صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۶۸۳۹۷

نشریه اخبار و تحلیل ها شماره 3925 شنبه 11 مرداد ماه 1393

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) همه دنیا به تجهیز فلسطین کمک کنند. (7/5/93)

سرمقاله

کودکان و مادران، قهرمانان جنگ ظالمانه

زمانی که در جنگ نابرابر صهیونیست‌ها با غزه قهرمان، تعداد شهدا به بیش از ۱۶۰۰ نفر و تعداد مجروحان به حدود نه هزار نفر می‌رسد، معلوم می‌شود جرم و جنایت صهیونیست‌ها آنچنان اوج گرفته که اعداد هم در غزه قهرمان، رنگ خون گرفته‌اند؛ ‍۱۰۰ شهید، ۲۰۰ مجروح؛ ۳۰۰ شهید، ۸۰۰ مجروح؛ ۵۰۰ شهید، ۱۲۰۰ مجروح و... هیچ‌کس نمی‌داند سیر صعودی این اعداد خونین تا کجا ادامه پیدا می‌کند؛ اما همه جهانیان، همه انسان‌ها که به واسطه جنایات صهیونیست‌ها از انسان بودنشان عرق شرم بر چهره دارند، نیک دریافته‌اند جنایات صهیونیست‌ها در غزه، جنایات ‌آن‌ها در صبرا و شتیلا، دیر یاسین، کفر قاسم، قانا و... را به حاشیه تاریخ رانده و چنگال‌ها و دندان‌‌های خونین نتانیاهو، نخست‌وزیر جنون زده جنایتکاران صهیونیست، روی چنگیز، آتیلا، هیتلر و... را سفید کرده است. همه جهانیان فهمیده‌اند اگر صهیونیست‌ها پس از بمباران کودکان مشغول بازی در پارک و به خاک و خون غلتیدنشان، در سرزمین‌های اشغالی به جشن و پایکوبی می‌پردازند، این تظاهر به شادمانی برای پوشاندن ترسی است که از شهادت این کودکان مظلوم به دل ‌قسی و سیاهشان هجوم آورده است. امروز کودکان و مادران فلسطینی‌ در جهاد با صهیونیست‌ها، از مبارزان حماس و جهاد اسلامی و موشک‌هایشان سبقت گرفته‌اند و با دریده‌ شدن قلب‌ها و سرهای کوچکشان آنچنان ارکان موجودیت رژیم سفاک صهیونیستی را سست می‌کنند که از هیچ موشک و رزمنده‌ای برنمی‌آید. این کودکان و مادران به دست کثیف و پلید صهیونیست‌ها و حامیان غربی و عربی‌ آن‌ها به خاک و خون می‌غلتند تا سنت جاری الهی یعنی «نابودی ظالمان» هر چه سریع‌تر تحقق یابد: «فکأین من قریه اهلکناها و هی ظالمه» چه قریه‌های فراوانی را که اهالی آن ظالم بودند، نابود کردیم. «هل یهلک الا القوم الظالمون»، آیا به غیر از ظالمان به هلاکت می‌رسند؟ «ولاتخاطبنی فی‌ الذین ظلموا انهم مغرقون» درباره کسانی که ظلم کردند با من سخن مگو، آنان غرق شده (نابود شده) هستند. «فویل للذین ظلموا من عذاب یوم الیم» وای از عذاب روز دردناک بر ظالمان.

اگر این جنایتکاران ظالم می‌پندارند با حمایت از یکدیگر می‌توانند یک ملت را نابود کنند، تصور باطلی دارند؛ زیرا حقیقت آن است که خدا می‌فرماید‌: «و ما للظالمین من انصار» ظالمان یاور ندارند. «والظالمون ما لهم من ولی و لانصیر» ظالمان یار و یاوری ندارند.

اما آنچه که در روزهای آتش و خون می‌تواند پشتوانه جهاد مردم غزه و مرهم دردها و زخم‌های آن‌ها باشد، این وعده حتمی الهی است: «ان یکن منکم عشرون صابرون یغلبوا مأتین» اگر بیست نفر صابر در میدان جنگ باشید، بر دویست نفر پیروز می‌شوید. خداوند در کنار این وعده صبورانه که جبران‌کننده ضعف و کمیت است، با بیان این آیه به آن‌ها اجازه پیکار پیروزمندانه داده است: «اذن للذین یقاتلون بانهم ظلموا و ان الله علی نصرهم لقدیر» به کسانی که ظالمانه به آن‌ها جنگ می‌شود، اجازه پیکار داده شده است و خدا بر یاری آن‌ها قادر است. همه این آیات الهی نوید‌دهنده فرجام روشن جنگی است که مسببان و عاملان آن با افزایش جنایت لحظه‌به‌لحظه بیشتر در باتلاق هلاک‌کننده آن فرو می‌روند. اگر با معیارهای قرآنی به این جنگ ظالمانه نگاه شود، شکوفه‌های پیروزی که از زیر لخته‌های خون کودکان غزه در حال برآمدن است، دیده می‌شود. تا پیروزی و به زانو در آمدن خصم خبیث، ‌اندکی دیگر صبر مجاهدانه لازم است. ان‌شاء‌الله

ترجمه

جنگ غزه؛ فرصت‌ها و چالش‌های منطقه‌ای ایران

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی میدل‌ایست‌آی 2 آگوست 2014 (11 مرداد) در مقاله‌ای به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و تأثیرگذاری آن بر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: جنگ اخیر اسرائیل علیه غزه اگرچه به‌طور مقطعی فشار بر ایران را کاهش می‌دهد؛ اما لزوماً چالش‌های طولانی‌مدت علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران را کاهش نخواهد داد. جنگ در غزه با سرپیچی و مواضع ظاهراً جسورانه ایران رو‌به‌رو شده است. مشهودترین تأثیر جنگ اسرائیل علیه غزه، تأکید مجدد ایران بر حمایت از گروه حماس بوده است. روابط ایران و حماس پس از آغاز بحران سوریه به سردی گرایید. با وجود حمایت‌های رهبران و مقامات ایران از حماس، هنوز مشخص نیست که آیا حماس قرار است از این جنگ قدرتمندتر بیرون بیاید.

در ادامه مقاله آمده است: گرفتن سلاح از مقاومت فلسطینی که از مهم‌ترین اهداف مورد ادعای اسرائیل و آمریکا به‌شمار می‌رود که تحقق آن، ضربه‌ای مهم و راهبردی علیه ایران خواهد بود و این کشور را از توانایی فشار مستقیم بر اسرائیل درون اراضی اشغالی محروم خواهد کرد. در طولانی‌مدت و حتی با فرض اینکه موقعیت حماس تقویت شود، ایران با چالش تقویت «محور مقاومت» فراتر از مرزبندی‌های فرقه‌ای رو‌به‌رو خواهد شد. این مسئله به‌ویژه تا زمان تداوم بحران سوریه پیچیده‌تر خواهد بود. رهبر ایران نیز در سخنان عید فطر ضمن حمایت از مقاومت فلسطینی‌ها، علیه اقدامات اسرائیل در غزه سخن گفت. حسن روحانی، رئیس‌‌جمهور ایران نیز خواستار وحدت اسلامی برای مقابله با تهدید اسرائیل شد. قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس نیز طی بیانیه‌ای خواستار تسلیح مداوم مقاومت فلسطینی شد. در واقع، خلع سلاح حماس، خط قرمز ایران به شمار می‌رود.

در پایان مقاله آمده است: از سخنان و موضع‌گیری‌های رهبران و مقامات ایران می‌توان چنین برداشت کرد که فرصت‌سازی و وجود چالش همزمان در میان آن‌ها احساس می‌شود. از نظر آن‌ها، جنگ اخیر غزه چشم‌انداز راه‌حل سیاسی بر اساس راهکار دو کشوری کمتر می‌شود. در عین حال، آن‌ها معتقدند که مقاومت جدی و مداوم می‌تواند سبب سرایت مقاومت به کرانه باختری شود که در واقع درخواست رهبر ایران برای تسلیح کرانه باختری در چنین فضایی قابل تفسیر است. آنچه در میان این خوش‌بینی‌های جمهوری اسلامی ایران پنهان است، وحشت واقعی از نیت اسرائیل برای زدن ضربه‌ای کاری به حماس و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی مستقر در غزه به‌ویژه جهاد اسلامی است که برخلاف حماس به لحاظ ایدئولوژیک به ایران نزدیک است. نابودی زیرساخت نظامی تحت رهبری حماس در نوار غزه از طریق عملیات نظامی مداوم به اشغال‌ دوباره غزه توسط اسرائیل منتهی می‌شود که از نظر رهبران ایران، ضربه‌ای جدی به شمار می‌رود. چنین سناریویی سبب می‌شود حزب‌الله در شمال اسرائیل در برابر حملات اسرائیل آسیب‌پذیرتر شود.

اخبار و تحلیل‌ها: سرنوشت ناکام یاسر عرفات و ادامه مسیر وی که محمود عباس به آن پایبند است و تاکنون خسارات سنگینی به آرمان فلسطینی زده است، اجازه نمی‌دهد که شعله‌ فروزان جهاد و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در قلب فلسطینان خاموش و سرد شود. یقیناً جنگ اخیر غزه که بیش از پیش سفاکی و خونخواری صهیونیست‌ها را آشکار ساخته، عامل مهمی در تقویت مردم فلسطین و نیروهای مقاومت برای ادامه رویارویی با صهیونیست‌ها است که ایران هم قاطعانه از آن حمایت می‌کند.

اخبار

پیام فرمانده سپاه قدس به مقاومت فلسطین

 فرمانده سپاه قدس در پیامی با هشدار به رژیم‌صهیونیستی و متحدانش، بر تداوم حمایت ایران از مقاومت در فلسطین تأکید کرد و گفت: خلع سلاح مقاومت در فلسطین، خواب پریشانی است که تعبیر نمی‌شود. شبکه المیادین در خبری اعلام کرد که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، در پیامی نادر، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین تأکید کرد. المیادین به نقل از سردار سلیمانی اعلام کرد که «قاتلان و مزدوران بدانند که ما لحظه‌ای از دفاع از مقاومت و دفاع از مردم فلسطین کوتاه نخواهیم آمد» و در ادامه این پیام افزود: همه دنیا بداند که خلع سلاح مقاومت، عقیده‌ای باطل است و توهمی است که محقق نخواهد شد. سلیمانی با بیان اینکه «در زمان مناسب جام خشم و غضب خود را بر سر صهیونیست‌ها خالی خواهیم کرد»، بر مقاومت فلسطین درود فرستاد و گفت: درود بر گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) و سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) و ابوعلی مصطفی و الناصر صلاح‌الدین و شهداء الاقصی.. درود بر سرداران مقاومت که در مقابل فشارها عقب‌ نمی‌نشینند. وی همچنین از صحنه‌های کشتار در فلسطین ابراز تأسف کرد و با بیان اینکه «صحنه‌های دردناک در فلسطین قلب ما را به درد می‌آورد و در سینه خود حزن شدید که همراه با غیظ و غضب است احساس می‌کنیم»، افزود: برای دفاع از انسانیت و اسلامی که هم‌اکنون در فلسطین آن را می‌توان دید، سلاح و خون و کرامت را توصیه می‌کنیم. وی در این پیام افزود: لعنت خدا بر همه ظالمانی که از این رژیم حمایت کرده و می‌کنند. لعنت خدا بر هر کسی که حزن شما و درد و رنج شما را می‌بیند و با سکوتش اجازه می‌دهد که شما کشته شوید.

اخبار کوتاه  

 * وزارت کار، با ابلاغ بخشنامه‌ای به شهرداری تهران، اجرای طرح تکریم بانوان این سازمان را خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی تعریف کرد و خواستار توقف آن شد! مسئولان شهرداری تهران نیز در پاسخ به وزارت کار اعلام کردند  هیچ بخشنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد و درخواست هماهنگی طرح تکریم جایگاه زنان با کنوانسیون‌های بین‌المللی، بی‌غیرتی دینی است. همچنین در متن تنظیم شده توسط شهردار تهران خطاب به وزارت کشور، از مسئولان دولتی خواسته شده است که به دور از هیاهو و همگامی با رسانه‌های ضد انقلاب، به اجرای هرچه بهتر این طرح کمک کنند.

* شبکه خبری رسمی آل‌سعود، در روز عید فطر برای نخستین‌بار برای قرائت اخبار از یک گوینده زن بی‌حجاب «رونمایی» کرد. به گزارش رسانه‌های عربی، استفاده دولتی «الاخباریه» عربستان از گوینده غیرمحجبه، جنجال زیادی در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به راه انداخته است و رسانه‌های داخلی و کاربران پایگاه‌های ارتباط اجتماعی این کشور، تصویر مجری غیرمحجبه این شبکه را هنگام قرائت اخبار در روز عید سعید فطر، بارها منتشر کردند. استفاده از زنان بی حجاب در این شبکه تلویزیونی به کرات مرسوم بوده؛ اما تاکنون تمامی مجریان و گویندگان «الاخباریه» محجبه بودند و این نخستین‌بار است که یک گوینده بی‌‌حجاب در این شبکه اخبار قرائت می‌کند که همزمانی این اقدام با عید سعید فطر نیز بر دامنه واکنش‌های کاربران و مخاطبان افزوده است. کاربران عربستانی پایگاه «توئیتر» که از پرطرفدارترین پایگاه‌ها در این کشور است، صفحه‌ای را با عنوان شبکه الاخبار مروج بی‌حجابی است، ایجاد کرده‌اند که با استقبال زیاد کاربران آن مواجه شده است.

* بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، شواهدی به دست آمده که به‌نظر می‌رسد سرقت اسرار نظامی اسرائیل[رژیم صهیونیستی] از شرکت‌های دولتی این کشور را توسط هکرها تأیید می‌کند. به‌تازگی گزارشی منتشر شده بود که هکرهای وابسته به دولت چین به شبکه پیمان‌کارانی که در ساخت سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی دست دارند، نفوذ کرده و اطلاعاتی را از آن استخراج کردند. براساس گزارش پایگاه برایان کربز، هکرها بسیاری از اسناد حساس مرتبط با گنبد آهنین صهیونیست‌ها را به سرقت برده‌اند. کربز گزارش داد که این اسناد حساس بین اکتبر ۲۰۱۱ و اوت ۲۰۱۲ از پیمان‌کارانی از جمله گروه الیسرا، صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی و سامانه دفاعی پیشرفته رافائل به سرقت رفته است. گنبد آهنین مشهورترین سامانه دفاع موشکی جهان است. این سامانه با ۲۱۰ میلیون دلار توسط شرکت رافائل توسعه یافته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات