تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۶۳۳۵۰
در نطق ميان دستور تشريح شد

تابش: دوم خرداد حماسه مردمسالاري است


محمدرضا تابش در نطق ميان دستور خود در صحن علني مجلس شوراي اسلامي با تبريك ولادت حضرت زهرا(س) و سالروز آزادسازي خرمشهر، گفت: سوم خرداد، روز آزادسازي خرمشهر، نماد پايداري و سرافرازي ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس است. به گزارش ايسنا، وي با اشاره به سالروز دوم خرداد نيز گفت: روز دوم خرداد نيز روز حماسه پرشكوه مردم‌سالاري و تجلي اصلاحات به عنوان خواست عميق و گسترده مردم بود. وي با يادآوري اينكه "نيمه خردادماه با انديشه و نام و ياد امام خميني(ره) همراه است" خاطرنشان كرد: 15 خرداد سرفصلي از مبارزات ضد ديكتاتوري و ضد استعماري مردمي است كه امام(ره) را در متن عواطف و ادراكات خود قرار دادند و در آستانه نيمه خردادي ديگر با او وداعي به بزرگي تاريخ كردند.
دبير كل فراكسيون خط امام(ره) مجلس با بيان اين اعتقاد كه "در خرداد، اصلاحات و انقلاب اسلامي پيوندها و معاني مشترك خود را به خوبي نمايان كردند" افزود: انقلاب و اصلاحات نه تنها دو مقوله به تاريخ سپرده شده نيستند، بلكه دو وجه يك حركت مدني در جامعه زنده ما هستند به طوري كه اصلاحات نشان داد كه نيل به آزادي، عدالت و پيشرفت بر پايه دين، بخش مهمي از خواسته تاريخي ملت است. وي همچنين ابراز عقيده كرد: گرچه اصلاحات پديده تاريخي است، اما جرياني زنده است كه بيش از ديروز نگاه به امروز و آينده دارد؛ از اين رو ما هيچ‌گاه اصلاحات را جرياني خالي از عيب و نقص ندانسته و نمي‌دانيم و باب نقد را بر آن نبسته و نمي‌بنديم.
از آن جا كه اصلاحات متكي بر چهره جهاني دين مبين اسلام، وفادار به انقلاب اسلامي، حساس نسبت به منزلت و موقعيت ايران، منعطف در برابر خواسته‌هاي مردم‌سالارانه جامعه، متواضع در برابر عقلانيت، قانون، علم و تجربه بشري است، بر اين باوريم كه اصلاحات مي‌تواند از بار مشكلات و مسائل مردم بكاهد و به ايران و ايراني اعتبار و توانمندي براي پيشرفت همه جانبه ببخشد. وي همچنين با تاكيد بر "حساس بودن آسيب‌ها و تهديدهاي مختلف جامعه" به شعارها و آمارهاي منتشر شده و تناسب آن‌ها با مسائل گوناگون اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي به سرمايه‌هاي طبيعي، انساني و اجتماعي اشاره كرد.
تابش با تاكيد بر اين كه "بايد با نگاه به آينده، راهي براي خروج از بحران‌ها پيدا كرد" افزود: سرمايه اصلي ما براي فراهم آوردن اين ظرفيت، تكيه بر حقوق اساسي، دستاوردهاي تاريخي مردم، عمل در چارچوب قانون اساسي و پيگيري حقوق مردم است. وي با اشاره به اصل 56 قانون اساسي گفت: طبق اين اصل، نه تنها حق حاكميت انساني بر سرنوشت خويش به رسميت شناخته شده است، بلكه بالاتر از حق طبيعي، حق الهي به حساب آورده است؛ اين همان محتوايي است كه امروز محور همه تحولات در خاورميانه است. اكنون حاكميت بر سرنوشت، انتخابات آزاد، آزادي احزاب، رسانه‌ها و تشكل‌ها و گريز از استبداد، خواسته فراگير مردم آگاه و مسلمان خاورميانه و شمال آفريقاست. در اين راستا ما به عنوان مسلمان و ايراني بايد بتوانيم آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي را در عمل متجلي كنيم.
وي با تاكيد بر ضرورت تلطيف فضاي سياسي كشور گفت: بايد مشتركات‌مان را تقويت كنيم، از فضاي دو قطبي  تقابلي كه رد يك سوي آن توهم و در سوي ديگر آن نفرت و سوء ظن است، بپرهيزيم و فضيلت‌هاي اخلاقي را به جاي دروغ و تنگ نظري افزايش دهيم. اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با ابراز نگراني نسبت به "نرخ تورم، نرخ اشتغال، وضعيت توليد" اين موارد را در موقعيت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي ايران موثر دانست و با بيان اين كه "براي خروج از وضعيت كنوني بايد اقداماتي را انجام داد" گفت: قانون اساسي و حقوق اساسي ملت كه در آن مصرح است، بايد معيار اداره كار كشور قرار گيرد و فضا براي فعاليت‌هاي قانوني احزاب، مطبوعات و نهادهاي مدني باز باشد. وي تاكيد كرد: بايد فرصت‌ها را امروز بهتر دريافت و از تهديدهاي پيرامون خود بيشتر كاست تا خداوند درهاي رحمت و نعمت خود را همچنان به روي ما مفتوح نگاه دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات