صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۶۰۰۳۱

افزایش واردات کره جنوبی از نفت ایران برخلاف تعهدات قبلی به آمریکا

یک منبع آگاه به رویترز گفت: قیمت پایین نفت ایران باعث شد کره جنوبی واردات نفت از ایران را در ماه ژوئیه گذشته نسبت به ماه های دیگر افزایش دهد.

واردت کره جنوبی از نفت ایران به صورت غیرقابل انتظاری افزایش یافت. این موضوع نشان می دهد کره جنوبی قادر به کاهش واردات نفت از تهران برای عمل به تحریم های ضدایرانی واشنگتن نیست.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، در ماه ژوئیه گذشته، کره جنوبی، چین و هند درباره کاهش واردات نفت خام از ایران به توافق رسیده بودند. این کاهش واردات در راستای دریافت معافیت 6 ماهه از تحریم های ضدایرانی آمریکا ارائه شد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی گمرک کره جنوبی، این کشور واقع در شرق آسیا در ماه میلادی گذشته، روزانه 815 هزار و 447 تن نفت خام از ایران وارد کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، نشان دهنده افزایش 38 درصدی است.

کره جنوبی در دو ماه ژوئن و ژوئیه 165 هزار و 933 بشکه در روز از ایران نفت خام وارد کرد که نسبت به 6 ماه قبل از این زمان، نشان دهنده افزایش 12 درصدی است.

گزارش های گمرک کره جنوبی نشان می دهد این کشور نیازمند واردات کمتر از 126 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران است تا تعهد خود را نسبت به دولت آمریکا درباره کاهش 15 درصدی واردات نفت از ایران عملی کند.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: قیمت پایین نفت ایران باعث شد کره جنوبی واردات نفت از ایران را در ماه ژوئیه گذشته نسبت به ماه های دیگر افزایش دهد.

هم اکنون خریداران عمده نفت ایران، با استفاده از معافیت های 6 ماهه از آمریکا، به واردات نفت از ایران اقدام می کنند. شرط ارائه معافیت از سوی دولت آمریکا، کاهش قابل ملاحظه واردات نفت از ایران در مقاطع 6 ماهه است.

ایران هم اکنون حدود 2.5 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند که حدود یک میلیون بشکه از آن را صادر می کند. ایران قبل از اعمال شدید تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، حدود 3.5 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد که 2.5 میلیون بشکه از آن را صادر می کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات