تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۷۵۲۹۱

تحلیل صف‌آرایی انتخاباتی فعالان سیاسی در «مثلث»

«احمدی‌نژاد خودسر بود». این تیتر اصلی هفته‌نامه اصولگرای مثلث است که در کنار عکسی تمام‌قد از علی عباسپور، رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد قرار گرفته و حکایت از مصاحبه‌ای انتقادی درباره دولت قبل دارد. مصاحبه‌ای که در کنار سایر گزارش‌های انتخاباتی مثلث در این شماره، معنادار شده است.

  در گفتگوی ویژه شماره ۲۶۲ هفته‌نامه مثلث، عباسپور از تفکر احمدی‌نژاد درباره اینکه همه قوا باید زیرنظر دولت باشند، انتقاد کرده و از احتمال ائتلاف میان برخی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر سر انتخابات مجلس دهم سخن گفته است. او در این گفتگو از اینکه تاکید بر اعتدال، باعث حذف برخی اصولگرایان از فهرست جبهه متحد اصولگرایان شده، انتقاد کرده است.

مثلث262

مثلث در این شماره ۸۸ صفحه‌ای که با قیمت ۵۰۰۰ تومان به چاپ رسیده، از جوانب مختلفی به موضوع رقابت‌های انتخاباتی پرداخته و در گزارشی در همین راستا، اعتراضات به تشکیل شورای مشورتی اصلاح‌طلبان را حکایتی از شکاف در این اردوگاه سیاسی قلمداد کرده است. بازگشت آرام «آقاسعید» هم اشاره مثلث به فعالیت‌های انتخاباتی و سفرهای استانی سعید جلیلی برای ورود به رقابت‌های پارلمانی است و یک نماینده مجلس در این خصوص گفته است که جلیلی مساوی پایداری نیست. یک فعال سیاسی هم اصولا سفرهای استانی جلیلی را انتخاباتی ندانسته است. در این شماره زمزمه‌های تغییر در ترکیب کابینه روحانی را بررسی کرده و هرچند برخی گفته‌اند این حرف‌ها شعارهایی انحرافی است اما برخی دیگر از احتمال تشکیل «کابینه هاشمی ۲» خبر داده‌اند.

مثلث در این شماره همچنین به بررسی آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای و چرایی تلاش آمریکا برای بهبود مناسبات با تهران پرداخته و طرح سه فوریتی تندروهای مجلس برای توقف مذاکرات هسته‌ای را «اشتباه بزرگ» نامیده است. در این پرونده دلایل مخالفت جمهوری‌خواهان آمریکا با مذاکرات و چگونگی تضعیف دیپلماسی هسته‌ای کاخ سفید هم بررسی شده است. در پرونده دیگر سیاست خارجی این شماره، مثلث نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا را ارزیابی کرده و پیروز مجتهدزاده در گفتگویی، رأی به محافظه‌کاران در این انتخابات را تاکتیکی عنوان کرده است.

در حوزه فرهنگ نیز مثلث سراغ نمایشگاه کتاب امسال رفته و در حوزه تاریخ هم حدادعادل در یادداشتی، چارچوب نقد خود بر خاطرات «علم» را – که در کتاب «محض اطلاع» به چاپ رسانده – بررسی کرده است. در همین پرونده تاریخی، جایگاه اسدالله علم در دربار محمدرضا پهلوی هم کاویده شده است. تحلیل فیلم سینمایی «استراحت مطلق» اثر عبدالرضا کاهانی و نیز بررسی دلایل مخالفت وزیر ورزش با مربی‌گری کیروش در تیم ملی نیز از دیگر موضوعاتی است که در پرونده‌های هنری و ورزشی این شماره مثلث به آن پرداخته شده است.

مثلث262-1

مثلث262-2

رصد، سعید آبشاریان/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات