تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۶۱۸۲۴
در همایش اعضای ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب مطرح شد

پیام مردم را درک کنید


همایش سراسری قدردانی از اعضای ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب در چهارمحل و بختیاری برگزار شد. به گزارش ایسنا، غلامعلی رجایی به نمایندگی از هاشمی رفسنجانی در این مراسم گفت: اسلام دل ها را از کینه بری می داند و سدها را مقابل همدیگر نمی پسندد، امید است در دولت امید و تدبیر دیگر شاهد کینه و مقابله نباشیم. اسلام همه را برابر می داند پس امید است همگان پیام اعتدال را بشنوند و نویددهنده بهاری باشند که در جای جای کشور خود را نشان خواهد داد.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران نیز گفت: شرایط امروز ایران و نگاهی به شرایط سیاسی منطقه و وضعیت کشورهای مهمی چون مصر که درگیر شرایط بحرانی هستند همچنین نگاهی به شرایط عراق و شرایط اسفبار سوریه و همچنین توجه به وضعیت کنونی کشور ایران ضرورت مرور درس امام (ره) را بار دیگر می رساند که فرمودند هر کجا مشکل داشتید مردم را به صحنه آورید؛ چراکه مشکل را حل خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در همین انتخابات با کم هزینه ترین شرایط وضعیت را تغییر و ثبات را جایگزین کردند. باید مردم را در صحنه نگهداشت و قدر مردم را دانست و پیوند خود را با مردم مستحکم تر کرد؛ چراکه آنان اند که می توانند کشور را نجات داده و به جلو ببرند.

وی معتقد است: وقتی مردم در دوره طولانی از صحنه خارج شوند به تدریج قدرت ملی نیز از بین می رود، این در حالی است که در دوران انقلاب قدرت مردم آزاد شد و اقیانوس خروشان ملت به جوش آمد و پیروزی رقم خورد. همان طور که در دوران انتخابات نیز چنین اتفاقی صورت گرفت. اصلاح طلبان راه شان راه مردم است پس نباید لحظه ای از مشکلات مردم غافل بود تا روزهای خوشی با بودن با مردم برای کشور رقم خورد.

هم چنین محمدرضا خاتمی با تقدیر از زحمات مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین جوانان در طول مدت انتخابات گفت: نباید فراموش کنیم که اگر امروز روی کارآمدن دولت امید را جشن می گیریم مرهون پایداری، صبر و ایستادگی هستیم. دستاوردهای انتخابات این بود که بفهیم چه هستیم. اگر امروز این دستاوردها را جشن می گیریم، حاصل انقلاب اسلامی است به خاطر این که مردم شعور انقلابی و آزادی خود را همچنان حفظ کرده اند. این از مهم ترین دستاوردهای مردم سالاری است. تا زمانی که فرهنگ آزادخواهی به برکت انقلاب در مردم ریشه دوانده می توان به آینده ای بهتر امیدوار بود.

وی افزود: ارزش جوانان ما به این نیست که در انتخابات شرکت کردند؛ آن چه آنان در این انتخابات نشان دادند بلوغی بود که در 100 سال گذشته به آن نرسیده بودند و بعد از مشروطه گرفتار چرخه معیوب استبداد، انقلاب و آزادی قرار گرفتند اما جوانان امروز هرچند دوران انقلاب را درک نکرده اند اما با عبرت گیری از گذشتگان با فعالیت های مدنی و مردم سالارانه و مسالمت آمیز این چرخه معیوب را شکستند و با پایداری و ایستادگی نشان دادند که جوانان مظهر تدبیر و امید هستند. در دوران گذشته هر چند شرایط سخت بود اما امید از بین نرفت و امروز به اوج خود رسید.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های انتخابات این بود که اصلاحات توانست هژمونی رهبری خود را حاکم کند. در طول چند سال گذشته اصلاحات کمترین ارتباط با مردم داشت اما با اتحاد و رهبری که پیدا کرد توانست به خوبی پاسخ مردم را بشنود و این مهم امروز به سرمایه ای مدنی تبدیل شده و اکنون مردم به آن چشم دوخته اند؛ بنابراین وظیفه ما در این دوران بسیار سنگین است؛ چراکه چشم مردم به این دولت است؛ بنابراین نمی توان در برابر دولت بی تفاوت بود و باید با تمام توان به حمایت از دولت برخیزیم و این به معنای عدم نقد و انتقاد نیست یا این که در برابر کژی ها چشم بسته و توجیه گر باشیم تا به سرنوشتی که برخی در دولت قبل دست یافتند برسیم. چشم، گوش و مغز ما باید در کمک به دولت باشد و امید است با این همکاری ها بتوان اهداف دولت را پیش برد و رفاقت ها را فراموش نکرد.

این فعال سیاسی گفت: مردم به تغییر رای دادند. انتظار ما این است که این پیام توسط تمام قوا درک شود. قوه مقننه به پانزده تن از وزرا رای داد که رای ندادن به سه وزیر دیگر قابل پذیرش نیست. باید اجازه داده شود دولت آن طور که صلاح می بیند عمل کند. همچنین امید است این پیام به کسانی که در قوه قضاییه فعالیت دارند برسد و گام هایی را بردارند تا در کنار هم برای رفع مشکلات اقدام شود. قوه مجریه نیز بداند ما مطالبات محور هستیم، مطالبات ما چیزی جز همان چیزهایی که روحانی در برنامه ها و سخنرانی های خود عنوان کرد نیست که باید این خط مشی را سرلوحه قرار داده و پیش برد که مهم ترین این مطالبات قانون گرایی، شفافیت، نجات اقتصاد آزاد، مبارزه با فساد ، آرامش اقتصادی برای مردم، امنیت بخش خصوصی، حمایت از بخش خصوصی، عدم رقابت دولت با مردم، ایجاد فضایی امن برای دانشجویان و برداشتن ستاره از دانشجویان ستاره دار پس باید به دولت فرصت داد که به اقدامات خود جامه عمل بپوشاند.

حسین کمالی دبیرکل حزب کار معتقد است: شاخص ها در هشت سال گذشته و بخشی هم در زمان های قبل به شاخص های منفی تبدیل شد. آمار طلاق ، زندانیان، اعتیاد و خودکشی اگر بررسی شود متوجه خواهیم شد در هنجارهای اجتماعی چه اتفاقاتی افتاده است. از گذشته نزدیک به 110 میلیارد دلار درآمدهای نفتی داشتیم اما نتیجه این اقتصاد چیست. نرخ اشتغال تا چه اندازه تغییر کرده است. با این همه پول که می شود کشور را غنی ساخت به وضعیت کنونی رسیده ایم. با این شرایط وضعیت اقتصادی کشور چگونه خواهد بود. در زمینه سیاسی وقتی ما اعلام کنیم سلاح هسته یی نمی خواهیم و با دیپلماسی درست و اعتمادسازی پیش رویم شرایط امروز را دیگر نخواهیم داشت.

وی ابراز عقیده کرد: باورهای مردم آسیب دیده است. ما نباید به گونه ای باشیم که در ظاهر به شکلی و در باطن به شکلی دیگر باشیم؛ این دوگانه عمل کردن ها آسیب های زیادی به کشور وارد کرده است پس اکنون باید خرافه زدایی کرد؛ چراکه خرافه از جنس دین نیست بلکه از آن وسیله ای برای در اختیار قرار دادن باور مردم استفاده شد و با دادن امید واهی به مردم شرایط کنونی صورت گرفته است. ما باید با جهان امروز پیش برویم. کسی که همین شرایط کنونی را می خواهد محافظه کار است نه اصلاح طلب. به جای فردگرایی باید به حقوق مدنی تکیه کرد.

از این مراحل باید عبور کرد و جریان اصلاحات نیز باید با بازسازی خود با روشی علمی به دنبال حقوق مردم باشد. نباید شرایطی صورت گیرد که دولتی که روی کار می آید بعد از تحویل هیچ تغییری صورت نگرفته باشد. اصلاحات به معنی یک جریان برانداز نیست بلکه به دنبال اصلاح جامعه و کشور است. ما باید جامعه ای فرهیخته و نه خرافاتی را پیش ببریم و سهم جوانان نیز باید در این شرایط در همه جا حاکم باشد؛ چراکه جوانان باید برای آینده کشور آماده شوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات