صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۷۲۲۲۱

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شماره 4038 شنبه 27 دی ماه 1393

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) نمی‌شود باور کرد که اهانت به اسلام و اسلام‌ستیزی و مسلمان‌ستیزی در دنیا بدون دست‌های سرویس‌های امنیتی و بدون پول قدرت‌ها ادامه یافته باشد. (17/3/92)

سرمقاله

حمله به شارلی ابدو بهانه توهین به اسلام!

اولین شماره چاپ‌شده مجله «شارلی ابدو» پس از حمله تروریستی به دفتر این نشریه در 17 دی که دوازده کشته و ده مجروح برجای گذاشت، مشکوک بودن این حمله تروریستی را به‌شدت تقویت کرد. این نشریه به بهانه حمله مذکور و ادعای حمایت از آزادی ‌بیان(!) شماره پس از حمله تروریستی به دفترش را در سه میلیون نسخه و به شش زبان و با درج کاریکاتور اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) بر روی جلدش منتشر کرد. پس از اقدام اهانت‌آمیز این نشریه، بسیاری از مسلمانان در کشورهای مختلف دنیا علیه آن موضع‌گیری و راهپیمایی کردند که این اعتراضات در نیجر و اردن به درگیری با پلیس کشیده شد. برخی کشورها نیز مانند روسیه و ترکیه، چاپ و انتشار این نشریه را در کشورشان ممنوع اعلام کردند.

 اقدام هتاکانه این نشریه تنها واکنش به حمله تروریستی که علیه آن شده نیست، بلکه بخش مهمی از برنامه کلان صهیونیست‌ها است که شروع آن، حمله به دفتر نشریه «شارلی ابدو» بود. به عبارتی، حمله به دفتر این نشریه و در پی آن، انتشار شماره جدید با کاریکاتور اهانت‌آمیز، حلقه اول و دوم توطئه بزرگ صهیونیست‌ها علیه اسلام و مسلمانان است. در وضعیت حاضر که برای صهیونیست‌ها و مسلمانان بسیار حساس و تعیین‌کننده است، بهترین حالت برای صهیونیست‌ها که تهدید را از آن‌ها دور، جبهه اسلام را تضعیف و زمینه انجام برنامه آتی صهیونیست‌ها را فراهم می‌کند، آشوب و درهم‌ریختگی در کشورهای اسلامی است که با ایجاد بدبینی نسبت به مسلمانان در نزد مردم دنیا تقویت می‌شود. تمام این امور و موارد ناپیدایی که احتمالاً در آینده بروز پیدا می‌کند، دو حمله تروریستی به دفتر «شارلی ابدو» و چاپ این نشریه پس از آنکه توهین‌آمیز است، یک‌جا جمع شده است.

بهانه قراردادن آزادی ‌بیان برای اهانت به پیامبراسلام(ص) که پیامبر مورد احترام حدود دو میلیارد مسلمان است، خود از عوامل تأیید نظر فوق است؛ زیرا برای دست‌اندرکاران این اقدام هتاکانه، واکنش مسلمانان از پیش مشخص بوده است؛ بنابراین با وجود هزاران موضوع برای طنز‌پردازی، چه لزومی داشته که آن‌ها بازی با آتش را انتخاب کنند؟ قطعاً این موضوع به مسئله بسیار مهم‌تری مربوط می‌شود که باید به‌دنبال آن بود و این مسئله، چیزی جز یک توطئه صهیونیستی نیست که جهان اسلام باید غیرمنفعل به آن پاسخ محکم و هوشمندانه‌ای بدهد. ان‌شاء‌الله

ترجمه

تأکید اوباما بر وتوی تحریم‌های زودهنگام کنگره

گروه ترجمه- روزنامه نیویورک‌تایمز 17 ژانویه 2015 (27 دی‌ماه) در مقاله‌ای به روند گفت‌وگوهای هسته‌ای و تلاش کنگره برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران پرداخت و نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه گفت قانون دوحزبی را که خواستار تحریم‌های جدید علیه ایران است، وتو خواهد کرد و از کنگره مصرانه خواست از رأی به این قانون امتناع کند؛ زیرا گفت‌وگوهای هسته‌ای طی چند ماه آینده در جریان است و در این مدت به چنین اقدامی دست نزنند. آقای اوباما طی نشست خبری مشترک در کاخ سفید با دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت: «کنگره باید شکیبایی خود را نشان دهد... استدلال منطقی وجود ندارد که گفت‌وگوهای هسته‌ای را تضعیف کنیم.... رژیم ایران به‌شدت به غرب و ما مشکوک است و بخش‌هایی از فعالیت‌های خود را در گذشته به‌گونه‌ای مخفیانه پیش برده است.» وی گفت در صورتی‌که شیوه دیپلماتیک در تعامل با ایران به نتیجه نرسد، احتمال استفاده از گزینه نظامی پیش می‌آید؛ «در چنان شرایطی، اگر دنیا معتقد باشد که ما در روند مذاکرات جدی نبوده‌ایم، احتمال اینکه در کنار ما بایستد، کمتر می‌شود.»

در ادامه مقاله آمده است: آقای اوباما پنج‌شنبه‌شب، طی نشست پشت درهای بسته در گفت‌وگو با سناتورهای دموکرات، تهدید کرد تحریم‌های جدید را وتو می‌کند. روز جمعه وی گفت قانون پیشنهادی در سنا از سوی ایران و سایر کشورها نقض قوانین گفت‌وگوها تفسیر خواهد شد. اوباما گفت: «مطابق توافق‌نامه موقت که ایران را به میز مذاکره کشاند، قرار نیست ما تحریم‌های جدید به تصویب برسانیم.» البته وی این استدلال‌ها را رد کرد که این قانون، گفت‌وگوها را تهدید نمی‌کند. مطابق این قانون، تنها در صورت شکست گفت‌وگوها این تحریم‌ها تحمیل خواهد شد. کامرون و اوباما صبح جمعه بیش از یک‌ ساعت در کاخ سفید، گفت‌وگو کردند. این دیدار در حالی صورت گرفت که نگرانی‌ها در اروپا در مورد تروریسم و نفوذ افراط‌گرایی اسلامی افزایش یافته است.

در پایان مقاله آمده است: صبح جمعه پلیس به چندین محل در بلژیک حمله کرد که طی آن، چندین شبه‌نظامی دستگیر و دو بلژیکی دیگر که گفته می‌شود سرگرم طراحی حملات علیه پلیس بودند، کشته شدند. آقای اوباما گفت حملات در اروپا نشان‌دهنده میزان گسترش افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در سراسر جهان است. وی گفت: «این پدیده (ایدئولوژی، شبکه‌ها و ظرفیت جذب جوانان) گسترش یافته... و به جوامع سراسر جهان نفوذ کرده است.» این دو رهبر در نشستی خبری گفتند با تقویت همکاری در مورد تهدیدات امنیت سایبری از طریق ارتقای توانمندی‌های فنی و افزایش اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد مسائل امنیت سایبری موافقت‌ کرده‌اند.

اخبار و تحلیل‌ها: گذشته از بحث مهم نبود پلیس خوب در روند مذاکرات هسته‌ای و ظاهر شدن همه اعضای 1+5 در نقش پلیس بد که آمریکا با ترکیبی از کنگره و دولت، نقش سردسته این پلیس‌ها را به عهده دارد، نگرانی بیشتر اوباما از برنامه تحریم‌ کنگره علیه ایران، فروپاشیدن قاعده توافقات ژنو است که به موجب آن، بخش مهمی از برنامه هسته‌ای ایران کند شده است و اوباما که آن را دستاورد بزرگی می‌داند، بیمناک است که با تحریم‌های جدید، این قاعده الزامش را از دست بدهد و ایران وضعیت را به پیش از توافق‌نامه ژنو بازگرداند.

اخبار

شیطنت هسته‌ای آمریکا برای اتهام‌زنی به ایران!

 عامل روسی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) که با نام مستعار «مرلین» شناخته می‌شود، در پرونده مربوط به افشای اطلاعات عملیات مخفیانه این سازمان علیه ایران، شهادت داد. وی روز گذشته از طریق ویدئو کنفرانس به مدت سه ساعت به تشریح نقش خود به‌عنوان عامل مخفی سیا و همچنین تلاش‌هایش برای ایجاد اخلال در برنامه هسته‌ای ایران پرداخت. مرلین که یک مهندس هسته‌ای روسی است، در سال 2000 برای انتقال اطلاعات غلط به ایران و خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران، 66 هزار دلار از سیا پول دریافت کرده است. وی تلاش کرده بود با نزدیک شدن به گروه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اطلاعاتی نادرست و مخرب را وارد برنامه هسته‌ای ایران کند.

گفتنی است سرویس‌های اطلاعاتی و دستگاه قضایی آمریکا یکی از کارکنان سابق سازمان سیا به نام «جفری استرلینگ» را به درز اطلاعات مربوط به این عملیات متهم کرده‌اند. استرلینگ 47 ساله که در سال 2000 مسئول مافوق مرلین بوده، متهم است که اطلاعات طبقه‌بندی‌ شده مربوط به عملیات خرابکاری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار یکی از خبرنگاران روزنامه نیویورک‌تایمز به نام «جیمز رایزن» قرار داده است. رایزن این اطلاعات را در سال 2006 در کتابی تحت عنوان «دولت جنگ» منتشر کرد.

«کاندولیزا رایس» مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید، در دادگاه گفت از لو رفتن و درز اطلاعات مربوط به این عملیات جا خورده است. رایس در شهادت روز گذشته خود گفت: عملیات تخریبی سیا در ایران، یکی از مهم‌ترین و محرمانه‌ترین پرونده‌های دوران کاری وی به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت اول «جورج بوش» پسر بوده است!

اخبار کوتاه      

* «گاردین» در مطلبی با اشاره به شلاق خوردن «رائف بدوی» فعال عربستانی، با وجود آنکه طبق قوانین معقول جهان، وی هیچ جرمی مرتکب نشده است، خاطرنشان کرد: حکام عربستان با شلاق زدن رائف بدوی در ملأ عام می‌خواهند این پیام را برسانند که می‌توانند هر فردی را که لب به سخن گفتن بگشاید یا آزاد فکر کند، مجازات کنند. گاردین روابط انگلیس و عربستان را ویژه توصیف کرد و نوشت: برخی از مسئولان انگلیس برای عقد قرارداد نظامی با عربستان، رشوه‌ای را به برخی از مسئولان عربستانی داده بودند که دولت انگلیس برای جلب رضایت عربستان، تحقیقات مربوط به این رسوایی را مسکوت گذاشت و رسانه‌ها را از پرداختن به این مسئله منع کرد!

* به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گزارشی محرمانه، درباره انزوای گسترده این رژیم در سال میلادی جدید هشدار داد. در این گزارش محرمانه، برخی عواقب احتمالی افزایش بحران سیاسی رژیم صهیونیستی از جمله افزایش تحریم‌های اقتصادی و دانشگاهی، محدود شدن واردات تجهیزات امنیتی و از دست دادن حمایت آمریکا قید شده است.

* در ادامه سیاست‌های دوگانه غرب درباره مسلمانان و صهیونیست‌ها، روزنامه آلمانی «برلینر زایتونگ» به‌دلیل بازنشر کارتونی ضدیهودی در صفحه اول هفته گذشته خود، از صهیونیست‌ها عذرخواهی کرد!

اخبار و تحلیل‌ها: این در حالی است که نشریه هتاک شارلی ابدو به‌تازگی کاریکاتوری از پیامبر اعظم(ص) در سه میلیون نسخه منتشر کرد. گفتنی است صهیونیست‌ها در کشورهای غربی خط قرمز محسوب می‌شوند و هیچ‌کس حق ندارد ولو به شوخی، مطلبی علیه آنان کار کند! اما درباره پیامبران، خدا، فرهنگ‌ها و... ملل دیگر می‌توان همه چیز گفت و حتی آنان را به تمسخر گرفت! این، آزادی بیان غربی‌هاست!

* به‌تازگی گروه تروریستی داعش برای تأمین هزینه‌های جنایات جنگی خود در عراق و کسر بودجه‌های خود، غرامت پولی را جایگزین حکم‌های شلاق و... کرده است! داعش در ازای هر شلاق 25 دلار غرامت دریافت می‌کند.

* در حالی که بیش از یک سال تا برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی باقی است، هاشمی رفسنجانی که معمولاً در آستانه هر انتخابات مهم و سرنوشت‌سازی، از یک سال پیش، تردید و شبهه‌افکنی درباره آن انتخابات را کلید می‌زند، این بار نیز رسماً کار خود را آغاز کرد و طی دیداری که روز چهارشنبه با تعدادی از اصلاح‌طلبان داشت، گفت: «امیدواریم از لحاظ قانون در همه‌ مراحل ثبت‌نام، نظارت، اجرا و شمارش، هیچ شبهه‌ای نداشته باشیم تا حماسه‌های سیاسی مردم ایران به خوبی شکل بگیرد.»!

* به‌تازگی سعید حجاریان، نظریه‌پرداز اصلاح‌طلبان، به دولت یازدهم، ‌صفت «حسینقلی‌خانی» داد! این صفت که اصلاح‌طلبان پس از نسبت دادن صفات دیگری مثل؛ «فرصت پیش‌آمده»، «رحم اجاره‌ای» و «فرزند خوانده»! به دولت روحانی داده‌اند، نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند خواسته‌های خود را در قالب این دولت تأمین کنند به همین دلیل، انتقاد به دولت یازدهم را شدت بخشیده‌اند.

* رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، عملیات هوایی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را «خیالی» توصیف کرد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «حاکم الزاملی» تأکید کرد: به دلیل وجود پوشش هوایی و پروازهای گسترده در بسیاری از مناطق عراق، نیروی هوایی ارتش، از انجام بسیاری از پروازها و عملیات محروم شده و این مسئله، فعالیت نیروی هوایی عراق را محدود کرده است. الزاملی اظهار داشت: حملات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی، خیالی و غیرواقعی است و علاوه بر آن، شکایت‌های بسیاری مبنی بر مؤثر نبودن این حملات مطرح شده است.           

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات