صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۷۰۷۹۸

اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه 27 آبان


*کیهان

2 میلیون بده به مقدسات توهین کن!

روزنامه‌ای که از زبان یک عضو گروهک جبهه ملی، حکم قرآنی قصاص را غیرانسانی خوانده بود مجددا منتشر می‌شود!به گفته جمال خندان وکیل روزنامه آسمان، قاضی محمد کشکولی رئیس شعبه 79  دادگاه کیفری استان تهران دستور رفع توقیف این روزنامه را صادر کرد. این دستور در حالی صادر شد که هیئت منصفه مطبوعاتی، مدیر مسئول آسمان را مجرم تشخیص داده و اعلام کرده بود وی مستحق تخفیف در مجازات نیست. اما به گفته جمال خندان دادگاه مدیر مسئول روزنامه آسمان را صرفا به پرداخت 2 میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده و حکم به انتشار مجدد این روزنامه که جزء‌ نشریات زنجیره‌ای محسوب می‌شود، داد. به عبارت دیگر ظاهرا هزینه توهین صریح به احکام قرآن حداکثر 2 میلیون تومان است!!

این روزنامه زنجیره‌ای که توسط تیم محمد قوچانی منتشر می‌شد، 29 بهمن ماه 92 به خاطر انتشار اظهارات موهن هرمیداس باوند توقیف شد. دادسرای عمومی و انقلاب تهران در آن زمان ضمن اعلام جرم علیه مدیر مسئول روزنامه آسمان (عباس بزرگمهر) دستور بازداشت وی را صادر کرد.تیم گرداننده نشریات زنجیره‌ای و اجاره‌ای طی 16-17 سال گذشته ضمن ارتکاب جرایم متعدد ضد امنیتی، تشویش افکار عمومی و هتاکی علیه ارزش‌های اسلامی و انقلاب و نظام، با کمترین مجازات‌ها مواجه شده و حداکثر با تغییر لوگو و عنوان نشریات، روند خیانت‌آلود خود را پی گرفته‌اند. رهبر معظم انقلاب در سال 79 نسبت به فعالیت پایگاه مطبوعاتی دشمن هشدار دادند.

تاخیر 4 ماهه در برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال

شورای عالی اشتغال چهار ماه است که تشکیل جلسه نداده است.به گزارش نسیم، حدود 130 روز از تشکیل آخرین جلسه شورای عالی اشتغال می‌گذرد. 16 تیرماه امسال آخرین جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس‌جمهور حسن روحانی برگزار شد و از آن روز تاکنون این شورا تشکیل جلسه نداده است.اول شهریور ماه 76 با رای مجلس شورای اسلامی شورای عالی اشتغال تشکیل شد و 5 دولت جمهوری اسلامی شامل دو دولت سیدمحمد خاتمی، دو دولت احمدی‌نژاد و دولت نخست حسن روحانی وظیفه تشکیل آن را برعهده داشتند. وزیران کار، کشور، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، صنایع، امور اقتصادی و دارایی، نیرو و علوم اعضای این شورا هستند و رئیس کل بانک مرکزی، مشاور رئیس‌جمهور در امور زنان، رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه، رئیس کمیسیون کار و امور اجتماعی مجلس، دو نفر از نمایندگان کارگران و دو نفر از نمایندگان کارفرمایان نیز اعضای ناظر و بدون حق رای شورای عالی اشتغال محسوب می‌شوند.

طبق قانون، شورای عالی اشتغال به منظور بررسی عرضه و تقاضای بازار کار، چگونگی ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و همچنین ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌هایی که تصمیمات آنها موثر بر عرضه و تقاضای بازار کار و اشتغال و بیکاری هستند به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود.یادآور می‌شود چندی پیش مرکز آمار اعلام کرد 670 هزار شغل در یک سال گذشته از بین رفته و 400 هزار شغل ایجاد شده است. با این وجود اعلام شد نرخ بیکاری 1/2 درصد کاهش یافته و به 9/5 درصد رسیده است!

غرب لغو تحریم‌ها را نمی‌پذیرد تمدید توافق موقت به جای توافق نهایی!

با دور از دسترس بودن توافق نهایی، احتمال تمدید توافق موقت افزایش یافته است.وبلاگ لوبلاگ در تحلیلی به قلم یک عضو شورای روابط خارجی آمریکا نوشت: مذاکرات فشرده هسته‌ای ایران و گروه 5+1 در عمان نشان چندانی از امکان دستیابی به توافق هسته‌ای تا 24 نوامبر نداشت. این روزها احتمال می‌رود توافقنامه‌ای موقت و مشابه پارسال تا مهلت تعیین شده برای مذاکرات هسته‌ای امضا شود.الی گرانمایه ادامه داد: با این حال مذاکرات عمان، دو قضیه مهم را پررنگ و برجسته کرد. نخست آنکه، روسیه احتمالاً نقشی مهم در حل اختلافات بر سر توانمندی غنی‌سازی ایران به عنوان موضوع اصلی مذاکرات ایفا می‌کند و دوم آنکه، اختلاف نظر بر سر بازه زمانی لغو تحریم‌های اعمال شده در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، احتمالاً در حکم مانعی بزرگتر بر سر راه به نتیجه رسیدن یک توافقنامه در زمان مقرر پیش‌بینی شده است.

گرانمایه در ادامه مقاله خود نوشت: «در مذاکرات سه جانبه و دو جانبه هفته گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و نشست‌های معاونان وزرای خارجه ایران و 5+1 در عمان، علاوه بر مسایل غنی‌سازی و لغو تحریم‌ها، درباره دستیابی به تفاهم بر سر مدت زمانی دقیق توافقنامه پیشنهاد شده گفت‌وگو شد.لوبلاگ نوشت: «مسأله غنی‌سازی با یک سری از راه‌حل‌های فنی مانند کم شدن دامنه اختلافات بر سر تعداد سانتریفیوژهای مورد توافق ایران و نیز پیشنهادهایی سر و کار دارد که در توافقنامه نهایی، نقشی بیشتر به روسیه می‌دهد. این موضوعات علاوه بر تعداد سانتریفیوژهای ایران، توانمندی غنی‌سازی این کشور متأثر از کارآمدی سانتریفیوژهای فعالش، میزان ذخایر فرآوری شده ماده غنی شده‌اش و میزان ذخایر در دسترسش است. اگر ایران با انتقال ذخایر اورانیوم خود به روسیه موافقت کند، این ذخایر به میله‌های سوخت مورد نیاز ایران برای استفاده در راکتور هسته‌ای غیر نظامی بوشهر تبدیل خواهد شد.

گرانمایه در بخش دیگر مقاله خود، درباره تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نوشت: «ایران تأکید می‌کند که توافقنامه جامع باید، دستکم، موجب تعلیق همه تحریم‌های مرتبط به برنامه هسته‌ای شود. ایران خواستار آن است که در ازای امتیازاتی که در رابطه با غنی‌سازی می‌دهد، اطمینان داده شود که این تحریم‌ها صادقانه لغو خواهد شد. اما در جایی که نمی‌توان به توافقنامه جامع دست یافت، یا باید مذاکرات را تمدید کرد و یا ضمن موافقت با پارامترهای سیاسی کلی یک توافقنامه جامع، در این بازه زمانی مورد توافق، بر سر اجرایی به تفاهم رسید که تا حل مسایل فنی ویژه آغاز نخواهد شد. البته، هر دوی این دو گزینه حامل مخاطراتی است و با توجه به گسترش دامنه مسایل غنی‌سازی و لغو تحریم‌ها به همه بخش‌های توافقنامه جامع، مذاکره کنندگان، گزینه دوم را غیر عملی می‌دانند.

ایران حرف اول را می‌زند آمریکا عرضه نداشت با داعش بجنگد

«تصاویری که از ژنرال قاسم سلیمانی در عراق در کنار سربازان و افسرهای عالی‌رتبه عراقی منتشر شده است به خوبی نشان می‌دهد که ایران در آموزش و هدایت نیروهای عراقی در مبارزه با داعش تا چه اندازه نقش دارد. نقشی که سبب شده است ایران در عراق حرف اول را بزند.»روزنامه سعودی العرب با انتشار تحلیل فوق نوشت: ایران توانسته است از وضعیت جاری در عراق نهایت استفاده را ببرد، این استفاده اگرچه از روی هوشمندی و ذکاوت ایران به دست آمده اما همه چیز هم به هوشمندی ایرانی‌ها باز نمی‌گردد، اشتباهات بسیاری که آمریکایی‌ها در سیاست‌های خود در عراق مرتکب شده‌اند، سهمی به سزا در موفقیت‌های ایرانی‌ها در عراق داشته است. به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران از زمانی که داعش از ماه ژوئن بر بخش‌های مهم از عراق مستولی شد ایرانی‌ها توانستند فرصتی به دست بیاورند که با استفاده از آن فرصت نفوذ خود را در عراق گسترش دهند و بر دستاوردهای خود دائماً بیفزایند.

روزنامه چاپ لندن می‌افزاید: در روزهای گذشته حضور پر رنگ ایران در مبارزه با داعش در خاک عراق بسیار نمایان شده است، به ویژه هم زمان با پیش‌روی‌های ملموس ارتش عراق در برابر داعش که به اعتقاد بسیاری از ناظران با تأثیرگذاری و نفوذ ایرانی‌ها در عراق به دست آمده است. ایرانی‌ها توانسته‌اند با استفاده از نیروهای وفادار به خود و نفوذی که در ارتش عراق داشته‌اند به عراقی‌ها کمک کنند که بر داعش پیروز شوند و تصاویری که از ژنرال قاسم سلیمانی در عراق در کنار سربازان و افسرهای عالی رتبه عراقی منتشر شده است به خوبی نشان می‌دهد که ایران در آموزش و هدایت نیروهای عراقی در مبارزه با داعش تا چه اندازه نقش دارد. نقشی که سبب شده است ایران در عراق حرف اول را بزند و بتواند حرکت و سمت و سوی سیاسی این کشور به ویژه در عرصه بین‌المللی را مطابق با برنامه‌ها و اهداف خود پیش ببرد.

روزنامه سعودی خاطرنشان کرد: این همه پیشرفت در حالی است که در عرصه عراق هیچ اثری، چه سیاسی چه نظامی، از آمریکایی‌ها نمی‌بینیم. اگرچه برای همه روشن است که هر جا آمریکایی‌ها اشتباه می‌کنند، ایرانی‌ها فوراً وارد عمل می‌شوند و ضمن جبران اشتباهات آمریکایی‌ها خلأ موجود را پر می‌کنند. این چیزی است که در حال حاضر در عراق به خوبی می‌توان دید، در سایه نبود حضور مؤثر آمریکا، ایران توانسته است در رأس کشورهای مبارزه با داعش در عراق قرار بگیرد در حالی که در مقایسه حضور آمریکا تا این اندازه پر رنگ نیست.
العرب همچنین نوشت: به رغم این که عراقی‌ها تقاضاهای بسیاری را به آمریکایی‌ها برای دریافت سلاح فرستاده‌اند اما آمریکایی‌ها در برآورده کردن نیازهای عراقی‌ها تعلل به خرج داده‌اند و این مسأله سبب شده است تا آنها از ایرانی‌ها کمک بگیرند. قاسم عطا، رئیس سازمان امنیت ارتش عراق در این باره می‌گوید: «از روز اول از آمریکایی‌ها خواستیم که برای ما نیرو برای آموزش نیروهای عراقی و سلاح بفرستند، اما آمریکایی‌ها توجه نکردند. 

بهانه آمریکا این بود که باید تا زمانی که دولت جدید عراق بر سر کار بیاید، صبر کنید. ما انتخاب دیگری نداشتیم جز این که به سراغ ایران برویم. ما می‌بایست از خودمان دفاع می‌کردیم.»روزنامه سعودی خاطرنشان کرد: بسیاری بر این اعتقادند که ملاحظه آمریکا در ارسال سلاح به عراق به این دلیل بوده است که اصرار داشت قبل از هر چیز نوری مالکی از قدرت کنار برود چرا که معتقد بودند در صورتی که او بر سر کار باشد و آمریکا بخواهد به عراق سلاح بدهد، این مسأله باعث تقویت ایران در عراق خواهد شد. این در حالی است که تنها چند روز پس از حادثه موصل ایران فوراً وارد عمل شد و زیربناهای امنیتی عراق را که خیلی سریع از هم فروپاشیده بودند، بازسازی کرد، کاری که اگر آمریکایی‌ها می‌خواستند انجام دهند، میلیاردها دلار مطالبه می‌کردند و سال‌ها طول می‌کشید تا آن را به سرانجام برسانند.

با این حال بسیاری از اعراب و غربی‌ها از این که ایران به طور کامل عراق را قبضه کند و دیگر جایی برای آنها باقی نماند، واهمه دارند.یکی از مسئولان عراقی در این باره می‌گوید: «در دو هفته اول بعد از سقوط موصل، ایالات متحده آمریکا گیج شده بود و دائماً می‌پرسید چه باید بکند در حالی که قاسم سلیمانی فوراً به کمک عراق آمد.»به گزارش دیپلماسی ایرانی العرب در پایان نوشت: ایرانی‌ها قاسم سلیمانی فرمانده ارشد خود را چند روز بعد از بحران به بغداد فرستادند. سلیمانی خیلی زود به کردستان عراق رفت و با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد. بارزانی که پیش از این نسبت به نفوذ ایران گلایه داشت، با شور و شوق از حمایت تهران تقدیر کرد. متنی امین در این باره می‌گوید «بارزانی همیشه به ایالات متحده و غرب تمایل داشت اما وقتی که در ابتدای بحران دید که غرب پشت او را خالی کرده است، به طور طبیعی فوراً به ایران متمایل شد.»

پاسخ دانش جعفری به یک سؤال عوامانه درباره درآمد نفت

«این سؤال که 700 میلیارد دلار پول نفت در دوره احمدی‌نژاد چه شد سؤالی پوپولیستی است».داود دانش‌جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام این مطلب را در مصاحبه با روزنامه اعتماد عنوان کرد. وی وزیر اقتصاد دولت نهم بود که به دلیل اختلاف با احمدی‌نژاد استعفا کرد و جزو منتقدان وی محسوب می‌شود. دانش جعفری که اکنون مشاور ارشد وزیر بهداشت است، در پاسخ سؤال خبرنگار روزنامه اعتماد مبنی بر اینکه 700 میلیارد دلار پول نفت دوره احمدی‌نژاد چه شد، گفته است: این یکی از آن سؤالات پوپولیستی است که معمولاً خبرنگاران مطرح می‌کنند. اشکال سیاست‌های نفتی ما این بود که بخشی از درآمدهای نفتی به جای اینکه در جهت تقویت بنیان‌های تولید به کار گرفته شود، در جهت تأمین نیازهای جاری به کار گرفته می‌شود.

 اگر برمبنای اطلاعات سال 93 از شما بپرسم پول نفت 93 کجا می‌رود؟ جواب شما چیست؟ آیا همه پولی که در بودجه سال 93 می‌آید، همان پولی است که از درآمد صادرات نفت داشته‌ایم؟ بقیه این پول کجاست؟ در پاسخ خواهید گفت که 31 درصد به صندوق توسعه ملی می‌رود، حدود 14 درصد هم به خود شرکت نفت می‌رسد زیرا شرکت نفت خود را از محل درآمدهای صادرات نفت اداره می‌کند و مثل بقیه ادارات بودجه جاری ندارد پس بنابراین 45 درصد درآمد نفت به این بخش‌ها می‌رود. 55 درصد بقیه به بودجه دولت ریخته می‌شود. در نتیجه اگر 100 دلار صادرات نفت داشته باشیم، 55 دلار آن به بودجه واریز می‌شود. اینکه کل 100 دلار به بودجه ریخته نمی‌شود، نباید سؤال‌انگیز باشد. بقیه 45 درصد نیز حساب و کتاب دارد ولی ممکن است جزئیات آن برای عموم منتشر نشود ولی قطعاً حساب و کتاب دارد. 

وی ادامه می‌دهد: بنابراین در پاسخ به سؤال شما و اینکه سرنوشت 700 میلیارد دلار نفت چه شد باید بگویم، بین سه مصرف فوق‌الذکر تقسیم شد و نباید حساب و کتاب همه 700 میلیارد دلار را از دولت پرسید. قطعاً دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، مجلس و دولت نظارت در این قضیه دارند. قطعاً هیچ پولی گم نشده است. اگر یک سنت هم گم شود، همه پیگیری می‌کنند. آنچه همواره انتقاد می‌شود، نحوه بد استفاده کردن از منابع درآمدهای نفتی است. منظور این است که پول نفت نباید صرف هزینه‌های جاری دولت شود. باید صرف سرمایه‌گذاری‌ها شود. اگر در هزینه‌های عمرانی دولت استفاده شود، بهتر از هزینه‌های جاری است.

*خراسان

اختیارات ویژه کابینه به چند وزیر پس از 34 سال

در حالی که بر اساس تبصره 3 ماده واحده قانون ملی کردن سهام شرکت سهامی انبارهای عمومی مصوب سال 1359 مقرر شده بود ضوابط مربوط به بازپرداخت قیمت سهام بخش خصوصی و تعیین ارزش واقعیسهام در این انبارها پس از تصویب هیأت وزیران به مرحله اجرا گذاشته شود، بر اساس مصوبه روزهای اخیر هیئت دولت، این اختیارات به وزیران عضو کمیسیون اقتصاد تفویض شده و تصمیمات و مصوبات اکثریت وزرای عضو این کمیسیون در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیئت وزیران خواهد بود.

انتقاد ازاعطای مجوز ویژه به یک گردهمایی بین المللی

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که بر اساس مصوبه آبان ماه سال گذشته هیئت دولت مقرر شده بود سقف هزینه های پرداختی از محل اعتبارات دستگاه ها برای برگزاری سمینارها و گردهمایی های بین المللی تا مبلغ 150 میلیون تومان مجاز باشد، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از مسئولان دولتی اعلام شده است که برگزاری پنجمین گردهمایی بین المللی تغییر اقلیم توسط سازمان هواشناسی کشور تا سقف هزینه مبلغ 350 میلیون تومان از محل اعتبارات مصوب مربوط، مجاز است.

*ایران

اعتراف نماینده «ضراب» به انتقال پول در آنکارا

پایگاه خبری تودی زمان ترکیه گزارش داد محمد صدیق، پیک نامه‌بر رضا ضراب اعلام کرد چندین بار برای تحویل پول به برخی افراد به آنکارا سفر کرده، اما به یاد نمی‌آورد که آن افراد چه کسانی بوده‌اند.بر اساس این گزارش، پیک رضا ضراب، تاجر ایرانی که مدتی به اتهام فساد مالی در ترکیه تحت بازداشت بود به کمیسیون مبارزه با فساد پارلمان ترکیه گفته است: «در تاریخ‌های معین به ما گفته شد تا به آنکارا پول منتقل کنیم.اما من به یاد ندارم که ما این پول را به چه کسی دادیم.» از صدیق سؤال شده است که آیا وی در تاریخ 30 اوت سال گذشته به همراه فردی به نام مراد اوزیس، 2 میلیون یورو، 2 میلیون دلار و 1/5 میلیون دلار پول را در کوله پشتی به آنکارا منتقل کرده و آن را به صالح کان کاگلایان، فرزند وزیر سابق اقتصاد ترکیه تحویل داده است یا نه.  صدیق که نام اصلی‌اش محمد صادق رستگار شیشه گرخانه است، در پاسخ به سؤال کمیسیون اعلام داشته که آنها برای تحویل پول در حدود تاریخی که اشاره شد به طبقه دهم رویال هتل آنکارا رفته‌اند، جایی که صالح در آنجا اقامت داشته است.

حمایت تقوی از رحیمی


هفته گذشته مراسم ترحیم مادر محمدرضا رحیمی در مسجد نور تهران برگزار شد که چهره های مختلفی از جمله احمدی‌نژاد، ‌مشایی علوی، تابش و ... در آن حضور داشتند و عارف هم برای او پیام تسلیتی ارسال کرده بود.به گزارش «جمهوریت» حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور این مراسم ختم بود که پس از سخنانی در باب جایگاه مادر، به دفاع از رحیمی پرداخت و او را خادمی دانست که ناآگاهانه یا مغرضانه خدماتش به نظام نادیده انگاشته شده است. تقوی سپس رحیمی را نیرویی مخلص، ولایی و خادم نامید که «عده‌ای» می‌خواهند از تداوم خدمات او جلوگیری کنند.

انتقاد انجمن اسلامی دانشجویان از نادران

انجمن های اسلامی دانشگاه های شهر اصفهان در نامه ای سرگشاده خطاب به الیاس نادران مواضع وی در مواجهه با وزرای پیشنهادی علوم و استیضاح دکتر فرجی دانا را به باد انتقاد گرفته و مواضع وی را مصداق سیاسی کاری دانسته اند.به گزارش ایران در بخشی از این نامه با اشاره به طرح ادعاهای نادران درباره عدم امنیت دختران در دانشگاه و دانشجویان محروم از تحصیل، آمده است: شما ادعا کرده اید نگرانید دانشگاه به باشگاه سیاسی تبدیل شود.  آیا نامه های دانشجویی به دوست عزیزتان فرهاد رهبر (رئیس سابق دانشگاه تهران) را در دوره مدیریتش دیده اید؟  راستی آقای نادران چرا در دوره مدیریت رفقایتان اینقدر نسبت به وزارت علوم بی تفاوت بودید و اکنون حساس شده اید؟ شائبه ها در مورد سیاسی کاری شما در قضیه دانشگاه بسیار شدت گرفته و سابقه عدالتخواهیتان را لکه دار کرده است.

تکذیب فعالیت باندهای قاچاق انسان در کشور


مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین وزارت کشور، مدرنیزه شدن قاچاق انسان را از معضلات جدید قرن حاضر دانست و گفت: تمامی نقاط مرزی ایران که احتمال فعالیت باندهای قاچاق انسان وجود دارد به طور دقیق تحت کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی است.  به گزارش ایرنا، عزیز کاظمی افزود: پدیده قاچاق انسان درهیچ سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی پذیرفتنی نیست. فعالیت باندهای قاچاق انسان در داخل مرزهای کشور نسبت ناروایی است که هر از گاهی به جمهوری اسلامی ایران داده می‌شود.

*جمهوری اسلامی

بنیامین نتانیاهو بار دیگر با تکرار مواضع همیشگی رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای احتمالی ایران، به مقامات آمریکایی هشدار داد فریب ایران را نخورند چرا که ایران دوست و شریک آمریکا نیست بلکه دشمن این کشور است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که شب دوشنبه با برنامه هفتگی "رود رو با مردم" شبکه "سی بی‌اس" آمریکا سخن می‌گفت با تکرار مواضع اسراییل درباره خطرات توافق احتمالی هسته‌ای گروه 1+5 با ایران، خطاب به مقامات آمریکا با گفتن اینکه حکومت ایران خواهان نابودی اسراییل است و مردم ایران شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند، گفت مقامات آمریکایی باید بدانند که ایران شریکی برای مقابله با داعش محسوب نمی‌شود. وی با توجه به نزدیک شدن پایان مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت مقامات آمریکایی باید تلاش خود را برای مهار برنامه هسته‌ای ایران به کار بگیرند. نتانیاهو خطاب به مقامات آمریکائی گفت: ببینید داعش هم اکنون با تفنگ‌های معمولی و با وانت بارهای خود چه می‌کند، تنها تصور کنید که ایران مسلح به سلاح هسته‌ای چه خواهد کرد. بگذارید هر دو دشمن ما (داعش و ایران) با هم بجنگند و هر دو تضعیف شوند، در این شرایط یکی از آنها را تقویت نکنید

مکرم عبدالقادر زاده، رئیس شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان با اظهار نگرانی از افزایش افراط ‌گرایی در میان جوانان تاجیک گفت: معضل افراط گرایی، جوانان را در تشخیص مسیر درست دینی دچار ابهام کرده بطوری که سوءتفاهم ناشی از افراط گرایی باعث می‌شود اعضای یک خانواده یکدیگر را در مسایل اعتقادی قبول نداشته باشند و گاهی در این مورد میان آنها جدال رخ می‌دهد. وی افزود: پیشگیری از گرایش جوانان به حرکت‌های افراط گرایانه فقط وظیفه علمای دینی نیست، بلکه هر فردی که عقل سالم دارد، نباید در این مورد بی‌تفاوت باشد. وی گفت: زمینه دینی و فرهنگی و ذخیره علمی جوانان اندک است از این رو نمی‌توانند حقیقت را از خرافات و راه نادرست تشخیص دهند. به گفته رئیس شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان، در 10سال اخیر ده‌ها جوان تاجیک به جرم عضویت در گروه‌های افراطی روانه زندان شده‌اند

هواداران داعش از طریق شبکه‌های اجتماعی در اینترنت تصاویری را از هسته‌های خفته این گروه تروریستی در عربستان منتشر کردند. در این تصاویر در کنار یونیفورم نیروی امنیت داخلی و نیروی زمینی پادشاهی عربستان روی یک برگ کاغذ نام گروه تروریستی داعش نوشته شده است. ناشر تصویر نیز در زیر آن نوشته: "داعش در میان آل سعود حضور دارد و منتظر زمان مناسب برای آغاز گردن زنی هستند." همچنین هواداران داعش به تازگی تصاویری را با هدف جذب نیروهای جدید در عربستان منتشر کردند از جمله تصویر پلاکاردی در اتوبان الدمام - ریاض و شخصی که در برابر آن ایستاده و پلاکاردی تحت عنوان "خلافت اسلامیبا خود دارد.این خبر زمانی منتشر می‌شود که مقام‌های عربستان درباره خنثی سازی چند طرح تروریستی و بازداشت و تحویل تروریست‌ها به دادگاه این کشور سخن گفتند که قصد اجرای عملیات تروریستی داشتند.

*قدس

خیابانی به نام جورج جورداق

عصر ایران: مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری خیابانهای پایتخت از تغییر نام خیابانی به نام «جورج جورداق» نویسنده، شاعر و نمایشنامه نویس مطرح مسیحی خبر داد.

 

حضور بالگرد آمریکایی در نمایشگاه کیش

قدس آنلاین: بالگرد آمریکایی «آر 44» صبح دیروز برای حضور در نمایشگاه صنایع هوایی کیش از تهران به سمت این جزیره پرواز کرد. گفتنی است، شرکت هلی کوپتری ایران چهار فروند از بالگرد های رابینسون  «آر 44» را برای آموزش خلبانی غیرنظامی برای اولین بار در روزهای گذشته وارد کشور کرده است.

 

بازنگری در استاندارد پالم!

فارس: نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد استفاده از روغن پالم در کارخانه‌های صنایع لبنی گفت: در حال حاضر واردات این نوع روغن و استفاده از آن در لبنیات کنترل می‌شود. وی افزود: استانداردهای مربوط به این مسأله در حال تجدید نظر است.

 

زنگ خطرهوای اصفهان

واحد مرکزی خبر: صادقیان مسؤول آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت : هم اکنون میانگین شاخص آلودگی هوای این کلانشهر۱۶۸ AQI و در شرایط بسیارنا سالم برای همه افراد است.

 

اقدام ضد ایرانی بانک انگلیسی

جهان: نشریه ساندی‌تایمز گزارش داد که بانک «سانتاندر» مستقر در انگلیس در اقدامی غیرقانونی از خدمات‌دهی به فردی ایرانی به نام «آزیتا استراتفورد» که قصد داشته حساب پس‌انداز در این بانک باز کند، خودداری کرد.

 

انتشار فایل صوتی «آشنا»

جهان: در پی تکذیب محتوای مصاحبه حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور با سایت «نسیم» واظهاراتی علیه مجلس، این خبرگزاری اعلام کرد که برخلاف میل باطنی خود، فایل صوتی این مصاحبه را منتشر کرده تا مخاطبان در این باره قضاوت کنند. 

توضیح درباره برخی ابهام‌ها

ایسنا: بتازگی شایعه‌ای مبنی بر دفن پنهانی مرتضی پاشایی - خواننده موسیقی کشورمان - قبل از برگزاری مراسم تشییع او منتشر و گفته شده که «آن مراسم صرفاً نمادین بوده و روز قبل، خاکسپاری انجام شده است»!. در این باره محمدحسین توتونچیان کنسرت‌گزار پاشایی توضیحهایی ارایه داد و گفت: سیستم سایت بهشت زهرا (س) هنگامی که جایگاه، قطعه و ردیف را برای فرد متوفی صادر می‌کند، به‌طور خودکار نام فرد و تاریخ دفن را تاریخ روز ثبت می‌کند. در ضمن در برنامه «در شهر» مراسم به‌طور کامل از شبکه‌ پنج سیما پخش شد و همه شاهد بودند. مرتضی پاشایی صبح روز 23 آبان‌ماه براثر سرطان معده درگذشت و غروب 25 آبان‌ماه در قطعه‌ هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

 

پلمب مخزن سوخت کامیونهای ترکیه

قدس آنلاین: داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم از ۱۵ روز آینده پلمب مخازن سوخت کامیونهای ترک در مرز‌های کشور را آغاز کنیم، اعلام کرد: این موضوع مشمول ناوگان ملیتهای دیگر نمی‌شود.

 

آزادی تاجر ایرانی در مالزی

ایرنا: تلاش آمریکا برای استرداد یک ایرانی به اتهامات واهی در دادگاه مالزی شکست خورد و دادگاه پوتراجایا حکم به آزادی این ایرانی داد. آمریکا، امین رون، این تاجر ایرانی را به قاچاق آنتنهای نظامی به هنگ کنگ و سنگاپور وانتقال به ایران متهم کرده بود.

 

بازداشت ۲ عامل حادثه بیمارستان اردبیل

فارس: نیروی انتظامی استان اردبیل خبر بازداشت دو نفر از عوامل شرور حادثه بیمارستان فاطمی اردبیل را تأیید کرد. سعید عزیزی‌کیا، یکی از مسؤولان مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اردبیل، با رد شایعات مصدومیت و مجروح شدن چند نفر از پرسنل نیروی انتظامی گفت: در این حادثه به عوامل نیروی انتظامی هیچ مصدومیتی وارد نشده، ولی یک نفر از نگهبانان بیمارستان با لباس فرم از ناحیه دست دچار مصدومیت و شکستگی شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات