صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۷۰۴۸۰

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شماره 3984 یکشنبه 4 آبان ماه 1393

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) امروز برای مسلمان‌ها، اتحاد و اتفاق، همدلی و همکاری، جزو فوری‌ترین و ضروری‌ترین مسئله‌هاست. (17/3/92)

 

سرمقاله

تبلیغ عزاداری دشمن‌پسند؟!

آقای سیدصادق شیرازی شب پنج‌شنبه در آستانه ماه محرم، در جمع مبلغان و روحانی‌های حامی‌اش سخنرانی کرد که به صورت زنده از بیش از چهارده شبکه ماهواره‌ای نزدیک به وی پخش شد. وی در بخشی از سخنانش، درباره نوعی عزاداری به‌نام «عزاداری خون» که آن را «مقدس» خواند، صحبت کرد و آن را عزاداری رو به گسترش دانست. اشاره وی به قمه‌زنی و راه رفتن بر روی خار و سایر اعمالی بود که موجب وهن عزاداری حسینی و شیعیان در جهان می‌شود و بسیاری از مراجع، آن را حرام اعلام کرده‌اند.

در گذشته در بین عاشقان حسینی افراد زیادی بودند که مراتب عشق و علاقه خود به امام حسین(ع) و نیز حزن و اندوه خود از مصائب کربلا را با قمه‌زدن و اعمال مشابه ابراز می‌کردند؛ اما پس از سوءاستفاده‌های دشمن از این اعمال برای مخدوش کردن چهره اسلام و عزاداری امام حسین(ع) و فتاوای مراجع در حرمت چنین اعمالی، هوشمندانه و دینمدارانه از انجام آن خودداری کردند؛ اما افراد اندکی با ترغیب افرادی مانند آقای سیدصادق شیرازی، با ناتوانی از درک ابعاد واقعه عاشورا همچنان به این اعمال حرام اعلام‌شده ادامه دادند تا بهترین خوراک و بهانه برای شعله‌ورتر ساختن آتش جنگ مذهبی و کشتار مسلمانان بی‌گناه فراهم آید. کسانی که هنوز به‌دنبال چنین اعمالی هستند که به اساس اسلام ضربه می‌زنند، مکتب عاشورا را نشناخته‌اند و نمی‌دانند عزاداری که اسلام و عاشورا را زنده نگه داشته و امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و سایر علما و بزرگان بر آن تأکید دارند، عزاداری مبرا از وهن و مبتنی بر معارف عاشورا است که دشمنان اسلام برای جلوگیری از اینگونه عزاداری‌ها به تبلیغ عزاداری‌هایی می‌پردازند که چهره اسلام و عاشورا و شیعه را مخدوش می‌کند که راه عملی مبارزه با آن، بیان فلسفه عزاداری و سیره ائمه(ع) در این‌باره و تبیین معارف عاشورا است.

ترجمه

چرا اوباما صلح با ایران را رد کرد؟

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ 25 اکتبر 2014 (۳ آبان) در مقاله‌ای، به دلایل تحقق‌نیافتن صلح میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: اوباما به‌لحاظ نظری خواهان صلح است، اما اجرای آن مستلزم تغییرات در چینش اتحادهای منطقه‌ای آمریکاست. آمریکا در میان اتحادهای خود با منفورترین رژیم‌های جهان قرار گرفته و خود را در تنگنای اتحاد با اسرائیل[رژیم صهیونیستی] و دیکتاتوری سعودی می‌بیند. متحد مهم دیگر آمریکا، ترکیه است که تشنه جنگ و توسعه‌طلب است. در عین‌حال، متحدان کوچک آمریکا نیز دیکتاتوری‌های سلطنتی خلیج‌فارس هستند. وجود چنین متحدانی تحقق صلح را ناممکن می‌کند. اوباما تشخیص می‌دهد که این دوستان، توانایی آمریکا برای حفظ اعتبار منطقه‌ای را محدود می‌کنند. بنابراین، تردیدهای بسیاری در مورد تغییرات گسترده در اتحادهای آمریکا وجود دارد که به صلح با ایران بستگی دارد و احتمالاً با تقویت اتحاد با کردهای عراق تکمیل می‌شود. اوباما پس از سخن گفتن از صلح با ایران، بار دیگر مسیر جنگ را برگزید.

در ادامه مقاله آمده است: هنگامی که توافق ضدداعش میان آمریکا و عربستان سعودی صورت گرفت، این اتحاد زشت تقویت شد. آمریکا در ازای همکاری و حمله عربستان برای نابودی داعش، علیه دولت سوریه جنگ خواهد کرد؛ سعودی‌ها خواهان سرنگونی حکومت سوریه به‌منظور تضیعف ایران (رقیب خود) هستند. شورشیان سوری که سعودی‌ها با آموزش آن‌ها موافقت کرده‌اند (با 500 میلیون دلار از مالیات‌دهندگان آمریکایی)، علیه دولت سوریه به‌کار گرفته خواهند شد، نه جنگ علیه داعش. اقتصاد دلیل کلیدی است که متحدان آمریکا خواهان نابودی ایران هستند. ایران رقیب بازارها و سرمایه‌گذاری‌ها در سراسر منطقه است و نابودی ایران و سوریه، بازارهای جدیدی برای متحدان کرکس‌صفت آمریکا باز خواهد کرد. جنگ نفتی اقتصادی میان عربستان سعودی و ایران به‌تازگی شدت گرفته، به‌طوری‌که عربستان سعودی نفت را زیر قیمت می‌فروشد تا به ایران فشار وارد کند.

در پایان مقاله آمده است: توان نظامی ایران، دلیل دیگر آمریکا برای تغییر رژیم در این کشور است. پایگاه‌های نظامی آمریکایی در سراسر خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] مستقر هستند، در صورتی‌که در ایران پایگاه نظامی وجود ندارد؛ با وجود آنکه این کشور نیروی نظامی منطقه‌ای قدرتمندی دارد که در تنگه راهبردی هرمز (تحت اداره مشترک ایران و عمان) گشت‌زنی می‌کند. برای آمریکا و عربستان غیرقابل تحمل است که یک‌پنجم تولید نفت جهان باید از طریق این منطقه تحت تسلط ایران عبور کند. قدرت منطقه‌ای ایران به‌دلیل پیوندهای سیاسی و مذهبی این کشور در خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] تقویت می‌شود. پویایی منطقه‌ای ایران در تقویت ژئوپلیتیک شیعه موسوم به «هلال شیعی» مشهود است. برای نمونه، هنگامی که عربستان سعودی به‌تازگی حکم اعدام یک روحانی مشهور شیعه را اعلام کرد، ایران واکنش نشان داد و گفت در صورتی که این حکم اجرا شود، پیامدهایی خواهد داشت و بنابراین جایگاه ایران به‌عنوان «مدافع تشیع» تقویت خواهد شد. در حال حاضر، در یمن شورشیان قدرتمند شیعه علیه دولت سنی طرفدار آمریکا حضور دارند. دولت سنی یمن از ستیزه‌جویان مرتبط با القاعده علیه شیعیان استفاده می‌کند. نتایج این کشمکش، ایران را تقویت یا تضعیف خواهد کرد. این تنش‌های مذهبی منطقه‌ای به دلیل ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه حکومت سوریه تقویت شده است. این تنش‌ها بر اساس فرقه‌گرایی نظام‌مند سنی‌ها به‌منظور جذب ستیزه‌جویان جهادی و حمایت‌های مالی کشورهای سنی خلیج‌فارس است.

 

اخبار

پشت پرده جنایت اسیدپاشی لو رفت!

 اصرار رسانه‌های ضدانقلاب و حامیان فتنه بر نسبت‌دادن ماجرای اسیدپاشی به «آمران‌به‌معروف» و «بدحجاب» جازدن قربانیان این جنایت، از یک سناریوی از پیش طراحی‌شده حکایت می‌کند. پس از چند روز فضاسازی رسانه‌ای و سیاسی، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل، در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمریکا حملات غیرانسانی علیه زنان در ایران را که گفته می‌شود به‌دلیل نداشتن حجاب بوده، محکوم می‌کند. ما از دولت ایران می‌خواهیم عاملان این امر را محاکمه کند. تظاهرات هزاران نفری نمایش چشمگیری از همبستگی با زنان ایران است.»

 همزمان رادیو فردا، ارگان رسمی سازمان سیا، هم مدعی شد: «گفتمان اسلامی، اسیدپاش(!) تربیت می‌کند.» و سحام‌نیوز از قول فائزه هاشمی ادعا کرد: «تاکنون نشانه‌ها[؟!] دال بر این است که اسیدپاشی یک مسئله عمومی است و نه شخصی و انتقام‌جویانه. اگر قرار باشد مانند سایر اتفاقات، کسانی که جرم را مرتکب شده‌اند، پشتشان به جایی گرم باشد و مجازات نشوند، این قضیه خطرناک خواهد بود.»!

از سویی هم‌راستا با نشریات و رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی، نیویورک‌تایمز و نوول ابزرواتور از سیاه‌نمایی علیه ایران استقبال کرده، مدعی شدند اسیدپاشی علیه افراد بدحجاب و همسو با طرح حمایت از آمران‌به‌معروف بوده است. همچنین در حالی که پایگاه ضدانقلاب کلمه مدعی بود برخی مسئولان(!؟) تحریک به اسیدپاشی کرده‌اند، شورای هماهنگی سبز (گروهک چند نفره مقیم پاریس) پس از سال‌ها، آفتابی و مدعی شدند اسیدپاشی از خشونت‌گرایی دینی برمی‌خیزد. گفته می‌شود در تجمعات اخیر شعارهایی از این دست شنیده شد:‌ «اسیدپاشی جنایت، قانونگذار حمایت»!، «طرح صیانت از حجاب و عفاف، تبعیض آشکار علیه زنان»!، «طرح حمایت از آمران‌به‌معروف را از دستور مجلس خارج کنید»،‌ «اجازه ندهیم جنایت علیه زنان با اسم دین و اسلام قانونی شود»؟!‌ «بسیجی، داعشی مرگ به‌تو مرگ به‌تو»! «مرگ بر افراطیون دینی» و...

 نکته جالب اینکه یک نهاد امنیتی به‌تازگی مردی را در تجمع اصفهان بازداشت کرد که با آرایش و لباس زنانه قصد تحریک مردم به تجمع و اعتراض علیه نهادهای کشور را داشت. از این مرد زن‌نما که بازجویی از وی در این نهاد امنیتی ادامه دارد برخی ادوات ارتباطی و جاسوسی نیز کشف شده است.

     

اخبار کوتاه

   * هاشمی‌رفسنجانی در جمع اعضای حزب اعتماد ملی گفت: اگر شرایط برای تشکیل احزاب بزرگ فراهم نیست، احزاب کوچک همسو و همفکر می‌توانند با تشکیل جبهه در جهت نهادینه‌شدن دموکراسی تلاش کنند. در همین حال، صادق زیباکلام، از نزدیکان آقای هاشمی و از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، در توضیح این اظهارات در گفت‌وگو با یکی از پایگاه‌های اینترنتی اصلاح‌طلب اظهار داشت: هاشمی معتقد است که در این دوره تاریخی نمی‌شود احزاب بزرگ تشکیل داد و فعالیت حزبی در کشور را نهادینه کرد. پس بیایید کنار یکدیگر در قالب یک جبهه سیاسی فعالیت سیاسی مشخص داشته باشیم.

   * به‌تازگی جلسه‌ای برای قبح‌زدایی از فتنه 88 در دانشگاه پردیس کشاورزی کرج برگزار شده است. نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد این جلسه در راستای پروژه تطهیر و عادی‌سازی فتنه برگزار شده است. امام‌جمعه کرج هم در خطبه‌های نمازجمعه این شهر گفته است: «در حالی که به مناسبت رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی دولت عزای عمومی اعلام کرده بود و مردم در شهرستان کرج نیز مشغول عزدارای بودند، در دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج، مجلس پایکوبی و رقص برپا کردند و از فتنه و فتنه‌گران رفع‌ اثر کردند و اعلامیه و روزنامه‌هایی را توزیع کردند و به تذکر ما نیز گوش نکردند.»

   * به‌تازگی و با بستری شدن شیخ یوسف صانعی در بیمارستان، هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی از وی عیادت کردند. همچنین «محمد نهاوندیان» نیز روز گذشته همراه با «حسین فریدون» دستیار ویژه رئیس‌جمهور به دیدار وی در بیمارستان رفتند.

   * براساس اخبار دریافتی در شمال شهر تهران برگه‌های تبلیغاتی رنگارنگی توزیع می‌شود که در آن‌ها از مردم به استفاده از قلیان در مکان‌های گرم با قیمت ۱۲۰۰۰ تومان دعوت شده است. نکته قابل تأمل اینکه در همین اوراق تبلیغاتی به دانشجویان گفته شده: «در صورت پنج بار استفاده از منوی قلیان، یک‌بار به‌صورت رایگان میهمان ما باشید!»

   * «ادو اولفکات» خبرنگار روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه»، به‌تازگی با انتشار اسنادی گفت: «در خیابان فردوسی تهران، فکر می‌کنم پلاک 345، سفارت آلمان قرار دارد. ساختمان کناری این سفارت، سفارت ترکیه است. وقتی برای کارهای امنیتی به سفارت آلمان مراجعه می‌کنید، بعد از چندبار مراجعه، به شما می‌گویند دیگر از ورودی سفارت آلمان وارد نشوید، بلکه از سفارت ترکیه وارد شوید. وقتی وارد سفارت ترکیه می‌شوید، یک تونل زیرزمینی را به شما نشان می‌دهند که این سفارت را به سفارت آلمان وصل می‌کند»!

   * براساس گزارش‌های موثق، در حالی که در خیابان مطهری خرم‌آباد، حجت‌الاسلام محسن میرزایی یک نفر را به‌صورت لسانی امربه‌معروف کرده بود، فرد امربه‌معروف‌شده با تماس تلفنی، چند نفر از دوستان خود را باخبر کرد و چهار نفری به این طلبه آمر به‌معروف حمله کردند. یکی از حاضران که در صحنه بود، می‌گوید: چهار نفر به‌طور همزمان به این طلبه آمر به‌معروف حمله کرده و چندین ضربه چاقو به او زدند. وی افزود: بر اثر شدت جراحات، طلبه آمربه‌معروف به بیمارستان منتقل شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته و اکنون در بیمارستان بستری است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات