صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۷۱۰۷۰

اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه 12 آذر


*کیهان

واشنگتن پست: ایران تسلیم نمی‌شود چون رهبری  انقلابی دارد

رهبر عالی ایران جمله مشهوری دارد که موجب می‌شود ایران تسلیم فشار تحریم‌ها نشود.

روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی به قلم دیو ایگناتیوس نوشت: هر دو طرف مذاکرات معتقدند که توافق نکردن بهتر از توافق بد است؛ با این التزام که گفت‌وگوها هم جریان عادی خود را طی ‌کند.

واشنگتن پست نوشت: عرصه‌هایی که مذاکره‌کنندگان آمریکایی مشغول کار کردن بر روی آنها هستند شامل تعداد سانتریفیوژها، ابعاد انبار اورانیوم، مدت زمان اعتبار توافق و راستی‌آزمایی است. این شرایط ظاهرا به نفع غرب است. تحریم‌ها به قوت خود باقی است و قیمت نفت هم پایین است. درآمدهای ایران بسیار فشرده شده است و این در حالی است که ایران همزمان مشغول جنگیدن در دو جبهه عراق و سوریه است.

در پایان این تحلیل آمده است: اگر فشارهای اقتصادی می‌توانست همه تاثیرش را برجای گذارد، ایران حاضر به توافق می‌شد. اما رهبر عالی ایران عبارت مشهوری دارد که گفته است: «من انقلابی‌ام؛ دیپلمات نیستم». این مانع از تن دادن به فشار غرب است.

در همین حال، روزنامه لس‌آنجلس تایمز در یادداشتی نوشت: تیم مذاکره‌کننده ایران هرگز بدون تایید رهبر این کشور حاضر به تمدید مذاکرات نمی‌شد. او حرف آخر را در سیاست‌های حکومتی می‌زند. آیت‌الله خامنه‌ای از مذاکرات حمایت می‌کند اما در عین حال نسبت به نتیجه‌بخش بودن آن بدبین است و همواره بر غرور ملی ایرانیان تاکید دارد. او می‌گوید؛ دشمنان نمی‌توانند ملت ایران را به زانو درآورند و ایران مقابل زورگویی‌های غرب ایستاده است.

وعده مسکن اجتماعی پس از 15 ماه همچنان در تعلیق

با گذشت 15 ماه از شروع به کار دولت یازدهم، هنوز خبری از طرح‌های دولت برای ساماندهی بخش مسکن نیست.

مسئولان دولت فعلی با انتقادات گسترده از طرح دولت سابق برای بخش مسکن کشور (مسکن مهر) آن را مسبب اختلال در اقتصاد کشور معرفی کردند و وعده دادند طرحی را جایگزین مسکن مهر خواهند کرد که معایب آن را نداشته باشد.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کابینه روحانی، نام طرح دولت برای بخش مسکن را «مسکن اجتماعی» عنوان کرد. تاکنون جزئیات زیادی از مسکن اجتماعی منتشر نشده است، اما طبق گزارش رسانه‌های حامی دولت روحانی، بنابر تصمیم‌گیری‌های اولیه‌ای که دولت در نظر گرفته در طرح مسکن اجتماعی متوسط واحد مسکونی 50 متر است و برای خانوارهایی که فرزند دارند به 70 متر می‌رسد. در مسکن اجتماعی واحدها متناسب با وسع درآمد خانوار قیمت‌گذاری می‌شود. قرار است این واحدها به صورت اجاره در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

در طول یک سال و چند ماه اخیر، وزیر راه و شهرسازی بارها از مسکن اجتماعی سخن گفته است؛ اما هنوز طرح مکتوبی از آن منتشر نشده، چه برسد به این که انتظار اجرایی شدن طرح جایگزین مسکن مهر را داشته باشیم. فعلاً که بیش از 15 ماه از شروع به کار وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم می‌گذرد، اما به غیر از افزایش وام خرید مسکن، طرح خاصی برای حل مشکل مسکن مردم ارائه نشده و مسکن مهر نیز با بی‌مهری دولت مواجه شده است.

مشرق همچنین در این زمینه دست‌کم 14 اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی را منتشر کرد که مبنی بر تخطئه عملکرد دولت قبلی و تحسین طرح مسکن اجتماعی است. این در حالی است که مسکن مهر با وجود برخی نواقص و ضعف‌ها موجب صاحب‌خانه شدن اقشاری گردید که هیچ امیدی به این موضوع مهم نداشتند

بر اصلاح‌طلبان حرجی نیست اما هاشمی چرا...؟!

«پیوند اصلاح‌طلبان طی سالهای گذشته با مطرودین امام(ره) از جمله منتظری، بازماندگان نهضت آزادی و... تنها بخش کوچکی از پازل «خمینی‌ستیزی» جریانی است که از سالهای قبل تاکنون به تدریج، فاصله‌اش با بنیانگذار کبیر انقلاب را سرعت بخشیده و این گزاره امروز آنقدر آشکار است که ندیدن آن و حتی طرح ادعاهای معکوسی مانند نزدیکی اصلاح‌طلبان به امام(ره) همانند ادعای روشن بودن شب یا تاریک بودن روز است!»

رجانیوز با انتشار این مطلب نوشت: طی روزهای گذشته اظهارات یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب درباره علاقه نداشتن خیلی از اصلاح‌طلبان به امام خمینی(ره) موجب واکنش‌های متفاوتی در میان اصلاح‌طلبان و رسانه‌های آنها شد.

اظهارات عیسی سحرخیز که در گفت‌وگو با یکی از سایت‌های ضدانقلاب گفته بود «خیلی از اصلاح‌طلبان هم برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند» باعث شد تا برخی از چهره‌های دوم خردادی با مرزبندی با وی اعلام کنند برخلاف اظهارات سحرخیز، اصلاح‌طلبان همچنان علاقه‌مند و مرید امام(ره) هستند و در آخرین مورد نیز یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای تأکید کرد مهم‌ترین عنصر اصلاح‌طلبی پاسداری از میراث امام خمینی است و اظهارات سحرخیز را، شخصی و غیر مرتبط با کل جریان اصلاحات دانست. اما به نظر می‌رسد فارغ از معدود اصلاح‌طلبانی که همچنان پیوندهای «عاطفی» خود با امام(ره) را حفظ کرده‌اند، بخش قابل توجهی از فعالان این جریان با معیارهای خط امام(ره) بسیار فاصله داشته و تأیید این ادعا نیز نه اظهارات فردی مانند سحرخیز، بلکه روند مواضع و اقدامات سران اصلاحات طی سالهای گذشته و نوع رفتار آنها در تقابل با اندیشه امام(ره) بوده است.

بر پایه این گزارش، فارغ از اهانت‌های بسیاری از چهره‌های شاخص دوم خردادی در دوره اصلاحات به امام خمینی(ره) و تأکیدات آنها مبنی بر به موزه رفتن اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی، بسیاری از اقدامات این طیف سیاسی به ویژه در جریان سال 88 نشان می‌دهد چرا اتهام «خمینی‌‌ستیزی» به اصلاح‌طلبان در افکار عمومی به یک گزاره باورپذیر تبدیل شده است؟ به عنوان نمونه در جریان فتنه سال 88 و پس از اهانت تعدادی از دانشجویان حامی موسوی به تصویر امام خمینی(ره) در دانشکده فنی دانشگاه تهران، اگرچه برخی از اصلاح‌طلبان و سبزها تلاش کردند با اعلام برائت از این اقدام، خود را پایبند و حامی خط امام نشان دهند اما عملکرد و مواضع آنها در همان روزها به خوبی نشان می‌داد که توهین آنها به امام(ره) منحصر به پاره کردن تمثال مبارک ایشان نبوده و قبل از آن اتفاق تلخ، اصلاح‌طلبان با قانون‌گریزی و سردادن شعارهایی مانند «جمهوری ایرانی»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «نه غزه، نه لبنان» و... به تقابل مستقیم با بنیان‌های اصلی اندیشه امام رفته‌اند و دیگر تفاوتی نمی‌کند که در برابر پاره کردن تصویر امام بخواهند اعلام برائت انجام دهند یا سکوت پیشه و یا حتی آن را تأیید کنند.

پیوند طبیعی اصلاح‌طلبان طی سالهای گذشته با مطرودین امام(ره) از جمله حسینعلی منتظری، بازماندگان گروهک نهضت آزادی و... نیز تنها بخش کوچکی از پازل «امام‌ستیزی» جریانی است که از سالهای قبل تاکنون به تدریج، خواسته یا ناخواسته فاصله‌اش با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را سرعت بخشیده و این گزاره امروز آنقدر در سپهر سیاسی ایران آشکار است که ندیدن آن و حتی طرح ادعاهای معکوسی مانند نزدیکی اصلاح‌طلبان به امام(ره) همانند ادعای روشن بودن شب یا تاریک بودن روز است و تنها به یک فکاهی بامزه برای سرگرم کردن افکار عمومی شباهت دارد!

رجانیوز با انتشار تصویر ملاقات چندی پیش سحرخیز با آقای هاشمی می‌نویسد: آنچه شاید جای تعجب داشته باشد، رفت و آمد افراد کم‌مایه‌ای مانند عیسی سحرخیز در دفتر پدر معنوی این روزهای اصلاح‌طلبان یعنی هاشمی رفسنجانی است که نشان می‌دهد اتفاقاً پیوند این مدل افراد با سران فعلی جریان اصلاحات تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است!

شهرهای ضداسرائیل در دنیا رو به افزایش است

یک نویسنده صهیونیست هشدار داد تعداد شهرهای ضداسرائیلی در دنیا رو به تزاید است.

دکتر مانفرد گراستنفیلد ضمن گزارشی در وبسایت صهیونیستی عاروتص شوا خاطر نشان کرد: شورای شهر لسترانگلیس اخیرا تصمیم گرفته است که تمام اجناس تولید شده در اسرائیل را تحریم کند. لسترشهری است که 19 درصد از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و حزب کارگر کاملا بر شورای شهر احاطه دارد. این اتفاق جدید جاده‌ای دیگر را برای تحریم اسرائیل باز می‌کند. اگر به تاریخچه تحریم اسرائیل نگاه کنیم، همیشه واقعه سال 2005 در نروژ به ذهن خطور می‌کند. در سال 2005 شورای منطقه «سور-تروندلاگ» که «تروندهیم» (سومین شهر بزرگ نروژ) جزئی از آن است، با وجود مخالفت دولت نروژ، تصمیم گرفت تا اسرائیل را تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری قدس وی یادآور شد: میان تحریم نروژ و تحریم شهر لستر یک رابطه وجود دارد و آن گسترش بی‌اندازه و روزافزون اسلام و تعداد مسلمانان در قاره اروپا است که این مسئله تاثیر بسیار منفی بر یهودیان ساکن اروپا و همچنین اسرائیل دارد. نمونه‌های دیگر از «شهرهای ضداسرائیلی» وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به سال 2004 اشاره کرد. در سال 2004 گروهی از حامیان فلسطین طرحی را ارائه کردند که براساس آن شهر رفح در نوار غزه با شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین آمریکا خواهر خوانده می‌شد. در آن زمان انجمن یهودیان مدیسون که به 5 هزار نفر می‌رسید تصمیم به مبارزه با این طرح گرفت ولی با این وجود بسیاری از شهرهای آمریکایی با شهرهای فلسطینی خواهرخوانده باقی ماندند.

نویسنده صهیونیست اضافه کرد: مورد دیگری از اقدامات ضداسرائیلی در قالب «شهرضد اسرائیلی» در سال 2005 در شهر سامرویل در نزدیکی بوستون صورت گرفت. از کل 11 عضو شورای محلی شهر، 8 تن به تحریم مالی شرکت‌های صهیونیستی رای دادند و قطعنامه‌ای صادر کردند که با وجود وتوی شهردار سامرویل این قطعنامه تصویب شد.

موردی دیگر در همان سال 2005 در شهر روتردام هلند بود که دو رهبر حزب کارگر طرحی ضد اسرائیلی را به شهرداری این شهر ارائه کردند که براساس آن اسرائیل کاملا تحریم می‌شد. البته دلیل این اقدام ضد اسرائیلی کاملا مشهود است چرا که اکثر جمعیت این شهر را مسلمانان تشکیل می‌دهند. پس از سه سال در سال 2008  سیاست‌های ضداسرائیلی به طرزی دیگر در روتردام مطرح شد. احزاب مختلف طرح خواهرخواندگی روتردام و غزه را پیشنهاد کردند که بسیاری از این طرح حمایت کردند.

آمریکا اشتباهاتش را تکرار می‌کند ایران کشوری نیست که باج بدهد

«ایران امروز ایران 1953 نیست که سازمان سیا با کودتا مداخله کرد. امروز هیچ کس نمی‌تواند با فشار و تهدید از ایران باج بگیرد».

روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن در تشریح این ارزیابی خود نوشت: صبر و پافشاری ایران برای تاباندن نور به تونلی است که در آخر آن بتواند امتیاز خود را در مذاکرات بگیرد. ایرانی‌ها روی قدرت خود حساب کرده‌اند؛ هر کشوری بخواهد هسته‌ای شدن ایران را منکر شود باید با قضایای دیگری دست و پنجه نرم کند و تاوان مخالفت خود را بپردازد. رفتار ایرانی‌ها در طول سالیان گذشته خیلی ساده قابل فهم است، آنها بعد از انقلاب مردمی‌شان در سال 1979 از سوی عراق مورد حمله قرارگرفتند که اتفاقاً آن حمله با انعطاف و تمایل بالای کشورهای غربی و عربی همراه شد اما همه دیدیم سرنوشت عاملان آن جنگ چه شد.

الحیات نوشت: ایرانی‌ها تلاش می‌کنند با صبر و مراقبت به اهداف خود برسند. امروز چه کسی می‌تواند منکر شود که واشنگتن که ادعای جنگ با تروریسم را دارد همانند ایران در این مبارزه نمی‌جنگد. در تهران، فرهنگ غالب سیاسی این است که فاصله کوتاهی میان آن چه الآن اتفاق افتاده با آن چه قرار است بعداً اتفاق بیفتد، وجود دارد. ایرانی‌ها همیشه با این تصور به آینده سیاسی خود نگاه کرده‌اند و توانسته‌اند میان زمان حال با آینده ارتباط برقرار کنند. این رویکرد برسیاست‌گذاری‌های ایران نیز تأثیر گذاشته است. اکنون 1953 نیست که سازمان سیا بادخالت در ایران توانست به دست ژنرال زاهدی دکتر محمد مصدق راسرنگون کند. حتی سال 1907 نیست که روس‌ها و بریتانیایی‌ها بر دو بخش مجزا از ایران مسلط شدند تا نفوذ استراتژیک خود را گسترش دهند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی این روزنامه چاپ لندن ادامه می‌دهد: در مقابل، غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها کجای معادله ایستاده‌اند. آنها همچنان اشتباهات گذشته خود را فراموش می‌کنند و دوباره آنها را تکرار می‌کنند. آنها هم تجربه انقلاب ایران را فراموش کرده‌اند و هم حادثه گروگان‌گیری در سفارت آمریکا در تهران، آنها می‌خواهند به ایران فشار بیاورند. اما همه می‌دانند که نه تنها آمریکا بلکه هیچ کس نمی‌تواند با ادامه این گونه رفتارها و سیاست‌بازی‌ها به نتیجه برسد. 

*خراسان 

دستور دولت برای پرداخت 34 میلیون دلار به سازمان ملل

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر هیئت دولت به محمد جواد ظریف، وزارت خارجه موظف شده است در اجرای ماده ۲۱ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور نسبت به پرداخت مبلغ 34 میلیون دلار به سازمان ملل متحد اقدام کند. بر اساس ابلاغیه مذکور، از مبلغ فوق، 15 میلیون دلار آن مربوط به بدهی معوق دولت جمهوری اسلامی ایران به این سازمان بین المللی و حدود 19 میلیون دلار آن مربوط به حق عضویت کشورمان در سال جاری است.

مجوز روحانی برای اشتغال 5 بازنشسته دیگر در دولت

بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که طی روزهای اخیر توسط حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان مورد تایید قرار گرفته، مقرر شده است 5 نفر دیگر از افراد بازنشسته با استناد به ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، از تاریخ انتصاب به مدت یک سال در دولت مشغول به فعالیت شوند.

*ایران 

مؤسسه تعاونی یا بانک بزرگ بدون پاسخگو؟

گفته می‌شود یکی از مؤسسات مالی که اخیراً از سوی بانک مرکزی غیر مجاز اعلام شد، 450 شعبه در سراسر کشور دارد. این در حالی است که مؤسسه یاد شده صرفاً مجوز تعاونی دارد لیکن فعالیت‌هایش در عمل مانند یک بانک بزرگ در کشور است. جالبتر آنجاست وقتی بانک مرکزی از این مؤسسه درباره فعالیت بانکی‌اش توضیح می‌خواهد، مدیران آن اعلام می‌کنند که مؤسسه تعاونی هستند و خود را صرفاً پاسخگو به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌دانند اما از آن طرف هم حاضر نیستند از فعالیت‌های بانکی دست بردارند. اقدامات انجام شده برای متوقف کردن فعالیت‌های این مؤسسه به سرانجامی نرسیده است و شعب آن در سراسر کشور به گردش صدها میلیارد تومانی مالی خود ادامه می‌دهند!

دارابی در صدا و سیما مشاور شد

محمد سرافراز با صدور حکمی، علی دارابی را به سمت مشاور رئیس سازمان منصوب کرد. دارابی پیش از این، معاونت سیما را عهده‌دار بود. سرافراز بعد از رسیدن به مقام ریاست صدا و سیما، دارابی را از پستش برکنار کرد و پورمحمدی یکی از مدیران سیما را جایگزین دارابی کرد. پیش از این خبرهایی منتشر شده بود که دارابی ممکن است ریاست یکی از مؤسسات شهرداری تهران را عهده‌دار شود. دارابی از اعضای ارشد جمعیت ایثارگران است.

جزئیات بیشتر از اتهامات مالی و امنیتی مدیر شهرداری

بعد از تأیید خبر بازداشت یکی از مدیران ارشد شهرداری از سوی «غلامحسین محسنی اژه‌ای» معاون اول قوه قضائیه،منابع خبری جزئیات بیشتری در این باره منتشر کردند. بنا به گزارشی که ایسنا منتشر کرده، فرد بازداشت شده در حالی که قصد عزیمت به خارج از کشور را داشته، در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر شده است. گفته می‌شود این فرد با ارتباط‌گیری با افرادی در خارج از کشور، اطلاعات و آی‌پی‌های دوربین‌های سطح شهر تهران را برای استفاده در خارج از کشور در دسترس گذاشته است. بر اساس اطلاعات به دست‌ آمده، «اسپانیا» مقصد دریافت این تصاویر بوده است. براساس این گزارش، روز دوشنبه یک مسئول سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و یکی از معاونان آن شخص برای ارائه توضیحاتی در مورد این پرونده احضار شده‌اند. دفتر وی پس از دستگیری پلمب شده بود اما در حال حاضر با هماهنگی باز شده است. گفته می‌شود او با فردی که سال 84 کشور را ترک کرده بود، همکاری می‌کرد. بنابراین گزارش مدیر ارشد شهرداری علاوه بر این اتهام امنیتی، به اختلاس در یکی از شرکت‌های وابسته به راه‌آهن نیز متهم است. او همچنین متهم است در قبال یکی از پارکینگ‌های عمومی شمال تهران، زمینی در خیابان فرشته دریافت کرده است.

تصرف خانه 170 میلیاردی در ازای وام 17میلیاردی

نماینده سمنان مدعی شد یک بانک در ازای پرداخت 17 میلیارد تومان وام، خانه یک دامدار را به وثیقه گرفته و بعد از مدتی آن را به قیمت 170 میلیارد تومان فروخته است. به گزارش خانه ملت، «علیرضا خسروی» در نشست علنی روز گذشته مجلس در تذکر شفاهی به وزیر اقتصاد گفت: این بانک در حال مذاکره برای در اختیار گرفتن دامداری نیز هست که اینها یعنی نابودی مردم.

صورت سرکرده منافقین سوخته است

عصر ایران در گزارشی با عنوان«چرا چهره مسعود رجوی را دیگر کسی نمی‌بیند؟» خبر داد بخشی از صورت وی دچار سوختگی شده است. این سایت به نقل از مؤسسه دیده‌بان با اشاره به پنهان بودن سرکرده منافقین از انظار نوشت:«رجوی با رفتن در قاب «غیبت» به عنوان فردی دست‌نیافتنی برای اعضای سازمان، سعی کرد ماهیت شخصیتی خودش را ماورایی تعریف کند.» در ادامه گزارش آمده: «گزاره دیگر این است که در یکی از حملات موشکی به مقرهای منافقین بخشی از صورت مسعود رجوی دچار سوختگی شده و چهره‌ای مشمئز کننده از وی ساخته است.»

*جمهوری اسلامی 

* گرایش زنان و دختران به اعتیاد از سه درصد به 10درصد افزایش یافته است. فرمانده انتظامی استان کرمان با اعلام این آمار گفت: شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه، کاهش سن اعتیاد و افزایش مصرف مواد مخدر بین زنان از موضوعات نگران کننده در جامعه است. به گزارش ایرنا، سردار حسین چناریان دیروز سه‌شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان افزود: درحال حاضر 120هزار معتاد در استان کرمان وجود دارد که هشت هزار نفر معتاد پرخطر هستند. فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: متأسفانه شیوع مصرف روانگردان‌ها بین قشر تحصیلکرده بالاست و باید با آگاه‌سازی جامعه از شیوع این آسیب کاسته شود. وی افزود: درحال حاضر 26 درصد معتادان را معتادان به مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها تشکیل می‌دهند.

* دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی امحای بردگی (11 آذر ماه) گفت: براساس برآورد‌های سازمان ملل، درحال حاضر بیش از 18 میلیون انسان به عنوان کارگر برده در جهان وجود دارند. بان کی مون افزوده است: "زنان قاچاق می‌شوند، فروخته می‌شوند و در روسپی‌خانه‌ها حبس می‌گردند. هر روز دختران جوان به زور مجبور به ازدواج می‌شوند یا مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند و به عنوان کارگر خانگی استثمار می‌شوند." وی گفت: "25 سال بعد از تدوین کنوانسیون حقوق کودک، پسران و دختران هنوز در شرایط وحشتناک کار می‌کنند. مردان جدا شده از خانواده‌های خود، هنوز در کارخانه‌های مخفی محبوس هستند، در وضعیت غل و زنجیر با حقوق‌های ناچیز به سر می‌برند و فرصت کمی برای بازپرداخت بدهی‌هایشان دارند." دبیرکل سازمان ملل، نامی از کشورهائی که این وضعیت در آنها وجود دارد نبرده است.

* در پی چاپ مطلبی در ستون "جهت اطلاع" مورخ 5/9/93 با مضمون (قطع گاز تعدادی از مساجد قزوین) شرکت گاز قزوین جوابیه‌ای ارسال نموده که متن آن چنین است: "در مورد خبر قطع گاز تعدادی از مساجد در قزوین به اطلاع می‌رساند خبر مذکور نادرست بوده و گاز هیچ مسجدی در شهر قزوین در ایام منتهی به درج خبر به دلیل بدهی قطع نبوده است. لازم به ذکر است طبق قانون، مصرف گاز در مساجد تا سقف الگوی مصرف اماکن مذهبی رایگان می‌باشد. همچنین یادآور می‌گردد شرکت گاز استان قزوین همواره تعاملی مناسب و ویژه با مساجد سطح استان قزوین داشته است و خدمت‌رسانی مطلوب به همه مشترکین به ویژه مساجد را از افتخارات خود می‌داند." 

*قدس 

 کاخ‌تاریخی تهران در آستانه تخریب

فرارو: خانه تاریخی «کاخ ثابت پاسال» معروف به «قصر سنگی» در تهران قرار است بزودی تخریب و سپس به برجی 9 طبقه و با کاربری تجاری، اداری و مسکونی تبدیل شود. این کاخ در یکی از گرانترین نقاط شهر یعنی خیابان جردن (آفریقا) به عنوان بزرگترین خانه تاریخی تهران شناخته می شود. این کاخ در آستانه تخریب قرار دارد و قرار است گودبرداری عظیمی در این خانه تاریخی برای ساخت یک مجتمع عظیم تجاری توسط یکی از سرمایه‌داران بزرگ تهران آغاز شود.

قفل معاملات بازار مسکن

قدس آنلاین: خبرها حاکی است که رکود بازار مسکن نسبت به سالهای گذشته تشدید شده و انجام معامله رسمی و قانونی در بازار بشدت کاهش یافته است. کارشناسان بازارمسکن می گویند که با توجه به روند کاهش شدید خرید وفروش در این بازار، عملا معاملات در این بازار قفل شده است.  

پزشکیان: دعوا ممنوع

جهان: مسعود پزشکیان نماینده مجلس در آیین تجلیل از پزشکان سیاسی انقلاب اسلامی با تأکید براین موضوع که تمام دعوای سیاسیون سر پست و پول است، گفت: نباید سر موضوعات بی‌خودی با هم دعوا کنیم.

وزیر اسبق بهداشت تأکید کرد: ما سیاسیون سر موضوعات بی‌خود با هم دعوا می‌کنیم و هر فردی دوست دارد که خود مسؤولیتی داشته باشد. به عقیده من، هرکس مدعی است پا پیش بگذارد، این گوی و این میدان، «گر تو بهتر می‌نوازی بستان و بزن».

بررسی پرونده چادرملو

ایرنا: محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه این کمیسیون موضوع خام فروشی را در دستور کار خود دارد، گفت: در حال بررسی پرونده معدن چادرملو هستیم، اما هنوز به نتیجه قطعی درباره آن نرسیده ایم.

درخواست رسمی برای آدم‌فروشی!

قدس آنلاین: دولت چین از رهبران اسلامی یکی از مناطق این کشور خواست افرادی را که اعمال مذهبی انجام می‌دهند - و عمدتاً مسلمانند - به دولت لو بدهند.

ازدواج دبیرستانی به جای دانشجویی

ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه «باید در مسیر آسان شدن ازدواج‌ گام برداریم»، گفت: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که ازدواجها باید دبیرستانی شود.

آلودگی سفره های تهران

فارس: احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران هشدار داد: هر چه روند اتصال خانه ها به شبکه فاضلاب بیشتر طول بکشد، آلودگی سفره های آب زیرزمینی جدی تر می شود.

ادعای حمله هوایی ایران به داعش

قدس آنلاین: سایت «هافینگتون پست» ادعا کرد که نیروی هوایی ایران نیز همانند نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا مواضع گروه داعش در عراق را بمباران می کند.

ماجرای «ملک خواری» بانک ها 

باشگاه خبرنگاران: نماینده سمنان در مجلس گفت: امروز درایران به ازای هر 3هزار نفر یک شعبه بانک تشکیل شده این در حالی است که به ازای هر 50 هزار نفر تنها یک مسجد وجود دارد بنابراین ازوزیر اقتصاد می خواهم که به داد اسلام برسد. علیرضا خسروی افزود: یک بانک 17 میلیارد تومان وام ارایه داده که در حال حاضر خانه و دامداری فرد وام گیرنده که برای اخذ این وام وثیقه سپرده بود، فروخته شده است که بر این اساس خانه را به قیمت 170 میلیارد تومان به فروش رسانده اند و بانک مذکور در حال مذاکره برای در اختیار گرفتن دامداری است که اینها یعنی نابودی مردم. این در حالیست که به گفته کارشناسان، بانک ها پول سودهای پرداختی به سپرده گذاران را نیز از این طریق تامین می کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات