صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۶۲۰۸۶

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شماره 3752 یکشنبه 12 آبان ماه 1392

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) ملت ایران، شعار مبارزه با استکبار را باید به عنوان پرچم و مشعلى حفظ کند. (9/8/1375)

سرمقاله

مرگ بر آمریکا سلاح ویرانگر ملت ایران

امروز به جای صحبت از دیروز باید از فردا سخن گفت. فردایی که 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، روزی که تنها یکی از مناسبت‌هایش اشغال لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 1358 است. در آن سال، دانشجویان پیرو خط امام(ره) با آگاهی از ماهیت استکباری آمریکا و جاسوسی و توطئه‌هایی که از درون سفارت‌خانه‌اش علیه انقلاب اسلامی ایران می‌کند، این لانه جاسوسی را اشغال کردند تا به بخشی از توطئه‌های شیطان بزرگ علیه انقلاب پایان دهند. از آن تاریخ، سی‌وچهار سال گذشته و ملت رشید ایران هر از گاهی با توطئه‌ای آمریکایی مواجه شده و هوشمندانه آن را خنثی کرده است. حاصل این جدال بی‌امان سی‌وچهار ساله، عزت و سربلندی برای ملت ایران و خفت و سرافکندگی برای آمریکا بوده که خود را ابرقدرت مطلق دنیا می‌داند. بزرگ‌ترین ضربه انقلاب اسلامی ایران به آمریکا، سیلی زدن به شیطان بزرگ با «نه گفتن» به مطالبات زورگویانه و ایستادن در برابر  افزون‌خواهی آن بود که تحریک و آموزش عملی سایر ملل زیر ستم را به دنبال داشت تا یاد بگیرند و بتوانند در برابر قدرت‌های مستکبر و زیاده‌خواه و عوامل مزدور آن‌ها بایستند که به لطف الهی این‌گونه شد و بیشتر تحولات جهانی و منطقه‌ای علیه سلطه آمریکا، محصول خیزش و یورش ملت ایران به شیطان بزرگ بوده است. تاریخ انقلاب اسلامی روزهای سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند. تحولات نسبی رخ داده در مباحث هسته‌ای، آمریکا و متحدانش و برخی از عناصر واداده داخلی را به طمع انداخته که وضعیت برای فشار بیشتر به ایران و منعطف کردن این کشور آماده است و آن‌ها می‌توانند در این مقطع و با اتکا به برخی دگرگونی‌های صورت‌گرفته، انتقام شکست‌های پی‌درپی چند دهه گذشته را از انقلاب و ملت ایران بگیرند. در مقابل، ملت ایران نیز با تجربه‌ گرانسنگی که از مبارزه با آمریکا اندوخته و با شناخت عمیقی که از سرشت و خوی استکباری شیطان بزرگ دارد، نیک‌ می‌داند تمام موفقیت‌هایش در برابر شیطان بزرگ که زبانزد جهانیان شده، مرهون مقاومت و مقابله رو در رو و شجاعانه با شیطان بزرگ و با سردادن فریاد توفنده و کوبنده «مرگ بر آمریکا» بوده است. این ملت حماسه‌آفرین، ارزش سلاح ویرانگر «مرگ بر آمریکا» را با تمام وجود درک کرده و به هیچ وجه حاضر نیست با نمایش‌ها و دسیسه‌ها‌ی سیاسی که این روزها بازارش داغ شده، آن را کنار بگذارد. ملت ایران، راه به زانو درآوردن شیطان بزرگ را در مقاومت و مقابله و حفظ شعار «مرگ بر آمریکا» می‌داند و تا رسیدن به حقوقش، از آن دست برنمی‌دارد و فردا در 13 آبان جلوه پرفروغ دیگری از فریاد «مرگ بر آمریکا» را به نمایش می‌گذارد. ان‌شاء‌الله

ترجمه

      همگرایی ایران و ترکیه به‌منظور پایان بحران سوریه

گروه ترجمه ـ روزنامه نیویورک‌تایمز ۲ نوامبر ۲۰۱۳(۱۲ آبان) در مقاله‌ای به سیاست‌های ایران و ترکیه در قبال بحران سوریه پرداخت و نوشت: ترکیه و ایران که دو رویکرد متضاد در قبال بحران سوریه دارند، روز جمعه نشان دادند که یخ روابط‌شان در حال ذوب شدن است. این دو کشور اعلام کردند که نگرانی‌های مشترکی در مورد تشدید فرقه‌گرایی در سوریه دارند و در عین حال، از توانایی ایجاد هماهنگی برای ایجاد صلح در سوریه سخن گفتند. این انعطاف در دیدار وزیر خارجه ایران از ترکیه به چشم می‌خورد.

در ادامه مقاله آمده است: در بعد از ظهر دیدار وزرای خارجه ایران و ترکیه، رجب طیب اردوغان روشن ساخت که وی همچنان معتقد است بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، باید برود. یک مقام ارشد ترکیه که نخواست نامش فاش شود،‌ گفت که «ترکیه تمایل دارد از طرحی حمایت کند که در آن، برخی نهادهای دولت سوریه دست‌نخورده باقی بماند و ترکیه بر ایران فشار می‌آورد که بشار اسد را رها کند.» مقامات ترکیه به‌طور خصوصی می‌گویند که با وجود فشار دیپلماتیک، ترکیه به حمایت از نیروهای شورشی در سوریه ادامه می‌دهد، حتی در صورتی که گفت‌و‌گوهای صلح در آستانه انجام باشد. مقامات ترکیه می‌گویند که در دیدار با مقامات غربی استدلال کرده‌اند که شورشیان باید به جنگ ادامه دهند، بنابراین آن‌ها از موضع ضعف با آقای اسد گفت‌وگو نمی‌کنند.» دیدار وزیر خارجه ایران از ترکیه واقعیتی دشوار را برای ترکیه برجسته کرد: این سیاست ترکیه در حمایت شدید از نیروهای شورشی نه‌تنها به سرنگونی بشار اسد نینجامیده، ‌بلکه به افزایش تهدید افراط‌گرایان مرتبط با القاعده منجر شده که بر صحنه نبرد در سوریه مسلط هستند. به‌تازگی مقامات آمریکایی و دیگران به ترکیه به‌دلیل حمایت تسلیحاتی از این افراط‌گرایان و اجازه به آن‌ها برای ورود به سوریه از مرزهای جنوبی ترکیه، انتقاد کرده‌اند.

در پایان مقاله آمده است: ترکیه مانند عربستان سعودی به‌طور علنی نارضایتی خود را از آمریکا و جامعه بین‌الملل به دلیل حمایت نکردن جدی از مخالفان سوریه اعلام کرده‌ است. با وجود این، ترکیه توانایی اندکی در پیروی از سیاستی مستقل‌تر دارد و از تلاش دیپلماتیک جامعه بین‌الملل پیروی می‌کند. آقای ظریف در نشست خبری عصر در استانبول به خبرنگاران گفت: «تصور می‌کنیم مردم باید تصمیم خود را در صندوق رأی مشخص کنند و تراژدی سوریه باید با کمک کشورهای همسایه به پایان برسد.»

اخبار و تحلیل‌ها: ترک‌ها که نزدیک به سه سال است به همراه عربستان و قطر و دول غربی و صهیونیستی از هرگونه کمک به تروریست‌های وارداتی به سوریه دریغ نداشته‌اند، به عینه شکست طرح‌هایشان را مشاهده می‌کنند؛ از این رو (همان‌گونه که این روزنامه آمریکایی هم گفته است)سعی دارند در عین حالی که همچنان در خفا به کمک‌های تسلیحاتی به تروریست‌ها ادامه می‌دهند، ژست دیپلماتیک نیز به خود بگیرند و به جبر روزگار از تلاش دیپلماتیک جامعه بین‌الملل نیز استقبال می‌کنند. ترکیه و عربستان، بازندگان اصلی بحران سوریه هستند و دیر یا زود تبعات بحران سوریه دامن آنان را خواهد گرفت. موضوعی که این روزها ذهن ترک‌ها و سعودی‌ها را به‌شدت به خود مشغول ساخته است.

اخبار

نماینده ولی فقیه در سپاه

مردم ولایی در روز 13 آبان حماسه دیگری بیافرینند

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری بصیرت، به تشریح دکترین استکبارستیزی جمهوری اسلامی پرداخت. وی با اشاره به مبانی اعتقادی استکبارستیزی ملت ایران و حضرت امام(ره)، به مسئله افشاگری اسنودن و شنود مکالمات رهبران سی‌وپنج کشور جهان پرداخت و گفت: «آنچه که امروز در رفتار آمریکا با هم‌پیمانانش مشاهده می‌کنیم، دقیقاً کلام امام را در چند دهه قبل به اثبات می‌رساند. پیش از این تصور این بود که آمریکایی‌ها در مواجهه با کشورهای غیرهمسو به اقدامات امنیتی از قبیل جاسوسی و شنود دست می‌ز‌نند، اما افشاگری‌های اخیر نشان داد که آن‌ها حتی به هم‌پیمانان خود نیز رحم نخواهند کرد. افشاگری اسنودن نشان داد که آمریکا شیطان بزرگ است و تغییر رفتاری در آن به‌وجود نیامده است و روزبه‌روز بر روحیه سلطه‌گری و تجاوزطلبی آن افزوده شده است.»

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه امروز دشمن با مشاهده علائم و رفتارهایی در داخل، احساس کرده ما در درون دچار خستگی شده‌ایم و این بسیار خطرناک است، اظهار داشت: «لذا روز 13 آبان امسال روز بسیار حساس و مهمی است که می‌تواند به جهانیان و استکبار جهانی نشان دهد مردم بر سر اصول انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی ایستاده‌اند و از طریق این مقاومت می‌خواهند که قله‌های رفیع‌تر دیگری را نیز فتح نمایند.»

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پایان به همه پاسداران و بسیجیان و خانواده محترم ایشان توصیه کردند که «آن خشم مقدسی را که همواره در درون ملت حزب‌اللهی و مردم ولایی در قبال استکبار و جبهه باطل وجود دارد، در راهپیمایی 13 آبان ابراز کنند و همچون روز نهم دی‌ماه سال 88 حماسه دیگری بیافرینند»

خاطره‌گویی از بابای فتنه!

دختر میرحسین موسوی که این روزها به هر بهانه‌ای به‌دنبال مطرح کردن نام سران فتنه و زنده کردن آن‌هاست، در گفت‌وگو با وبگاه ضدانقلابی «کلمه»، به نقل وضعیت والدینش پرداخت و در این باره با طرح اینکه آن‌ها به اخبار دسترسی دارند، گفت: غیر از پیگیری اخبار از تلویزیون و... آن‌ها امکان دسترسی به وسایل نقاشی دارند که اتفاقاً نقاشی‌های مشترک فوق‌العاده‌ای با هم کار کرده‌اند. کتاب می‌خوانند، عبادت می‌کنند و خودشان می‌گویند ما تمام لحظاتمون رو پر کردیم! البته نکته جالب دیگر که در حرف‌های دختر موسوی وجود دارد، تعریف خواب پدرش است! او می‌گوید: پدرم به روزنامه بسیار حساس است و آنقدر روزنامه برای پدرم مهمه که یکبار خواب دیده که یک درخت روزنامه درحیاط روییده است! این حرف‌ها در حالی از قول  سران فتنه مطرح می‌شود که جریان فتنه این روزها به‌شدت پیگیر تکثیر زنجیره‌ای روزنامه‌هایشان در سطح کشور و افزایش توان رسانه‌ای خود هستند.

اخبار کوتاه  

* «رادیو فردا» وابسته به سازمان سیا، در برنامه‌ای ویژه ضمن حمایت کامل از کشتار مرزبانان ایرانی در سراوان، گفت‌وگویی با رهبر گروهک تروریستی عامل این جنایت نیز انجام داد! گزارش‌گر این رادیو در ابتدای برنامه ویژه خود، تروریست‌های موسوم به جیش‌العدل را «معترضان سراوان» نامید و ترور چهارده مرزبان ایرانی به‌دست آنان را یک «حمله چریکی» و واکنش اعتراضی از سوی آنان دانست! و واکنش جمهوری اسلامی به این اقدام تروریستی را مورد حمله قرار داد و مدعی شد شانزده تروریست اعدامی در سراوان «زندانی‌های این استان» بوده‌اند!

* با پیگیری‌های یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، قرار بود طی مراسمی در روز عید غدیر، مجسمه محمد خاتمی(!) در باغ‌موزه قصر تهران نصب شود که با مخالفت‌های گسترده، این مراسم لغو شد. پس از لغو این مراسم، برنامه‌ریزان با انتقال مجسمه خاتمی به دفتر کارش، درصدد برآمدند طی مراسمی از آن رونمایی کنند که ظاهراً به‌دلیل نگرانی از بازتاب منفی آن در رسانه‌ها، این برنامه نیز لغو شده است.

 * سران لابی صهیونیستی ایپک و دیگر سازمان‌های بانفوذ یهودی‌ـ‌آمریکایی در جلسه با اوباما، به وی شصت روز فرصت داده‌اند تا برنامه هسته‌ای ایران را حل‌وفصل کند وگرنه آن‌ها خود وارد عرصه خواهند شد و زمام امور را در دست خواهند گرفت. گفتنی است صهیونیست‌ها خواهان افزایش تحریم‌ها و حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای کشورمان هستند. در همین راستا، «پانه‌تا» وزیر دفاع سابق آمریکا، در جلسه‌ای اعلام کرد: هرچند تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا علیه ایران، توانست تا حدی جلوی ایران را بگیرد و باید فشارها ادامه یابد، ولی واشنگتن ممکن است برای متوقف کردن برنامه‌ هسته‌ای ایران، ناگزیر به اقدام نظامی شود!

پیک پژوهشگاه: کتاب «اسوه‌های ولایت‌مداری» حاصل پژوهش‌ها و مطالعات جمعی از پژوهشگران پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق(ع)، در روزهای اخیر توسط انتشارات زمزم هدایت در 280 صفحه و 11 فصل به چاپ رسیده است. این کتاب در فصل‌های یازده‌گانه خود به اسوه‌های ولایت‌مداری از دوران ائمه معصومین تاکنون پرداخته است. (ارتباط با پژوهشکده 1000118259)

 

 

      

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات