تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۷۴۹۶۵

اخبار ویژه روزنامه‌ها 14اردیبهشت


روزنامه کیهان **

فرار به جلو به روش بازیگر فتنه 88

یکی از نقش‌آفرینان اصلی در فتنه 88 مدعی حق‌الناس بودن رأی مردم و لزوم حفظ اخلاق شد.

محمد خاتمی در دیداری گفت نباید در انتخابات محدودیت ایجاد شود و باید از رأی مردم صیانت شود و این است معنای حق‌الناس بودن رأی مردم.

وی در بخشی از سخنان خود با یادآوری اینکه حکومت دارای حد است و مردم دارای حق هستند گفت: «روح ادیان الهی، اخلاق است». ما در عین حال که آزادی و پیشرفت و استقلال می‌خواهیم، جامعه اخلاقی می‌خواهیم و ملاک تشخیص صلاحیت حاکمان نیز میزان پایبندی آنها به اخلاق است.

وی گفت: ما جریان اصلاح‌طلبی را نباید با مجموعه اصلاح‌طلبان یکی بدانیم؛ اصلاح‌طلبان باید تابع جریان اصلاح‌طلبی باشند. عیارسنجش گروه‌های اصلاح‌طلب نیز به میزان پایبندی و اعتقاد آنان به این اصول و معیارهایی است که مردم ایران طی 150 سال گذشته بر مبنای آن حرکت کرده‌اند یعنی آزادی، استقلال و پیشرفت بر مبنای هویت تاریخی و دینی جامعه.

خاتمی گفت: روی جریان اصلاح‌طلبی به سوی جامعه است و باید باشد نه اینکه رویش به قدرت باشد.

این لفاظی‌ها و تظاهر به اصلاح‌طلبی، احترام به انتخاب مردم، پرهیز از قدرت‌طلبی و لزوم رعایت اخلاق در حالی است که خاتمی به واسطه همراهی با مدعیان تقلب، عملاً خط بطلان بر ادعای اصلاح‌طلبی طیف متبوع خود کشید و ثابت کرد برای این طیف و از جمله شخص وی، قدرت‌طلبی حتی به قیمت آشوب و ساختارشکنی و میدان دادن به گروهک‌های ضد انقلاب بر همه چیز ارجحیت دارد. خاتمی در حالی با فتنه‌گران همراهی بلکه آنان را تحریک به مقابله با رأی 25 میلیون نفری مردم کرد حال آن که در پستو و در محافل خصوصی اذعان داشت تقلب در حد 11 میلیون رأی اختلاف امکانپذیر نیست.

درباره ادعای تعلق خاطر به جمهوی اسلامی و استقلال کشور نیز شایان ذکر است که طیف اصلاح‌طلبان و شخص خاتمی بارها مورد تمجید و ستایش مقامات آمریکایی و عربی قرار گرفته‌اند و از جمله بوش جنایتکار بارها تصریح کرد از اصلاح‌طلبان در ایران حمایت می‌کند.

 

امریه 8 د��صدی‌ها به روحانی برای برکناری وزرا

وزیر کشور افراطیون در دولت اصلاحات مدعی شد برخی وزرا در دولت با روحانی هماهنگ نیستند و باید برکنار شوند.

موسوی‌لاری در مصاحبه با ایسکانیوز با بیان اینکه میان سیاست داخلی و خارجی روحانی موازنه وجود ندارد، افزود: اگر مدیران منطقه‌ای بر مدار آن چه دولت می‌خواهد حرکت نمی‌کنند باید بدانند که دولت با آنها برخورد می‌کند. باید بدانند که اگر خارج از این چارچوب حرکت کردند و اهداف و جهت‌گیری‌های دولت را نادیده گرفتند دولت با آنها تعارف نمی‌کند. متاسفانه این وضعیت درخور دولت نیست. یعنی از همان 20 نفری که دور میز دولت می‌نشینند آدم احساس نمی‌کند همه آنها جوری که خود آقای روحانی می‌خواهد حرکت می‌کنند. گاهی شما هم دیده‌اید که فاصله آقای روحانی با همکاران دولتیش در مواضع اعلامی اعم از سیاست داخلی و سیاست خارجی زیاد است.

وی می‌افزاید: آقای روحانی خودش دقیق، صحیح و از موضع یک دولت مقتدر دولت پیش رو صحبت می‌کند در حالی که متاسفانه بعضی از همکاران ایشان بسیار منفعل هستند به گونه‌ای منفعل که مدیران منطقه آنها نمی‌دانند که بالاخره کدام سیاست را باید دنبال کنند؟ دولت تا زمانی که روش‌ بده بستان و معامله‌های پشت پرده را  دنبال بکند و وزرا و مسئولین سطح بالای دولت به جای تاکید بر وظایف قانونی خودشان بخواهند با یک نوع بده بستان و باج دادن کارشان را پیش ببرند قطعا مدیران منطقه ایشان با همین مشکل رو به رو می‌شوند.

موسوی‌لاری افزود: روحانی باید  یک تیم قوی هم بگذارد که اگر مدیران هم پا و همراه دولت حرکت نمی‌کنند تذکر بدهند، راهنمایی کنند و در صورتی که بالاخره احساس کردند  ناموفقند افراد موفق را جایگزین افراد ناموفق کنند تا دولت بتواند به اهدافش برسد. من در مصاحبه‌ام تذکر دوستانه به آقای روحانی دادم که بیان این مسائل در سخنرانی‌ها خوب است اما کافی نیست.

یادآور می‌شود برخی افراطیون مدعی اصلاحات پیش از این بارها تصریح کرده‌اند که اعتدال گفتمان نیست و روحانی به خاطر حمایت اصلاح‌طلبان رأی آورده و اینکه «دولت یازدهم، رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است»! این در حالی است که اصلاح‌طلبان طبق آخرین نظرسنجی‌های خود - 3 روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری 92- تنها 8 درصد رأی داشتند.

 

بی‌تدبیری‌های اقتصادی دولت صدای نشریات حامی را هم درآورد

بی‌تدبیری‌های زنجیره‌وار برخی مسئولان دولتی در زمینه اقتصادی و امید بستن صرف به خارج کشور صدای نشریات حامی دولت را نیز درآورده است.

روزنامه آرمان با تصریح بر اینکه دولت اراده‌ای برای اشتغالزایی ندارد نوشت: برخلاف وعده‌های داده شده برای بازگشت رونق به تولید، شاهد گسترش این مشکل هستیم، تولیدی‌ها هنوز با نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و سهم یارانه آنها هم نرسیده است.

این روزنامه‌ می‌افزاید: دولت به خاطر دور افتادن از دغدغه‌ای به نام تولید و اشتغال و تمرکز بر دیگر مسائل جاری در حوزه سیاست و اقتصاد در این معضل نقش دارد. دولت برای اشتغال‌زایی برنامه کم ندارد اما گویی اراده‌ای برای تحقق این مهم وجود ندارد.

در همین حال روزنامه تعادل درباره تبلیغات مربوط به سفر هیئت‌های تجاری خارجی پس از مذاکرات هسته‌ای و تفاهم‌ لوزان نوشت: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به ویژه پس از شروع مذاکرات ژنو و حضور رئیس‌جمهور در اجلاس داوس، شمار قابل توجهی از هیئت‌های اقتصادی کشورهای جهان به ایران آمدند اما در عمل اتفاقی رخ نداد.

روزنامه اعتماد نیز نوشت: سال گذشته وقتی وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت در مورد پرداخت یارانه 1200 میلیارد تومانی به تولیدکنندگان صحبت کرد، عده‌ای از صنعتگران که نام‌شان به عنوان استفاده‌کننده از تسهیلات و یارانه دولتی برده شده بود به صراحت اعلام کردند که دل‌خوش به تسهیلات دولتی ندارند و برای این پول حسابی باز نکرده‌اند. اظهارات این گروه زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که بحث تخصیص یارانه در کشمکش اعضای کابینه قرار گرفت و مشخص نشد که بالاخره از نمد یارانه چه کلاهی برای صنعتگران بافته می‌شود؟ با این حال چرخ تسلسل دریافت یارانه ادامه یافت و تا آخرین روزهای سال گذشته با وجود همه اظهارات و پیگیری‌ها و گلایه‌های دولتی‌ها هیچ یارانه‌ای به تولید و صنعت نرسید. این موضوع حتی موجب شد تا برخی صنعتگران و تولیدگران که کور سوی امیدی به وعده‌های دولتی داشتند دیگر به وعده‌های سال 94 دل خوش نکنند.

از سوی دیگر روزنامه اقتصادی جهان صنعت با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت‌ها نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای افزایش قیمت کالاها را با اجازه دولت و هماهنگی با هیئت دولت دانست این در حالی است که تنها کالاهایی مشمول اجرای این بخشنامه می‌شوند که از شمول قیمت‌گذاری دولت خارج نشده باشند، با این حال می‌بینیم که قیمت کالاهای اساسی پرمصرف هر هفته بالاتر می‌رود این در حالی است که دولت نیز چندان مداخله‌ای در این موضوع نمی‌کند.

 

خیالبافی درباره لغو سریع تحریم‌ها با وجود موضع صریح  مقامات آمریکایی

در حالی که عضو تیم مذاکره‌کننده ایران می‌گوید تدوین توافق نهایی آغاز شده، طرف آمریکایی بر حفظ رژیم تحریم‌ها حتی پس از توافق اصرار دارد.

دور جدید مذاکرات برای نگارش متن توافق نهایی از دوشنبه گذشته در نیویورک آغاز شد و بنابر اعلام یک عضو تیم مذاکره‌کننده «نگارش من هر چند سخت پیش می‌رود.» عباس عراقچی هم موضوع تحریم‌ها و چگونگی برچیدن آنها را پیچیده خواند.

همزمان وزیر خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد:‌ معماری و ساختار تحریم‌ها حتی در حین اجرای توافق حفظ خواهد شد. جک لو در اندیشکده واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک، تحریم را یکی از محورهای سیاست باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران دانست و گفت:‌«تحریم‌ها ایران را از نظام مالی بین‌المللی جدا کرد، بیش از نیمی از صادرات نفتی این کشور را متوقف کرد و جلوی دسترسی ایران به بخش اعظمی از درآمدهای نفتی و خارجی این کشور را گرفت.»

وی سپس به موضوع توافق موقت ژنو بین ایران و گروه 5+1 پرداخت و خاطرنشان کرد برخی منتقدان در ابتدا معتقد بوده‌اند این توافقنامه از فشار تحریم‌ها بر ایران خواهد کاست. اما همین توافق جنبه‌های معینی از برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده و به «درک بی‌سابقه از فعالیت‌های هسته‌ای» این کشور منجر شده است.

وی همچنین درباره تفاهمات حاصل شده بین ایران و گروه 5+1 در ماه گذشته در لوزان هم گفت این تفاهم «زیربنای یک توافق خوب» با ایران را فراهم می‌آورد.

جک‌لو در ادامه این اظهارات گفت:‌«بگذارید کاملا صریح بگویم:‌توافق‌ جامع با ایران مبتنی بر اعتماد نخواهد بود و بر اقدامات شدید راستی‌آزمایی و بررسی‌های دقیق استوار خواهد بود.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد کاهش تحریم‌ها به صورت تدریجی و استفاده از اختیارات رئيس جمهور آمریکا برای صدور معافیت‌های تحریمی خواهد بود. «همزمان با کاستن از این تحریم‌ها از طریق استفاده از اختیارات رئيس جمهور برای معافیت‌های تحریمی، اختیار وضع مجدد آن تحریم‌ها پا برجا می‌ماند. ما تنها بعد از پایبندی ایران طی سالهای طولانی از کنگره خواهیم خواست تا این تحریم‌ها را لغو (terminate) کند و تنها کنگره است که می‌تواند این تحریم‌ها را لغو کند.»

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز با بیان اینکه ما هرگز به ایران اعتماد نخواهیم کرد، گفت: ما در این مذاکرات بر بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌های سرزده از مراکز هسته‌ای ایران تاکید خواهیم کرد اما این بازرسی‌ها محدود به تاسیسات هسته‌ای ایران نخواهد بود و کارخانه‌های سانتریفیوژ را هم شامل می‌شود.

وی می‌گوید: تحریم‌های ایران فقط بعد از برداشتن گام‌های مشخصی، تعلیق می‌شود.

با وجود این اظهارات علی‌اکبر صالحی معاون رئيس جمهور در مصاحبه با سی‌سی‌تی وی چین گفت: قدرت‌های جهانی رفع سریع تحریم‌های ایران را پذیرفته‌اند(!)

وی گفت: قدرت‌های جهانی موافقت کرده‌اند که در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران، همه تحریم‌ها را به سرعت رفع کنند.

وی همچنین در اظهارنظری عجیب و نامعقول، اظهارات مقامات آمریکایی درباره فرار هسته‌ای را معقول خواند! خبرنگار شبکه‌ سی‌سی‌تی‌وی، در ادامه از صالحی پرسید: «موضع ایران در قبال توسعه و تحقیق چیست؟ زیرا کاخ سفید اخیرا فکت شیتی منتشر و اعلام کرده که تا 10 سال تحقیقات در بخش غنی‌سازی و توسعه این بخش در ایران محدود خواهد بود، تا این اطمینان حاصل شود که زمان دستیابی ایران به نقطه فرار هسته‌ای به یک سال افزایش یافته است. آیا توافقی در این خصوص وجود دارد؟»؛‌ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: همانگونه که قبلا هم گفته‌ام، توافقی در این خصوص وجود ندارد اما درکی در این خصوص وجود دارد که باید زمان دستیابی حدود یک سال باشد و ما هم معتقدیم این موضوع معقول است و به هیچ وجه هم غیرمنطقی نیست.

******************************************************

روزنامه قدس ***

کوچه‌خواری در پایتخت!

فارس: خبرها حاکی است که در یکی از مناطق تهران  کوچه خواری‌ صورت گرفته است. گفته می شود که این اقدام در منطقه «ازگل» و از سوی شهرداری در حال انجام است.

 

 انفجار ماشین‌های شیمیایی در مسابقه!

برنا: عباس‌تقی‌زاده، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در حاشیه مسابقه دانش‌آموزی ماشینهای شیمیایی (کمیکار) دو دانش‌آموز آسیب دیدند و این مسابقه ناتمام ماند. در اثر برخورد این دو ماشین، پای یکی از دانش‌آموزان از ناحیه پاشنه و دیگری از ناحیه انگشتان دچار آسیب شده است.

 

 اظهارات جنجالی خریدار پرسپولیس

خبرآنلاین: علیرضا معظمی نیا، خریدار ناشناس پرسپولیس که گفته بود، میلیاردها ثروت دارد و با پول شخصی پیش آمده تا یکی از دو تیم محبوب پایتخت را بخرد نه با پول بیت المال، گفت: 300میلیارد تومان پولی نیست. برای امثال ثروتمندانی تازه به دوران رسیده مثل (...) شایدخیلی پول است، برای من که سال 70، هزار میلیارد تومان پول در حسابم داشتم، رقمی نیست. وی افزود: من هر چه دارم از خودم است، آنها از بیت المال دارند. شما حسابهایشان را چک کنید، ببینید بدهی های بانکی آنها چقدر است؟  وی در پاسخ به اینکه شما گفتید 47ساله هستید، سال 60 چند ساله بودید؟ گفت: 13ساله بودم؛ آن زمان فرمانده گردان و در جبهه بودم. این آقایان که مدعی هستند، بیایند مدرک جبهه را رو کنند و مدرک جبهه من را هم ببینند.

 

 واکنش به هندوانه‌ ایرانی

مهر: مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: مطرح شدن مباحث مبنی بر سوراخ و سمی بودن هندوانه‌های ایرانی صادرشده به کشورهای عربی ریشه در مسایل سیاسی دارد.

 

 شکایت دولت از برخی نمایندگان

تسنیم: حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، عضو هیأت نظارت بر امور نمایندگان مجلس گفت: اکثر پرونده‌های ارجاعی به هیأت نظارت مربوط به شکایت دولت از نمایندگان و در زمینه نطقها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های آنها بوده است.

 

 توهین مشاور اردوغان به ایران

جهان: «امرا... ایشلر» یک مقام بلندپایه ترکیه‌ در اظهاراتی بی‌سابقه علیه ایران، مدعی شد که ایران به وحدت جهان اسلام زیان زده است.

 

 مفقود شدن رزیدنت یک بیمارستان

تابناک: در پی مفقود شدن یک خانم رزیدنت شاغل در یکی از بیمارستانهای اهواز، یک مقام این بیمارستان گفت: مدتهاست دوربینهای مدار بسته این بیمارستان خراب و از کار افتاده‌اند. مأموران نیروی انتظامی خوزستان با دقت و جدیت درحال پیگیری سرنخها و اقدامهای پلیسی برای کشف ماجرا هستند.

  

بدهی چند هزار میلیاردی

تابناک: خبرها حاکی است که بدهي وزارت جهادكشاورزي و مجموعه‌هاي پشتيبان توليد بخش كشاورزي وابسته به اين وزارتخانه به مجموعه بانکی حدود پنج هزار ميليارد تومان و به پيمانكاران حدود 1000 ميليارد تومان است.

 

 بورسیه‌ها غیر قانونی بوده

الف: مهدی دواتگری، نماینده مجلس و عضو کمیته بررسی بورسیه‌ها ضمن مخالفت با اظهارات رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: کار خلاف قانون در هر دوره ای که صورت بپذیرد، خلاف است و نمی‌توان با این توجیهات از زیر کار غیر قانونی شانه خالی کرد.

 

 عمان، مسیرجدید کمک رسانی به یمن

واحد مرکزی خبر: علی اصغر احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر از ارسال کمکهای بشردوستانه ایران به کشور یمن از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه کشور عمان خبر داد.

 

 روابط با ايران متوقف نشده است!

باشگاه خبرنگاران:  محمود الزهار یکی از رهبران جنبش حماس ضمن تأکید بر حمایت این جنبش از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن گفت: روابط این جنبش با ایران متوقف نشده است.

 

 کاهش ذخایر آب

مهر: ستار محمودی، قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه میزان منابع آب تجدیدشونده از ۱۳۵ به ۱۱۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است، گفت: رفتار مصرفی آب کشور باید تغییر کند.

 

 راز مرگ سلطان چای ایران چیست؟

تسنیم: پلیس آگاهی تهران بزرگ، چندین ماه است دستور جلب و بازداشت یکی از سرنخهای اصلی پرونده مرگ مشکوک محمدحسین کانجی معروف به سلطان چای ایران را صادر کرده، اما مأموران پلیس هنوز موفق به دستگیری و بازداشت وی نشده اند.

 

 درآمد نجومی صداوسیما از پخش مسابقات

فارس: حسن زمانی، مشاور رئیس مجلس با اعلام اینکه صداوسیما سالیانه 200 میلیارد تومان از پخش مسابقات فوتبال درآمد کسب می‌کند، گفت: پیشنهادمان این است که 50 درصد از این درآمد به تیمها اختصاص یابد.

 

 افزایش رسوبات نمکی دریاچه ارومیه

جهان: دکتر راضیه لک، مدیرکل برنامه ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی، از افزایش ۲۰ سانتیمتری رسوبات نمکی در برخی نقاط دریاچه ارومیه خبر داد.

******************************************************

روزنامه جمهوری اسلامی ****

* مشاور اردوغان حمله تبلیغاتی به ایران را تکرار کرد. به گزارش روزنامه «الحیات» چاپ لندن، «امرالله ایشلر» مشاور ویژه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، با حمله‌ای شدید و بی‌سابقه به جمهوری اسلامی، اقدامات ایران در منطقه را «فتنه ساز» نامید و ادعا کرد، ضرری که ایران به وحدت جهان اسلام زده، بیش از ضرر اسرائیل است. وی در گفتگو با این روزنامه وابسته به آل سعود گفت: «ایران براساس نگرانی‌های مذهبی و سیاست‌های ایدئولوژیک خود همه نوع حمایتی از جمله اعزام نیرو به سوریه کرده و آبرو و جایگاه خود را نزد مردم مسلمان از دست داده است.» مشاور اردوغان در این مصاحبه، اشاره‌ای به حمایت دولت ترکیه از تروریست‌ها برای به آشوب کشاندن سوریه و عراق نکرد و درباره تظاهرات دو روز پیش مردم در شهرهای مختلف ترکیه علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه اردوغان در منطقه چیزی نگفت.

* سارا پیلن فرماندار سابق آلاسکا و یکی از رهبران جنبش محافظه کار «تی پارتی» در آمریکا به شدت از سیاست‌های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد. به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت «هیل» پیلن با نوشتن مطلبی در فیسبوک، نزدیکی اوباما به ایران را به «معاشقه با شیطان» تشبیه کرده و از کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان خواست به هر قیمت ممکن جلوی توافق احتمالی با ایران را بگیرد. وی که نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه آمریکاست، با یکی دانستن آمریکا و رژیم صهیونیستی، نوشت: «ما باید در نظر داشته باشیم که رهبران ایران حق موجودیت اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسند. ایران خواهان نابودی اسراییل و در واقع خواهان نابودی ماست.» پیلن در ادامه نوشت: «تنها نهادی که می‌تواند در برابر رئیس جمهوری که با نادیده گرفتن قانون اساسی کشورمان را خطر می‌اندازد و دشمنانی که تلاش دارند با معاهدات بین‌المللی متحدان ما را تضعیف کنند، بایستد، کنگره است و کنگره نباید دست به روی دست بگذارد و اجازه دهد اوباما به معاشقه خود با شیطان ادامه دهد.»

******************************************************

روزنامه خراسان*****

درخواست يک مسئول براي احياي قانون سال 1351

بر اساس نامه يکي از اعضاي اقتصادي کابينه به مسئولان ارشد دولتي، اعلام شده است با توجه به اينکه در قانون پولي و بانکي مصوب سال 1351، نهادي تحت عنوان «کانون بانک ها» پيش بيني شده بود که در سال 1358 به موجب يک لايحه قانوني منحل شد، پيشنهاد مي شود با توجه به فقدان جايگاه قانوني نهادهاي کنوني موجود براي حمايت قانوني و فعال از بانک هاي دولتي و خصوصي کشور، مجددا موضوع تشکيل کانون بانک ها مورد تصويب هيئت دولت قرار بگيرد.

 

دستور جديد براي "برند" سازي ايراني ها در جهان

بر اساس ابلاغيه يک مقام مسئول دولتي به تعدادي از دستگاه هاي اجرايي، تاکيد شده است که با توجه به اهميت و جايگاه "برندينگ" در دنياي تجارت امروز و لزوم داشتن برندهاي معتبر در بخش هاي مختلف کشور جهت حفظ و ورود به بازارهاي جهاني، بايد در جهت کمک به واحدهاي صنعتي و توليدي کشور براي ثبت برند جهاني خود، اقدامات و کمک هاي لازم صورت بگيرد و دستگاه هاي مسئول، وظيفه کمک به توليدکنندگان ايراني را تا مرحله نهايي ثبت اين برندها بر عهده دارند.

انتخاب مدعي شد

پنجشنبه اخير محمود احمدي نژاد گردهمايي ويژه اي در بابل برگزار کرد. يک منبع مطلع و از فعالين سياسي در اين مورد مدعي شد : فرمانداري بابل فضاي بسيار آزادي براي تبليغات در اختيار طرفداران احمدي نژاد قرار داد و پس از پايان مراسم برخي بزرگان استان مازندران تا پاسي از شب در منزل يکي از مسئولين سابق دولت و با حضور محمود احمدي نژاد تشکيل جلسه دادند. بسياري از مسئولين شهرستان بابل به خصوص فرماندار ويژه و معاون استانداري مازندران در اين مراسم، حضور داشتند.

 

عصرايران نوشت

سايت خبري عربي "اخبار الساعه" به نقل از يک منبع آگاه مدعي شد : عمر البشير رئيس جمهوري سودان با عربستان سعودي توافق کرده بود در مقابل قطع روابط استراتژيک با ايران و مشارکت در جنگ يمن، کمک مالي 4 ميليارد دلاري از عربستان سعودي، 2 ميليارد دلار از امارات و 2 ميليارد دلار ديگر از کويت دريافت کند.

 

سايت تيک خبرداد

حجت الاسلام جلالي رئيس دفتر آيت ا... مصباح يزدي و عضو جبهه پايداري با اشاره به ديدار اخير عراقچي با آيت ا... مصباح يزدي، بيان کرد: آيت ا... مصباح در اين ديدار به عدم انتشار جزئيات تفاهم نامه انتقاد کرد و آن را مايه بي اعتمادي مردم نسبت به تيم مذاکره کننده خواند.

******************************************************

روزنامه ایران******

باج‌خواهی کشورهای عربی از امریکا

«وال استریت ژورنال» در تحلیلی نوشت: «کشورهای حاشیه خلیج فارس در ازای حمایت از توافق هسته‌ای با ایران تسلیحات و تضمین می‌خواهند.» این روزنامه امریکایی ادامه داد: «به گفته مقامات امریکایی و اعراب، ‌‌دولت‌های حاشیه خلیج فارس خواستار سیستم‌های تسلیحاتی جدید و تضمین‌های امنیتی از کاخ سفید در ازای حمایت از توافق هسته‌ای با ایران هستند. سران 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان، قطر و امارات متحده عربی، قصد دارند بای این منظور از نشست سران عالی‌رتبه با باراک اوباما، استفاده کنند.

 

مخالفت بسیج دانشجویی مشهد با سفر مطهری

« پیشنهاد می‌کنیم سفرتان به مشهد مقدس را لغو کنید که اگر غیر از این باشد و شما همان مواضع را مطرح کنید، دانشجویان انقلابی مشهد ساکت نخواهند نشست.» این بخشی از نامه سرگشاده «شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد» است که در واکنش به حضور علی مطهری در همایش بزرگداشت مقام معلم همراه با بررسی اندیشه‌های شهید مطهری منتشر شده است. به گزارش ایسنا، نامه این تشکل خطاب به مطهری  افزوده است: «اگر قرار است یک بار دیگر در مقام وکیل مدافع فتنه‌گران جسارت کرده و عدالت رهبری را زیر سؤال ببرید، ما دانشجویان انقلابی ساکت نخواهیم نشست.»

 

مخالفت رئیس دانشگاه امیرکبیر با لغو حضور هاشمی

در حالی که اعلام شده است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت روز معلم در دانشگاه امیرکبیر حضور یابد و سخنرانی کند، «فارس» گزارش داد که شماری از دانشجویان این دانشگاه؛  ضمن  تجمع مقابل دفتر ریاست دانشگاه و حمل پلاکارد اعتراضی به این مراسم خواستار لغو این مراسم شدند. رئیس دانشگاه امیرکبیر در واکنش به این درخواست؛ گفت: «70-60 معترض در قیاس با 14 هزار دانشجوی دانشگاه، تعداد اندکی هستند.» به گزارش آنا، احمد معتمدی افزود: «بعید می‌دانم دانشجویان این مراسم را خدشه‌دار کنند.»

 

بازخوانی پرونده واردات خودروهای لوکس

تابناک در «پرونده روز» خود با تیتر «همه آنچه باید درباره پول‌ کثیف و ارتباطش با واردات خودرو بدانید!»؛ نوشت: «در شرایطی که وزیر کشور واردات 27 هزار خودرو توسط کمیته امداد در سال‌های گذشته را نمونه‌ای برای تجارت پول‌های کثیف در کشور می‌داند، مسئولان این کمیته مدعی‌اند که در این امر نقشی نداشته‌اند و این واردات مربوط به یکی از مصوبات دولت دهم بوده و بر این باورند که وزیر باید توضیح دهد؛ البته نه واردات خودروهای گرانقیمت خارجی به این 27 هزار خودرو محدود می‌شود و نه مصوبه‌های عجیب واردات این کالاها، تنها همان یک مورد است!»

 

حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به بابل

سفر پنجشنبه گذشته محمود احمدی‌نژاد به بابل برای برگزاری گردهمایی ویژه و نشست‌های مختلف با برخی همفکرانش، حاشیه‌ساز شد. از جمله، «انتخاب» نوشت: «یک منبع مطلع و از فعالان سیاسی در این مورد به خبرنگار ما گفت: با وجود برخی محدودیت‌ها که برای برگزاری مراسم دیگر طیف‌های سیاسی در استان مازندران وجود دارد، اما جناح شکست خورده انتخابات بدون هیچ گونه محدودیتی مراسم خود را در فضایی کاملاً ویژه برگزار کردند و پس از پایان مراسم، برخی بزرگان استان مازندران تا پاسی از شب در منزل یکی از مسئولان سابق دولت و با حضور محمود احمدی‌نژاد تشکیل جلسه دادند.» این سایت به نقل از «منبع مطلع» خود  افزود: «بسیاری از مسئولان شهرستان بابل بویژه آقای ملایی فرماندار ویژه و معاون استانداری مازندران در این مراسم حضور داشتند.»

******************************************************

 روزنامه جام جم **

 

پیام تبریک وزیر خارجه ایران به همتای سعودی
وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیامی خطاب به عادل بن احمد الجبیر، انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه عربستان سعودی تبریک گفت.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این پیام، ابراز امیدواری کرده است که در دوره مسئولیت جدید عادل بن احمد الجبیر، شاهد گسترش روابط دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی باشیم.

آیت‌الله یزدی: برخی برای خودشان مساله رهبری شورایی را مطرح می‌کنند

آیت‌الله یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجلیل از مقام معلم که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، به جایگاه رهبری و ولی فقیه در انقلاب اشاره کرد و افزود: ولی امر مسلمین، منصوب امام زمان و منتخب مجتهدین انتخاب شده از سوی مردم است و در این راه مشورت می‌گیرد، ولی شورایی نیست.

به گزارش فارس، آیت‌الله یزدی افزود: کسانی همین طور برای خودشان مساله شورایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند شاید یک روز بشود آن را انجام داد؛ در حالی که شورایی بودن، یک مساله است و مشورت گرفتن مساله‌ای دیگر.

رفع تحریم‌های ایران؛ زمینه‌ساز رشد اقتصادی اروپا

ناتالی گولت، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای فرانسه، بر اهمیت رفع تحریم‌های ایران برای اروپا و همچنین برای منطقه تاکید کرد.

به گزارش فارس، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای فرانسه تاکید کرد که رفع تحریم‌های ایران می‌تواند سبب رشد اقتصادی اروپا و دیگر کشورها شود.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «��رند» جمهوری آذربایجان با «تاریخی» خواندن بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای لوزان سوئیس تاکید کرد تلاش‌های زیادی از سوی لابی‌های مختلف و اندیشکده‌ها در آمریکا برای متوقف کردن روند مذاکرات هسته‌ای صورت گرفت.

در ادامه این مصاحبه از ناتالی گولت درباره مواضع پاریس در قبال مذاکرات سوال شد که او در پاسخ گفت مواضع دولت فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، اصلا مفید نبوده که شاید علت آن روابط مستحکم فرانسه با اسرائیل، شورای همکاری خلیج فارس و بویژه عربستان سعودی باشد.

سناتور فرانسوی افزود: «لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه یک بی‌اعتمادی تاریخی نسبت به ایران دارد. این خطر همیشه وجود دارد که شاید این موضوع سبب به حاشیه رانده شدن جایگاه فرانسه در دوره پس از برداشته شدن تحریم‌های ایران شود.»

تلاش 2 نماینده کنگره برای جلوگیری از تحویل اس-300 به ایران

۲ نماینده ارشد کنگره در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند با اعمال تحریم علیه روسیه، از تحویل سامانه دفاع موشکی اس ـ ۳۰۰ به ایران جلوگیری کند.

به گزارش فارس، اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و الیوت انگل، عضو ارشد این کمیته، 2 نماینده‌ای هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

بنا به گزارش سایت رسمی مجلس نمایندگان آمریکا، این 2 نماینده خاطرنشان کرده‌اند که قوانین موجود آمریکا به رئیس‌جمهور این اختیار را می‌دهد که برای انتقال این سلاح‌ها به گزینه تحریم متوسل شود.

مصالحه بانک اسکاتلندی با شاکیان ایرانی

مدیر شرکت حقوقی «بلاک استون» و وکیل شاکیان ایرانی از رویال بانک اسکاتلند، اعلام کرد که موکلانش با این بانک، به مصالحه دست یافته‌اند.

«اما نواز» در گفت‌وگو با ایرنا، بدون اشاره به جزئیات این مصالحه عنوان کرد موکلانش به این مصالحه که خارج از چارچوب دادگاه به آن دست یافته‌اند، راضی هستند.

به دنبال شکایت شماری از ایرانی‌ها علیه «رویال بانک اسکاتلند» (آربی‌اس) به دلیل بسته شدن بی‌دلیل حساب بانکی شان از سوی این بانک انگلیسی، روز دوشنبه گذشته اولین جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه شهر منچستر برگزار شد.

سرکرده گروهک تروریستی منافقین و سراب تغییر نظام ایران

مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین که از طریق ویدئو کنفرانس در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا شرکت کرده بود در حالی از آرزویش برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران گفت که همکارانش در این گروهک در سال‌های گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، به هر ابزاری متوسل شده‌اند تا چنین آرزویی را محقق کنند، اما ناکام مانده‌اند.

به گزارش فارس، رجوی در اظهارات جدید خود، راه نهایی حل مشکل هسته‌ای ایران را تغییر نظام دانست و از آمریکا و ۵ کشور دیگر در مذاکرات با ایران خواست که تهران را وادار به توقف کامل غنی‌سازی کنند.

تهدید به اقدام نظامی این بار در خلیج‌فارس

وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» مدعی شد نیروی دریایی آمریکا تصمیم گرفته است به دنبال ماجرای چند روز قبل درباره کشتی متعلق به جزایر مارشال در تنگه هرمز، کشتی‌های آمریکایی در حال تردد در تنگه هرمز را اسکورت کند.

به گزارش فارس، این پایگاه صهیونیستی به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا نوشته پنتاگون، این تصمیم نیروی دریایی آمریکا را به اطلاع باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور رسانده و اعلام کرده است که این اقدام از پنجشنبه آغاز شده است.بر اساس این گزارش، یک مقام آمریکایی هم تهدید کرده است که نیروی دریایی این کشور با اقدام نظامی به تحرکات جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس پاسخ خواهد داد.

 ********************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات