تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۶۵۲۸۷

تكليف ما و گزينه نظامي


محمدكاظم انبارلويي/anbarloee.ir

نهضت امام خميني (ره) در آستانه پنجاه سالگي است. پنجاه سال پيش مردي در تاريخ ايران طلوع كرد كه نقش او در نوع خود در تاريخ جهان كم نظير است. او پرچم استقلال و آزادي ايران را به تنهايي به دوش كشيد بي‌آنكه واهمه‌اي از قدرت‌ها داشته باشد. پيش از او نيز دو نهضت مشروطه و ملي شدن صنعت نفت را ملت ايران پشت سر گذاشته بود كه هر كدام در كمتر از يكسال به بيراهه رفت و به شكست انجاميد. اما امام خميني (ره) توانست در كمتر از 15 سال تلاش، مرارت و سختي، زندان و تبعيد، نهضت را به ثمر برساند. امروز ما در حال برگزاري جشن 35 سالگي پيروزي انقلاب هستيم.

نهضت امام خميني (ره) در آستانه پنجاه سالگي است. پنجاه سال پيش مردي در تاريخ ايران طلوع كرد كه نقش او در نوع خود در تاريخ جهان كم نظير است.

او پرچم استقلال و آزادي ايران را به تنهايي به دوش كشيد بي‌آنكه واهمه‌اي از قدرت‌ها داشته باشد. پيش از او نيز دو نهضت مشروطه و ملي شدن صنعت نفت را ملت ايران پشت سر گذاشته بود كه هر كدام در كمتر از يكسال به بيراهه رفت و به شكست انجاميد. اما امام خميني (ره) توانست در كمتر از 15 سال تلاش، مرارت و سختي، زندان و تبعيد، نهضت را به ثمر برساند. امروز ما در حال برگزاري جشن

35 سالگي پيروزي انقلاب هستيم.

ملت بيدار ايران نيم قرن است به نداي هل من ناصر رهبري پاك خود لبيك گفته است و طي سه دهه گذشته از هيچ كوششي جهت همراهي رهبري نهضت، كوتاهي نكرده است.

دشمنان اسلام و ايران تهمت ارتجاع سياه به او زدند و گفتند "آخوندها مي‌خواهند ايران را به عقب برگردانند" و چالش دروغين"سنت و مدرنيته" را پيش كشيدند. گفتند علم و دين با هم جمع نمي‌شوند، آخوندها مي‌خواهند ما را در عصر فضا مجبور كنند با اسب و الاغ مسافرت كنيم.امروز به بركت حاكميت "عدل" و "علم"، دانشمندان اين مرز و بوم در فناوري‌هاي نوين آنچنان پيشرفت كرده‌ اند كه حيرت جهانيان را برانگيخته‌اند. امروز در نانو تكنولوژي، انرژي هسته‌اي، پزشكي و در سطوح علوم انساني و تجربي شاهد پيشرفت‌هاي محيرالعقول هستيم.

لذا همان‌ها كه انقلاب را متهم به ضديت با علم و مخالفت با مظاهر مثبت مدرنيسم مي‌كردند با تهديد و تحريم بر روي ملت ايران خنجر كشيدند و دانشمندان كشور را به تيغ ترور سپردند. از همه عجيب‌تر آنكه آنها اكنون به راهبرد پلمب كردن پيشرفت‌هاي علمي ايران روي آورده‌اند.تبهكاران جهاني عليه ملت جنگ داخلي و جنگ تحميلي راه انداختند تا شايد مانع پيشرفت كشور شوند. ملت از اين دو عقبه به سلامت عبور كرد. آنها به جنگ نرم و تهاجم فرهنگي روي آوردند. علما، مراجع و نخبگان بر اين دو هم غلبه يافتند و با مهار آن انقلاب را چون گوهري گرانبها پاس داشتند. اما دشمن از پاي ننشست و بي‌پروا سخن از گزينه نظامي به ميان آورد.

گزينه نظامي چيست؟ اين پيام كه هراز چندي مقامات سياسي و نظامي آمريكا به آن تفوه مي‌كنند چيست؟ تا چه حد بايد آن را جدي گرفت؟

واقعيت اين است كه "گزينه"اي در كار نيست. اگر هم هست چند "بوزينه" هستند كه هر از چندي شكلك در مي‌آورند تا عده‌اي خام، ضعيف و فاقد بنيه انقلابي در ميان مسئولان ما را بترسانند.

ملت ايران هيچ گاه از اين تهديدها نهراسيده و به مسير حركت خود ادامه مي‌دهد. امروز ميليون‌ها جوان در ايران در آرزوي آن هستند تا پنجه در پنجه تفنگداران آمريكايي در زمين، هوا و دريا بيندازند و انتقام خون شهداي جنگ تحميلي، شهداي ترور و شهداي جنگ نرم را بگيرند. امروز توان ارتش، سپاه و بسيج مردمي به حدي است كه اين طور نيست كه دشمنان در يك روز از غرب و جنوب، هزاران كيلومتر از خاك ايران را در نوردند و 8 سال يك جنگ را بر ملت تحميل كنند. امروز ما مي‌دانيم نقطه ضعف دشمن كجاست و نقطه قوت خودمان چيست. حداقل در جنگ 33 روزه يك آزمايش كوتاه و مختصر انجام داديم و نتيجه آن را هم ديديم.

همين روزها بود كه امام (ره) در ميان هلهله و شادي و فريادهاي انقلابي ملت ايران پس از 15 سال تبعيد وارد كشور شد. او دولت تشكيل داد و به دهان دولت نحيف و رنجور تتمه 2500سال استبداد زد و ظرف ده روز آن را ساقط كرد. در اين 10 روز گزينه نظامي طرفداران استبداد و آمريكا روي ميز بود اما با يك فرمان امام (ره) به باد فنا رفت. قرار بود توفان به پا كنند اما با يك نسيم الهي و انقلابي آن توفان محو شد.

ملت ما طي 35 سال گذشته مار گزيده شده‌اند، نبايد به دشمنان اجازه دهيم حتي به فكر اين بيفتند كه ما را از ريسمان سياه و سفيد بترسانند.

بزودي دور دوم گفتگوهاي ايران با 1+5 آغاز خواهد شد. بايد دقت كرد و كاستي‌هاي دور اول را جبران كرد. نبايد به دشمن اجازه دهيم تفسيرهاي خارج از متن توافقنامه را به متن سوار كند. نبايد به آنها اجازه دهيم حكم پلمب كردن پيشرفت‌هاي علمي و دستيابي به فناوري‌هاي نوين در ايران امروز را با تكيه بر يك منطق قرون وسطايي بر ما تحميل كنند.

متن توافق به ما اين اجازه را مي‌دهد هر جا كه تشخيص داديم آنها بر سبيل فريب و نيرنگ حركت مي‌كنند به اين بازي خاتمه و مسير درست گذشته را ادامه دهيم.

ملت ايران توقف پيشرفت‌هاي علمي و محروم شدن از فناوري‌هاي نوين را تحت هيچ شرايطي برنمي‌تابد. ملت ايران خود را آماده مي‌كند تا در 22 بهمن امسال يك پيام قاطع به اشرار جهاني بدهد و حساب خود را با آنها صاف كند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات