تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۶۱۱۰۴

نتانیاهو در سازمان ملل: ایران باید برنامه اتمی‌اش را متوقف کند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در سخنرانی خود در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با تکرار اتهام‌های بی اساس درباره این که تهران در پی ساخت تسلیحات اتمی می‌باشد، گفت ایران باید کل برنامه اتمی‌اش را متوقف کند.

به گزارش بصیرت به نقل از پرس تی وی، نتانیاهو روز سه شنبه (۹ مهر) در سخنانش در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: «ایران می‌خواهد در موقعیتی باشد که به سرعت بمب های اتمی بسازد، پیش از آن که جامعه بین المللی بتواند آن را ردیابی کرده و مانع آن شود.»

وی با این اتهام، خواستار افزایش تحریم ها علیه ایران شد.

نتانیاهو در پی استقبال جامعه جهانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران نگران انزوای هرچه بیشتر رژیم اسرائیل است. 

وی مدعی شد: «اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد تا تسلیحات اتمی به دست آورد. اگر اسرائیل مجبور باشد تنها بایستد، اسرائیل به تنها مقابل آن می‌ایستد.»

نتانیاهو افزود، ایران با تسلیحات اتمی تهدیدی برای آینده اسرائیل به شمار می‌آید و از جامعه بین المللی خواست تا از طریق تحریم ها، فشارها بر ایران را افزایش دهند.

تهدیدات و اتهام های شدید نتانیاهو علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که تهران اساسا اتهام های مطرح شده از سوی امریکا، اسرائیل و برخی از متحدان شان علیه برنامه انرژی اتمی خود را رد کرده و تاکید کرده است برنامه انرژی اتمی ایران تنها برای اهداف صلح آمیز است.

نتانیاهو در دیدار روز دوشنبه خود با باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در واشنگتن، مدعی شد که تهدیدهای نظامی و تحریم ها ایران را پای میز مذاکره کشانده است.

وی از اوباما خواست تا در صورتی که ایران پس از دور آتی مذاکرات با غرب برنامه اتمی خود را ادامه داد، تحریم های اقتصادی علیه ایران را تشدید کند. وی تاکید کرد که این فشارها باید ادامه داشته باشد.

گفتنی است، اسرائیل تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه خاورمیانه به شمار می آید و برآورد می شود که این رژیم ۲۰۰ تا ۴۰۰ کلاهک اتمی داشته باشد.

رژیم اسرائیل همه توافق نامه های بین المللی اتمی به ویژه پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) را رد کرده است و به بازرسان بین المللی اجازه نداده است که از تاسیسات اتمی اش بازدید کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات