تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۷۲۸۶۳

اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه 27 بهمن


کیهان
وزارت خارجه آمریکا هم اعتراف کرد جان کری بلوف زده است


وزارت‌ خارجه آمریکا از اظهارات اوباما و جان‌کری عقب‌نشینی کرد.پیش از این اوباما و کری مدعی شده بودند در صورتی که در مذاکرات با ایران  در موعد مقرر بر سر کلیات توافقی صورت نگیرد، مذاکرات ادامه پیدا نخواهد کرد. آمریکایی‌ها ماه مارس (اوایل فروردین) را ضرب‌الاجلی برای توافق سیاسی روی کلیات عنوان می‌کردند، اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مجبور شد این موضع را تعدیل کند.جن ساکی در جمع خبرنگاران با این سوال مواجه شد که «جان کری اخیرا گفته در صورت نرسیدن به توافق کلی، مذاکرات دیگر تمدید نخواهد شد؟» ساکی این گفته را تایید کرد و گفت رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اخیرا جمله‌ای بسیار شبیه به جمله کری «تنها احتمالی که می‌تواند به تمدید مذاکرات بیانجامد، رسیدن به چارچوب کلی توافق است» بیان کرده است. در ادامه خبرنگار گفت که چارچوب کلی توافق چیست؟ و ساکی پاسخ داد: «همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم، هدف ما رسیدن به توافق سیاسی تا آخر ماه مارس (فروردین) است.

خبرنگار دیگری پرسید: بنابراین موضوع این است که اگر به توافقاتی دست یابید ضرورتا به معنای تمدید ضرب‌الاجل ماه مارس نیست، اما اگر تا آخر ماه مارس جزئیات فنی ادامه یابد، توافق ماه ژوئن ضرب‌الاجل قطعی است، آیا این برداشت درست خواهد بود؟ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: نه به نظر من پایان ژوئن (تیرماه) ضرب‌الاجل است و مدت اجرای برنامه اقدام مشترک در آن زمان خاتمه می‌یابد. البته هدف ما رسیدن به توافق سیاسی تا آخر ماه مارس است.وی در پاسخ خبرنگار دیگری که پرسیده بود به نظر من رئیس‌جمهوری گفت: نمی‌توان این کار را بدون تمدید مبنای توافق و توافق موقت انجام داد، اما به نظر می‌رسد ضرب‌الاجل  ماه مارس قطعی است، نمی‌توان تمدید دیگری را مطرح کرد زیرا چارچوب یاد شده باید مبنا قرار گیرد؟ گفت: بله این برداشت درست است اما توافق موقت از نظر فنی و حقوقی تا ماه ژوئن تمدید شده است. وضع موجود این حقیقت را تغییر نمی‌دهد که وزیر امور خارجه و بسیاری از مقامات بلندپایه دیگر نسبت به هدف ما برای رسیدن به توافق سیاسی تا آخرماه مارس بسیار جدی بوده‌اند و این هدف را بارها بیان کرده‌اند؛ زیرا ما به زمان برای بررسی همه جزئیات و ملحقات نیاز داریم.

در ادامه خبرنگاری گفت؛ «بنابر آنچه گفتید برداشت من این است که پایان ماه مارس ضرب‌الاجل قطعی نیست» و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پاسخ داد: «این تاریخ هدف ماست و هدف ما خواهد ماند، اما وزیر امور خارجه به صراحت لزوم رسیدن به توافق (سیاسی) را تا آن زمان بیان کرده است و ماه مارس را هرگز ضرب‌الاجل ندانسته‌ایم، ما آن را هدف خود برای رسیدن به توافق سیاسی اعلام کردیم».گفتنی است ساعاتی پس از موضع قاطع رهبر معظم انقلاب در مخالفت با توافق دو مرحله‌ای، جان‌کری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NBC اعلام کرد اگر توافق دو مرحله‌ای نباشد آمریکا به مذاکرات ادامه نخواهد داد و کیهان همان روز در تیتر اول خود نوشت «جان کری بلوف می‌زند، آمریکا به میز مذاکره نیاز دارد» و طی تفسیری آورده بود که آمریکایی‌ها هیچ گزینه‌ای غیر از ادامه مذاکرات ندارند.

حامی ساختارشکنان می‌تواند رئیس دانشگاه تهران باشد؟!

فردی که از جریان‌های ضدارزشی و فتنه‌گر حمایت می‌کند، صلاحیت ریاست دانشگاه تهران را ندارد.به گزارش رجانیوز طی روزهای آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعیین رئیس دانشگاه تهران تصمیم‌گیری نهایی را به عمل خواهد آورد و بر اساس گزینه پیشنهادی دولت به این شورا، محمود نیلی‌احمدآبادی چهره تندرویی که در حال حاضر نیز به طور غیرقانونی سرپرست این دانشگاه است باید بتواند نظر مثبت شورا را کسب کند. در همین راستا بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران معتقدند که نیلی‌احمدآبادی به سبب سوابق منفی و متعددش شانسی برای جلب‌نظر اعضای شورا را ندارد.

بر پایه این گزارش، معرفی نیلی برای وزارت علوم تاکنون با واکنش‌ها و مخالفت‌های تندی از جانب جامعه دانشگاهی کشور رو به رو گردیده چرا که سابقه ریاست او در دانشکده فنی دانشگاه تهران نشان می‌دهد اقداماتی که در دوره مدیریت وی رخ داده است عموما اقدامات سیاسی و هنجارشکنانه‌ای بوده است. همچنین مرور سوابق فرهنگی نیلی که بارها توسط جریان‌های دانشجویی بیان شده بیانگر این موضوع است که وی به معنای واقعی کلمه اعتقادی به دانشگاه اسلامی ندارد. انتصاب مدیرانی که حتی پایبندی ظاهری و حداقلی به شئونات نداشته‌اند.رجانیوز نوشت: برپایی جشن‌هایی که به محفلی برای روابط خارج از عرف دختر و پسر تبدیل شده، همه در سوابق اجرایی او ثبت گشته است. از سوی دیگر برگزاری اردوهای مختلط بدون ضابطه در دوران ریاست وی و حمایت مالی از این اردوها و موارد دیگری از این قبیل نشان می‌دهد که شورای انقلاب فرهنگی نسبت به رای مثبت یا منفی به نیلی‌احمد‌آبادی کاملا مشخص است که باید کدام را انتخاب کند.در همین راستا می‌توان مواردی از قبیل تحریک دانشجویان در سال 84 در تعطیلی کلاس‌ها به دنبال انتصاب آیت‌الله عمید زنجانی(ره) به ریاست دانشگاه تهران و مورد مشابه آن در فتنه 88 را نام برد. همچنین نقش او در نامه‌ای که در سال 88 توسط برخی فتنه‌گران نوشته شد، بارز است. از طرف دیگر اعمال تبعیض و بغض نسبت به تشکل‌های انقلابی به گونه‌ای که از در اختیار گذاشتن حداقل‌های لازم فعالیت به تشکل‌های همسو با مواضع انقلاب و رهبری به شدت امتناع کرده و در مقابل از هیچ اقدامی برای تقویت تشکل‌هایی که متاسفانه مواضعی همسو با دشمنان کشور نیز داشتند، فروگذار نکرده سوابق او را به خوبی در مدیریت دانشکده فنی دانشگاه تهران نشان می‌دهد.

رجانیوز می‌افزاید: اما با تمام این موارد جای تعجب است که علت معرفی وی برای تصدی ریاست دانشگاه تهران چه بوده است؟ چرا که طی ماه‌های گذشته که او در سمت سرپرستی دانشگاه تهران بوده است نه تنها نشانی از تغییر در رویه او مشاهده نشده است بلکه همچنان بر رویه سابق خود اصرار دارد. به عنوان مثال هفته گذشته در دانشگاه تهران همایشی از سوی انجمن به اصطلاح اسلامی این دانشگاه درباره سالگرد بازرگان برگزار شد که این برنامه با چراغ سبز و نظر مثبت نیلی انجام گرفت و مشخص نیست وی که هنوز سرپرست دانشگاه تهران است این چنین نسبت به صدور مجوز برای تشکل‌های ساختارشکن و بزرگداشت بازرگان همکاری می‌کند، زمانی که رسما به عنوان رئیس این دانشگاه انتخاب شود، نحوه تعاملش با جریان‌های التقاطی و ساختار شکن این دانشگاه چگونه خواهد بود؟

مناظره‌ها تشریفاتی بود یا نامزدی شما در انتخابات؟!

محمدرضا عارف می‌گوید مناظرات انتخاباتی تشریفاتی بود.به گزارش سایت امید، وی در جریان سفر به گلستان گفته است: در قضیه کناره‌گیری‌ام از انتخابات، بعد از جلسه طولانی با همکاران و مشاورانم و شنیدن نظرات موافقین و مخالفین انصراف، تصمیم به کناره‌گیری از انتخابات گرفتم. و تصمیمی که گرفته شد تصمیم شخصی  نبود.وی همچنین گفته است: در مناظره انتخاباتی اگرچه برخی سوالات بی‌ربط پرسیده شد و از قبل هم گفته بودم در صورت طرح چنین سوالاتی واکنش نشان خواهم داد، ولی در مجموع به نظر می‌رسد اینگونه مناظره‌ها بیشتر تشریفاتی باشد.درخصوص همکاری من با دولت آقای روحانی در سمت معاون اولی باید بگویم چنین سمتی به من پیشنهاد نشد ولی با توجه به تجربه‌ای که از دوم خرداد 76 کسب کردم که بعد از آن اکثر اصلاح‌طلبان وارد قدرت شدند و نتوانستیم سرمایه عظیم ایجاد شده را محافظت نماییم در این دوره تصمیم گرفتم با استفاده از این تجربه مسئولیت اجرایی را قبول نکنم و از سرمایه اجتماعی ایجاد شده پس از انتخابات 92 حفاظت کنم.

برخلاف اظهارات آقای عارف، مناظره‌های انتخابات سال 92 بسیار جدی بود و به نظر می‌رسد آنچه تشریفاتی بوده، نامزدی آقای عارف بوده باشد که در آغاز کار از سوی اصلاح‌طلبان به عنوان اصلاح‌طلب بدلی(!) تحلیل شد و در پایان به فشار خاتمی - و نه مشورت عارف با مشاوران - جهت کناره‌گیری عارف انجامید. در آن ماجرا عارف حتی ستادهای انتخاباتی خود را منحل کرد و حاضر نشد آنها را در خدمت روحانی درآورد و یا اعلام حمایت از روحانی کند. طبق آخرین نظرسنجی اصلاح‌طلبان در 4 روز مانده به انتخابات، عارف 8 درصد بیشتر رأی نداشت. به عبارت دیگر اصلاح‌طلبان در آغاز و فرجام کار، آقای عارف را جدی نگرفته و حضور وی را تشریفاتی تلقی کردند.

فارین‌پالیسی: بی‌اختیاری دولت اوباما مذاکرات را به بن‌بست می‌کشاند

یک نشریه آمریکایی تصریح کرد اوباما فاقد اختیار لغو تحریم‌ها در مذاکرات با ایران است.فارین‌پالیسی در تحلیلی خاطرنشان کرد: دو مسئله اصلی در گفتگوها با ایران حل نشده باقی مانده است اولین مشکل به حجم و قابلیت غنی‌سازی ایران در آینده مربوط می‌شود و دومین مشکل، روند تسهیل و در نهایت لغو تحریم‌های آمریکا و جامعه بین‌المللی علیه ایران است. واشنگتن برای اینکه بتواند مشکل اول را با تهران حل کند، می‌بایست اقداماتی برای برطرف کردن مشکل دوم انجام دهد. بزرگ‌ترین مشکل در گفتگوها نبود اطمینان است. ایرانی‌ها با اشاره به ماهیت تغییرپذیر کنگره و نامعلومی پذیرش توافقنامه هسته‌ای از سوی دولت بعدی در آمریکا، به مراتب بر لغو تحریم‌های عمده پیش از حصول هرگونه توافقی اصرار ورزیده‌اند. واشنگتن با باور اینکه تحریم‌ها عامل فشار در دوره گفتگوها برای دستیابی به توافق هسته‌ای بودند و می‌بایست به طور تدریجی و هم راستا با اجرای توافقنامه از سوی ایران لغو شوند، این خواست را رد کرده است.

فارین پالیسی افزود: تلاش برای حل این اختلافات از طریق تسهیل تحریم‌ها و یا تهدید به تحریم‌های بیشتر احتمالاً بی‌فایده خواهد بود. ایران به توانایی دولت اوباما در عمل به وعده‌ها در زمینه تسهیل تحریم‌ها اطمینان ندارد. هر چه اطمینان ایران به توانایی آمریکا در عمل به تعهدات مطابق توافقنامه کمتر شود، احتمال مصالحه ایران بر سر مسائل کلیدی و  مورد نیاز برای حصول توافق‌نامه نیز کاهش می‌یابد.مجله آمریکایی نوشت: حقیقت این است که رئیس جمهور قدرت لغو تحریم‌ها را ندارد و تنها کنگره می‌تواند تحریم‌هایی را که اعمال کرده است، لغو کند. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و گروه مذاکره کنندگان وی می‌توانند در گفتگوها با ایران در ژنو تعهداتی بدهند، اما از نظر ایرانی‌ها این تعهدات همه وعده‌های توخالی هستند.

نگرانی اسرائیل از پیروزی‌های مقاومت در جنوب سوریه

روزنامه جروزالم‌پست از گسیل موج رزمندگان حزب‌الله با فرماندهی جمهوری اسلامی ایران در جنوب سوریه خبر داده است.این روزنامه صهیونیستی نوشت: در روزهای اخیر نیروهای حزب‌الله کنار ارتش بشار اسد در نتیجه یکسری عملیات جنگی موفق توانسته‌اند بخش‌های مهمی از جنوب سوریه را که تا پیش از این در تسلط شورشی‌های مخالف حکومت دمشق بودند، خارج کنند.جروزالم‌پست نوشت: هدف حزب‌الله و ایران در برپایی ستادی با هدف دوگانه به قوت خود باقی است، که از یک سو مبارزه با نیروهای مخالف بشار اسد را دنبال می‌کند و از سوی دیگر، حوزه نفوذ عملیات ایران علیه اسرائیل را گسترش می‌دهد.به نوشته جروزالم پست، نیروهای حزب‌الله می‌توانند از جنوب سوریه نیز سلاح‌ها و سایر جنگ‌افزارهای خود را که اکنون علیه مخالفان اسد نشانه رفته‌اند، متوجه اسرائیل کنند.

دولت دل‌خوش نکند آمریکا در مذاکرات موش می‌دواند

آمریکا در حال موش دواندن در مذاکرات هسته‌ای است و دولت نباید با دلخوش کردن به مذاکرات، چشم امید به گشایش اقتصادی از خارج داشته باشد.فریبرز رئیس‌دانا اقتصاددان در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: من لازم می‌دانم نسبت به تله‌ای که ممکن است روحانی در آن گرفتار شود هشدار بدهم، حتی اگر رابطه ایران و آمریکا از حالت تنش و درگیری خارج شود، مگر آمریکایی‌ها دلشان به حال اقتصاد ما سوخته است. مگر آمریکایی‌ها آمده‌اند در اقتصاد ایران صدقه بدهند نه؛ آنها هم آمده‌اند اقتصاد ایران را چپاول کنند. چرا آمریکا اجازه نمی‌دهد مسئله هسته‌ای به سرانجام برسد؟ چرا همه تحریم‌ها را یکجا برنمی‌دارند؟ آمریکایی‌ها تا به منافع اقتصادی خود نرسند و تا زمانی که اطمینان حاصل نکنند «پستان گاو در دهان گوساله» خود قرار گرفته است به طولانی کردن پروسه مناقشه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند. حسن روحانی مدعی است با سیاست متعادل خارجی و حل کردن پرونده هسته‌ای که منجر به برداشتن تحریم‌ها خواهد شد مشکلات اقتصاد داخلی را حل خواهد کرد. یعنی حل کردن مشکلات معیشتی مردم را به سیاست خارجی گره زده است. در صورتی که نباید این دو را به هم گره می‌زد.

وی در پاسخ این سوال که «برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند رابطه با آمریکا می‌تواند دروازه‌های تجارت جهان را به روی ایران باز کند. شما این دیدگاه را قبول دارید»؟ می‌گوید: خیر؛  بنده موافق نیستم. امپریالیسم هیچ‌گاه دلش به حال اقتصاد ایران نسوخته که حاضر باشد مسائل اقتصادی ایران را بدون هیچ‌گونه چشمداشتی حل کند. آمریکایی‌ها حاضر نیستند یکباره تمام پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند. به نظر من همه کشورهای طرف مذاکره ایران از این فرصت علیه ایران استفاده می‌کنند. آمریکا در حال «موش دواندن» در پرونده هسته‌ای ایران است.وی در این گفت‌وگو تصریح کرد: سیاست‌های ایالات متحده آمریکا پر از تضاد و تناقض است. در دنیای امروز امپریالیسم قادر نیست حتی جلوی پای خود را ببیند. اقتصاد آمریکا در شرایط فعلی در دریوزگی افتاده است. به همین دلیل روحانی نباید چشم امید به اقتصاد در حال سقوط آمریکا داشته باشد، روحانی اصلا نباید به هیچ کجا چشم امید داشته باشد و صرفا باید به عملکرد تیم اقتصادی خود دل ببندد.این اقتصاددان معتقد است: امیدی که دولت روحانی به تفاهم هسته‌ای بسته که با آن بتواند اقتصاد داخل را سامان بدهد، امید غیرواقعی است.

*خراسان

دستور دولت به کارمندان برای آشنایی با پلیس فتا

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مقام مهم اجرایی به همه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی، اعلام شده است که با توجه به ضرورت اجرای برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، همه مدیران ارشد دولتی، مدیران میانی و عموم کارمندان دولت باید دوره های مربوط به فناوری اطلاعات را طی کنند. بر اساس این ابلاغیه، عموم کارمندان باید 52 ساعت دوره آموزشی را با موفقیت طی کنند که آشنایی با فضای سایبری، شناخت انواع تهدیدات سایبری و آشنایی با پلیس فتا از جمله این کلاس ها خواهد بود.

هشدار درباره دور زدن وزارت خارجه

طبق گزارش یک نهاد مسئول، در حالی که بر اساس ماده ۳ آئین نامه نظارت بر مسافرتهای خارجی، سفرهای رسمی معاونان وزرا و استانداران و مقامات هم تراز با تایید کمیته روابط اقتصادی خارجی وزارت امور خارجه انجام خواهد شد، یکی از وزرا در نامه ای رسمی به مسئولان ارشد اجرایی اعلام کرده قصد دارد مجوز سفرهای مسئولان ذی ربط خود در استانها را به خود آنها واگذار کند که این کار علاوه بر مغایرت قانونی، نقش وزارت امور خارجه را به عنوان دستگاه متولی روابط خارجی نادیده گرفته است.

*ایران

ارزیابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از شرایط کشور

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌و‌گویی مفصل به روزنامه «جمهوری اسلامی» گفته است:  تبریک مرگ ملک عبدالله اوج نگاه افراطی است… مصالح نظام را فدای کینه‌های خود می‌کنند... افراطی‌های ایران را اگر مهار نمی‌کردیم، از تکفیری‌ها کم نداشتند... مردم سیاسی کاری‌های مجلس را قبول ندارند ... (درباره انتخاب رهبری) همان موقع... به شورا رسیدیم و سه نفر را معرفی کردیم. درست هم انتخاب کردیم. آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله موسوی اردبیلی و آیت‌الله مشکینی بودند. گفتیم اینها شورا باشند و به مجلس خبرگان آوردیم، اول موضوع رهبری فردی یا شورایی بودن مطرح شد و آیت‌الله خامنه‌ای از رهبری شورایی حمایت کردند و من هم وقت خواسته بودم که نوبت نرسید و رهبری فردی با اکثریت رأی آورد. وقتی فردی رأی آورد، نوبت به انتخاب فرد رسید.

خودم را می‌گویم و شاید نظر همه کسانی که رأی دادند همین باشد، که کسی مناسب‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای نبود. الان هم همین است... اگر فردا آیت‌الله خامنه‌ای نباشد، چه کسی را دارید که به عهده بگیرد و مثل ایشان سابقه انقلابی، اجتهاد و آشنایی با همه شرایط کشور و جهان داشته باشند، بخصوص نیروهای مسلح را خوب بشناسند... همه قوانین مربوط به خبرگان مال خودش است و می‌تواند قانون بگذراند. بنابراین راه خروج همیشه هست... الان راه خروج قانون اساسی هم هست و می‌توانیم همه اصولی را که مردم فکر می‌کنند مزاحم است، حذف کنیم... مسأله رضایت مردم، همیشه جدی بود که رفراندوم گذاشتیم. دو، سه اصل راجع به رفراندوم هست و می‌توانیم مسائل مهم را با رفراندوم بگذرانیم. الان در هیچ جا بن‌بست نداریم.

هشدار پدیده شاندیز به سهامداران

سایت رسمی پدیده شاندیز با انتشار اطلاعیه‌ای به سهامداران خود به طور تلویحی هشدار داده است که در صورت اصرار سهامداران به برگشت وجوه خود، شرکت را در اتمام طرح‌های در حال اجرا ناکام کرده و موجب تعطیلی طرح‌ها می‌گردد.

تکذیب اسارت 30 ایرانی در سوریه

یک منبع مطلع برخی اخبار مبنی بر اسارت 30 افسر و سرباز ایرانی به دست گروه تروریستی داعش در درعای سوریه را تکذیب کرد. این منبع مطلع به «ایسنا» گفت: «چنین اخباری صحت ندارد».

صدور رأی مدیرمسئول  «مهرنامه»


شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران مدیرمسئول نشریه «مهرنامه» را به سه‌میلیون تومان جزای نقدی بدل از یک سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم کرد.سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع مدیرمسئول این نشریه به «تسنیم» گفت: «دادگاه معتقد است نشریه مهرنامه با انتشار گفت‌وگوهایی از احسان نراقی، فرزین وحدت، سید حسین نصر، احمد اشرف و تورج اتابک گروه‌های منحرف را تبلیغ کرده است». علیزاده طباطبایی از تجدید نظر‌خواهی موکلش در حکم خبر داد.

بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با صدور بیانیه‌ای، از تلاش‌هایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد تشکلی به جای فراگیرترین تشکل صنفی- مدنی روزنامه‌نگاران ایران انتقاد کرد. در بخشی از این بیانیه که مخاطب آن «اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران»‌اند، آمده است: «متأسفانه باخبر شدیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدتی قبل به بهانه رایزنی و اخذ نظر مشورتی روزنامه‌نگاران با دعوت از اعضای این انجمن یا روزنامه‌نگاران غیر عضو، اقدام به برگزاری جلسات توجیهی برای ایجاد تشکل جایگزین انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران کرده است.
این در حالی است که وزارتخانه مذکور به موجب دستور رئیس جمهوری محترم از مدت‌ها قبل مأموریت یافته زمینه برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و متعاقب آن بازگشایی انجمن را فراهم کند.»

*قدس

حقوق ۹۷ میلیون تومانی!

تابناک: قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: چرا در بودجه به موضوع دوشغله‌ها رسیدگی نشده است؟ چرا به اختلاف حداقل و حداکثر حقوق اشاره‌ای نشده است؟ حداکثر حقوق باید هفت برابر حداقل حقوق باشد، این در حالی است که حقوق یک معلم در روستا کمتر از یک میلیون تومان است، اما فیشهای حقوقی به دست ما می‌رسد که در یک شرکت به ظاهر خصوصی که عملاً در اختیار دولت است تا ۹۷ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود که اگر این را با حقوق ۶۰۰ هزار تومانی وزارت کار مقایسه کنیم، یعنی ۱۶۱ برابر حقوق به اشخاصی داده شده است.

 توقف پخش شبکه تلویزیونی افراطی

شیعه آنلاین: پخش شبکه تلویزیونی افراطی «اهل بیت» متوقف شد. «حسن اللهیاری»، روحانی افراطی افغانی‌تبار با انتشار مطلبی در سایت خود، اعلام کرد که به دلیل نداشتن پول برای تأمین هزینه‌های این شبکه، پخش آن متوقف شده است. این روحانی افغانی‌تبار افراطی، طی چند سال اخیر از طریق سخنرانی و برنامه‌های افراطی خود موجب تفرقه میان مسلمانان شده بود. وی بارها مدعی ارتباط با برخی از مراجع تقلید شده بود، اما دفاتر مراجع، انتساب وی را تکذیب کرده‌اند.

 جایزه جهانی مشکوک!

جوان آنلاین: در یک اقدام مشکوک، عکس یک عکاس از لحظه اعدام یک جوان در شهر نور مازندران که اولیای‌دم با بخشش قاتل در آخرین لحظه جلوی اجرای حکم را گرفتند، توانست برنده جایزه سوم بخش اخبار لحظه‌ای وُرلدپرس فوتو ۲۰۱۵ شود. این سومین باری است که تصاویری از اعدام از ایران جوایز ورلد‌پرس را به دست می‌آورد!

 رابطه سود بانکی ومهاجرت کشاورزان

ایسنا: محمد قربانی، کارشناس کشاورزی با هشدار به مسؤولان کشور گفت: بسیاری از بهره‌برداران کشاورزی در حال مهاجرت به شهرها یا تغییر کاربری اراضی خود هستند، چراکه در بسیاری موارد سود سپرده‌گذاری یک ساله در بانکها بیشتر از سرمایه‌گذاری در طول یک دوره زراعی است.

 انتقاد از جشنواره فیلم برلین

ایرنا: حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم برلین اعتبار فرهنگی و هنری خود را به دلیل نوع موضعگیری نسبت به سوژه‌های سیاسی، از دست داده است. وی افزود: فیلمسازانی که به هر دلیل آثار یا فعالیتشان در کشورمان با مشکل مواجه است، نباید آب در آسیاب مخالفان و دشمنان بریزند.

 حکم تخریب همزمان با بهرهبرداری!

ایسنا: علییاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از صدور حکم تخریب برای یک سالن ورزشی این استان همزمان با افتتاح آن خبر داد. عزیزپور افزود: سالن ورزشی رازان که قرار بود در دهه فجر افتتاح شود، به سبب عبور لوله گاز در نزدیکی آن، شرکت گاز استان حکم تخریبش را گرفت.

 تجمع دامداران ایلام در مقابل مجلس

فارس: جمعی از دامداران استان ایلام روز گذشته در اعتراض به نبود شرایط حمایتی از دامداران در مقابل مجلس تجمع کردند.

 مواد غذایی چقدر گران شد؟

تابناک: خبرها حاکی است که هزینه‌ها در بخش تولیدات صنعتی در یک دوره چهار ساله، یعنی از سال 1388 تا 1392 در مجموع 131 درصد افزایش یافته است. همچنین شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنایع غذایی و آشامیدنی در سال 1392 با 8/37 درصد افزایش نسبت به سال قبل مواجه بوده است.

 سفربه آنتالیا برای فرهنگیان!

مهر: در شرایطی که پیش از این اعلام شده بود، صندوق ذخیره فرهنگیان به مناسبت دهه فجر اقدام به توزیع چهار هزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو لیزینگی داخلی و خارجی و برگزاری تورهای آموزشی و تفریحی نموده، اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز به مناسبت دهه فجر به برگزاری «تور آنتالیا» ترکیه برای فرهنگیان اقدام کرده است!

 پرونده آلودگی آب پایتخت!

قدس آنلاین: رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: پرونده آلودگی آب تهران هنوز باز است و مستندات موجود آلودگی آب با نیترات با اسناد آن به سازمان بازرسی کل کشور ارایه شده است.

 خودداری ابتکار از مناظره

باشگاه خبرنگاران: حسینی، نماینده خوزستان بعد از خودداری رئیس سازمان محیط زیست از مناظره با وی گفت: برای دولتی که جرأت روبرو شدن با نماینده مردم را ندارد، متأسفم.

 

توضیحات رئیس دادگستری جیرفت

فرارو: احمدعلی انجم، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: وقوع قتلهای اخیر دال بر ناامنی در این شهرستان نیست و بیشتر آنها ریشه فرهنگی دارد.

 بازداشت چند مدیر در تهران

مهر: معاون دادستان تهران از دستگیری تعدادی از مدیران منابع طبیعی تهران به جرم زمین خواری خبر داد. وی افزود: اخذ رشوه و تبانی برای زمین خواری، بخشی از جرایم این افراد بوده و توانسته‌اند اراضی ملی را از مالکیت دولت خارج کنند.

 افشاگری درباره نمایندگان منتقد

فرارو: معصومه ابتکار در گفت و گویی اعلام کرده که برخی نمایندگان در کمیسیون تلفیق اعتبارات مقابله با ریزگردها را حذف کرده اند.

 از استان ما بازدید نداشتند

افکارنیوز: شوهانی، نماینده مردم ایلام با گلایه از عملکرد چند روز گذشته دولت گفت: با وجودی که شرایط جوی در شهرهای استان ما نیز همانند خوزستان بود، اما دولت هیچ واکنشی نشان نداد و کسی از استان بازدید نداشته و حتی ماسک در میان مردم توزیع نشد. وی همچنین خواستار استعفای ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات