تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۷۱۷۱۴

عظمت 9 دی و چرایی آن/ احمد برزگر بفرویی


پایگاه بصیرت/ گروه سیاسی: « مطمئن باشید که روز نهم دىِ هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد. » (1)  این جمله رهبر حکیم و فرزانه انقلاب است ده روز پس از آنکه مردم غیور و دشمن شناس ایران اسلامی فتنه پیچیده و طراحی شده ای را که در سال 88 به بهانه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به اجرا در آمده بود به زباله دان تاریخ فرستادند و یک بار دیگر عظمت و شکوه بی نظیر و تاریخی خود را به رخ جهانیان کشیدند. بخشی از  دلایل متمایز و ماندگار شدن این روز را در ادامه می خوانید :

1-   9 دی تجلی بارز ماهیت و هویت دینی انقلاب بود. 9 دی خط بطلانی بود بر همه تفاسیر و نظریا تی که سعی داشتند از زاویه مبانی مادی و روشنفکری غربی انقلاب اسلامی و تداوم اعجاب برانگیز آن را در سه دهه اخیر تحلیل کنند. به فرموده رهبر فرزانه انقلاب « در قضیه‌ى 9 دى سال 88 یک نکته اساسى است و آن نکته برمیگردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنى همان روحى که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیم بى‌نظیر تاریخى در سال 57، همان روح در ماجراى 9 دى نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایاى گوناگون دیگر هم نشان داده شده، لیکن در 9 دى به شکل بارزى نشان داده شد؛ به طورى که جاى انکار و تردید و تامل براى هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقى نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دلهاى مردم بود. » (2)

2-   9 دی عرصه حضور و حماسه سازی نسل سوم و چهارم انقلاب بود . در این روز ( که در ایام نزدیک به سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب بود ) کسانی به میدان مقابله با دشمن و فتنه گران آمدند که نه امام(ره) را دیده بودند و نه روزهای انقلاب و دفاع مقدس را. اما به بهترین وجه و با صدای بلند و رسا به دنیای کفر و الحاد اعلام کردند که به افکار بلند امام عزیز و خلف صالحش از عمق جان ایمان دارند و پرچمی را که خمینی کبیر(ره) برای عزت و استقلال این مرز و بوم برافراشته با همه توان برافراشته نگه خواهند داشت.

3-   9 دی نماد برجسته پیروزی ملت بر دشمن در یک نبرد تمام عیار8 ماهه بود. می توان و باید این پیروزی را از فتح خرمشهر- که در جای خود پیروزی بزرگ و غرورآفرینی است – نیز بزرگتر دانست. چرا که در خرمشهر ما در عرصه ای پیروز شدیم که اولا نظامی بود و ثانیا دشمنمان آشکار بود و مشخص اما در جنگ ��رم 88 عرصه جنگ هم سیاسی بود و هم تبلیغاتی و هم روانی، فتنه ای بود پیچیده که از افراد خوشنام و خوش سابقه ای چون موسوی و کروبی گرفته تا بدنامی چون بنی صدر و گوگوش و ریگی ؛ از احزاب و گروه های داخلی گرفته تا گروهک های خارجی چون کومله و دمکرات و منافقین ؛ از دولت های عربی همسایه گرفته  تا هلند و نروژ و کانادا و دشمنان قسم خورده ای چون انگلیس و آمریکا و رزیم منحوس صهیونیستی ؛ از روزنامه ها و سایت های داخلی گرفته تا بی بی سی و صدای آمریکا و فرانس پرس و دویچه ولت و .... ؛ همه و همه دست به دست هم داده بودند تا ریشه نظام جمهوری اسلامی را بخشکانند. اما ملت بابصیرت ایران در این عرصه کاملا نابرابر هم پیروز شد.

4-   9دی اثبات چندباره این نکته بود که کلید نهایی حل همه مسایل کشور و نظام مردم و حضور مردم در صحنه است. در این روز مردم بصیر و ولایت مدار ایران با امواج خروشان حضور خود فتنه گرانی را که دم از مردم و دمکراسی می زدند به بهترین و کم هزینه ترین شکل ممکن خلع سلاح و رسوا کردند . به فرموده رهبر فرزانه انقلاب : « فتنه‌ى 88 تنها آن چیزى نبود که توى خیابان به وسیله‌ى تعدادى آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشه‌دارى بود، یک بیمارى عمیقى درست کرده بودند، اهدافى داشتند، زمینه‌ها و مقدمات فراوانى برایش چیده شده بود، کارهاى بزرگى شده بود و هدفهاى بسیار خطرناکى دنبال این کار بود، که با این برخوردهاى گوناگون سیاسى و امنیتى و اینها حل نمیشد؛ یک حرکت عظیم مردمى لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت 9 دى بود؛ آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند. لذا حادثه‌ى 9 دى یک حادثه‌ى ماندنى در تاریخ ماست. » (3)

5-   9 دی روز سبقت مردم بود از خواص دنیازده در هوشیاری وبصیرت و ولایت پذیری. در فتنه 88 بودند خواصی که بعضا سوابق بسیار پررنگ و ستودنی در روزهای انقلاب و جنگ  داشتند اما نتوانستند یا نخواستند حق را از باطل تمییز دهند ولی مردم نشان دادند که منتظر این خواص نمی مانند و زمانی که تشخیص دادند باید اقدام لازم را انجام دهند بدون درنگ در صحنه حاضر شدند و بساط فتنه و فتنه گری را جمع کردند. این مردم همان مردمی هستند که خمینی کبیر سالها قبل حقیقتی را درباره آنها عیان نموده  بود : « من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(صلی الله علیه و آله) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی(علیهما السلام) می باشند.» (4)

6-   9 دی تجلی امداد غیبی و عنایت الهی بود . همان عنایت الهی که در21 بهمن 57 ، صحرای طبس ، کودتای نوژه ، دفاع مقدس و صدها حادثه و توطئه دیگر پشتیبان این نظام الهی بود در 9 دی هم متجلی شد و توطئه ای بسیار خطرناک و سهمگین را از این مرز و بوم دفع کرد. در اثبات این موضوع بازهم رجوع می کنیم به بیانات گهر بار ناخدای کشتی انقلاب که در این باره می فرمایند: « هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر مى کند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على(ع) را مى بیند. این کارها کارهائى نیست که با اراده ى امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهى است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسى - که من بارها این را نقل کرده ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهى را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ با بصیرت، آن مرد خدا. » (5)

7-   9دی ترجمان زیارت عاشورا بود در میدان عمل. 9 دی لبیکی رسا بود به ندای « هل من ناصر ینصرنی » حسین زمان. 9 دی لعن و نفرین ملت بود بر بنی امیه و دودمان آنان. 9 دی اعلام برائت و بیزاری ملت بود از همه فتنه گران و اجیرشدگان و پیروان آنها. 9 دی اعلام جنگ ملت بود با همه دشمنان خدا و دین خدا و 9 دی نشان داد که ملت رشید ایران هم چنان برای ادامه راهی که در سال 57 انتخاب کردند مصمم و در صحنه هستند و دشمنان و غارتگران این مسیر سخت اما خوش عاقبت را از صدر اسلام تا کنون به خوبی می شناسند چرا که در این روز تاریخی با صدای بلند و رسا به دنیا اعلام کردند اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ ........... اَللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعا

 

پی نوشتها :

1-     بیانات رهبری در دیدار مردم قم ، 19 دی 88

2-     بیانات رهبری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی ، 21 آذر 90

3-     همان

4-     صحیفه نور ؛ ج۲۱ ، ص۴۱۰

5-     بیانات رهبری در دیدار مردم قم ، 19 دی 88

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات