.»مایکل مالوف معتقد است: تحریم ها نتیجه عکس داده و باعث تقویت جمهوری اسلامی شده است.
سرپاتر از رئیس بی عرضه استخبارات برای جانشینی شاه عربستان پیدا نشد
مطبوعات صهیونیستی نسبت به آینده رژیم سعودی ابراز نگرانی می کنند. این نگرانی اکنون به آمریکا و انگلستان گسترش یافته است.روزنامه جروزالم پست در این باره به بحران پدید آمده اشاره کرد و نوشت: احتمال دارد کم سن ترین پسر ملک عبدالعزیز به این مقام برسد.سایمون هندرسون، مدیر بخش خلیج فارس و برنامه سیاستگذاری انرژی در اندیشکده واشنگتن در این مقاله می نویسد: گمانه زنی ها در مورد حاکم بعدی عربستان، پس از نصب غیرمنتظره شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز به سمت معاون دوم نخست وزیر عربستان، شدت گرفت زیرا این مقام به طور سنتی به ولیعهد منتظر که پس از ولیعهد کنونی روی کار خواهد آمد، سپرده می شود.این روزنامه یادآور شد: شاهزاده مقرن، کم سن ترین پسر باقی مانده از ابن سعود یا همان ملک عبدالعزیز، بنیانگذار کشور عربستان است. مقرن اکنون سومین شخصیت قدرتمند در این کشور، پس از ملک عبدالله، که مقام نخست وزیری را نیز در اختیار دارد و سلمان، ولیعهد عربستان که معاون نخست وزیر این کشور است، به حساب می آید. این در حالی است که هر دو شخصیت نامبرده بیمار هستند و از شرایط جسمانی خوبی برخوردار نیستند. مثلاً ملک عبدالله که 90 سال سن دارد، به ندرت دیده می شود که بتواند روی دو پای خود مستقیم بایستد. وی حواس پرتی پیدا کرده و لذا قدرت تمرکزش نیز کاهش یافته و بسیار محدود شده است. سلمان نیز از بیماری اختلال مشاعر و زوال عقل رنج می برد.جروزالم پست نوشت: در مقایسه با این دو، مقرن هفتاد ساله از شرایط سلامتی نسبتاً خوبی برخوردار است اما انتصاب مقرن به مقام یاد شده، تحلیلگران سیاسی را گیج کرده است، زیرا وی در ماه ژوئیه از سمت خود به عنوان رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی عزل شده بود. هرچند در آن زمان هیچ علت رسمی برای عزل وی از سوی مقامات سعودی عنوان نشد، فرض بر این بود که وی جربزه کافی برای تضعیف و ریشه کنی رژیم اسد در سوریه که حامی ایران است، نداشته است. این در حالی است که ریاض و قطر در خصوص افزایش نفوذشان در سوریه و کنترل جنگجویان جهادی در این کشور، با هم رقابت می کنند.این روزنامه صهیونیستی می افزاید: مخالفان مقرن می گویند، مادر او کنیز یمنی ملک عبدالعزیز بوده و این در حالی است که به طور سنتی، مادران پادشاهان عربستان باید از قبایل عربستانی باشند. اما با توجه به شرایط بد بیماری و کهولت سن دو شخصیت اول و دوم در عربستان، احتمال رسیدن شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز به پادشاهی این کشور در آینده نزدیک، چندان بعید به نظر نمی رسد.
مهرورزی انتخاباتی از کیسه بیت المال
حلقه انحرافی با اختصاص هزینه های هنگفت درصدد بسترسازی برای فعالیت های انتخاباتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر برخی اخبار، جریان انحرافی خود را برای برگزاری همایشی صدها نفری با رویکردی کاملا انتخاباتی و البته تحت لوای عنوان مهرورزی در اوایل اسفند ماه در جزیره قشم آماده کرده است.در این همایش که قرار است تحت پوشش همایش مشاوران جوان برگزار شود، از میهمانان چند صد نفری در بهترین هتل های جزیره قشم پذیرایی خواهد شد و البته هزینه های رفت وبرگشت میهمانان با خطوط هوایی نیز از هزینه های بدیهی میلیونی برای چنین همایشی خواهد بود.این گزارش می افزاید: حال اگر تعداد کل میهمانان چنین همایشی را دست کم 500 نفر در نظر بگیریم، با در نظر گرفتن هزینه رفت وبرگشت هر نفر معادل حداقل 350 هزار تومان، هزینه رفت وبرگشت میهمانان چنین همایشی معادل 175 میلیون تومان خواهد شد و اگر هزینه اسکان مهمانان در یکی از هتل های متوسط قشم را نیز برای هر شب 200 هزار تومان در نظر بگیریم، هزینه اقامت هر نفر برای 2 شب حضور در این همایش معادل 400 هزار تومان و سر جمع هزینه برای 500 میهمان، رقمی معادل 200 میلیون تومان خواهد شد.برای مخارج پذیرایی و 3 وعده غذایی نیز می توان رقم های هنگفتی را پیش بینی کرد و سوال اینجاست که در شرایط دشوار اقتصادی امروز تدارک برای برگزاری چنین همایش های بی حاصل و پرخرجی با کدام توجیه و منطقی در دستور کار قرار گرفته و چنین اقدامی با کدام یک از آرمان ها مطابقت دارد.باشگاه خبرنگاران می افزاید: البته نباید برگزاری همایشی از سوی «مرکز ملی مطالعات جهانی شدن» را نیز فراموش کرد که این همایش 2 روزه با عنوان «تبیین جهانی شدن» در هتل همای تهران و با حضور مهمانان خارجی و البته با مخارج سرسام آور برگزار شد.گفتنی است خبرهای دقیق تر از دعوت نزدیک به 3 هزار نفر برای شرکت در این همایش حکایت دارد.جالب اینکه با وجود چنین اقدامات و تحرکات پرخرجی، هفته گذشته یکی از اعضای حلقه انحرافی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تحرکات انتخاباتی مدعی شد: «آیا بحث انتخابات موضوعیتی دارد که من درباره آن صحبت کنم، اصلا بحث تبلیغات انتخاباتی چه چیزی هست؟!»
ملاقاتی که اپوزیسیون را گیج کرده است
دیدار چند تن از اصلاح طلبان با رهبر معظم انقلاب با واکنش های متفاوت در محافل مواجه شده است. پیش از این روزنامه اعتماد از دیدار مجید انصاری، عبدالواحد موسوی لاری و اسحاق جهانگیری با رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر خبر داد.مجید انصاری عضو مجمع روحانیون در این باره به اعتماد گفته است: دیداری داشته ایم که خوب بود. به هر حال خدمت ایشان رسیدیم و در رابطه با مسائل کلی ک��ور صحبت کردیم.وی درباره جزئیات این دیدار افزود: ملاقات بسیار خوبی بود که درباره جزئیات آن فعلاً حرفی نمی زنیم اما اصل این دیدار انجام شده است.انصاری گفت این دیدار به هیچ وجه انتخاباتی نبوده و صرفاً پیرامون مسائل جاری کشور صورت پذیرفته است.عباس عبدی در گفت وگو با اعتماد و درباره دیدار مذکور گفت: به نظر من دوستان اصلاح طلب کار بسیار خوبی کرده اند که البته دیر هم انجام شد. حتی می توان این جلسات را در سطح بالاتری در اصلاح طلبان انجام داد و هیچ مانعی برای آن نیست. این کار را البته آقای خاتمی و برخی دیگران باید انجام دهند.محمد جواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز در گفت وگو با خبرگزاری آریا تأکید کرد: به نظر می رسد عدم انجام چنین دیدارهایی در هشت سال اخیر از جمله مهمترین مشکلات بوده است البته بنده در گذشته به آقایان کروبی و خاتمی پیشنهاد داده بودم که ایده های خود را با مسئولان عالی نظام به طور مستمر دنبال کنند زیرا در دیدارهای حضوری بهتر و دقیق تر می توان نقطه نظرات را مطرح کرد.وی گفت: بنده گامی که از سوی آقایان انصاری، جهانگیری و موسوی لاری برداشته شده است را مثبت ارزیابی می کنم.اغلب گروه های عضو جبهه اصلاحات در فتنه سال 88 با فتنه گران همراهی کرده و برخی از آنها نیز با انفعال عمل کرده و از ترس فتنه گران در برابر هجمه به اصل نظام سکوت اختیار کردند. اکنون که احیای این جریان سیاسی صرفاً از طریق مرزگذاری با جریان آشوب طلب ساختارشکن میسر است، باید منتظر ماند و دید آیا طیف سرخورده از بن بست فتنه شجاعت و جسارت ابراز برائت از فتنه گران را دارد یا صرفاً به عنوان پوشش و حاشیه امنیت برای تجدید حیات فتنه گران عمل می کند.رهبر معظم انقلاب پیش از این بارها فتنه گران را مرتکب جنایت ها و خیانت های بزرگ معرفی کرده و تأکید فرموده اند که چنین خیانتگرانی صلاحیت حضور در حاکمیت را ندارند.موضع آینده اصلاح طلبانی که به محضر رهبر معظم انقلاب رسیده اند نشان خواهد داد که آیا اراده ای برای نجات جریان موسوم به اصلاح طلب در میان آنان وجود دارد یا خیر؟در همین حال شبکه بی بی سی از قول احمد سلامتیان (از عناصر نزدیک به بنی صدر) گفت: ملاقات سه تن از اصلاح طلبان با رهبری ایران به این معنی باز شدن راه برای آنان نیست.سلامتیان افزود: باید مطمئن شد که آیا این ملاقات قبل از اقدام وزارت اطلاعات در ممانعت از کنگره اصلاح طلبان شده یا بعد از آن صورت گرفته است. در هفته های اخیر، وزارت اطلاعات اعضایی از اصلاح طلبان را که می خواستند در کنگره شرکت کنند احضار و برای آنها شرایطی معین کرد که منجر به این شد تا از برگزاری کنگره منصرف شوند.سلامتیان اضافه کرد: علاوه بر این، کنگره حزب اراده ملت که مربوط به حسن روحانی می شود به خاطر اینکه می خواستند پیام خاتمی را به عنوان افتتاح بخوانند از سوی نیروهای امنیتی متوقف شد.وی گفت: همه این ها نشانه این است که اگر این ملاقات هم انجام شده، یک شکل معمول و عادی داشته و با استقبال زیادی از سوی حاکمیت مواجه نشده است.اما شبکه بالاترین که در فتنه سبز فعالیت زیادی داشت به اصلاح طلبان هشدار داد که به خاطر باز گرداندن چند نفر به درون حاکمیت، باعث شکاف بیشتر در میان سبزها نشده و به اعتبار اصلاح طلبان نزد اپوزیسیون [!؟] لطمه بیشتری نزنند. بالاترین افزود: اصلاح طلبان یکه و تنها به دریا نزنند و شرایط خطیر را در نظر بگیرند. در زمان تحصن مجلس ششم هم، کروبی و خاتمی اقدام مشابهی کردند.از سوی دیگر تقی رحمانی از عناصر فراری گروهک ملی مذهبی و همکار شورای هماهنگی سبز در مصاحبه با رادیو فردا، دیدار اصلاح طلبان را صرفاً مشورتی توصیف کرد و نوشت: رهبری معمولاً مشاوره زیاد می گیرد ولی اینکه چه سیاستی را اعمال کند، بحث دیگری است. این دیدارها و مشورت ها در سیستم بیت بوده است. با این حال همه علایم بر بسته بودن فضا برای اصلاح طلبان حکایت می کند.
رایزنی برای نحوه استتار پشت شعار انتخابات آزاد
ائتلاف سلطنت طلبان و گروه های مارکسیستی منحله چند و چون شعار انتخابات آزاد را در کلن مورد بررسی قرار دادند.گروه موسوم به اتحاد جمهوری خواهان از یک سال پیش با محوریت برخی سلطنت طلبان نظیر شهریار آهی (از اعضای دفتر و مشاور رضا پهلوی) و جواد خادم (از طراحان کودتای نافرجام نوژه) و نیز عناصری نظیر حسن شریعتمداری (پسرسیدکاظم شریعتمداری و از مرتبطین با لانه جاسوسی آمریکا) و جمشید طاهری پور (عضو مرکزیت گروهک منحله فدائیان خلق) نشست هایی را در استکهلم، بروکسل و پراگ تشکیل دادند. آنها این بار نیز در کلن جمع شدند و به بررسی ادبیات مربوط به انتخابات آزاد پرداختند.در این نشست حسن شریعتمداری شرط ابتدایی برای اینکه بتوان از لفظ انتخابات آزاد به عنوان استراتژی گذار استفاده کرد را این دانست که جامعه در مرحله بحران باشد.به عبارت دیگر وی لازمه تکرار و جا انداختن این تعبیر را القای بحران در جامعه می خواند و این همان ضرورتی است که برخی حلقه های فتنه گر و منحرف در تدارک آن هستند و از جمله فتنه گران مدام اصرار دارند جامعه را بحرانی جلوه دهند.همکار سابق لانه جاسوسی آمریکا در ادامه سخنانش در زمینه ایجاد همگرایی بین نیروهای اپوزیسیون گفت: «چرا اصلاح طلبان به جای تکیه بر قانون اساسی فعلی قوانین بین المللی را فصل الخطاب نمی دانند؟ ما می گوییم قوانین بین المللی را اصل قرار دهید همه مشکلات حل است و همگرایی هم حاصل می شود.»یکی از سران فتنه چندی پیش خواستار برگزاری انتخابات «براساس استانداردهای مدرن جهانی» شده بود.احمد پورمندی، سخنران بعدی این نشست بود.به گزارش دویچه وله وی در سخنان خود به سه درک و برداشت از «انتخابات آزاد» اشاره کرد: اول گروهی که قائل به برگزاری انتخابات آزاد زیر سقف قانون اساسی کنونی هستند و شاخص این گروه را هاشمی رفسنجانی دانست. گروه دوم شاخص اصلی آن میرحسین موسوی است که مدعی شعار اجرای بی تنازل قانون اساسی است. این شعار ما را یک قدم به جلو برده چرا که اعلام کرده حکومت کنونی به قانون اساسی پایبند نیست و از حکومت خواسته به قانون اساسی خودش پایبند باشد.احمد پورمندی درک سومی را که از انتخابات آزاد وجود دارد متعلق به اپوزیسیون دانست که معتقد است در درون حکومت این ظرفیت وجود دارد که انتخابات آزاد برگزار شود اما به گفته او این گروه به این نکته توجه نمی کند که اگر قرار باشد حکومت تن به برگزاری انتخابات آزاد بدهد، یعنی اینکه با اپوزیسیون بر سر تغییر بخشی از قانون اساسی به تفاهم رسیده و این دیگر اسمش انتخابات آزاد نیست بلکه رفراندوم است.پورمندی سپس ادامه داد بهتر است «بچه را به نام خودش بنامیم» و با الفاظ بازی نکنیم. شعار «انتخابات آزاد» کافی نیست و اپوزیسیون بدون داشتن برنامه مشخص اقتصادی نمی تواند با مردم ایران به زبان مشترک برسد.اما شهریار آهی در جلسه مذکور گفته است: حاکمیت در حال حاضر راه اصلاح طلبان را بسته و با قدرت جلوی آن ایستاده است. تنها راه در این مرحله داشتن یک شعار واحد از اپوزیسیون است و این شعار می تواند انتخابات آزاد با تکیه بر دیالوگ و گفت وگوی ملی باشد.جمشید طاهری پور، از سران پیشین سازمان فدائیان خلق نیز در سخنان خود بر این نکته تاکید داشت که شعار انتخابات آزاد اگر تلاشی برای هدفمند کردن تلاش ها باشد خوب است اما «تجربه 33 ساله کاملا ثابت می کند که این نظام در ساختارهای خودش قابل اصلاح نیست، بنابراین ما نباید انتخابات آزاد را با اولویت های مبارزه برای دموکراسی خلط کنیم. ما باید با حرکت های زنده جامعه تماس داشته باشیم بنابراین ما باید مسیر انتخابات آزاد را طوری انتخاب کنیم که ما را از مسیر واقعی مبارزه و از افرادی که در این راه اصیل هستند دور نکند.»وی گفت: «تردید دارم که طرح انتخابات آزاد به مثابه استراتژی سیاسی صحیح باشد. عقلانی این است که انتخابات آزاد یک شعار برای گسترش آگاهی شود نه استراتژی.»
قدس
صدور حکم برای خاوری

رجا: ناصر سراج، قاضی پرونده فساد 3 هزار میلیاردی گفت: با توجه به اینکه برای رئیس فراری بانک ملی کیفرخواست صادر شده رسیدگی سریع به پرونده و صدور حکم برای وی در دستور کار قرار دارد.
عارف تکذیب کرد
باشگاه خبرنگاران:محمدرضا عارف گفت: در برخی خبرها آمده بود که خاتمی به من گفته‌ در انتخابات نامزد نشوم که صددر‌صد خبر دروغ و بی‌اساسی است.
توقف جلسات دولت و مجلس

فارس: غلامعلی حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: ظاهراً جلسات مشترک دولت و مجلس فعلاً متوقف است ولی امیدواریم ادامه پیدا کند.
بودجه پول توجیبی نیست
خانه ملت: نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس با انتقاد از تأخیر دولت در ارایه لایحه بودجه سال 92 گفت: بودجه کشور پول توجیبی رئیس جمهور نیست و بیت‌المال است و باید در زمان قانونی به مجلس ارایه شود.
برنامه ریزی جریان انحرافی برای انتخابات
مهر: فدایی، دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: جریان انحرافی تحلیلشان این است که ما فضا را به گونه‌ای خواهیم کرد که امکان ردصلاحیت‌ها فراهم نشود و مجبور شوند ما را تایید کنند.
برادرم مغرور شده
الف: داوود احمدی‌نژاد، برادر رئیس‌جمهور گفت: احمدی‌نژاد آن موقع متواضع و با اخلاق بود ولی الان مغرور شده است و اخلاق برایش معنایی ندارد. وی افزود:آخر کسی می‌آید رهبر خود را ناراحت کند، که ملت ناراحت شوند؟
گزینه جدید اصلاح طلبان برای انتخابات 92
تسنیم: محمدجواد حق‌شناس، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح‌‌طلبان گفت: محقق داماد در جلسات اصلاح‌طلبان به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری مطرح است.
آزادی 7 زندانی ایرانی در ترکمنستان
فارس:رئیس‌جمهور ترکمنستان در فرمانی 7 نفر از اتباع ایران را که در ترکمنستان زندانی بودند، مورد عفو قرار داد.
نامه ولایتی و پورمحمدی را دریافت کردیم
جهان:ابوالقاسم رئوفیان رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی گفت: پاسخ نامه نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری، آقایان ولایتی و پورمحمدی را دریافت کردیم و احتمالاً هفته آینده شورای عالی جبهه ایستادگی با آنها دیدار خواهد داشت.
سردبیر روزنامه اعتماد آزاد شد
جهان:جواد دلیری سردبیر روزنامه اعتماد بعد از ظهر دوشنبه 30 بهمن به قید وثیقه آزاد شد. بنا به گزارش‌های رسیده، وثیقه تعیین شده برای آزادی جواد دلیری، 100میلیون تومان است.
رویترز در انتظار حکم دادگاه
فارس:محمد ناصر حقیقت سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: خبرگزاری رویترز همچنان در انتظار حکم دادگاه است.رویترز در گزارشی دختران نینجای ایرانی را آدمکش نامیده بود.
انتقاد از عدم برخورد با تخلفات مسؤولان
مهر: دکتر جواد منصوری، پژوهشگر تاریخ معاصر و سفیر سابق ایران در چین با تأکید بر تأثیر ادبیات سیاستمداران بر فرهنگ شفاهی جامعه گفت: مشکل بزرگ کشور ما، عدم برخورد با تخلفات قانونی و اخلاقی برخی از افراد و مسؤولین است.
تربیت کادر فکری برای جریان اصلاحات
مشرق: مرکزی به نام «موسسه مطالعاتی سیاسی اقتصادی پرسش» راه اندازی شده که عناصری چون مصطفی ملکیان، محمود سریع القلم، محمدرضا تاجیک، داود فیرحی، مراد فرهاد پور، خشایار دیهیمی و جواد طباطبایی در آن تدریس می کنند.گفته می شود این مؤسسه وظیفه تربیت کادر فکری برای جریان اصلاحات را به عهده دارد.
جام جم
تحریم ها را کنار بگذارید

در شرایطی که تنها چند روز تا زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 باقی مانده، گمانه زنی ها درباره شرایط و همچنین نتایج این مذاکرات شدت یافته است. در این میان، روزنامه لس آنجلس تایمز با انتشار تحلیلی، رویکرد سخت و اقدامات شدید در مقابل ایران را ناکارآمد و بی ثمر دانسته است.به گزارش «تابناک»، ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در حالی یک هفته دیگر وارد دور جدیدی از مذاکرات هسته ای می شوند که غرب و به ویژه ایالات متحده، طی روزهای اخیر بار دیگر اقدام به تشدید تحریم ها علیه ایران کرده است. روزنامه «لس آنجلس تایمز» در مطلبی در این رابطه به قلم «رِی تکیه» می نویسد:در این میان، تا زمانی که مخالفت های ایران به طور کامل مورد توجه قرار نگیرد، احتمال موافقت جامعه بین المللی با تشدید تحریم ها و یا استفاده از زور، اندک است.بخش دیگر پیچیدگی ماجرا، از حمایت فزاینده افکار عمومی ایران از تداوم برنامه هسته ای این کشور ناشی می شود. احساس عمومی این است که ایران حق دارد توانایی هسته ای به دست بیاورد. هرچه برنامه هسته ای ایران بیشتر رشد می یابد، به منبعی برای غرور مردم این کشور تبدیل می شود.به هر حال، در حالی که آمریکا بار دیگر درباره معمای ایران تأمل می کند، باید از اتخاذ رویکرد «همه یا هیچ» اجتناب کند. تاریخچه تقابل ایران با غرب نشانگر آن است که وضعیت بحرانی نه تنها به این کشور صدمه نمی زند، بلکه به آن سود هم می رساند.
دروغ‌های شرم‌آور
'استفان لندمن' نویسنده و تحلیلگر آمریکایی با اذعان به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان می نویسد 'ایران در مسیر خود حرکت می کند و حاکمیت خود را حفظ کرده است. برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز است و متعهد به پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی (ان پی تی) و مفاد آن است. رهبران جهانی نیز این مسئله را بخوبی می دانند. بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این موضوع را بخوبی می دانند.'به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اینفورمیشن کلیرینگ هاوس، نویسنده با انتقاد از اظهارات اخیر ضد ایرانی دبیرکل سازمان ملل می نویسد 'در این میان 'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل متحد نیز بگونه ای شرم آور با آمریکا در این مسیر همراهی می کند. وی نیز در جنایات جنگی دولت آمریکا سهیم است. او پاداش خود را از آمریکا می گیرد و بخاطر همین دروغ می گوید.بان کی مون به ابزار امپریالیست ها تبدیل شده است. اظهارات اخیر بان کی مون در مورد برنامه هسته ای ایران نشان داد که او تا چه حد دروغ می گوید. او از آمریکا دستور می گیرد. بان کی مون حقیقت صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را می داند اما آن را نمی گوید.'
اعتراض ایران  به چین
سفارت ایران در پکن با صدور یادداشتی، اعتراض شدید خود را به وزارت امور خارجه چین به خاطر پخش مصاحبه از سوی شبکه تلویزیون دولتی این کشور با فرزند شاه مخلوع ایران اعلام کرد.در بیانیه سفارت ایران آمده است:برای مردم ایران بسیار تأسف بار و غیرقابل تحمل است که مدیران تلویزیون دولتی چین به چنین اقدام غیرمسوولانه ای درحمایت از فردی که در سه دهه گذشته از هیچ تلاشی حتی اقدام مسلحانه و تروریستی علیه ملت ایران فروگذار نکرده و هیچ جایگاه و موقعیتی نه تنها درداخل بلکه خارج از ایران هم ندارد، دست زنند.در بخشی دیگر از بیانیه سفارت ایران آمده است: این اقدام، دخالت آشکار در امور داخلی ایران تعبیر گردیده و مغایر با نص صریح حقوق بین الملل و اصول سیاست خارجی مسالمت آمیز جمهوری خلق چین است .لذا،از مسئولین محترم دولتی و حزبی انتظار می رود مانع تکرار اقداماتی از این نوع که می تواند تبعات منفی بسیاری برای دو کشور داشته باشد، شوند.
مدال اسرائیل به اوباما
دفتر رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد پرز به اوباما به دلیل 'حمایت‌هایش از اسرائیل در دوران بحران‌ها' مدال افتخار می‌دهد. به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دفتر شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد: برای اولین بار یک رئیس‌جمهور از آمریکا می‌تواند چنین مدالی را از اسرائیل دریافت کند.پرز و کمیته اعطای این جایزه اعلام کرده‌اند که باراک اوباما دوست واقعی اسرائیل از همان حضورش در عرصه سیاست بوده است. به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، وی در دوران‌های بحران در کنار اسرائیل بوده و مشارکت منحصر به فردی در امنیت اسرائیل چه از طریق تقویت همکاری‌های استراتژیک دو جانبه و چه توسعه مشترک تکنولوژی دفاعی در مقابل حملات راکتی و تروریسم داشته است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات