تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۵۹۹۵۷

عبور تشکیلات خودگردان از خطوط قرمز درمذاکرات سازش

حماس از عبور تشکیلات خودگردان و تیم مذاکره کننده آن از خطوط قرمز فلسطینیان در مذکرات سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش بصیرت به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در غزه بار دیگر مخالفتشان را با مذاکرات سازش اعلام و تاکید کردند که محمود عباس و تیم مذکره‌کننده او حق ندارند از حقوق فلسطینی ها کوتاه بیایند.

خلیل الحیه، از رهبران حماس در این کنفرانس خبری گفت: مذاکراتی که اکنون در جریان است از اصول فلسطینی ها و خطوط قرمز ملت فلسطین عدول کرده است.
وی افزود: در دیدارهای اخیر تشکیلات خودگردان با صهیونیستها همه خطوط قرمز زیرپا گذاشته شد. بر اساس این مذاکرات قدس پایتختی بین المللی و تحت قیمومیت بین المللی خواهد بود و آوارگان فلسطینی نیز در کشورهای عربی اسکان داده خواهند شد.
محمود الزهار، از دیگر رهبران حماس نیز گفت: محمود عباس و تیم مذکره کننده او هیچ مشروعیتی ندارند.
الزهار افزود: عباس به هیچ وجه به نیابت از مردم فلسطین نمی تواند وجبی از خاک این سرزمین یا دیگر حقوق فلسطینیان از جمله حق بازگشت به سرزمینشان چشم پوشی کند.
وی خاطرنشان کرد: ما از آزادی هر یک از اسیران فلسطین از زندان های رژیم اشغالگر استقبال و اما تاکید می کنیم که مسیر آزادی مسیر قهرمانی و فداکاری است.
جنبش حماس و دیگر گروه های جهادی فلسطینی همواره از مذاکرات سازش به دلیل ماهیت جنگ طلبانه و سازش ناپذیری رژیم صهیونیستی انتقاد کرده اند و گذشت زمان نیز نشان داده است که رزیم صهیونیستی از این مذاکرات تنها برای رسیدن به اهداف تجاوزکارانه خود سود می برد.
در همین حال وزیر مسکن رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (20 مرداد ماه) و در آستانه مذاکرات سازش، طرح ساخت بیش از یک هزار واحد مسکونی دیگر در شهرک های صهیونیست نشین غیر قانونی را تایید کرد.
این واحدهای مسکونی قرار است در شهرک های غیرقانونی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس، که این رژیم در سال 1967 اشغال کرده است، احداث شوند.
این درحالی است که پیش ازاین یکی از شروط تشکیلات خودگردان برای موافقت با مذاکرات سازش توقف شهرک سازی های رژیم صهیونیستی بود. شهرک هایی که سازمان ملل و دیگر نهادهای جامعه بین المللی نیز بر غیر قانونی بودن و توقف فوری آن تاکید دارند ولی این رژیم توجهی به این مساله ندارد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات