صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۷۲۳۳۵

اهداف صهیونیست ها در جنایت علیه حزب الله و تبعات آن/فرزان شهیدی

پاسخ حزب الله به تجاوز رژیم صهیونیستی حتمی است و رژیم غاصب نیز که از تدابیر حزب الله در چنین مواردی آگاه است دچار وحشت زیادی شده و هر چه زمان می گذرد، جنگ روانی بیشتری را در قبال حزب الله تحمل می کند

پایگاه بصیرت؛ گروه بین الملل: عصر یکشنبه 28/10/93 شش تن از رزمندگان حزب الله که برای بررسی‌های میدانی به روستای مزرعه الامل در قنیطره سوریه رفته بودند مورد هجوم موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به شهادت رسیدند. در میان این شهدا «جهاد مغنیه» فرزند شهید عماد مغنیه و نیز «محمد عیسی» از فرماندهان برجسته نظامی حزب الله به چشم می خورد. در این حمله سردار «محمدعلی الله دادی» از فرماندهان سپاه نیز که جهت ماموریت مستشاری آنان را همراهی می کرد به فیض شهادت نایل شد.

 

اهداف و ابعاد حمله

رژیم صهیونیستی پرونده ای سیاه و قطور از جنایت و ترور دارد، لذا حمله اخیر در کارنامه این رژیم تازگی ندارد. شهید سیدعباس موسوی، شهید راغب حرب و شهید عماد مغنیه (پدر جهاد مغنیه) از جمله رهبران برجسته حزب الله هستند که قربانی ترورهای سازمان یافته نظامیان صهیونیسم شده اند. با این حال حمله اخیر که در شرایط بحران سوریه و در منطقه قنیطره در خاک این کشور صورت گرفت اهداف و ابعاد خاصی دارد.

پیش از این نیز اهدافی در سوریه مورد تهاجم جنگنده های اسرائیلی قرار گرفته بود، اما این نخستین باری است که فرماندهان حزب الله در سوریه مورد حمله مستقیم هوایی قرار گرفتند. رژیم صهیونیستی با این جنایت بار دیگر تاکید کرد که در کنار تروریست های تکفیری و در مقابل جبهه مقاومت ایستاده است و برای تحقق اهداف پلید خود از تجاوز به خاک کشور سوریه ابایی ندارد، به ویژه در جایی که نسبت به امنیت خود و در نزدیکی مرزهای اشغالی احساس خطر می کند.

البته رژیم صهیونیستی به شکل رسمی در باره این حمله اظهار نظری نکرده است، اما رسانه ها و محافل نظامی و امنیتی این رژیم به این جنایت اذعان کردند. برخی تحلیلگران صهیونیستی اعلام کردند تصمیم ترور جهاد مغنیه از سوی شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صادر شده است.

به ادعای این تحلیلگران، این فرمان پس از آن صادر شد که سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) مدعی شده بود که جهاد مغنیه بر فرماندهی نیروهای حزب الله که در بخش غیر اشغالی بلندی های جولان سوریه مستقر هستند، نظارت دارد. به دنبال آن «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشنهاد این حمله را به نتانیاهو می ‌دهد و به وی می ‌گوید که جهاد مغنیه مسئول انفجارهای چند هفته گذشته در نزدیکی مرزهای رژیم صهیونیستی بوده است.

در سطح داخلی، نتانیاهو ترور جهاد مغنیه را در این برهه زمانی نوعی موفقیت برای تحکیم جایگاه خود، همزمان با انتخابات این رژیم قلمداد می ‌کند. ژنرال یوآف گالنیط از فرماندهان سابق ارتش صهیونیستی نیز در در گفت‌وگو با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد زمان‌بندی حمله موشکی به النقیطره برای ترور رهبران حزب‌الله لبنان تصادفی نیست و زمان انجام این ترور با انتخابات اسرائیل ارتباط دارد. این ژنرال اسرائیلی به مورد مشابه ترور رهبران مقاومت از جمله ترور «احمد الجعبری» فرمانده گردان‌های القسام در سال 2012 (در جریان جنگ هشت روزه) با اهداف انتخاباتی اشاره کرد.

نکته دیگری که درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی مطرح است نحوه ردیابی اعضای حزب الله در قنیطره توسط اسراییل است. قطعا رژیم اسراییل از تحرک افراد حزب الله در منطقه خبر داشته است. اما کاملا معلوم نیست که این اطلاعات از طریق رصد هوایی حاصل شده است یا از طریق جاسوسان داخلی؟ سوال دیگر آن است که بالگرد صهیونیستی چگونه به آسانی و بدون هیچ مانعی وارد حریم سوریه شده است؟ آیا امکان شناسایی و یا زدن بالگرد نبوده است؟ بی تردید رژیم صهیونیستی با تکیه بر نقاط کور و با کمک گروه های تروریستی مستقر در منطقه خصوصا جبهه النصره، اقدام به این حمله کرده است.

 

واکنش حزب الله چه خواهد بود؟

حزب الله تهدید کرده است که پاسخ حمله صهیونیست ها را قاطعانه خواهد داد. جمله معروف سید حسن نصرالله خطاب به اسراییلی ها این روزها رسانه های صهیونیستی را پر کرده است: «جهّزوا ملاجئکم» (پناهگاه های خود را آماده کنید). روزنامه های صهیونیستی صراحتا اعلام کردند که روزهای خوش اسرائیل به پایان رسیده است. در سطح میدانی، نیروهای نظامی صهیونیستی در مناطق مرزی لبنان و سوریه به حال آماده باش درآمده و جنگنده ‌های رژیم اسرئیل بر فراز مزارع شبعا و کفرشوبا در جنوب لبنان مشغول پرواز هستند. اما نگرانی از واکنش حزب الله محدود به داخل سرزمین های اشغالی نیست. دولت صهیونیستی از تمام سفارتخانه های خود در سراسر جهان خواسته است ضمن افزایش سطح حالت آماده باش، تدابیر امنیتی را هم افزایش دهند تا در برابر حملات احتمالی حزب الله غافلگیر نشوند.

پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی حتمی است، اما این موضوع مستلزم زمان و مکان مناسب است و حزب الله شتابزده و احساسی عمل نمی کند، بلکه زمانی را که برای تعیین گام بعدی مناسب است با آرامش و قاطعیت انتخاب خواهد کرد. رژیم اسراییل نیز که از تدابیر حزب الله در چنین مواردی آگاه است دچار وحشت زیادی شده و هر چه زمان می گذرد، جنگ روانی بیشتری را در قبال حزب الله تحمل می کند.

محافل نزدیک به حزب الله گفته اند نیروهای مقاومت که حدود یک ماه پیش در پاسخ به شهادت یکی از نیروهایشان در منطقه «عدلون»، عملیاتی منحصر به فردی را در شبعا انجام دادند، هدف گرفتن شش تن از نیروهای خود در قنیطره را با عملیاتی محکم تر و غیر متناسب در مقایسه با حجم حمله صورت گرفته، پاسخ خواهند داد. با این حال بهتر است که این مساله موجب جنگی فراگیر نشود؛ هر چند حزب الله آماده بدترین سناریوها می باشد. با این حساب نتانیاهو و همراهان وی که با ترور فرزندان حزب الله به دنبال نوعی موفقیت داخلی است، اوضاع سرزمین های اشغالی را بدتر کرده و جنگ روانی بی امانی را بار دیگر برای خود و دیگر صهیونیست ها فراهم کرده است.  

این واقعیت در مصاحبه دبیر کل حزب الله که پیش از حمله اخیر رژیم اسراییل انجام شد به وضوح آمده است. سید حسن نصرالله در مصاحبه با شبکه المیادین تاکید کرد بر خلاف ادعاهای صهیونیست ها، حضور حزب الله در سوریه نه تنها موجب فرسایش توان و نیروهای حزب الله نشده است، بلکه بر آمادگی و قدرت آن ها افزوده است.

 

حضور مسشتاری ایران و جنگ روانی غرب

رسانه های معاند روی شهادت اعضای حزب الله و به ویژه سردار الله دادی مانور تبلیغاتی زیادی دادند. برای نمونه شبکه العربیه (وابسته به عربستان سعودی) با آب تاب خاصی خبر حمله صهیونیست ها را پوشش داد و طی اقدامی معنادار به پخش تصاویری از شهید جهاد فرزند عماد مغنیه در کنار پدرش و سردار سلیمانی پرداخت. جالب آن که پیش از بیانیه رسمی حزب الله، شبکه العربیه اسامی شهدای حزب الله را اعلام کرد که البته جز سه اسم، بقیه نادرست بودند.

خبرگزاری رویترز نیز مدعی شد که در حمله بالگردهای صهیونیست به القنیطره 6  نیروی ایرانی نیز شهید شده‌ اند. رسانه های صهیونیستی هم مدعی شدند جهاد مغنیه و همراهانش در حال نصب سکوی پرتاب موشک در نزدیک مرزهای سرزمین های اشغالی بوده ‌اند.

برخی رسانه ها نیز وجود یک افسر ایرانی با درجه سرتیپی در میان قربانیان را دلیل حضور فعال سپاه در سوریه قلمداد کرده و ادعاهای نخ نمایی همچون دخالت و اشغالگری توسط ایران را تکرار کردند. اما بیانیه رسمی سپاه پاسداران به این بازی تبلیغاتی پایان داد. بیانیه ای که در آن تاکید شد این فرمانده مؤمن و ولایت‌مدار که در مقام مستشاری برای کمک به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریست‌های تکفیری- سلفی به این کشور عزیمت کرده بود، مشورت‌های تعیین کننده‌ای در راستای توقف و خنثی سازی جنایات و توطئه‌های این فتنه صهیونیستی تروریستی در جغرافیای سوریه ارائه و نام و یاد خود را در زمره مدافعین و حامیان مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی ثبت کرد.

واقعیت آن است که حضور مستشاری ایران در سوریه (و نیز عراق) بر کسی پوشیده نیست و جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده از کشورهای محور مقاومت حمایت می کند، هر چند این حمایت مستلزم پرداختن هزینه های بالایی، همانند تقدیم شهدایی چون سردار تقوی و سردار الله دادی، باشد. برای نمونه انتشار تصاویر سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در کنار رزمندگان عراقی حاکی از این سیاست حمایتی ایران بود که تاثیر زیادی در افکار عمومی داشته و خصوصا ادعاهای ائتلاف دروغین ضد داعش را نقش بر آب کرد.

در سوریه نیز چنین حمایتی وجود دارد و رویارویی مستقیم رژیم صهیونیستی با ایران که در حمله هوایی اخیر نمود یافت، نشان داد ایران به عنوان کانون محور مقاومت همچنان با دشمن اصلی رو به روست. مقابله با گروه های تکفیری نیز در همین چهارچوب انجام می شود، زیرا این گروه ها جز مزدوری رژیم غاصب صهیونیستی، هویت دیگری ندارند./

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات