تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۶۶۷۱۰

ابراز تاسف معاون رئیس‌جمهور از بداخلاقی‌های سیاسی


هنوز برخی از اشخاص و جریانات در حال و هوای رقابت انتخاباتی سیر می کنند و فراموش کرده اند که ماه ها از انتخابات ریاست جمهوری گذشته و پرونده آن بسته شده است و باید همه برای ساختن کشور دست در دست هم دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جماران، در خصوص سخنان یکی از نمایندگان مجلس درباره مهمانی روز زن با بیان مطلب فوق گفت: در این زمینه نهاد ریاست جمهوری اطلاعیه ای داد و هم افراد مختلفی که در آن مجلس بودند مثل خانم دکتر امین زاده به عنوان شاهدان عینی توضیحاتی دادند. ولی در مجموع در این باره فقط باید از این بد اخلاقی های سیاسی که همچنان و پس از گذشت چند سال در جامعه ما باقی مانده اظهار تاسف کرد.
معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه چرا بعضی برای بیان اغراض سیاسی به دروغ و تهمت متوسل می شوند، گفت: آیا اگر جریان سیاسی متبوع خود این افراد اقدام به برگزاری روز زن و تجلیل از مقام حضرت زهرا(س) می کردند و در آن زنان فرهیخته و همسران مقامات سیاسی و کنسولگری کشور های مختلف به ویژه کشور های اسلامی دعوت می شدند، این مجلس را به عنوان یک کار بزرگ ارزشی برای خود تبلیغ نمی کردند؟
وی در تشریح جزئیات این برنامه که به میزبانی همسر رییس جمهور کشورمان برگزار شد،‌ اظهار کرد: این برنامه یک جلسه دینی و مذهبی بود که در تالار حافظیه و به دعوت همسر رییس جمهور و نهاد ریاست جمهوری انجام شد و جلسه ای مختص خانم ها به منظور بزرگداشت و تجلیل از مقام زن و حضرت زهرا بود که در آن بانوان فعال در عرصه های علمی، اجتماعی و دیگر عرصه های مختلف دعوت شده بودند. از جمله آنها می توان به همسران سفرا و مقامات خارجی مقیم ایران اشاره کرد.
انصاری افزود: برگزاری این مراسم کار ارزشمندی بود؛ زیرا به وسیله آن مهمانان این مراسم با شخصیت حضرت زهرا(س) آشنا شده و با مبانی نظری، حقوقی و عملی جمهوری اسلامی ایران، درباره شخصیت و حقوق زنان آشنایی یافتند.
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: می دانیم که سالیان سال است که جمهوری اسلامی ایران از سوی رسانه های بیگانه به نقض حقوق زنان در ایران متهم می شود، بنابراین با توجه به این تهمت ها باید از این منتقدان پرسید که، آیا پاسخ گویی به این تهمت ها و شبهات کار بدی است و نیز معرفی چهره های برجسته فعالان عرصه های علمی، مدیریتی، اجتماعی و دینی زنان کار نامطلوبی بوده است؟
انصاری گفت: در این مراسم از سوی خانم دکتر الهه قمشه ای سخنرانی فاخر و ارزشمندی انجام شده و در ادامه نیز با برنامه هایی چون مولودی خوانی متناسب با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) همراه شده؛ و در ادامه مراسم نیز به نمایش پوشش های فاخر اقوام ایران چون بلوچ، کرد و ترکمن و دیگر اقوام پرداخته شده است که در واقع این بخش از برنامه نمایش فرهنگ ایران توام با حجاب اسلامی بوده است که بخش بسیار جذاب و مفیدی بوده است.
وی با بیان اینکه در سطح جامعه در زمینه پرداختن به مد و لباس های فاخر ایرانی با کم کاری رو به رو هستیم، افزود : واقعا می توانیم لباس های زیبا و در عین حال متناسب با معیار های حجاب اسلامی ایران و اقوام ایرانی را به دیگر ملت ها، اشخاص و یا خود مردم کشورمان معرفی کنیم.
معاون پارلمانی رییس جمهمور اظهار کرد: مایه تأسف است که سعی کرده اند به دروغ حاشیه هایی برای این مراسم بسازند؛ از جمله آنها که در سطحی وسیع و در لوح های فشرده، بولتن ها و محافل خاص سعی کرده اند القا کنند که در این مراسم ریخت و پاش شده و یا اینکه گفته شده به هر کدام از مدعوین چند سکه داده شده، که این دروغی بزرگ است.
انصاری ادامه داد: در این مراسم ظاهرا فقط از پنج نفر از بانوانی که در حوزه های مختلف اجتماعی و مدد کاری فعال بوده اند مثل اعضای موسسه خیریه کهریزک، یا محک که مربوط به کودکان سرطانی است، یا موسسه خیریه حضرت زهرا(س) که در امور زنان بی سرپرست فعال هستند، و نیز چند نفر از خانم هایی که زندگی و اموالشان را وقف این امور خیریه کرده اند، تقدیر شده است. در همه ی جلسات ارائه چنین هدایایی به رسم یادبود امری کاملا متعارف و متداول است. همان طور که در روز زن در مجلس، از خانم های نماینده، و هم در دولت و همه دستگاه ها چنین کار متعارف و مطلوبی در قدردانی از خانم ها صورت گرفته است. در این مراسم ها از خانم ها به عنوان نمونه های فداکاری و تلاش در عرصه های اجتماعی و خدماتی تقدیر کرده اند.
وی ادامه داد: ما اگر زنان نیکوکار جامعه خود را در چنین مراسمی به جامعه معرفی نکرده و از آنان تجلیل نکنیم چگونه می توانیم فرهنگ فداکاری و حضور در عرصه را به دخترانمان بیاموزیم؟
معاون پارلمانی رییس جمهمور با بیان اینکه، از جمله انتقاداتی که به این مراسم مهمانی مطرح کرده اند بحث پذیرایی در آن بوده است، افزود: این در حالی است که این مورد در حد یک پذیرایی عصرانه ای بوده است و نه حتی در قالب نهار و یا شام که آن پذیرایی عصرانه هم در حد متعارف انجام شده است.
انصاری گفت: به نظرم این دوستان به دنبال بهانه جویی هستند و جالب این است کسانی فریادشان این روزها در این موضوعات بلند است که در هشت سال گذشته چشمشان را به روی خیلی از مسائل بستند؛ و نه تنها در برابر آنها اعتراض نمی کردند بلکه آنها را تایید نیز می نمودند.
وی با بیان این که من فکر می کنم دوران این بد اخلاقی ها گذشته ، ادامه داد: واقعا امسال همانطور که مقام معظم رهبری هم نامگذاری کردند، سال اقتصاد مقاومتی و فرهنگ است و فرهنگ فاخر دینی و تقوای الهی اقتضا می کند که ما از بی فرهنگی و فرهنگ بد اخلاقی فاصله گرفته و در فضایی برادرانه و منصفانه، اگر هم می خواهیم نقدی بکنیم، کاملا مخلصانه، منصفانه و مستند باشد نه اینکه بخواهیم در غوغا سالاری ژورنالیستی با یکدیگر صحبت کنیم.
معاون پارلمانی رییس جمهور در پاسخ به این که برخی این انتقاد را مطرح کرده اند که چرا این مراسم مهمانی در کاخ سعد آباد برگزار شده است، گفت: تالار حافظیه در سعد آباد غیر از کاخ سعد آباد است و در جریان اجلاس سران اسلامی که چند سال پیش در ایران برگزار شد، تالار مربوط به این اجلاس نیز ساخته شد. مجموعه ای برای جلسات پیرامونی و استقرار آنها جنب سعد آباد ساخته شد که به مجموعه ی حافظیه معروف است و در آن یک سالن ساده ی عمومی وجود دارد که جلسات مختلفی در آن تشکیل می شود.
انصاری در ادامه گفت: مثلا چندی پیش ضیافت روسای کشورهای اسلامی که مجلس شورای اسلامی میزبان آن‌ها بود، در همین مکان برگزار شد و گاهی جلسات هیئت دولت نیز در آنجا برگزار می شود. همچنین جلسات دیگری در آنجا برگزار می شود و این مراسم هم در آنجا برگزار شده است.
وی افزود: به هر ترتیب مجلسی که تعداد حدود 300-400 نفر از بانوان در عرصه های گوناگون در آن دعوت شده اند و از جمله آنها همسران سفرا هستند و بعضا رفت و آمد این تعداد ممکن است با محدودیت های خاصی مواجه باشد و ممکن است برای مردم ایجاد مزاحمتی کند باید به نحوی برنامه ریزی و محلی برای آن در نظر گرفته می شد که مناسب باشد.
معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار کرد: آیا اگر نهاد ریاست جمهوری و همسر ریاست جمهور بخواهد که راجع به یک امر مذهبی و یا اجتماعی مراسمی بگیرند، اشکالی دارد که در این زمینه از فضاهایی که متعلق به کشور بوده و برای همین امور ساخته شده است، استفاده کنند؟
انصاری افزود : در همه جای دنیا از این گونه مراکز استفاده های بهینه می شود، مگر در حال حاضر محل استقرار قوه قضاییه، شورای نگهبان، دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام در ساختمان های گذشته واقع در خیابان پاستور و خیابان کاخ سابق نیست؟
وی با بیان اینکه بهره برداری درست ازاین ساختمان ها نه تنها مذموم نیست بلکه استفاده بهینه از این اماکن است، افزود: این که گفته اند خوب بود این مراسم در یک مسجد یا حسینیه برگزار می شد با توجه به دعوتی که از خانم ها و مقام های کشور های خارجی در این مراسم شده بود این امر به جهات مختلف از جمله مسائل امنیتی میسر نبود.
معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار کرد: به هر حال من فکر می کنم این مباحثی که مطرح شده است، بهانه گیری است وگرنه این جلسه اولین جلسه ای نبود که در آنجا تشکیل شده و آخرین آنها نیز نخواهد بود و همه دستگاه ها در ساختمان های متعلق به نظام در جهت اهداف آن جلسات متعددی را برگزار می کنند که کار درستی هم است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات