تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۶۶۷۷۵

مجید انصاری: پیکر جامعه به خاطر اختلافات مذهبی ایجاد شده مجروح است


سرویس: سياسي - دولت

معاون پارلمانی رییس جمهور ایجاد نفرت و اختلاف در بین فرقه‌های اسلامی و عصبیت جاهلانه را را ه جدید آمریکا و استکبارگران برای پیشبرد خواسته‌های خود معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم جشن میلاد کوثر که به مناسبت تولد حضرت زهرا (س) با حضور فرهنگیان و وزیر آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، در بیان ویژگی‌ها و خصوصیات حضرت زهرا (س)، گفت: فاطمه کسی است که خشم و غضب و همچنین خشنودی او خشم و خشنودی خداوند عالم و پیامبر (ص) است.

وی با بیان این‌که فاطمه (س) هم ادامه رسالت است و هم پیوند دهنده رسالت و امامت، تصریح کرد: او همسر ولایت و مادر ولایت است.

انصاری با بیان این‌که فاطمه (س) کانون تطهیر عالم است و او الگوی تمام زنان و مردان تا قیام قیامت است، گفت: او امام امامان است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که زنان ما به خاطر داشتن چنین الگویی باید به خود افتخار کنند، گفت: آیا این جفا به جامعه اسلامی نیست که با داشتن چنین الگویی در تاریکی به دنبال الگو با اسوه‌های دیگر باشد و بخواهد از زندگی آنها اقتباس کند.

وی با بیان این‌که اگر جامعه‌ای به اطاعت اهل بیت (ع) در آید آن ملت نظم پیدا می‌کند و از اختلاف و پراکندگی در امان می‌ماند، تصریح کرد: نباید در ابراز علاقه به فاطمه زهرا (س) ما راه اختلاف و افتراق را در پیش بگیریم چه در مجلس شهادت ایشان و چه در مجلس تولد ایشان بعضا راهی رفته می‌شود که علی مرتضی 35 سال برای اینکه این حادثه اتفاق نیفتد صبر کردند.

انصاری با بیان این‌که پیکر جامعه به خاطر اختلافات مذهبی ایجاد شده مجروح است، گفت: آمریکا و استکبارگران راه جدیدی را برای پیشبرد خواسته‌های خود در پیش گرفته‌اند و آن ایجاد نفرت و اختلاف در بین فرقه‌های اسلامی و عصبیت جاهلانه در بین مسلمانان است. چرا باید مسلمانی در سوریه سر مسلمان دیگری را ببرد و با افتخار با آن عکس یادگاری بگیرد؟

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفت رسانه‌ای، تصریح کرد: می‌بینیم که بعضا از مجلس کوچک زنانه و مردانه‌ای که در گوشه خانه‌ای برگزار شده با موبایل فیلمبرداری می‌شود و بعد این مجلس و مطالب گفته شده در آن سر از رسانه‌ها در می‌آورد و دشمنان اسلام این مطالب را برای عمیق کردن اختلافات دینی و مذهبی و برادرکشی بین مسلمانان بهانه می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد شبکه‌هایی به نام شیعه و سنی، گفت: برخی از آنها ریشه در برنامه‌های استعماری دارند و متاسفانه به نام شیعه و سنی، نفرت علیه شیعه و سنی ایجاد می‌کنند و به نام اسلام، اختلاف، افتراق و بی‌نظمی را در جامعه اسلامی ایجاد می‌کنند.

انصاری با بیان اینکه وظیفه نخبگان بسیار سنگین است و باید یک جهاد و خیزشی بین علمای شیعه و سنی علیه این اختلاف‌افکنی شروع شود، تاکید کرد: در این ارتباط اساتید دانشگاه، حوزه و فرهنگیان نقش مهمی دارند.

این عضو دولت با بیان این‌که فاطمه (س) را باید آنگونه که هست بشناسیم به وجود برخی از ناهنجاری‌ها در جامعه از جمله گسترش طلاق اشاره کرد و گفت: علت این مشکلات فاصله گرفتن از آموزه‌های فاطمی است. باید فاطمه (س) در زندگی فردی و اجتماعی ما حضور مداوم داشته باشد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به سخنان حضرت فاطمه (س) ، گفت: ایشان به مانند پیامبر و با هیبت پیامبر در مسجد سخنرانی کردند و سخنانی را مطرح کردند که تمام تاریخ و ارکان آن را می‌لرزاند. در آن سخنان خلیفه زمان را استیضاح می‌کند و با تدبیر بزرگش کاری می‌کند که کس دیگری قادر نبود. او با حفظ وحدت در جامعه اسلامی بین حق و باطل فاصله ایجاد می‌کند.

انصاری با اشاره به ساده‌زیستی حضرت فاطمه (س)، گفت: آیا ساده‌زیستی ایشان در حال حاضر در جامعه ما جلوه دارد؟

وی در پایان سخنان خود گفت: دوای درد جامعه اسلامی بازگشت به خانه فاطمه، الگوی فاطمه و اهل بیت (ع) است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات