صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۶۳۶۸۳

برخورد دوگانه ضد انقلاب با علی مطهری


علی مطهری نماینده مردم تهران؛ در هفته جاری در نطق خود در مجلس گفت: «وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا نسبت به پدیده بانوان ساپورت‌پوش در سطح تهران و برخی از شهرها بی‌تفاوت است. این چه پوششی است که تا ۳۰ سانت بالای زانو آشکار است؟»
وی در ادامه در خصوص رعایت استاندارد حجاب در انقلاب اسلامی گفت: «از ابتدای انقلاب اسلامی حجاب استاندارد گذشته از چادر عبارت بود از شلوار، مانتو تا زانو و روسری و مقنعه؛ دولت اسلامی موظف است آن بخش از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است و کار مردم نیست را انجام دهد و بدیهی است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل خواهد کرد.»
اگرچه در دو هفته اخیر مواضع علی مطهری در خصوص فتنه 88 و مقصران آن مورد تایید حمایت رسانه های ضدانقلاب قرار گرفت اما سخنان وی در خصوص "برخورد با زنان ساپورت پوش" باعث شد؛ هجمه ضد انقلاب به سمت او وارد شود.

معصومه قمی خبرنگار ضد انقلاب روزنامه اعتماد ملی که مدتهاست به خارج از کشور فرار کرده و دوست دارد «مسیح علی نژاد» خوانده شود، اخیرا در یکی از مطالبی که در صفحه فیس بوکش منتشر کرده، به انتقادات هفته گذشته علی مطهری درباره ساپورت پوشیدن زنان واکنش نشان داده و نوشته است: «آقای علی مطهری! هر بار که شما نطق آتشین می کنید و از حق آزادی بیان دیگران و از حق آزادی های سیاسی زندانیان دفاع می کنید یکی هم توی سر زنان می زنید؟ آخر چرا؟ لطفا از ساپورت و حجاب زنان بکشید بیرون و همان نطق سیاسی تان را ایراد کنید و یا انقدر به زنان گیر ندهید!»

وی در بخش دیگری از مطلبش نوشته است: «مطهری حالا کسی است که در برابر سخنان رهبری مبنی بر عذرخواهی موسوی و کروبی هم ایستاد و الان به دستگاه قضاییه ایران هم هشدار داد که حصر و حبس زندانیان سیاسی به دلیل نقد نظام قانونی نیست ... مطهری ادعای اصلاح طلبی و روشنفکری ندارد. او را در همان ظرف اصولگرایی که نگاه کنیم خیلی هم شجاعانه تر از اصلاح طلبان هم دارد حاکمیت را نقد می کند. به نظرم در مورد دیدگاه هایش پیرامونِ حجاب اجباری زنان نیز آنقدر باید نقد شود تا به زودی تجدید نظر کند.»

گفتنی است مواضع علی مطهری در حوزه حجاب و عفاف تاکنون همواره مورد تایید بوده و به دلیل پایبندی وی بر این اصول گاها از سوی رسانه های بیگانه به عنوان یک فرد "متحجر دینی" نیز معرفی می شود؛ اگرچه مواضع ضد و نقیض سیاسی و البته در برخی موارد در برابر نظام وی مورد تایید، تملق و چاپلوسی رسانه های غربی قرار گرفته است.

مطهری هفته گذشته در جمع دانشجویان شیرازی، نیروی انتظامی ، صدا و سیما ، دولت و برخی نهادهای دیگر را مقصر اتفاقات سال 88 معرفی کرده بود و با انتقاد از اجتماع 9 دی گفت: «اگر پس از انتخابات 88 دولت اجازه تجمع را داده بود و سخنان معترضین را پخش می کرد هیچگاه چنین اتفاقاتی نمی افتاد اما زمانی که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه اعلام کردند که باید از تجمع خودداری شود تجمع کردن در نهم دی ماه بی مورد بود.»
لازم به ذکر است مطهری در مجلس شورای اسلامی نیز به تطهیر فتنه گران پرداخته بود؛ که بدین خاطر نمایندگان مجلس بعد از نطق وی در حمایت از سران فتنه که علیه دستگاه قضائی ایراد شد، با شعار مرگ بر فتنه گر به اظهارات وی اعتراض کردند و خواستار درخواست تذکر کردند که به دلیل زیاد بودن این درخواست ها؛ محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را به عهده داشت، گفت: «از طرف اکثریت نمایندگان می‌گویم در رسیدگی به پرونده فتنه۸۸ حداکثر رافت اسلامی اعمال شد و کمرنگ کردن۹ دی و تطهیر فتنه گران خوابی است که تعبیر نخواهد شد.»
گفتنی است این مواضع مطهری با استقبال ضد انقلاب نیز مواجه شده بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات