تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۶۸۲۶۷

قرضاوی: "خلافت" داعش شرعا باطل است


یوسف قرضاوی اعلام کرد که اقدام داعش در اعلام خلافت از نظر شرعی باطل است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمین که یوسف قرضاوی ریاست آن را برعهده دارد، در بیانیه‌ای که امضای وی نیز در آن است با بیان اینکه اقدام داعش در اعلام خلافت از نظر شرعی باطل است، اعلام کرد که این اقدام در خدمت طرح اسلامی نیست.

در این بیانیه آمده است: این اقدام داعش پیامدهای خطیری برای اهل تسنن عراق و سوریه بر جای می‌گذارد.

این در حالی است که اتحادیه جهانی علمای مسلمین، پیش‌تر از ناآرامی‌ها در عراق حمایت کرده و رخدادها در عراق را انقلاب خوانده بود.

پیش‌تر گروه تروریستی داعش با حذف عراق و شام از نام خود و اعلام برپاپی خلافت اسلامی با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه بیعت کرد.

افزایش احتمال مرگ سرکرده داعش

منابع امنیتی عراق احتمال دادند که ابوبکر البغدادی در حمله هوایی نیروهای ارتش عراق زخمی شده باشد.

منابع امنیتی عراق به شبکه سومریه نیوز اعلام کردند که احتمال می‌رود ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در حمله هوایی که نیروهای ارتش عراق، شب گذشته در شهر القائم، در غرب استان الانبار انجام دادند، زخمی شده باشد.

به گفته این منابع، این حمله هوایی در این شهر نزدیک مرزهای سوریه رخ داد و احتمالا منجر به مرگ بسیاری از رهبران داعش شده باشد.

همچنین هیثم ابوسعید، نماینده پارلمان بین‌المللی امنیت و صلح اعلام کرد که ابوبکر الغدادی در حمله جنگنده‌های ارتش عراق به شهر القائم، زخمی شده است.

بسیاری از رسانه‌های غربی و جهان به نقل از منابع ویژه در کمیسیون بین‌المللی اعلام کردند که این اطلاعات با هماهنگی فعالان میدانی و کارشناسان ضد ترور در عراق منتشر شده است.

سازمان ضد ترور از کشته شدن تعدادی از رهبران داعش از جمله، البو کمال السوریه، مقلب به ابو محمد تونسی در حمله‌ای که به محل نشست رهبران داعش در شهر قائم صورت گرفت، خبر دادند. حیدر شرع، نماینده پارلمان بین‌المللی در عراق به سومریه نیوز گفت: نیروهای ارتش عراق  بنا بر اطلاعات سازمان اطلاعات و با کمک نیروی هوایی عملیاتی ویژه در شهر مرزی القائم صورت دادند و طی آن توانستند رهبر داعش را به شدت زخمی کنند. شرع افزود: البغدادی بعد از اصابت به همراه تعدادی از اعضای داعش به خاک سوریه گریخته است.

وی احتمال داد که البغدادی به علت شدت جراحت بمیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق بازنشسته شد

نخست وزیر عراق با صدور دستوری، فرماندهی نیروی زمینی ارتش عراق را بازنشسته و سرلشکر مهدی الغراوی فرمانده عملیات استان نینوا و رئیس ستاد مشترک ارتش این استان را برکنار کرد.

نوری مالکی نخست وزیر و فرماندهی کل قوای عراق با صدور فرمانی، فرماندهی نیروی زمینی ارتش عراق را بازنشسته کرد.

منابع آگاه در وزارت دفاع عراق لحظاتی قبل فاش کردند: سرتیپ علی غیدان فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق به دستور فرماندهی کل نیروهای کل قوا و نیروهای مسلح عراق بازنشسته شد.

این منابع در این باره اعلام کردند: نوری مالکی نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده کل قوا و نیروهای مسلح عراق همچنین دستور برکناری سرلشکر مهدی الغراوی فرمانده عملیات استان نینوا و معاونش سرلشکر عبدالرحمن حنظل و سرتیپ حسن عبدالرزاق رئیس ستاد مشترک استان نینوا را صادر کرده است.

سرتیپ علی غیدان و سرتیپ عبود قنبر هر دو 72 ساعت پیش از گسترش نفوذ گروهک تروریستی داعش در شهر موصل و اشغال مناطق وسیعی از استان نینوا در این شهر بودند و با عقب‌نشینی یکباره آنها از این شهر عملا موصل و این استان را به داعش واگذار کردند.

در آن روز گفته می‌شد سرهنگ مهدی صبیح الغراوی فرماندهی پلیس فدرال در موصل حضور داشت که به اتفاق دو مسئول دیگر با فرار به استان اربیل در اقلیم کردستان عراق این شهر واگذار کرده بودند.

تروریست‌های داعش مقام حضرت عباس(ع) را در موصل منفجر کردند

عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مقام حضرت عباس(ع) را در موصل منفجر کردند.

یک منبع امنیتی در این باره خبر داد: تروریست‌های داعش روز چهارشنبه مقام حضرت عباس را در شمال استان موصل منجر کردند. به گزارش پایگاه خبری کنوز مدیا، تروریست‌های داعش از زمان تسلط بر موصل، مراکزی چون بارگاه انبیاء الهی، صحابه و کلیسا‌ها را منفجر و تخریب می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات